Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Γνωμοδοτεί ή εισηγείται κατόπιν σχετικού ερωτήματος του/της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ή αυτεπαγγέλτως, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. (3) του άρθρου 2 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει.
Στο πλαίσιο τήρησης της ορθής διαδικασίας και προς αποφυγή καταστρατήγησης της ανωτέρω διάταξης, οι υπηρεσίες εκπαίδευσης, τα ιδρύματα, οι επιστημονικοί ή συνδικαλιστικοί φορείς, οι μεμονωμένοι πολίτες, όπως και κάθε ενδιαφερόμενος/η, θα πρέπει να υποβάλουν τα αιτήματα, τα έγγραφα, τις προτάσεις, τις παρατηρήσεις ή τις υποδείξεις τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, προκειμένου αυτά να διαβιβαστούν υπηρεσιακά στο ΙΕΠ.
Αναφορικά με αιτήματα για υλοποίηση δράσεων ή/ και προγραμμάτων καθώς και αιτήματα για διεξαγωγή ερευνών σε σχολικές μονάδες μπορείτε να ενημερωθείτε εδώ
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Μπορεί η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης να δημοσιευτεί στο ιστολόγιο (blog) του σχολείου;
Εφόσον το ιστολόγιο προσφέρεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, μπορεί να δημοσιευτεί εκεί η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του σχολείου.

Συνδέεται η αυτοαξιολόγηση με την επίδοση των μαθητών;
Η αυτοαξιολόγηση δεν συνδέεται άμεσα με την επίδοση των μαθητών/-τριών, αν και το όλο εγχείρημα στοχεύει στη βελτίωσή της.

Πώς γίνεται η αποτίμηση με βάση την κλίμακα; Πρόκειται για υποκειμενική κρίση με κριτήρια που θα ορίζει η κάθε σχολική μονάδα;
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου ως προς τους επιμέρους άξονες γίνεται με βάση τα τεκμήρια που έχει συλλέξει ο ίδιος ο Σύλλογος, την εικόνα που έχουν διαμορφώσει οι εκπαιδευτικοί από την εμπειρία τους σε αυτό, συνεκτιμώντας τις συνθήκες λειτουργίας του. Με αυτή την έννοια, ο χαρακτηρισμός της 4βαθμης κλίμακας δεν έχει συγκριτική αξία (και ως εκ τούτου δεν μπορεί να οδηγήσει σε σύγκριση μεταξύ διαφορετικών σχολικών μονάδων). Αυτό όμως δεν καθιστά τη διαδικασία υποκειμενική, δεδομένου ότι υπάρχει τεκμηρίωση, η οποία βρίσκεται στη διάθεση του εξωτερικού αξιολογητή.

Γιατί επιλέχθηκε η ποσοτική βαθμολόγηση των αξόνων;
Ούτε οι δείκτες ούτε η κλίμακα αποτίμησης είναι ποσοτική. Το 1-4 αντιπροσωπεύει ποιοτικούς χαρακτηρισμούς για λόγους διευκόλυνσης της καταγραφής (μη επαρκής λειτουργία με αρκετά σημεία προς βελτίωση - εξαιρετική λειτουργία). Ο κάθε άξονας έχει τη δική του διακριτή αξία (δεν υπάρχει συνολικός αριθμός ούτε μέσος όρος), επομένως πρόκειται για καθαρά ποιοτική αξιολόγηση με βάση τεκμήρια και ως τέτοια δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Πότε συντάσσεται η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης;
Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης συντάσσεται στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς (έως 25 Ιουνίου) και αποδίδει τη συνολική εικόνα του ετήσιου εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας των λειτουργιών του σχολείου. Περιλαμβάνει επίσης την αποτίμηση των Δράσεων Βελτίωσης του σχολείου.

