Διεθνής Έρευνα για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές
Διαβάστε περισσότερα για τα αποτελέσματα της έρευνας ICILS 2023 εδώ
Πόσο καλά είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας για σπουδές, εργασία και ζωή σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο;
Ο εγγραμματισμός στην πληροφορική και τις ψηφιακές τεχνολογίες είναι πλέον αναγκαίος για την επιτυχία των μαθητών/τριών στο σχολείο, την επαγγελματική τους σταδιοδρομία και τη ζωή τους γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα συμμετείχε για πρώτη φορά το 2023 στη Διεθνή Έρευνα για τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές (International Computer and Information Literacy Study - ICILS), η οποία αξιολογεί το επίπεδο του εγγραμματισμού στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές των μαθητών και μαθητριών ηλικίας 13-14 ετών (Β' Γυμνασίου).
Σκοπός της Έρευνας ICILS
Η έρευνα ICILS διερευνά τις διαφορές μεταξύ των μαθητών/τριών σε διεθνές επίπεδο σχετικά με τις ψηφιακές δεξιότητες και την ικανότητά τους να χρησιμοποιούν τεχνολογίες για αναζήτηση, επικοινωνία, δημιουργία και συμμετοχή στην ψηφιακή κοινότητα. Η έρευνα επικεντρώνεται σε θεμελιώδεις ικανότητες που σχετίζονται με:
- Την κατανόηση της χρήσης του υπολογιστή
- Τη συλλογή πληροφορίας
- Την παραγωγή/δημιουργία νέας πληροφορίας
- Την ψηφιακή επικοινωνία
Η Συμμετοχή της Ελλάδας
- Για πρώτη φορά, η Ελλάδα συμμετείχε το 2023 στην έρευνα αυτή, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να είναι ο υπεύθυνος φορέας υλοποίησης της έρευνας στη χώρα μας. Η συμμετοχή αυτή επιτρέπει στην Ελλάδα να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών/τριών καθώς και τις δυνατότητες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στο πλαίσιο της παγκόσμιας ψηφιακής κοινωνίας. Η έρευνα ICILS αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για την ανάπτυξη στρατηγικών βελτίωσης των ψηφιακών δεξιοτήτων στην εκπαίδευση.
Λίγα Λόγια για την IEA και τη Διεθνή Διάσταση της Έρευνας
- Την έρευνα ICILS οργανώνει και συντονίζει η IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), μια διεθνής ένωση ερευνητικών φορέων που εργάζονται για την κατανόηση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης παγκοσμίως. Στην έρευνα συμμετέχουν πολλές χώρες, όπως η Αυστρία, η Φινλανδία, η Ιταλία, Γερμανία, επιτρέποντας διεθνείς συγκρίσεις και προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες για το επίπεδο και τις τάσεις των ψηφιακών δεξιοτήτων διεθνώς.
Οφέλη και Προοπτικές για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
- Η συμμετοχή της Ελλάδας στην ICILS παρέχει πολύτιμα δεδομένα που συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση των δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας και στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών πολιτικών για τον εγγραμματισμό στην πληροφορική και τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στόχος είναι η προετοιμασία των νέων για έναν κόσμο όπου οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την επιτυχία και την ανάπτυξη τους ως ενεργών πολιτών. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα ICILS και την ελληνική συμμετοχή, παρακαλούμε επισκεφθείτε τις σχετικές ενότητες του ΙΕΠ.