ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2018 - 2019 |
|||||
Θεματικός Άξονας : Πρόληψη Εθισμού Εξαρτήσεων Θεματική Ενότητα : Το σχολείο ως κοινότητα |
|||||
«Νιώθω ασφαλής» Το πρόγραμμα έχει υποβληθεί από το ΚΕΘΕΑ (ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ). Απευθύνεται σε έφηβους μαθητές, Α΄ τάξης γυμνασίου. Για την υλοποίηση του υποβαλλόμενου προγράμματος/ υλικού απαιτείται η προηγούμενη εμπειρία ή σχετική εκπαίδευση του εκπαιδευτικού σε θέματα Αγωγής Υγείας. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση η συμμετοχή συνεργατών του Φορέα κρίνεται απαραίτητη. Το πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δύο διδακτικές ώρες. Βασίζεται στον (υπό έκδοση) οδηγό για ασφαλή σχολεία- καρτέλες για μαθητές-του ΚΕΘΕΑ. Το ΚΕΘΕΑ προτείνει την υλοποίηση των παρακάτω δύο δραστηριοτήτων: Νιώθω ασφαλής 1 Σκοπός: Οι μαθητές θα βιώσουν το αίσθημα ότι είναι μέλη ομάδας στο χώρο του σχολείου, ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές φωνές για την αίσθηση ασφάλειας για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η ύπαρξη και σεβασμός κανόνων που προστατεύουν. Η ευθύνη όλων είναι ο σεβασμός των κανόνων και το πραγματικό ενδιαφέρον και δράση όταν διαπιστώσουν ότι δεν εφαρμόζονται. Σημαντική η ευθύνη των ίδιων των μαθητών για διεκδικήσεις/πρωτοβουλίες σχετικές με τη διασφάλιση της ασφάλειάς τους (Προγράμματα Αγωγής Υγείας, δραστηριότητες κτλ.). Πλάνο: • Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (νησάκια). • Χωρισμός σε ομάδες (ημερομηνία γέννησης). Καταγράφουν άξονες σχετικά με: «Ακολουθώ κανόνες στο σχολείο. Διαμορφώνω κανόνες στην τάξη». Λεκτική και σωματική απειλή/ εκφοβισμός. • Χάρτης σχολείου και χρώματα σε μέρη που νιώθω καλά (π.χ. πράσινο) και μέρη που δεν νιώθω ασφαλής (κόκκινο). Hot spots. • Κλείσιμο. Νιώθω ασφαλής 2 Σκοπός: Συνέχιση στην ίδια προοπτική με την προηγούμενη συνάντηση, ίσως χρειάζεται περισσότερος χρόνος για συζήτηση, ίσως και εμπλοκή όλης της σχολικής κοινότητας (π.χ. συνεντεύξεις από μαθητές άλλων τάξεων, από μέλη προσωπικού κτλ.). Εμπλοκή δεκαπενταμελούς. Πλάνο: • Σύνδεση. Άσκηση ενεργοποίησης (εκκρεμές). (κόμποι). • Παρουσίαση: «Ακολουθώ κανόνες στο σχολείο. Διαμορφώνω κανόνες στην τάξη». Συμμετοχή δεκαπενταμελούς – πενταμελών. Αν υπάρχει ανησυχία για μαθητές, μοιράζομαι τις ανησυχίες με γονείς/κηδεμόνες ή έναν έμπιστο ενήλικα, ζητάω βοήθεια. Προτάσεις για δημιουργία ομάδων οργανωτικών για σχολικές δραστηριότητες, πρωτοβουλίες που καταπολεμούν τη βία (φεστιβάλ, πρόσκληση για εκπαιδεύσεις σε ευέλικτη ζώνη κτλ.). • Συζήτηση. Αναπλαισίωση. Καταγραφή δράσεων (δεν ανέχομαι, δεν καλύπτω, μοιράζομαι, ζητάω). • Κλείσιμο.
|
|||||