Είναι υποχρεωτική η αποτίμηση όλων των αξόνων κάθε σχολική χρονιά;
Αξιολογούνται υποχρεωτικά όλοι οι άξονες, ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα του έργου της σχολικής μονάδας. Είναι αυτονόητο ότι η τεκμηρίωση της αποτίμησης αυτής για τα ολιγοθέσια σχολεία θα είναι πολύ πιο σύντομη ως διαδικασία και ως καταγραφή, εφόσον, για παράδειγμα, ο άξονας «διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» θα αφορά μόνο το έργο 1 ή 2 εκπαιδευτικών ή ο άξονας «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις» δεν μπορεί να περιλαμβάνει πληθώρα δεδομένων όπως πιθανά σε ένα πολυθέσιο σχολείο.

Πώς οροθετείται κάθε άξονας;
Κάθε άξονας μπορεί να οροθετηθεί με ποικίλες παραμέτρους του εκπαιδευτικού έργου. Τα σχολεία μπορούν να αξιοποιήσουν τους ενδεικτικούς δείκτες για να κατανοήσουν το πλαίσιο κάθε άξονα, καθώς και τα «ενδεικτικά ερωτήματα διερεύνησης των αξόνων» που βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Ι.Ε.Π. (βλ. καρτέλα «Οδηγοί και Εργαλεία»).

Τι είδους τεκμήρια παρέχονται για την τεκμηρίωση της αποτίμησης των αξόνων;
Η τεκμηρίωση της αποτίμησης είναι περιγραφική (με σύντομο κείμενο) και αναφέρεται συνοπτικά στις ενέργειες ή δράσεις που έχουν γίνει σε σχέση με τον αντίστοιχο άξονα, π.χ. αναφορά στις δράσεις ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για την πρόληψη/αντιμετώπιση περιστατικών bullying. Τα συγκεκριμένα τεκμήρια (που σχετίζονται με τις παραπάνω δράσεις, όπως η πρόσκληση των γονέων για παράδειγμα) – εφόσον υπάρχουν - παραμένουν διαθέσιμα στο αρχείο/πρακτικό του σχολείου. Στην πλατφόρμα μπορούν επίσης να παρατίθενται σύνδεσμοι (links) που παραπέμπουν σε σχετικές πληροφορίες (π.χ. στην ιστοσελίδα του σχολείου ή στην ιστοσελίδα του Δήμου, όπου παρουσιάζεται μια δράση ή έχει αναρτηθεί μια πρόσκληση για επιμόρφωση κ.λπ.). 

Δημοσιεύεται το αποτέλεσμα της αποτίμησης των αξόνων σε αριθμητική κλίμακα;
Όχι, το αποτέλεσμα της αποτίμησης σε αριθμητική κλίμακα ανά άξονα ΔΕΝ δημοσιεύεται. Πρόσβαση σε αυτό έχει μόνο το σχολείο και η εκπαιδευτική ιεραρχία.

Πόσες φορές θα ενημερώνεται η ιστοσελίδα του Σχολείου;
Η ιστοσελίδα του σχολείου θα ενημερώνεται δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους:

  1. Συλλογικός Προγραμματισμός (στην αρχή του σχολικού έτους –Οκτώβριος)
  2. Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης (στο τέλος του σχολικού έτους - Ιούνιος)

Σημειώνεται ότι το αρχείο που θα αναρτάται θα εξάγεται από την ψηφιακή πλατφόρμα σε μορφή pdf (συνοπτική για ανάρτηση στην ιστοσελίδα), έτοιμο για χρήση.

 

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

Δράσεις ΙΕΠ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

cache/resized/450e3225bc955daa78ff9af5380f2517.jpg
02 Απρίλιος 2024
  18ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. O διαγωνισμός διοργανώνεται απο την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και το περιοδικό «ο μικρός Ευκλείδης». Ημερομηνία διαγωνισμού:  05
ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
Πλατφόρμα για Σχεδίαση, Υποβολή, Αξιολόγηση και Αξιοποίηση Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων από την
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment)

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top