ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 2018 - 2019 |
|||||
Θεματικός Άξονας : Διατροφή και Ποιότητα Ζωής Θεματική Ενότητα : Καταναλωτισμός & Διαφήμιση |
|||||
«Καταναλωτισμός και Διαφήμιση»
Το πρόγραμμα έχει υποβληθεί από την μη κυβερνητική, μη κερδοσκοπική οργάνωση: Ένωση Καταναλωτών «Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» (ΕΚΠΟΙΖΩ). Απευθύνεται σε μαθητές 11-14 ετών, δεν απαιτεί υποχρεωτικά συμμετοχή συνεργατών του φορέα και διαρκεί 2 διδακτικές ώρες. Έχει ως αντικείμενο τον καταναλωτισμό και τη διαφήμιση. Το πρόγραμμα αποτελείται από 3 δραστηριότητες. Σκοπός όλων των δραστηριοτήτων είναι η εκπαίδευση των νέων καταναλωτών. Το πρόγραμμα διαρθρώνεται ως εξής: ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1: «Σύμβολα καταλληλότητας εκπομπών» ΣΤΟΧΟΙ: - Να μάθουν να «διαβάζουν» τα σύμβολα των εκπομπών. - Να αναγνωρίσουν ότι έχουν δικαίωμα ως καταναλωτές τηλεοπτικών εκπομπών, να γνωρίζουν τι πρόκειται να παρακολουθήσουν. - Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν απλά γεωμετρικά σχήματα
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: «Ο «διαφορετικός» χυμός» ΣΤΟΧΟΙ : - Να συνειδητοποιήσουν ότι οι διαφημίσεις και οι συσκευασίες στοχεύουν σε συγκεκριμένους κάθε φορά καταναλωτές. - Να συνειδητοποιήσουν ότι πολλές φορές οι διαφημίσεις και οι συσκευασίες των προϊόντων διαμορφώνουν τις έμφυλες ταυτότητες και δημιουργούν σεξιστικές διαφορές. - Να εκφραστούν, να δημιουργήσουν και να αυτοσχεδιάσουν.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: «Οι κρυφές διαφημίσεις» ΣΤΟΧΟΙ : - Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες με πόση ευκολία οι διαφημιστικές εταιρείες μπορούν να τοποθετήσουν προϊόντα σε ταινίες, βιβλία, εκπομπές και περιοδικά, με τρόπο που δεν γίνεται άμεσα αντιληπτός από τους καταναλωτές. - Μέσα από την δική τους απόπειρα οι μαθητές/τριες να τοποθετήσουν τις μάρκες των προϊόντων, ίσως έρθουν σε λογομαχία για το ποια μάρκα είναι πιο κατάλληλη να χρησιμοποιήσουν και έτσι συνειδητοποιήσουν το εύρος από μάρκες που μας κατακλύζουν. - Να υιοθετήσουν οι μαθητές/τριες βασικές συμβάσεις ανάγνωσης του αλφαβητικού συστήματος γραφής. Τέλος, εφόσον το πρόγραμμα υλοποιηθεί από εκπαιδευτικό της τάξης, περιλαμβάνονται σχετικές οδηγίες για την πραγματοποίησή του.
|
|||||