Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, την Επιστήμη και τον Πολιτισμό - United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization - UNESCO

unescounesco hellas

Η UNESCO λειτουργεί ως ένα παγκόσμιο εργαστήριο ιδεών και διαδραματίζει ρυθμιστικό ρόλο στην προώθηση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των 193 κρατών μελών και των 6 συνδεδεμένων μελών της στους τομείς της Εκπαίδευσης, της Επιστήμης, του Πολιτισμού και της Επικοινωνίας.

Σκοπός της UNESCO είναι η οικοδόμηση της ειρήνης μέσα από τη διεθνή συνεργασία στους τομείς της Εκπαίδευσης, των Επιστημών και του Πολιτισμού. Τα προγράμματα της UNESCO συνεισφέρουν στην επίτευξη των Στόχων της Αειφόρου Ανάπτυξης που καθορίστηκαν στην Ατζέντα 2030 και υιοθετήθηκαν από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 2015.

Η UNESCO θέτει ως στόχο την πρόσβαση κάθε παιδιού και κάθε πολίτη σε μια εκπαίδευση ποιότητας, ενισχύοντας τους δεσμούς μεταξύ των εθνών και το σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά όλων. Σε αυτό το πλαίσιο, υποστηρίζει επιστημονικά προγράμματα και πολιτικές για την ανάπτυξη και τη συνεργασία ενισχύοντας την ελευθερία της έκφρασης ως θεμελιώδες δικαίωμα και βασική προϋπόθεση για τη δημοκρατία.

Η UNESCO λειτουργεί ως:

  • εργαστήριο ιδεών
  • φορέας συλλογής και διάχυσης πληροφορίας
  • διαμορφωτής προτύπων
  • παράγοντας ανάπτυξης των ικανοτήτων των Κρατών Μελών
  • καταλύτης για τη διεθνή συνεργασία

Στρατηγική της UNESCO για την Εκπαίδευση: Η εκπαίδευση αποτελεί ένα από τα κύρια πεδία δραστηριοτήτων της UNESCO. Από την ίδρυσή της το 1945, η UNESCO εργάζεται για τη βελτίωση της εκπαίδευση παγκοσμίως και συγχρόνως διατηρεί στενούς δεσμούς με τα αρμόδια υπουργεία και τους φορείς 193 κρατών μελών.

Οι βασικοί τρεις στόχοι σχετικά με την εκπαίδευση είναι:

  • Η προώθηση της εκπαίδευσης ως θεμελιώδους δικαιώματος σύμφωνα με την Παγκόσμια Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
  • Η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης μέσω της διαφοροποίησης του περιεχομένου και των μεθόδων της και της προώθησης των κοινών αξιών παγκοσμίως.
  • Η προώθηση του πειραματισμού, της καινοτομίας, της διάχυσης των πληροφοριών και των ορθών πρακτικών, καθώς και του διαλόγου σχετικά με τις πολιτικές της εκπαίδευσης.

Το EFA Global Action Plan (2000-2015) αποτελεί ένα από τα παραδείγματα της προσπάθειας για την ευθυγράμμιση των προσεγγίσεων των οργανισμών αναφορικά με την εκπαίδευση.

Τον Σεπτέμβριο του 2015, στο πλαίσιο της 70ης Συνόδου της Γενικής Συνέλευσης των Ενωμένων Εθνών, υιοθετήθηκαν οι Στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης (Sustainable Development Goals - SDGs). Οι στόχοι αυτοί διαμορφώνουν ένα πρόγραμμα βιώσιμης, παγκόσμιας και φιλόδοξης ανάπτυξης, με την ενεργό συμμετοχή της UNESCO.

Η Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (Education for Sustainable Development - ESD) αποτελεί βασικό στοιχείο της Ατζέντας για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη 2030 (2030 Agenda for Sustainable Development). Η Εκπαίδευση στο πλαίσιο αυτό αναμένεται να παράσχει σε όλους τη δυνατότητα να λαμβάνουν με πλήρη γνώση αποφάσεις οι οποίες να ευνοούν την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα καθώς και μια δίκαιη κοινωνία για τις παρούσες αλλά και τις επόμενες γενιές. Στόχος είναι λοιπόν η παροχή γνώσης, δεξιοτήτων και αξιών απαραίτητων για την ανταπόκριση στις προκλήσεις της βιώσιμης ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό παρέχεται σχετικό υλικό (Education for Sustainable Development Goals - Learning Objectives), το οποίο προσφέρει παιδαγωγικές ιδέες για δραστηριότητες στην τάξη καθώς και πολυμεσικές πηγές για την καλύτερη δυνατή ενσωμάτωση της ESD στη διδασκαλία και τη μάθηση, από την πρώιμη προσχολική αγωγή μέχρι και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top