Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

NAAGRCY: “National Authorities for Apprenticeship: Companies as Sustainable Partners for Apprenticeship in Greece and Cyprus”

2017 05 05 NAAGRC LogoΕθνικές Αρχές για τη Μαθητεία: Οι Επιχειρήσεις ως βιώσιμοι2017 05 05 Erasmus plus logo el εταίροι για τη μαθητεία στην Ελλάδα και την Κύπρο

στο πλαίσιο του ΑΞΟΝΑ 3 του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+

Το NAAGRCY αποτέλεσε διακρατική πρωτοβουλία για την αναβάθμιση της ποιότητας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, και ειδικότερα της Μαθητείας, στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Στόχος του έργου ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαθητείας στα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των δύο χωρών. Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους εθνικούς φορείς που έχουν την ευθύνη για την εφαρμογή της μαθητείας, τους παρόχους των υπηρεσιών μαθητείας και τους κοινωνικούς εταίρους των δύο χωρών καθώς και των αντίστοιχων υπηρεσιών και φορέων της Γερμανίας.

Ειδικότεροι στόχοι του έργου NAAGRCY ήταν:

  • ο εντοπισμός και η αξιολόγηση των καινοτόμων προσεγγίσεων και εφαρμογών στα υπάρχοντα συστήματα μαθητείας και η χαρτογράφηση του υφιστάμενου εργατικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος
  • η ανάπτυξη ενδοεπιχειρησιακών μαθησιακών διαδικασιών, ρυθμιστικών εργαλείων, εργαλείων παρακίνησης, καθώς και μηχανισμών διασφάλισης της ποιότητας
  • η πρόβλεψη της μελλοντικής ζήτησης και των επιμορφωτικών αναγκών για συγκεκριμένα επαγγέλματα ή τομείς που προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, προκειμένου να σχεδιαστούν σύγχρονες ενδοεπιχειρησιακές μαθησιακές διαδικασίες με την κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτών του προσωπικού και με την αξιοποίηση της εισαγόμενης γνώσης και των σχετικών προτάσεων.
  • η ανάπτυξη δικτύων μεταξύ των ελληνικών και των κυπριακών επιχειρήσεων και κέντρων κατάρτισης με σκοπό να συμβάλλουν στην καλύτερη κατανομή των ασκούμενων στις επιχειρήσεις και να βελτιώσουν τους δεσμούς μεταξύ των επιχειρήσεων και των επαγγελματικών σχολών/ κέντρων μαθητείας.

Οι εθνικοί εταίροι του έργου ήταν ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ: Επικεφαλής – Συντονιστής), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ) και το Ινστιτούτο Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ ΓΣΕΕ).

Οι διακρατικοί εταίροι του έργου ήταν το Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης της Γερμανίας (ΒΙΒΒ), το Κέντρο Παραγωγικότητας Κύπρου (ΚΕΠΑ) και το Κυπριακό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΚΕΒΕ).

Το έργο NAAGRCY ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2017.

Μεταξύ άλλων, και σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, το Ι.Ε.Π. είχε, στο πλαίσιο του Πακέτου Εργασίας WP4: «Πιλοτική εφαρμογή των ενδο-επιχειρησιακών διαδικασιών μαθητείας», την ευθύνη για:

  • τη διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτών μαθητευομένων στις επιχειρήσεις σε επιλεγμένα επαγγέλματα μέσω ποιοτικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου και την οργάνωση ενός focus group με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων (βλ. Παραδοτέο: In-company trainers’ training needs research: a qualitative survey)
  • τη διαμόρφωση οδηγού – επιμορφωτικού υλικού για την πιλοτική επιμόρφωση των εκπαιδευτών μαθητευομένων (βλ. Παραδοτέα στην ελληνική και αγγλική γλώσσα αντίστοιχα: Οδηγός επιμόρφωσης εκπαιδευτών στις επιχειρήσεις & Training guide for in company trainers)
  • το σχεδιασμό (με τη βοήθεια του ΒΙΒΒ) και την εφαρμογή δύο ενδο-επιχειρησιακών επιμορφωτικών εργαστηρίων για τους εκπαιδευτές μαθητευομένων με σκοπό την προσαρμογή των προτάσεων και οδηγιών. Τα εργαστήρια υλοποιήθηκαν από τις 24 Ιανουαρίου έως τις 26 Ιανουαρίου 2017 στο Μοσχάτο και στο Ναύπλιο.

Επίσης, το Ι.Ε.Π. είχε την ευθύνη, στο πλαίσιο του Πακέτου Εργασίας WP6: «Δημοσιότητα και διάχυση των αποτελεσμάτων εργασίας», για:

  • τη διοργάνωση του τελικού Συνεδρίου για τη Διάχυση των αποτελεσμάτων του Προγράμματος στις εγκαταστάσεις του CEDEFOP, στη Θεσσαλονίκη, στις 17 Φεβρουαρίου, 2017.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του NAAGRCY:

http://naagrcy.oaed.gr

[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

Παραδοτέα:
In-company trainers’ training needs research: a qualitative survey
Οδηγός επιμόρφωσης εκπαιδευτών στις επιχειρήσεις & Training guide for in-company trainers

 

 

 

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top