Περιγραφική Αξιολόγηση
Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντιλήψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών. Για τον σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κατά την πιλοτική εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανατροφοδότηση και τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. Στη δράση συμμετείχαν πιλοτικά 81 σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια). Οι εκπαιδευτικοί των πιλοτικών σχολείων αποτέλεσαν τους συν-διαμορφωτές του συστήματος, καθώς η συμμετοχή τους και η ανατροφοδότηση που παρείχαν κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής συνέβαλε στην ανάπτυξη ενός λειτουργικού και αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης. Συμμετείχαν περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί από στρωματοποιημένο δείγμα επιλογής Σχολικών Μονάδων της χώρας. Με βάση την αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής, επιστημονική επιτροπή επικαιροποίησε τους οδηγούς σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν και αξιολογήθηκαν. Έπειτα από την πιλοτική εφαρμογή και την αξιολόγησή της, ακολούθησαν επιμορφώσεις για την Περιγραφική Αξιολόγηση με στόχο να ενημερωθούν όλες οι σχολικές μονάδες (δημόσιες και ιδιωτικές) υποχρεωτικής εκπαίδευσης της χώρας. Επιμορφώθηκαν συνολικά 11.371 στελέχη εκπαίδευσης – εκπαιδευτικοί [Διευθυντές και Προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων] (3.629 άνδρες και 7.742 γυναίκες) σε 642 (613 διά ζώσης και 29 εξ αποστάσεως) τμήματα. Οι επιμορφώσεις πραγματοποιήθηκαν από την Ομάδα Έργου σε όλους τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, οι οποίοι κλήθηκαν με τη σειρά τους να ενημερώσουν/ επιμορφώσουν τα ως άνω στελέχη εκπαίδευσης. Στη συνέχεια τα Στελέχη και οι Εκπαιδευτικοί που ενημερώθηκαν/επιμορφώθηκαν κλήθηκαν να ενημερώσουν τον Σύλλογο Διδασκόντων της σχολικής τους μονάδας συντάσσοντας σχετικό Πρακτικό το οποίο και παρέμεινε στη σχολική μονάδα. http://www.iep.edu.gr/el/component/k2/content/39-perigrafiki-axiologisi |