i. Διαμόρφωση εργαλείων για την ποιοτική διερεύνηση της μαθητικής διαρροής στο Δημοτικό σχολείο
Η συγκεκριμένη μελέτη περιγράφει τη διαμόρφωση εργαλείων για τη διεξαγωγή έρευνας πεδίου σε Δημοτικά σχολεία διαφορετικών περιοχών με υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής, η οποία έχει σκοπό να αναδείξει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μαθητικής διαρροής από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να διερευνήσει τους παράγοντες (σχολικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και τις γεωγραφικές του διαφοροποιήσεις.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF
ii. Έκθεση ερευνητικών αποτελεσμάτων για το Δημοτικό Σχολείο: Έρευνα πεδίου για την ποιοτική διερεύνηση της μαθητικής διαρροής
Στη συγκεκριμένη έκθεση, τα εργαλεία που παρήχθησαν στο πλαίσιο της Πράξης συνδυάζονται με έρευνα πεδίου σε Δημοτικά σχολεία διαφορετικών περιοχών, η οποία εξετάζει:
- το κοινωνικό / οικονομικό / οικογενειακό προφίλ μαθητών που είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο διαρροής και πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης,
- τα ιδιαίτερα εθνοπολιτισμικά τους χαρακτηριστικά, στην περίπτωση παιδιών μεταναστευτικής καταγωγής ή παιδιών από μειονότητες,
- τη σχολική τους πορεία και τη σχέση τους με το σχολείο,
- τις τοπικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και την τοπική εκπαιδευτική «παράδοση».
Σκοπός είναι να επανατροφοδοτηθεί το σύστημα παρακολούθησης της μαθητικής διαρροής στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να εμπλουτιστεί με περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Σε αυτήν την κατεύθυνση διερευνήθηκαν στο πεδίο οι παράγοντες (σχολικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και οι γεωγραφικές διαφοροποιήσεις του.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF
iii. Διαμόρφωση εργαλείων για την ποιοτική διερεύνηση της μαθητικής διαρροής στο Γυμνάσιο
Η συγκεκριμένη μελέτη περιγράφει τη διαμόρφωση εργαλείων για τη διεξαγωγή έρευνας πεδίου σε Γυμνάσια διαφορετικών περιοχών με υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής, η οποία έχει σκοπό να αναδείξει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μαθητικής διαρροής από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να διερευνήσει τους παράγοντες (σχολικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και τις γεωγραφικές του διαφοροποιήσεις.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF
iv. Έκθεση ερευνητικών αποτελεσμάτων για το Γυμνάσιο: Έρευνα πεδίου για την ποιοτική διερεύνηση της μαθητικής διαρροής
Στη συγκεκριμένη έκθεση, τα εργαλεία που παρήχθησαν στο πλαίσιο της Πράξης συνδυάζονται με έρευνα πεδίου σε Γυμνάσια διαφορετικών περιοχών, η οποία εξετάζει:
- το κοινωνικό / οικονομικό / οικογενειακό προφίλ μαθητών που είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο διαρροής και πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης,
- τα ιδιαίτερα εθνοπολιτισμικά τους χαρακτηριστικά, στην περίπτωση παιδιών μεταναστευτικής καταγωγής ή παιδιών από μειονότητες,
- τη σχολική τους πορεία και τη σχέση τους με το σχολείο,
- τις τοπικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και την τοπική εκπαιδευτική «παράδοση».
Σκοπός είναι να επανατροφοδοτηθεί το σύστημα παρακολούθησης της μαθητικής διαρροής στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να εμπλουτιστεί με περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Σε αυτήν την κατεύθυνση διερευνήθηκαν στο πεδίο οι παράγοντες (σχολικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και οι γεωγραφικές διαφοροποιήσεις του.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF
v. Διαμόρφωση εργαλείων για την ποιοτική διερεύνηση της μαθητικής διαρροής στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Η συγκεκριμένη μελέτη περιγράφει τη διαμόρφωση εργαλείων για τη διεξαγωγή έρευνας πεδίου σε σχολεία της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαφορετικών περιοχών με υψηλά ποσοστά μαθητικής διαρροής, η οποία έχει σκοπό να αναδείξει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της μαθητικής διαρροής από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να διερευνήσει τους παράγοντες (σχολικούς, κοινωνικούς, πολιτισμικούς) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και τις γεωγραφικές του διαφοροποιήσεις.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF (Τμήμα Α)
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF (Τμήμα Β)
vi. Έκθεση ερευνητικών αποτελεσμάτων για την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση
Στη συγκεκριμένη έκθεση, τα εργαλεία που παρήχθησαν στο πλαίσιο της Πράξης συνδυάζονται με έρευνα πεδίου σε σχολεία της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαφορετικών περιοχών, η οποία εξετάζει:
- το κοινωνικό / οικονομικό / οικογενειακό προφίλ μαθητών που είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο διαρροής και πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης,
- τα ιδιαίτερα εθνοπολιτισμικά τους χαρακτηριστικά, στην περίπτωση παιδιών μεταναστευτικής καταγωγής ή παιδιών από μειονότητες,
- τη σχολική τους πορεία και τη σχέση τους με το σχολείο,
- τις τοπικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και την τοπική εκπαιδευτική «παράδοση».
Σκοπός είναι να επανατροφοδοτηθεί το σύστημα παρακολούθησης της μαθητικής διαρροής στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να εμπλουτιστεί με περισσότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Σε αυτήν την κατεύθυνση διερευνήθηκαν στο πεδίο οι παράγοντες (σχολικοί, κοινωνικοί, πολιτισμικοί) που καθορίζουν το φαινόμενο, καθώς και οι γεωγραφικές διαφοροποιήσεις του.
Κατεβάστε τη μελέτη σε μορφή αρχείου PDF
vii. Τελική έκθεση ερευνητικών πορισμάτων της έρευνας πεδίου
Στην εν λόγω έκθεση περιλαμβάνεται η σύνθεση των ερευνητικών πορισμάτων όπως προέκυψε από την έρευνα πεδίου στα δημοτικά σχολεία, στα γυμνάσια και στα επαγγελματικά λύκεια, με στόχο: α) την ερμηνεία του φαινομένου της μαθητικής διαρροής στην Ελλάδα και την ανατροφοδότηση του συστήματος καταγραφής και παρακολούθησης του, β) τον ορισμό δεικτών για τον πρόωρο εντοπισμό των μαθητών που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στον κίνδυνο εγκατάλειψης του σχολείου και τέλος, γ) προτάσεις μέτρων για τον περιορισμό και την πρόληψη του φαινομένου της ΜΔ.