Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η επισκόπηση των θεωρητικών/ερευνητικών προσεγγίσεων του φαινομένου της μαθητικής διαρροής με βάση την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Στόχος είναι η κριτική εξέταση του εννοιολογικού πλαισίου, η αποσαφήνιση του περιεχομένου των όρων μαθητική διαρροή και πρόωρη σχολική εγκατάλειψη, καθώς και η συσχέτιση των κοινωνικών φαινομένων στα οποία αυτοί οι όροι αναφέρονται. Επίσης, η μελέτη αποσκοπεί στη σύνδεση με άλλες σχετικές έννοιες και κατηγορίες, όπως είναι οι Neets (Not in Education, Employment or Training), καθώς και στην ανάδειξη των ποσοτικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών του φαινομένου της μαθητικής διαρροής/πρόωρης εγκατάλειψης.