ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2018 - 2019 |
|||||
Θεματικός Άξονας : Πρόληψη Εθισμού Εξαρτήσεων Θεματική Ενότητα : Διαπροσωπικές σχέσεις και εξαρτήσεις |
|||||
«Έκφραση & Διαχείριση συναισθημάτων στη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο (Μεγαλώνω και Αλλάζω). Αναγνώριση Συναισθημάτων» Το πρόγραμμα έχει υποβληθεί από το ΚΕΘΕΑ (ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ). Απευθύνεται σε έφηβους μαθητές, Α΄ τάξης γυμνασίου. Για την υλοποίηση του υποβαλλόμενου προγράμματος/ υλικού απαιτείται η προηγούμενη εμπειρία ή σχετική εκπαίδευση του εκπαιδευτικού σε θέματα Αγωγής Υγείας. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η συμμετοχή συνεργατών του Φορέα κρίνεται απαραίτητη. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δύο διδακτικές ώρες. Το ΚΕΘΕΑ προτείνει την υλοποίηση των παρακάτω ασκήσεων: ΑΣΚΗΣΗ 1 Σκοπός: Να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αναγνωρίσουν, να ονοματίσουν, να εκφράσουν και να αποδεχτούν τα συναισθήματά τους μέσα από την αλληλεπίδραση και την αναγνώριση των κοινών συναισθημάτων και των συμμαθητών τους. Να αναγνωρίσουν το φυσικό γεγονός ότι μεγαλώνουν και αλλάζουν, αν το επιθυμούν να γίνει μια δραματοποίηση αυτής της μετάβασης. Πλάνο: • Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (αγάλματα συναισθημάτων). Συζήτηση. • Χωρισμός σε ομάδες (κάρτες συναισθημάτων). Ζωγραφική «Ο συναισθηματικός άνθρωπος». Κάρτες κόμικς. Εστίαση σε θέματα θυμού, φόβου, ντροπής, στεναχώριας. Ή Καταγραφή «Είμαι χαρούμενος/η όταν …», Είμαι λυπημένος/η όταν …», «Θυμώνω όταν …», «Κάνω τους άλλους χαρούμενους όταν …», «Θυμώνουν οι άλλοι μαζί μου όταν …», «Είμαι περήφανος/η όταν …» • Συζήτηση – αναπλαισίωση. Πώς δείχνω – εκφράζω τα συναισθήματά μου, λειτουργικοί (κατανοητοί)/μη λειτουργικοί τρόποι (επικίνδυνοι). Βασικοί κανόνες. • Κλείσιμο. ΑΣΚΗΣΗ 2 Σκοπός: Συνέχιση στην ίδια προοπτική με την προηγούμενη συνάντηση, ίσως χρειάζεται περισσότερος χρόνος αν ζητηθεί η δραματοποίηση. Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων (θυμός, θλίψη, ζήλεια κτλ.). Έκφραση συναισθημάτων χαράς, φόβου, θυμού, λύπης. [Αν αξιολογηθεί ότι καλύφθηκε, κατά μεγάλο μέρος, το θέμα των συναισθημάτων, προχωράμε στη Μετάβαση] Πλάνο (Για Μετάβαση): • Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (ιστορία του ονόματος). • Ψαρεύοντας τη σκέψη. Καθένας γράφει ένα συναίσθημα για τη μετάβαση από δημοτικό στο γυμνάσιο (ή από μια τάξη στην επόμενη), το ρίχνει σε κουτί. Ένας ένας επιλέγει κάποιο χαρτί, το διαβάζει. • Χωρισμός σε ομάδες. Σχολιασμός αυτών που διαβάστηκαν. Τι μας έκανε εντύπωση. Υπάρχουν κοινά συναισθήματα, σκέψεις, φόβοι. Καταγραφή συμπερασμάτων σε μια ομάδα (σαν τραγούδι, ποίημα κτλ.). Τι χρειάζομαι ως δεξιότητες στη μετάβαση; Τι βοήθεια μπορώ να ζητήσω από σχολείο, γονείς; • Κλείσιμο. Οι παραπάνω δράσεις υποστηρίζονται από τον (υπό έκδοση) οδηγό για ασφαλή σχολεία- καρτέλες για μαθητές-του ΚΕΘΕΑ.
|
|||||
Οδηγός για ασφαλή σχολεία - Εξώφυλλο Οδηγός για ασφαλή σχολεία - Σώμα
|
|||||