Εισαγωγικό άρθρο
Η Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), Βιβλιοθήκη του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.), προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σε όλη την εκπαιδευτική / ερευνητική κοινότητα. Χιλιάδες τίτλοι εκπαιδευτικών / επιστημονικών συγγραμμάτων και εκπαιδευτικών περιοδικών, έρευνες, μελέτες, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικά καθώς και μια αξιόλογη Ιστορική Συλλογή σχολικών βιβλίων από τις αρχές ιδρύσεως του Ελληνικού Κράτους μέχρι σήμερα, βρίσκονται στη Βιβλιοθήκη μας. Στόχος μας η ανατροφοδότηση, η επιμόρφωση και η διά βίου μάθηση των Λειτουργών της Εκπαίδευσης, αλλά και του ευρύτερου αναγνωστικού κοινού.
* Ενημερώνουμε το αναγνωστικό κοινό, ότι το κτήριο της Βιβλιοθήκης του ΙΕΠ (επί της οδού Μεσογείων 396), θα παραμείνει κλειστό μέχρι νεωτέρας ενημέρωσης.
ΝΕΟ! Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων - Tεύχη 20-21
Προλογικό Σημείωμα
Με ιδιαίτερη χαρά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιεύει το νέο διπλό τεύχος (20-21) του επιστημονικού περιοδικού Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων, το τρίτο στη σειρά από την επανέκδοση του περιοδικού το 2019.
Το τεύχος είναι διπλό εξαιτίας της αυξημένης υποβολής πρωτότυπων εργασιών προς δημοσίευση, από την πλευρά των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και των ερευνητών της εκπαίδευσης και, μάλιστα, ερευνητικών εργασιών, διαθεματικών projects και σεναρίων διδασκαλίας, με πεδίο αναφοράς ή/και πρακτικής εφαρμογής ζωντανές σχολικές τάξεις σε όλη την Ελλάδα.
Επιβεβαιώνεται, κατά συνέπεια, η αναγκαιότητα που οδήγησε στην επανακυκλοφορία του περιοδικού, όπως αποτυπώνεται στον Κανονισμό του και σύμφωνα με τον οποίο στην Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων δίνεται, κατά προτεραιότητα, «έμφαση σε άρθρα άμεσα συνδεόμενα με τη διδακτική πράξη και την παιδαγωγική διαδικασία», ως ανταπόκριση στη βαθειά ανάγκη των ενεργών εκπαιδευτικών για αμοιβαία διάδραση από τη θεωρία στην πράξη, με σύγχρονους όρους. Τεκμηριώνεται δε, μέσα απ’ αυτήν την αρθρογραφία, η εικόνα που ήδη έχουμε διαμορφώσει ως Ι.Ε.Π. για το αυξημένο ενδιαφέρον των Ελλήνων και Ελληνίδων εκπαιδευτικών ως προς τη διερεύνηση και τον πειραματισμό σε νέες, καινοτόμες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους, πάντα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της ποιότητας του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Στο παρόν τεύχος 20-21 αναδεικνύονται ιδιαίτερα ζητήματα μεθοδολογίας και διδακτικής της ιστορίας και της γλώσσας, καλλιτεχνικής αγωγής, ειδικής αγωγής, θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής και επίκαιρα ζητήματα αγωγής υγείας (ρόλος του/της διευθυντή/-ύντριας, κοινωνικοποίηση παιδιών και εφήβων εντός της σχολικής κοινότητας, διαδικτυακός εθισμός κ.ά.), ενώ σε όλες τις παρουσιάσεις ιδιαίτερη ζωντάνια και φρεσκάδα προσθέτει η γόνιμη και δημιουργική χρήση των ΤΠΕ.
Έχουμε, λοιπόν, την πεποίθηση ότι τα περιεχόμενα του τεύχους θα αγγίξουν πραγματικά ενδιαφέροντα των αναγνωστών και αναγνωστριών, θα συμβάλουν στον δημιουργικό αναστοχασμό πάνω στο εκπαιδευτικό έργο και θα εμπλουτίσουν με επίκαιρες ιδέες και προτάσεις τον διάλογο, που αποτελεί το θεμέλιο κάθε ενεργού κοινότητας μάθησης.
Ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π.
Ιωάννης Αντωνίου
Παρουσίαση του τεύχους σε μορφή
ΝΕΟ! Πρόσκληση Υποβολής Άρθρων προς Δημοσίευση στο Περιοδικό ΜΕΝΤΟΡΑΣ του Ι.Ε.Π.
Τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Μέντορας σας προσκαλούν να υποβάλετε τα άρθρα σας για το 19o τεύχος του περιοδικού το οποίο θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2020.
Στόχος του περιοδικού είναι η παραγωγή επιστημονικής γνώσης και γενικά η προώθηση της επιστημονικής έρευνας που έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Στο περιοδικό φιλοξενούνται (κατόπιν κρίσης) ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα εκπαιδευτικού περιεχομένου και τα οποία δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό, έντυπο ή ηλεκτρονικό.
Όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, υποβολής και δημοσίευσης των άρθρων μπορείτε να τις βρείτε στην ιστοσελίδα http://www.iep.edu.gr/library/index.php/2013-01-03-12-04-22/mentor-intr
Οι προς δημοσίευση εργασίες υποβάλλονται ηλεκτρονικά σε δύο αρχεία - ένα σε μορφή WORD και ένα σε PDF - στη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας του περιοδικού (e-mail: mentor[at]iep.edu.gr), με την ένδειξη/θέμα: Υποβολή Άρθρου - Για το Περιοδικό «ΜΕΝΤΟΡΑΣ».
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής άρθρων: 30 Σεπτεμβρίου 2020
Η Συντακτική Επιτροπή του Περιοδικού
ΝΕΟ! Μέντορας - Τεύχη 17-18
Προλεγόμενα
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιεύει το νέο διπλό τεύχος (17-18) του επιστημονικού περιοδικού Μέντορας, παλαιότερη έκδοση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η οποία επανακυκλοφόρησε από το Ι.Ε.Π. σε ψηφιακή μορφή το 2016.
Στο περιοδικό, το οποίο εκδίδεται μία φορά το έτος, φιλοξενούνται πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα, καθώς επίσης βιβλιοκρισίες επί επιστημονικών βιβλίων εκπαιδευτικού περιεχομένου. Οι εργασίες μπορεί να είναι πρωτότυπα ερευνητικά ή θεωρητικά άρθρα, τα οποία αναφέρονται σε κριτική επισκόπηση ερευνών για ένα θέμα, σε μια θεωρία ή εφαρμογή. Η εγκυρότητα των δημοσιευόμενων άρθρων διασφαλίζεται με τη διαδικασία της διπλής «τυφλής» κρίσης, καθώς και με την επιλογή κριτών εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας από τον ακαδημαϊκό χώρο.
Στο αρχείο των τευχών του περιοδικού που έχει δημοσιεύσει το Ι.Ε.Π. είναι ήδη διαθέσιμα 3 τεύχη που παρέχουν ανοικτή πρόσβαση στο πλήρες περιεχόμενο 25 ερευνητικών εργασιών. Το παρόν νέο διπλό τεύχος του περιοδικού, αποτέλεσμα του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε από την ακαδημαϊκή και τη σχολική κοινότητα για την υποβολή εργασιών μετά τη σχετική Πρόσκληση, φιλοξενεί συνολικά 19 επιστημονικές εργασίες. Πρόκειται για ερευνητικές και θεωρητικές εργασίες, καθώς και παιδαγωγικές μεθοδολογικές προτάσεις, που άπτονται όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και καλύπτουν ένα ευρύ πεδίο θεματικών περιοχών, όπως θέματα ιστορίας της εκπαίδευσης και διδακτικής της ιστορίας, σχολικής λογοτεχνίας, προγραμμάτων σπουδών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, ψηφιακής εκπαίδευσης, κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης και διοίκησης της εκπαίδευσης. Ευελπιστούμε πως το περιεχόμενο του τεύχους θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των αναγνωστών και αναγνωστριών και θα εμπνεύσει τη δημιουργικότητα στην εκπαιδευτική έρευνα και πράξη.
Ευχαριστούμε θερμά τους/τις συγγραφείς που αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μας και συμμετείχαν με το επιστημονικό έργο τους στη συγγραφή του παρόντος τεύχους. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους/τις κριτές που με τη συμβολή τους διασφάλισαν την υψηλή ποιότητα του περιεχομένου. Τέλος, ευχαριστούμε τα μέλη της Συντακτικής Επιτροπής και τους συνεργάτες του Ι.Ε.Π. για την εξαιρετική φροντίδα με την οποία περιέβαλαν την παρούσα έκδοση. Καλή ανάγνωση.
Ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π.
Ιωάννης Αντωνίου
Παρουσίαση του τεύχους σε μορφή