Δείτε ένα video για το TALIS
Τι είναι η έρευνα TALIS;
Η Διεθνής Έρευνα για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση (TALIS) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) είναι η μεγαλύτερη και πιο εμπεριστατωμένη διεθνής έρευνα για τους εκπαιδευτικούς και τις συνθήκες εργασίας τους. Οι διεθνείς συγκρίσεις της έρευνας TALIS παρέχουν την ευκαιρία για εντοπισμό κοινών προκλήσεων και για μάθηση μέσα από άλλες πολιτικές προσεγγίσεις. Από μόλις 24 συμμετέχουσες χώρες στον πρώτο κύκλο, το 2008, ο αριθμός αυτών στο TALIS 2024 έχει αυξηθεί με τη συμμετοχή περισσότερων από 50 χωρών σε 6 ηπείρους. Η Ελλάδα θα συμμετάσχει για πρώτη φορά το 2026 σε έναν συμπληρωματικό κύκλο (TALIS+) με συγκρίσιμα δεδομένα που θα ενταχθούν στον κύκλο του 2024, καθιστώντας την μία από τις 60 συμμετέχουσες χώρες.
Ποιος λαμβάνει μέρος στην έρευνα TALIS;
Η έρευνα TALIS ξεκίνησε το 2008 εστιάζοντας στη διδασκαλία και τη μάθηση στα σχολεία της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (επίπεδο ISCED 2), το οποίο στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα αντιστοιχεί στα σχολικά έτη 7, 8 και 9. Από τον κύκλο του 2013, οι συμμετέχουσες χώρες είχαν τη δυνατότητα να ενταχθούν σε συμπληρωματικές ενότητες που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς σε δημοτικά σχολεία (επίπεδο ISCED 1) και σε σχολεία ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (επίπεδο ISCED 3). Αυτή η πλούσια βάση δεδομένων προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για την μελέτη των τάσεων εντός και μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων στην πορεία του χρόνου.
Τα σχολεία που λαμβάνουν μέρος στην έρευνα σε κάθε συμμετέχουσα χώρα επιλέγονται μέσω αντιπροσωπευτικής δειγματοληψίας και στη συνέχεια, γίνεται επιλογή των εκπαιδευτικών από τα σχολεία αυτά. Θα επιλεγούν περίπου 200 σχολεία και 20 εκπαιδευτικοί σε καθένα από αυτά.
Ερωτηματολόγια και εμπιστευτικότητα
- Μια διεθνής ομάδα εμπειρογνωμόνων, σε συνεργασία με τα συμμετέχοντα εκπαιδευτικά συστήματα, έχει αναπτύξει ξεχωριστά ερωτηματολόγια για εκπαιδευτικούς και διευθυντές/ντριες.
- Η συμπλήρωση κάθε ερωτηματολογίου γίνεται ηλεκτρονικά και διαρκεί περίπου 45 λεπτά.
- Οι απαντήσεις στην έρευνα είναι απολύτως εμπιστευτικές και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να ταυτοποιηθούν οι συμμετέχοντες ή τα επιμέρους σχολεία.
Βασικά θέματα της έρευνας TALIS
Η έρευνα TALIS συλλέγει πληροφορίες που σχετίζονται με πέντε κυρίως θέματα πολιτικής:
- Πρόσληψη, επιλογή και προετοιμασία των εκπαιδευτικών
- Επαγγελματική ανάπτυξη – μορφή και διαθεσιμότητα, συμμετοχή, εμπόδια που εμποδίζουν την πρόσβαση
- Πρακτικές των εκπαιδευτικών – εφαρμογές στην τάξη και ανατροφοδότηση που λαμβάνουν για τη βελτίωσή τους
- Επίδραση των σχολικών πολιτικών και πρακτικών στη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και στο έργο των εκπαιδευτικών
- Ικανοποίηση από την εργασία των εκπαιδευτικών και των διευθυντών/ντριών.
Συμμετέχουσες χώρες στο TALIS 2024 και TALIS+
Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο (Φλαμανδική και Γαλλική κοινότητα), Βιετνάμ, Βόρεια Μακεδονία, Βουλγαρία, Βραζιλία, Γαλλία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένες Πολιτείες, Ιαπωνία, Ιορδανία, Ισλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καζακστάν, Καναδάς (Αλμπέρτα), Κατάρ, Κίνα (Shenzhen), Κίνα (Σαγκάη), Κολομβία, Κορέα, Κοσσυφοπέδιο, Κόστα Ρίκα, Κροατία, Κύπρος, Λετονία, Λίβανος, Λιθουανία, Μάλτα, Μαρόκο, Μαυροβούνιο, Μεξικό, Μπαχρέιν, Νέα Ζηλανδία, Νορβηγία, Νότια Αφρική, Ουγγαρία, Ουζμπεκιστάν, Ολλανδία, Ουκρανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σαουδική Αραβία, Σερβία, Σιγκαπούρη, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία, Τσεχία, Φινλανδία, Χιλή.
* Συμμετέχει με άμεση συμφωνία με την ΙΕΑ χωρίς εμπλοκή του ΟΟΣΑ
+ Συμμετέχει στη συμπληρωματική έρευνα TALIS+