Εισαγωγικό άρθρο
Η Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), Βιβλιοθήκη του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σε όλη την εκπαιδευτική / ερευνητική κοινότητα. Χιλιάδες τίτλοι εκπαιδευτικών / επιστημονικών συγγραμμάτων και εκπαιδευτικών περιοδικών, έρευνες, μελέτες, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικά καθώς και μια αξιόλογη Ιστορική Συλλογή σχολικών βιβλίων από τις αρχές ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους μέχρι σήμερα, βρίσκονται στη Βιβλιοθήκη μας. Στόχος μας η ανατροφοδότηση, η επιμόρφωση και η διά βίου μάθηση των Λειτουργών της Εκπαίδευσης, αλλά και του ευρύτερου αναγνωστικού κοινού.
* Ενημερώνουμε το αναγνωστικό κοινό, ότι το κτήριο της Βιβλιοθήκης του ΙΕΠ (επί της οδού Μεσογείων 396), θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεωτέρας ενημέρωσης.
Ανακοίνωση προς υποψήφιους/ες κριτές άρθρων του περιοδικού Μέντορας
Αγαπητοί κριτές,
Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, το 1999 δημοσιεύτηκε το 1ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://www.pi-schools.gr/publications/mentor/). Το 2016 εκδόθηκε το 14ο τεύχος του περιοδικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://www.iep.edu.gr/library/index.php/mentoras-ekdoseis-i-e-p/mentoras-teyxos-14). Πλέον, από τον Μάρτιο του 2023 ο Μέντορας μεταφέρεται στην πλατφόρμα ePublishing του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και μέσω αυτής θα διεκπεραιώνεται όλη η διαδικασία υποβολής, βελτίωσης, επιλογής και δημοσίευσης των άρθρων του περιοδικού.
Σας καλούμε να επισκεφθείτε την πλατφόρμα, να διαβάσετε, να υποβάλλετε τα δικά σας άρθρα, κυρίως όμως ζητάμε την υποστήριξή σας σε ποιοτικές κρίσεις υποψήφιων άρθρων στο περιοδικό. Αυτό που χρειάζεται από την πλευρά σας είναι να εγγραφείτε ως κριτές προκειμένου να μας επιτρέψετε να σας ζητήσουμε να συμμετέχετε σε διπλή τυφλή κρίση πιθανών άρθρων. Επισυνάπτεται σχετικό έγγραφο με οδηγίες εγγραφής στην πλατφόρμα, καθώς και οδηγίες χρήσης για κριτές.
Με εκτίμηση
Η Συντακτική Ομάδα του περιοδικού
Ανακοίνωση προς αναγνώστες/στριες και υποψήφιους/ες συγγραφείς άρθρων για το περιοδικό Μέντορας
Αγαπητοί αναγνώστες και αγαπητές αναγνώστριες,
Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, το 1999 δημοσιεύτηκε το 1ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (http://www.pi-schools.gr/publications/mentor/). Το 2016 εκδόθηκε το 14ο τεύχος του περιοδικού από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (http://www.iep.edu.gr/library/index.php/mentoras-ekdoseis-i-e-p/mentoras-teyxos-14). Πλέον, από τον Μάρτιο του 2023 ο Μέντορας μεταφέρεται στην πλατφόρμα ePublishing του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και μέσω αυτής θα διεκπεραιώνεται όλη η διαδικασία υποβολής, βελτίωσης, επιλογής και δημοσίευσης των άρθρων του περιοδικού.
Σας καλούμε να επισκεφθείτε την πλατφόρμα, να διαβάσετε άρθρα άλλων ερευνητών/τριών – συγγραφέων και να υποβάλλετε τα δικά σας. Όλον τον χρόνο θα γίνονται δεκτά άρθρα προς διπλή «τυφλή» κρίση. Επισυνάπτονται οδηγίες εγγραφής στην πλατφόρμα, καθώς και οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας για συγγραφείς επιστημονικών άρθρων.
Με εκτίμηση
Η Συντακτική Ομάδα του περιοδικού
Μεταφορά Βιβλιοθήκης
Ενημερώνουμε το αναγνωστικό κοινό ότι η Βιβλιοθήκη του ΙΕΠ μεταφέρθηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ), κατόπιν συμφώνου δωρεάς μεταξύ των δύο φορέων. Η ΕΒΕ θα ανακοινώσει την επαναλειτουργία της Βιβλιοθήκης μόλις ολοκληρωθεί η μετεγκατάστασή της.
ΝΕΟ! Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων - Tεύχη 20-21
Προλογικό Σημείωμα
Με ιδιαίτερη χαρά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιεύει το νέο διπλό τεύχος (20-21) του επιστημονικού περιοδικού Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, το τρίτο στη σειρά από την επανέκδοση του περιοδικού το 2019.
Το τεύχος είναι διπλό εξαιτίας της αυξημένης υποβολής πρωτότυπων εργασιών προς δημοσίευση, από την πλευρά των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και των ερευνητών της εκπαίδευσης και, μάλιστα, ερευνητικών εργασιών, διαθεματικών projects και σεναρίων διδασκαλίας, με πεδίο αναφοράς ή/και πρακτικής εφαρμογής ζωντανές σχολικές τάξεις σε όλη την Ελλάδα.
Επιβεβαιώνεται, κατά συνέπεια, η αναγκαιότητα που οδήγησε στην επανακυκλοφορία του περιοδικού, όπως αποτυπώνεται στον Κανονισμό του και σύμφωνα με τον οποίο στην Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων δίνεται, κατά προτεραιότητα, «έμφαση σε άρθρα άμεσα συνδεόμενα με τη διδακτική πράξη και την παιδαγωγική διαδικασία», ως ανταπόκριση στη βαθειά ανάγκη των ενεργών εκπαιδευτικών για αμοιβαία διάδραση από τη θεωρία στην πράξη, με σύγχρονους όρους. Τεκμηριώνεται δε, μέσα απ’ αυτήν την αρθρογραφία, η εικόνα που ήδη έχουμε διαμορφώσει ως Ι.Ε.Π. για το αυξημένο ενδιαφέρον των Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών ως προς τη διερεύνηση και τον πειραματισμό σε νέες, καινοτόμες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους, πάντα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Στο παρόν τεύχος 20-21 αναδεικνύονται ιδιαίτερα ζητήματα μεθοδολογίας και διδακτικής της ιστορίας και της γλώσσας, καλλιτεχνικής αγωγής, ειδικής αγωγής, θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής και επίκαιρα ζητήματα αγωγής υγείας (ρόλος του/της διευθυντή/-ύντριας, κοινωνικοποίηση παιδιών και εφήβων εντός της σχολικής κοινότητας, διαδικτυακός εθισμός κ.ά.), ενώ σε όλες τις παρουσιάσεις ιδιαίτερη ζωντάνια και φρεσκάδα προσθέτει η γόνιμη και δημιουργική χρήση των ΤΠΕ.
Έχουμε, λοιπόν, την πεποίθηση ότι τα περιεχόμενα του τεύχους θα αγγίξουν πραγματικά ενδιαφέροντα των αναγνωστών και αναγνωστριών, θα συμβάλουν στον δημιουργικό αναστοχασμό πάνω στο εκπαιδευτικό έργο και θα εμπλουτίσουν με επίκαιρες ιδέες και προτάσεις τον διάλογο, που αποτελεί το θεμέλιο κάθε ενεργού κοινότητας μάθησης.
Ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π.
Ιωάννης Αντωνίου
Παρουσίαση του τεύχους σε μορφή