Εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες

Σύμφωνα με το πλαίσιο αξιολόγησης του Προγράμματος PISA, o εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.) σχετίζεται ποικιλοτρόπως με:

Η χρήση, εξάλλου, της έννοιας "εγγραμματισμός" στις Φυσικές Επιστήμες υπογραμμίζει τη σημασία που δίνει το PISA στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή, σε αντιδιαστολή προς την απλή αναπαραγωγή της επιστημονικής γνώσης, την οποία υποστήριζε η παραδοσιακή παιδαγωγική και σχολική πράξη.

Για την αξιολόγηση  του εγγραμματισμού  στις Φυσικές Επιστήμες συνεκτιμώνται τέσσερα αλληλένδετα στοιχεία:

  1. το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι ερωτήσεις που καλούνται οι μαθητές να απαντήσουν
  2. οι ικανότητες που απαιτούνται από τους μαθητές για την απάντηση των ερωτήσεων,
  3. η έως τώρα κεκτημένη γνώση των μαθητών και
  4. οι στάσεις των μαθητών απέναντι στη γνώση και, ευρύτερα, στο περιβάλλον που εντάσσονται οι ίδιοι αλλά και η γνώση καθεαυτή.

 

 

Παραδείγματα θεμάτων θα βρείτε εδώ