Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία η/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες – μετατροπή του ειδικού σχολείου σε κέντρο υποστήριξης ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης- υποέργο 2_3
Βασικό αντικείμενο της παρούσας Δράσης ήταν η παροχή των απαραίτητων εφοδίων – μέσω επιμορφωτικών προγραμμάτων – στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) στελέχωσε τις ΕΔΕΑΥ και τα ΚΕΔΔΥ, έτσι ώστε αφενός ειδικεύτηκαν και παρείχαν υπηρεσίες στην εκπαίδευση επιτελώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ρόλο πουκλήθηκαν να διαδραματίσουν στη διαδικασία ανάπτυξης του σχολείου για όλους και αφετέρου συνέβαλαν αποτελεσματικά στην ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης όλων των μαθητών, με έμφαση στα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι Δράσεις Επιμόρφωσης εστιάστηκαν, μεταξύ άλλων, σε ζητήματα που σχετίζονταν με τον σκοπό, την λειτουργία και τις αρμοδιοτήτες των ΕΔΕΑΥ και των ΚΕΔΔΥ και τουδιακριτού επαγγελματικού ρόλου των στελεχών τους. Στις Δράσεις Επιμόρφωσης συμπεριλήφθηκαν ενδεικτικά τα εξής:- Η εφαρμογή των αρχών της σύμβασης για τα δικαιώματα στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και η διαδικασία της ένταξης (inclusion) και ανάπτυξης του σχολείου για όλους.- Οι νέες τάσεις και καλές πρακτικές οργάνωσης της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.- Ο ρόλος των ΣΜΕΑΕ ως Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ και οι πρακτικές διασύνδεσής τους με το γενικό σχολείο.- Ο διακριτός ρόλος του Εκπαιδευτικού, του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού Λειτουργού και η διεπιστημονική συνεργασία για την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο.- Η εκπαιδευτική αξιολόγηση καθώς και η διαφοροποιημένη και ενισχυτική διδασκαλία.- Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και του εξατομικευμένου προγράμματος κοινωνικής – οικογενειακής στήριξης των μαθητών.- Η ανάπτυξη στρατηγικών διασύνδεσης του σχολείου με το κοινωνικό περιβάλλον και κοινωνικής υποστήριξης στην αντιμετώπιση κοινωνικοοικονομικών και άλλων προβλημάτων του μαθητή και της οικογένειάς του.