Διεθνής Ένωση για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης - International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA
Η ΙΕΑ είναι ένας ανεξάρτητος, μη κερδοσκοπικός οργανισμός. Αποτελεί μια διεθνή σύμπραξη εθνικών οργανισμών έρευνας, κυβερνητικών ερευνητικών υπηρεσιών, μελετητών και αναλυτών που εργάζονται προκειμένου να ερευνήσουν, να κατανοήσουν και να βελτιώσουν την εκπαίδευση παγκοσμίως. Διεξάγει συγκριτικές μελέτες σε ευρεία κλίμακα σχετικά με την εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κόσμο, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι γονείς να ενημερώνονται σχετικά με την επίδοση των μαθητών και μαθητριών.
Η ΙΕΑ ιδρύθηκε το 1958, και αυτή τη στιγμή στην Ένωση εμπλέκονται ενεργά πάνω από 60 χώρες και 100 εκπαιδευτικά συστήματα. Η ΙΕΑ συλλέγει στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών σε γνωστικά αντικείμενα όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες και η κατανόηση κειμένου, αξιολογεί την πολιτική και κοινωνική αγωγή και εκπαίδευση, διερευνά το βαθμό του ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και θέματα που σχετίζονται με την προσχολική αγωγή και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Απώτερος σκοπός της Ένωσης είναι η ανάδειξη των αποτελεσματικών πρακτικών προκειμένου να συμβάλλει στην ανάπτυξη πολιτικών με βάση αξιόπιστα στοιχεία για την βελτίωση της εκπαίδευσης γενικότερα.
Για τον καλύτερο συντονισμό, η ΙΕΑ δημιούργησε πρόσφατα έναν κεντρικό ιστότοπο (www.ilsa-gateway.org) όπου καταχωρούνται οι εκπαιδευτικές μελέτες που διεξάγουν διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ, η UNESCO, η WB κ.λπ.
Για την έρευνα PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study - Πρόοδος στη Διεθνή Μελέτη για τον Αναγνωστικό Γραμματισμό): https://timssandpirls.bc.edu/pirls2001i/pdf/p1_tr_book.pdf
Για την έρευνα TIMSS (Third International Mathematics and Science Study - Τρίτη Διεθνής Έρευνα για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες): www.iea.nl/timss-1995, http://timssandpirls.bc.edu/timss2015/international και https://timssandpirls.bc.edu/timss1995i/TIMSSPDF/C_full.pdf
Για την έρευνα TIMSS Advanced: https://www.iea.nl/timss-past-cycles
Για την έρευνα CivEd (Civic Education Study - Μελέτη για την Αγωγή του Πολίτη): http://pub.iea.nl/fileadmin/user_upload/Publications/Electronic_versions/CIVED_Technical_Report.pdf
https://nces.ed.gov/surveys/cived
Για την έρευνα ICCS (International Civic and Citizenship Education Study – Διεθνής Μελέτη για την Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή):
https://www.iea.nl/studies/iea/iccs
ICCS & SDG4
Τα στοιχεία από την έρευνα ICCS σε συνδυασμό με τις μελέτες TIMSS και PIRLS του IEA αναγνωρίζονται από την UNESCO ως η πλέον αξιόπιστη βάση δεδομένων για τους μελετητές, παιδαγωγούς και διαμορφωτές της πολιτικής σε σχέση με την παρακολούθηση της προόδου προς την επίτευξη του στόχου 4 της Βιώσιμης Ανάπτυξης: διασφάλιση ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους (Sustainable Development Goal - SDG 4: obtaining a quality education for all).