Καινοτομία - Δημιουργικότητα

6 kainotomia


  • Ομάδα εργασίας σχεδίασε, πρότεινε την εισαγωγή και υποστήριξε την εφαρμογή στα Γυμνάσια της χώρας της καινοτομίας «Θεματική Εβδομάδα 2016-17: Σώμα και Ταυτότητα» (βλ. επίσης Κατηγορία ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ). Η καινοτομία, η οποία υλοποιήθηκε στα Γυμνάσια της χώρας κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2016-17, είχε στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας σε θέματα που εστίαζαν σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες.
  • Ομάδα εργασίας υποστήριξε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση στα Γυμνάσια της χώρας της καινοτομίας «Θεματική Εβδομάδα 2017-18: Δράσεις Κυκλοφοριακής Αγωγής – Οδικής Ασφάλειας». Οι δράσεις της «Κυκλοφοριακής Αγωγής - Οδικής Ασφάλειας» πραγματοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2017-18 όχι μόνο στα Γυμνάσια, αλλά και στα Δημοτικά και τα Λύκεια της χώρας (βλ. επίσης Κατηγορία ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ-ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ)
  • Ομάδα εργασίας σχεδίασε, πρότεινε την εισαγωγή και υποστήριξε την υλοποίηση στα γυμνάσια της χώρας της Θεματικής Εβδομάδας με θεματικό άξονα: «Δη­μο­κρα­τική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα». Ενδεικτικές καινοτομίες της δρά­σης, η οποία υλοποιήθηκε στα Γυμνάσια, στη Γυμνασιακή βαθμίδα των ΕΝΕΕΓΥΛ, τα ΕΕΕΕΚ και τις γυμνασιακές ΔΥΕΠ της χώρας, κατά το δεύτερο τετρά­μη­νο του σχο­λι­κού έτους 2018-19, αποτελούν: η οπτικήτης δημοκρατίας και των αν­θρώπινων δικαιω­μάτων σε όλες τις δράσεις, ο νέος φάκελος εκπαιδευτικού υλικού Δημοκρα­τική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα, η βιβλιοθήκη για πε­ραι­τέρω διερεύ­νη­ση και αυτόνομο σχεδιασμό, το βαρόμετρο της δημοκρατικής και αξιο­πρεπούς συ­νύπαρξης και η χρήση του για προγραμματισμό και αποτίμηση της Θεματικής Εβδομάδας.
  • Υλοποίηση δράσεων  στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας από προπτυχιακούς φοι­τητές/φοιτήτριες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Οι φοιτητές/ φοι­τήτριες εργάστηκαν σε ομάδες με τους/τις  μαθητές/μαθήτριες όλων των τμη­μάτων των συνεργαζόμενων σχολείων, πάνω σε θεατρικές δράσεις που το πε­ριε­χό­μενό τους στηριζόταν στους άξονες της Θεματικής Εβδομάδας και ορι­στι­κο­ποιή­θηκαν σε συνεννόηση με τον σύλλογο διδασκόντων του σχολείου.  Η υλο­ποίη­ση της συγκεκριμένης δράσης είχε ιδιαίτερη σημασία για τους μαθητές και τις μαθή­τριες, καθώς το Θέατρο δεν διδάσκεται στο Γυμνάσιο.

    Θεματική Εβδομάδα:

    http://www.iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/content/129
  • «Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο»:
    Συνολικά συμμετείχαν 93 μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων και το πρό­γραμ­μα λειτούργησε σε κάθε σχολείο (έξι συνολικά) για 22 διδακτικές ώρες, με στό­χο να καταλήξει σε μία δεκάλεπτη παρουσίαση στην τελική ημερίδα-συνά­ντη­ση των σχολείων του προγράμματος.
  • «Ανάπτυξη Ψηφιακών Δεξιοτήτων στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση» (Supporting the development of digital skills in compulsory education), με αντικείμενο:
  1. Τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην υποχρεωτική εκπαίδευση και ειδικότερα αναφορικά με:
  • τα υπάρχοντα αποθετήρια ψηφιακών εκπαιδευτικών πόρων,
  • το υφιστάμενο παιδαγωγικό πλαίσιο για την υποχρεωτική εκπαίδευση και
  • τις υπάρχουσες ΤΠΕ υποδομές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  1. Τη στενή συνεργασία με τους Εμπειρογνώμονες / Ανάδοχο του έργου για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή κατευθύνσεων και παρακολούθησης της πορείας του έργου, καθώς και την αξιολόγηση των προτάσεων που θα προκύψουν από την υλοποίηση του έργου.
  2. Τη συμμετοχή των μελών της Ομάδας Έργου σε κοινές συναντήσεις εργασίας με τους Εμπειρογνώμονες/Ανάδοχο του έργου κατά τη διάρκεια της φάσης υλοποίησης του έργου.
    Στο πλαίσιο αυτό συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας (ΑΔΑ: Ω9Η24653ΠΣ-775) στην οποία συμμετέχουν οι εξής φορείς: το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το ΙΤΥΕ Διόφαντος, η Γενική Γραμματεία Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου και το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
    Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίστηκαν ως μέλη ο κ. Γραμμένος Νικόλαος (τακτικό μέλος) και η κ. Γούσιου Ανθή (αναπληρωματικό μέλος), οι οποίοι συμμετείχαν σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του έργου.
    Με την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου και με βάση τις δραστηριότητες από τον Απρίλιο του 2018 έως τον Απρίλιο του 2019 συντάσσεται τελική έκθεση από το European Schoolnet σε συνεργασία με την Υπηρεσία Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Ομάδα Εργασίας του έργου.
  • Εφαρμογή Προγράμματος Ομαλής μετάβασης από την οικογένεια ή τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο και από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Top