Αγαπητοί κριτές,

Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, το 1999 δημοσιεύτηκε το 1ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://www.pi-schools.gr/publications/mentor/). Το 2016 εκδόθηκε το 14ο τεύχος του περιοδικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://www.iep.edu.gr/library/index.php/mentoras-ekdoseis-i-e-p/mentoras-teyxos-14). Πλέον, από τον Μάρτιο του 2023 ο Μέντορας μεταφέρεται στην πλατφόρμα ePublishing του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και μέσω αυτής θα διεκπεραιώνεται όλη η διαδικασία υποβολής, βελτίωσης, επιλογής και δημοσίευσης των άρθρων του περιοδικού.

Σας καλούμε να επισκεφθείτε την πλατφόρμα, να διαβάσετε, να υποβάλλετε τα δικά σας άρθρα, κυρίως όμως ζητάμε την υποστήριξή σας σε ποιοτικές κρίσεις υποψήφιων άρθρων στο περιοδικό. Αυτό που χρειάζεται από την πλευρά σας είναι να εγγραφείτε ως κριτές προκειμένου να μας επιτρέψετε να σας ζητήσουμε να συμμετέχετε σε διπλή τυφλή κρίση πιθανών άρθρων. Επισυνάπτεται σχετικό έγγραφο με οδηγίες εγγραφής στην πλατφόρμα, καθώς και οδηγίες χρήσης για κριτές.

Με εκτίμηση

Η Συντακτική Ομάδα του περιοδικού

Αγαπητοί αναγνώστες και αγαπητές αναγνώστριες,

Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, το 1999 δημοσιεύτηκε το 1ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://www.pi-schools.gr/publications/mentor/). Το 2016 εκδόθηκε το 14ο τεύχος του περιοδικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://www.iep.edu.gr/library/index.php/mentoras-ekdoseis-i-e-p/mentoras-teyxos-14). Πλέον, από τον Μάρτιο του 2023 ο Μέντορας μεταφέρεται στην πλατφόρμα ePublishing του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και μέσω αυτής θα διεκπεραιώνεται όλη η διαδικασία υποβολής, βελτίωσης, επιλογής και δημοσίευσης των άρθρων του περιοδικού.

Σας καλούμε να επισκεφθείτε την πλατφόρμα, να διαβάσετε άρθρα άλλων ερευνητών/τριών – συγγραφέων και να υποβάλλετε τα δικά σας.  Όλον τον χρόνο θα γίνονται δεκτά άρθρα προς διπλή «τυφλή» κρίση. Επισυνάπτονται οδηγίες εγγραφής στην πλατφόρμα, καθώς και οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας για συγγραφείς επιστημονικών άρθρων.

Με εκτίμηση

Η Συντακτική Ομάδα του περιοδικού

Κρητομυκηναϊκή τέχνη: Η "Μυκηναία", 13ος αι. π.Χ. ΜΕΝΤΟΡΑΣ

Ο τίτλος του περιοδικού είναι εμπνευσμένος από την Οδύσσεια του Ομήρου. Σε μια από τις μεταμορφώσεις της η Αθηνά, θεά της σοφίας και των επιστημών, προκειμένου να βοηθήσει τον προστατευόμενό της Οδυσσέα να ξανακερδίσει την Ιθάκη του, παρουσιάζεται στον νεαρό και αδύναμο γιο του τον Τηλέμαχο, με τη μορφή του Μέντορα, πιστού πατρικού φίλου, για να τον εμψυχώσει, να τον καθοδηγήσει και να τον συμβουλεύσει (βλ. Λεξικό Δημητράκου, Μέντωρ-ορος : σώφρων φίλος και σύμβουλος και Webster's Dictionary, Mentor: 1.The loyal friend and adviser 2. A teacher or coach).

 

Τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Μέντορας σας προσκαλούν να υποβάλετε τα άρθρα σας για το 19o τεύχος του περιοδικού το οποίο θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020.

Στόχος του περιοδικού είναι η παραγωγή επιστημονικής γνώσης και γενικά η προώθηση της επιστημονικής έρευνας που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Στο περιοδικό φιλοξενούνται (κατόπιν κρίσης) ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα εκπαιδευτικού περιεχομένου και τα οποία δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό, έντυπο ή ηλεκτρονικό.

Όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, υποβολής και δημοσίευσης των άρθρων μπορείτε να τις βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.iep.edu.gr/library/index.php/2013-01-03-12-04-22/mentor-intr

Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται ηλεκτρονικά σε δύο αρχεία - ένα σε μορφή WORD και ένα σε PDF - στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του περιοδικού (e-mail: mentor[at]iep.edu.gr), με την ένδειξη/θέμα: Υποβολή Άρθρου - Για το Περιοδικό «ΜΕΝΤΟΡΑΣ».

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής άρθρων: 30 Σεπτεμβρίου 2020

Η Συντακτική Επιτροπή του Περιοδικού


Ο «Μέντορας», περιοδικό Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ερευνών, εκδίδεται με την ευθύνη του Προέδρου και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.

