• image
  • ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ «ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ» ΤΟΥ Ι.Ε.Π.

       ΝΕΟ!      ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΩΝ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ Ι.Ε.Π.   Το  Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και συγκεκριμένα το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων, από το καταστατικό της σύστασής του, Νόμος 4547 (ΦΕΚ τ.Α΄102/12-06-2018), έχει αναλάβει τη διάσωση και τη διεύρυνση της "Ιστορικής Συλλογής σχολικών εγχειριδίων" που διαθέτει, συλλογή που περιλαμβάνει περίπου 9.000 σχολικά βιβλία που τυπώθηκαν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα· από αυτά τα 2.700 έχουν ήδη ψηφιοποιηθεί ενώ ο συνολικός αριθμός των ψηφιοποιημένων βιβλίων της Συλλογής φτάνει τα 6.029. Όσοι/-ες ενδιαφέρονται έχουν ήδη ελεύθερη πρόσβαση στην «Ιστορική Συλλογή» μας, μέσω του ιστότοπου του Ι.Ε.Π. (στο μενού ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ). Το Ι.Ε.Π., στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη διεύρυνση της «Ιστορικής συλλογής» του, αναζητά σχολικά εγχειρίδια που έχουν τυπωθεί στο ελληνικό κράτος έως το 1982, αλλά και βιβλία ακόμη παλαιότερης εποχής, που πιθανόν κυκλοφόρησαν  πριν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ή εκτός των συνόρων του, στην ελληνική γλώσσα, και εξυπηρετούσαν εκπαιδευτικούς σκοπούς. Στόχος μας είναι, αφού εντοπίσουμε τα παλαιά εγχειρίδια που δεν υπάρχουν ήδη στην ψηφιοποιημένη «Ιστορική Συλλογή», να δρομολογήσουμε τη διαδικασία ψηφιοποίησής τους. Για τον λόγο αυτόν, ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. απέστειλε επιστολές σε Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Δομές Εκπαίδευσης εξωτερικού, καθώς και σε Ιδρύματα και Φορείς, όπως Ακαδημαϊκές, Δημόσιες, Δημοτικές και Σχολικές Βιβλιοθήκες, με την παράκληση να αναζητήσουν παλαιά σχολικά/ εκπαιδευτικά εγχειρίδια (έως το 1982) στους χώρους τους.  Για όσους εντοπίσουν τέτοια εγχειρίδια, έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την καταχώριση των στοιχείων αυτών των εγχειριδίων, με καταληκτική ημερομηνία την 30η Ιουνίου 2019. Για την ευόδωση της προσπάθειας αυτής, ζητούμε την υποστήριξη όλων, όχι μόνο των φορέων στους οποίους απευθυνθήκαμε με επιστολές αλλά και οποιουδήποτε άλλου προσώπου ή φορέα διαθέτει παλαιά σχολικά εγχειρίδια με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Από εσάς που θέλετε να συμβάλετε στη διάσωση τέτοιων πολύτιμων βιβλίων, ζητάμε να διαβάσετε την επιστολή προς Φυσικά Πρόσωπα ή Εκπαιδευτικούς και κατόπιν να μπείτε στην Πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. και να καταγράψετε τα στοιχεία αυτών των βιβλίων, ακολουθώντας τις λεπτομερείς οδηγίες που δίνονται. Σε κάθε περίπτωση, θέλουμε εκ των προτέρων να σας ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και να σας βεβαιώσουμε ότι  πρόθεσή μας είναι να αξιοποιήσουμε το πολύτιμο υλικό που θα συλλέξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να γίνει προσιτό στο ευρύ κοινό, χωρίς παράλληλα οι ιδιοκτήτες του να το στερηθούν, εφ’ όσον αυτό επιθυμούν.   Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε την Ανοιχτή Επιστολή του Ι.Ε.Π. προς Εκπαιδευτικούς και Φυσικά Πρόσωπα   Κάντε κλικ στην εικόνα για να συνδεθείτε στην Πλατφόρμα Καταχώρισης Στοιχείων Σχολικών Εγχειριδίων      

  • image
  • ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Η Μονάδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης γνωμοδοτεί και εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π. για όλα τα ζητήματα που αφορούν τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και το «Μεταλυκειακό έτος-τάξη Μαθητείας». Χρησιμοποιώντας κριτήρια επιστημονικά και παιδαγωγικά, η Μονάδα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης εισηγείται για τον καθορισμό τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ., τα ωρολόγια προγράμματα, τα προγράμματα σπουδών, τις αναθέσεις μαθημάτων σε κλάδους εκπαιδευτικών, τα διδακτικά εγχειρίδια και το λοιπό εκπαιδευτικό υλικό για την επαγγελματική εκπαίδευση, την υλοποίηση ερευνών σε δομές της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και για άλλα ζητήματα συναφούς περιεχομένου. Βάσει του Νόμου 4386/2016 και της σχετικής Υ.Α. (Φ.Ε.Κ. 1489, τ. Β’, 26-5-2016), από το σχολικό έτος 2016-2017 οι Τομείς που λειτουργούν στη Β’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. είναι οι ακόλουθοι: Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Τομέας Διοίκησης και Οικονομίας Τομέας Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών Τομέας Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού Τομέας Μηχανολογίας Τομέας Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων Τομέας Πληροφορικής Τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας   Από το σχολικό έτος 2017-2018, στη Γ’ τάξη των ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν 36 Ειδικότητες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Φ.Ε.Κ. 1489, τ. Β’, 26-5-2016. Οι μαθητές και μαθήτριες που ολοκληρώνουν επιτυχώς τη φοίτηση στο ΕΠΑ.Λ. λαμβάνουν Απολυτήριο Λυκείου και πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 4 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Επίσης, όσοι και όσες το επιθυμούν, δύνανται να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας», με την επιτυχή ολοκλήρωση του οποίου και κατόπιν επιτυχούς συμμετοχής σε εξετάσεις πιστοποίησης λαμβάνουν πτυχίο επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Κατά τη συμμετοχή τους στο «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας», το οποίο διαρκεί εννέα (9) μήνες, οι μαθητευόμενοι/ες λαμβάνουν ημερήσια αποζημίωση, η οποία έχει καθοριστεί στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη. [Μεταβείτε στη σελίδα της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης] ΒΙΒΛΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΠΑΛ Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.

  • image
  • ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  • image
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ - REFUGEE EDUCATION

  • image
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ – ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

    - Έκθεση αποτίμησης του νέου εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος – Πολίτης και Δημοκρατία» της Β’ τάξης Γενικού Λυκείου

  • image
  • Θεματική Εβδομάδα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δείτε όλες τις ανακοινώσεις εδώ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)
map 1a

 

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
με τους παρακάτω τρόπους:

ΙΕΠ - Twitter

twitter1

Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας στην ομάδα υλοποίησης του site μέσω του email: website[at]iep.edu.gr

Top