Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Διεθνής Ένωση για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης - International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA

IEA

Η ΙΕΑ είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Αποτελεί μια διεθνή σύμπραξη εθνικών οργανισμών έρευνας, κυβερνητικών ερευνητικών υπηρεσιών, μελετητών και αναλυτών που εργάζονται προκειμένου να ερευνήσουν, να κατανοήσουν και να βελτιώσουν την εκπαίδευση παγκοσμίως. Διεξάγει συγκριτικές μελέτες σε ευρεία κλίμακα σχετικά με την εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι γονείς να ενημερώνονται σχετικά με την επίδοση των μαθητών και μαθητριών.

Η ΙΕΑ ιδρύθηκε το 1958, και αυτή τη στιγμή στην Ένωση εμπλέκονται ενεργά πάνω από 60 χώρες και 100 εκπαιδευτικά συστήματα. Η ΙΕΑ συλλέγει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών σε γνωστικά αντικείμενα όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες και η κατανόηση κειμένου, αξιολογεί την πολιτική και κοινωνική αγωγή και εκπαίδευση, διερευνά το βαθμό του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την προσχολική αγωγή και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Απώτερος σκοπός της Ένωσης είναι η ανάδειξη των αποτελεσματικών πρακτικών προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξη πολιτικών με βάση αξιόπιστα στοιχεία για την βελτίωση της εκπαίδευσης γενικότερα.

Για τον καλύτερο συντονισμό, η ΙΕΑ δημιούργησε πρόσφατα έναν κεντρικό ιστότοπο (www.ilsa-gateway.org) όπου καταχωρούνται οι εκπαιδευτικές μελέτες που διεξάγουν διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ, η UNESCO, η WB κ.λπ.

Για την έρευνα PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study - Πρόοδος στη Διεθνή Μελέτη για τον Αναγνωστικό Γραμματισμό): https://timssandpirls.bc.edu/pirls2001i/pdf/p1_tr_book.pdf

Για την έρευνα TIMSS (Third International Mathematics and Science Study - Τρίτη Διεθνής Έρευνα για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες): www.iea.nl/timss-1995, http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/international και https://timssandpirls.bc.edu/timss1995i/TIMSSPDF/C_full.pdf

Για την έρευνα TIMSS Advanced: https://www.iea.nl/timss-past-cycles

http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/international-results/timss2015/wp-content/uploads/2016/T15-20-years-of-TIMSS.pdf

Για την έρευνα CivEd (Civic Education Study - Μελέτη για την Αγωγή του Πολίτη): http://pub.iea.nl/fileadmin/user_upload/Publications/Electronic_versions/CIVED_Technical_Report.pdf

https://nces.ed.gov/surveys/cived

Για την έρευνα ICCS (International Civic and Citizenship Education Study Διεθνής Μελέτη για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή):

https://www.iea.nl/studies/iea/iccs

ICCS & SDG4

Τα στοιχεία από την έρευνα ICCS σε συνδυασμό με τις μελέτες TIMSS και PIRLS του IEA αναγνωρίζονται από την UNESCO ως η πλέον αξιόπιστη βάση δεδομένων για τους μελετητές, παιδαγωγούς και διαμορφωτές της πολιτικής σε σχέση με την παρακολούθηση της προόδου προς την επίτευξη του στόχου 4 της Βιώσιμης Ανάπτυξης: διασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους (Sustainable Development Goal - SDG 4: obtaining a quality education for all).

https://www.iea.nl/studies/iea/iccs#section-570 

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top