Gelastopoulou MariaΗ Μαρία Γελαστοπούλου αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι  υποψήφια διδάκτορας Ειδικής Αγωγής στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (Τ.Ε.Α.Π.Η.) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).  Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης  με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή από το Τ.Ε.Α.Π.Η. -Ε.Κ.Π.Α, Διπλώματος Διετούς Μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή από το Μαράσλειο Διδασκαλείο Νηπιαγωγών Αθήνας, τίτλου εξειδίκευσης στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Εταιρεία ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου Αθηνών. Έλαβε την πιστοποίηση γνώσης της γραφής Braille από το Κέντρο Αποκατάστασης Τυφλών Αθήνας. Παρακολούθησε ετήσια επιμορφωτικά σεμινάρια, συνέδρια και ημερίδες αναφορικά με τη διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών,  την αξιοποίηση των τεχνών και των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, την διαπολιτισμική και περιβαλλοντική εκπαίδευση,  τη συμβουλευτική γονέων, το θεατρικό παιχνίδι, τη διοίκηση  στην εκπαίδευση, τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική προσέγγιση, την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κ.α.

Έχει διδάξει επί σειρά ετών στο γενικό σχολείο και σε τμήματα ένταξης στην προσχολική εκπαίδευση. Επίσης, έχει διδακτική εμπειρία από το Μεταπτυχιακό  Πρόγραμμα Σπουδών που υλοποιεί το παράρτημα του University of London (UOL) στην Αθήνα. Κατά το παρελθόν συμμετείχε στο προπτυχιακό πρόγραμμα του Τ.Ε.Α.Π.Η-Ε.Κ.Π.Α. ως επόπτρια των πρακτικών  ασκήσεων των φοιτητών για  την εφαρμογή διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Από το 2010 εργάστηκε με απόσπαση στο τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και στη συνέχεια  στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ),  στο οποίο υπηρετεί μέχρι σήμερα, ως Εισηγήτρια Ειδικής Αγωγής με αρμοδιότητες που αφορούν στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παιδαγωγικού υλικού, στην εκπαιδευτική πολιτική και στη μελέτη των εκπαιδευτικών συστημάτων άλλων χωρών, στην ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, στην επιμόρφωση και στη γνωμοδότηση ζητημάτων σχετικά με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Από το 2011 είναι υπεύθυνη  για το έργο προσαρμογής των σχολικών βιβλίων δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου για μαθητές με μειωμένη όραση συμμετέχοντας και η ίδια στη προσαρμογή μέρους των βιβλίων και επιπλέον έχει αναλάβει την επιστημονική ευθύνη για την υλοποίηση του έργου «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».

Συμμετείχε ως επιμορφώτρια  στις επιμορφώσεις εκπαιδευτικών που υλοποιήθηκαν από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. με στόχο την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, στις επιμορφωτικές ημερίδες του ΙΕΠ για την πρόσβαση στην εκπαίδευση καθώς και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την προσαρμογή εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με μειωμένη όραση που υλοποιεί το ΙΕΠ. Επίσης,  επιλέχθηκε ως εκπαιδεύτρια ενηλίκων  για την υλοποίηση ετήσιου προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων με βαριές αναπηρίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Συμμετείχε με εισηγήσεις  σε πολλά πανελλήνια και διεθνή συνέδρια αναφορικά με την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δημοσίευσε  σχετικά άρθρα. Επίσης, έχει δημοσιεύσει ατομικά, αλλά και σε συνεργασία με άλλους ερευνητές κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους.

Έχει συμμετάσχει ως  συγγραφέας στην ανάπτυξη του οδηγού εκπαιδευτικού για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής στην προσχολική εκπαίδευση. Είναι συγγραφέας του οδηγού εκπαιδευτικού για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με νοητική αναπηρία καθώς και των προδιαγραφών ανάπτυξης προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αυτισμό. Συμμετείχε στη συγγραφή των καλών πρακτικών στην Ελλάδα  για την ηγεσία στην εκπαίδευση, ως μελέτη περίπτωσης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος για την ηγεσία στην Εκπαίδευση ΕPNoSL.

Είναι κριτής επιστημονικών εργασιών που υποβάλλονται σε τυφλή κρίση στο πλαίσιο υλοποίησης του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Συμμετείχε στην  αξιολόγηση του  προσβάσιμου  εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με κώφωση, νοητική και κινητική αναπηρία που αναπτύχθηκε  στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές με αναπηρία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.».

Το ερευνητικό της έργο αφορά στην ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο, στην εφαρμογή του Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος μαθητών με αναπηρία, στην παιδαγωγική αξιολόγηση, στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης και στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών. Τα επιστημονικά της ενδιαφέρονται άπτονται της κοινωνιολογικής προσέγγισης της αναπηρίας, της ενταξιακής εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής .

Έχει συμμετάσχει σε συγχρηματοδοτούμενα ερευνητικά, επιμορφωτικά και άλλα προγράμματα  για την ειδική αγωγή, καθώς και σε  ευρωπαϊκά ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα του ΙΕΠ.

map 1a

 

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
με τους παρακάτω τρόπους:

ΙΕΠ - Twitter

twitter

Μπορείτε να υποβάλετε τις παρατηρήσεις σας στην ομάδα υλοποίησης του site μέσω του email: website[at]iep.edu.gr

Top