  1. Εκδίδεται μία (1) φορά στο τέλος κάθε έτους, με συνεργασίες μόνο στην ελληνική γλώσσα και σύντομες περιλήψεις στην αγγλική γλώσσα.
  2. Στόχος του περιοδικού είναι η παραγωγή επιστημονικής γνώσης και γενικά η προώθηση της επιστημονικής έρευνας που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Απευθύνεται σε πανεπιστημιακούς, ερευνητές της εκπαίδευσης καθώς και σε εκπαιδευτικούς. Στο περιοδικό φιλοξενούνται μόνο πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα που προάγουν τη γνώση και δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό έντυπο ή ηλεκτρονικό, καθώς επίσης βιβλιοκρισίες επί επιστημονικών βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι εργασίες μπορεί να είναι πρωτότυπα ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κριτική επισκόπηση ερευνών για ένα θέμα, σε μια θεωρία ή εφαρμογή.
  3. Kατά καιρούς μπορεί να εκδίδονται ειδικά τεύχη αφιερωμένα αποκλειστικά σε ένα επίκαιρο θέμα της εκπαίδευσης, στα οποία συμμετέχουν προσκεκλημένοι επιστήμονες και προσωπικότητες των γραμμάτων.
  4. Την εποπτεία της έκδοσης έχει η Συντακτική Επιτροπή, η οποία ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και τα μέλη της είναι επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων. Η Επιτροπή έχει ως σκοπό την προώθηση των στόχων του περιοδικού, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τη φροντίδα της έκδοσης έχει η Εκτελεστική Γραμματεία, που επίσης oρίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και παρακολουθεί την πορεία του περιοδικού.
  5. Οι εργασίες αποστέλλονται προς κρίση ανωνύμως σε δύο (2) ειδικούς επί του θέματος κριτές, που προτείνονται από τη Συντακτική Επιτροπή έκδοσης του περιοδικού, οι οποίοι/ες ερωτώνται εάν επιθυμούν να αναλάβουν την κρίση. Εάν αποδεχθούν, συμπεριλαμβάνονται σε μητρώο αξιολογητών του Ι.Ε.Π. για τον σκοπό αυτό. Οι κριτές έχουν προθεσμία ενός (1) μήνα από τη παραλαβή της εργασίας να αποστείλουν την κρίση τους στη Συντακτική Επιτροπή. Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται στο Ι.Ε.Π. υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, σε δύο αρχεία - ένα σε μορφή WORD και ένα σε PDF - μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του περιοδικού (e-mail: mentor[at]iep.edu.gr), με την ένδειξη/θέμα: Υποβολή Άρθρου - Για το Περιοδικό «ΜΕΝΤΟΡΑΣ». Η κάθε εργασία αποστέλλεται στη συνέχεια ανωνύμως στους/τις κριτές. Ο/Η συγγραφέας ενημερώνεται γραπτώς για την πορεία της εργασίας του/της (παραλαβή-αποστολή στους κριτές, αξιολόγηση).
  6. Η Συντακτική Επιτροπή, αφού λάβει υπόψη τις εισηγήσεις των κριτών, αποφασίζει για τη δημοσίευση ή την απόρριψη μιας εργασίας. Σε περίπτωση θετικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δημοσιεύεται, ενώ σε περίπτωση αρνητικής κρίσης και των δύο κριτών, η εργασία δεν δημοσιεύεται. Σε περίπτωση θετικής εισήγησης του ενός από τους κριτές και αρνητικής του άλλου, η Συντακτική Επιτροπή αποστέλλει την εργασία σε τρίτο κριτή και αυτή δημοσιεύεται ή όχι ανάλογα με την εισήγησή του. Στις περιπτώσεις στις οποίες με βάση τα συμπεράσματα των κριτών απαιτούνται διορθώσεις μικρής ή μεγάλης έκτασης, οι κρίσεις κοινοποιούνται από τη Συντακτική Επιτροπή στον/τη συγγραφέα, ο οποίος/η οποία, αν συμφωνεί, κάνει τις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και αποστέλλει το διορθωμένο κείμενο εκ νέου στη Συντακτική Επιτροπή. Η Συντακτική Επιτροπή στέλνει το νέο κείμενο στους/τις κριτές για την τελική κρίση.
  7. Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται από τους/τις συγγραφείς σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις Οδηγίες προς τους/τις Συγγραφείς κειμένων για τις επιστημονικές εκδόσεις του Ι.Ε.Π.

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, Πρόεδρος του Ι.Ε.Π.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΑΡΑΛΗΣ, Αντιπρόεδρος του Ι.Ε.Π.
ΧΡΥΣΑ ΣΟΦΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Μέλος Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΕΜΒΑΛΩΤΗΣ, Μέλος Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
ΖΩΗ ΓΕΙΤΟΝΑ, Μέλος Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ, Μέλος Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΧΑΡΙΤΩΝΙΔΟΥ, Μέλος Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΤΣΙΡΑ, Σύμβουλος Β΄ του Ι.Ε.Π.
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΜΠΑΤΑΡΓΙΑΣ, Σύμβουλος Β΄ του Ι.Ε.Π.
ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΕΡΜΕΛΗ, Σύμβουλος Α΄ του Ι.Ε.Π.


ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΟΤΣΙΡΑ, Σύμβουλος Β΄ του Ι.Ε.Π.
ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, Σύμβουλος Β΄ του Ι.Ε.Π.
ΜΑΡΘΑ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΥ, Αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο Ι.Ε.Π.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΚΡΟΣΤΕΡΓΙΟΣ, Αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο Ι.Ε.Π.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΙΔΟΥ, Αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο Ι.Ε.Π.
ΑΡΓΥΡΩ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Προσωπικό του Ι.Ε.Π.
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΦΡΑΓΚΑΛΕΞΗ, Αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο Ι.Ε.Π.

 

Υποκατηγορίες