Περιγραφική Αξιολόγηση

3 draseis


 

Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολό­γη­σης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντι­λήψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μα­θη­τριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προ­γραμμάτων Σπουδών. Για τον σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υπο­στη­ρι­κτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κα­τά την πιλοτική εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανα­τρο­φο­δότηση και τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαι­δευ­τικούς. Στη δράση συμμετείχαν πιλοτικά 81 σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυ­μνά­σια).

Οι εκπαιδευτικοί των πιλοτικών σχολείων αποτέλεσαν τους συν-διαμορφωτές του συ­στή­ματος, καθώς η συμμετοχή τους και η ανατροφοδότηση που παρείχαν κατά τη διάρ­κεια της πιλοτικής εφαρμογής συνέβαλε στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού και απο­τε­λε­σματικού συστήματος αξιολόγησης. Συμμετείχαν περίπου 1.000 εκπαιδευτι­κοί από στρωματοποιημένο δείγμα επιλογής Σχολικών Μονάδων της χώρας.

Με βάση την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής, επιστημονική επιτροπή επικαιρο­ποίησε τους οδηγούς σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν και αξιο­λο­γή­θη­καν.

Έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγησή της, ακολούθησαν επιμορ­φώ­σεις για την Περιγραφική Αξιολόγηση με στόχο να ενημερωθούν όλες οι σχολικές μο­νά­δες (δημόσιες και ιδιωτικές) υποχρεωτικής εκπαίδευσης της χώρας.

Επιμορφώθηκαν συνολικά 11.371 στελέχη εκπαίδευσης – εκπαιδευτικοί [Διευθυντές και Προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων] (3.629 άνδρες και 7.742 γυναίκες) σε 642 (613 διά ζώ­σης και 29 εξ αποστάσεως) τμήματα. 

Οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν από την Ομάδα Έργου σε όλους τους Συντο­νι­στές Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίοι κλήθηκαν με τη σειρά τους να ενημερώ­σουν/ επιμορφώσουν τα ως άνω στελέχη εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια τα Στελέχη και οι Εκπαιδευτικοί που ενημερώθηκαν/επιμορφώθηκαν κλήθη­καν να ενημερώσουν τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής τους μονάδας συντάσ­σο­ντας σχετικό Πρακτικό το οποίο και παρέμεινε στη σχολική μονάδα.

http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/content/39-perigrafiki-axiologisi

Top