
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1255)
Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.
- Δείτε το πρόγραμμα εδώ
Σημαντική Ανακοίνωση – Αλλαγή Τοποθεσίας για την Έναρξη του Συνεδρίου!
Σε νέα τοποθεσία ξεκινά δυναμικά το Συνέδριο «Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού» την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025!
Η εναρκτήρια εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων «Jacqueline de Romilly» στο ισόγειο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, έναν χώρο που αναδεικνύει τη σημασία του θέματος που θα συζητήσουμε.
🔹 Έναρξη εγγραφών: 16:00 στην είσοδο της αίθουσας
🔹 Δυναμικές τοποθετήσεις, ουσιαστικός διάλογος, σημαντικές ανακοινώσεις!
Οι παράλληλες συνεδρίες του Σαββάτου 8 Μαρτίου 2025 θα πραγματοποιηθούν κανονικά στις αίθουσες του Μαράσλειου Διδασκαλείου.
Αθήνα, 05/03/2025
Δελτίο Τύπου
Με συμμετοχή περίπου 100 διευθυντών και εκπαιδευτικών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 το διαδικτυακό επιμορφωτικό εργαστήριο με θέμα:
Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη πολιτειότητα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου SYNAPSES – Establishing Teacher Education Networks and Communities of Practice on Teaching for Sustainability Citizenship
που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου «SYNAPSES – Establishing Teacher Education Networks and Communities of Practice on Teaching for Sustainability Citizenship» (Project: 101102346 — SYNAPSES — ERASMUS-EDU-2022-PEX-TEACH-ACA).
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε τον κομβικό ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών, τονίζοντας πως η ενσωμάτωση της βιώσιμης πολιτειότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί προτεραιότητα. Παράλληλα, επισήμανε ότι το ΙΕΠ αναπτύσσει συστηματικά εργαλεία και δράσεις που βοηθούν τα σχολεία να κατανοήσουν τις παγκόσμιες προκλήσεις και να ενισχύσουν την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για καλές πρακτικές και τις δυνατότητες που παρέχει η ηλεκτρονική πύλη του έργου SYNAPSES (http://portal.synapses-academies.eu). Παρουσιάστηκαν τρόποι αξιοποίησης αυτών των πρακτικών στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, μέσα από το πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη του αντίστοιχου Προγράμματος Σπουδών.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκφράζει θερμές ευχαριστίες σε όλους/όλες όσοι/ες συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιτυχία του εργαστηρίου. Η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ενίσχυση δράσεων βιώσιμης πολιτειότητας παραμένουν βασικές προτεραιότητες του ΙΕΠ.
Το επόμενο διαδικτυακό επιμορφωτικό εργαστήριο του SYNAPSES προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου.
![]() |
![]() |
![]() |
Αθήνα, 04-03-2025
Δελτίο Τύπου
Επιμορφωτική Ημερίδα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» στην Άρτα
Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2025, 09:00 - 13:00
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) διοργανώνουν την πέμπτη επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2025, από τις 09:00 έως τις 13:00, στο Αμφιθέατρο του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στους Κωστακιούς Άρτας.
Η εκδήλωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει ως στόχο την παρουσίαση του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», καθώς και την ανάδειξη πρωτοβουλιών που προάγουν την ενεργό πολιτειότητα και τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε ζητήματα κοινωνικής ευθύνης και δημοκρατικού διαλόγου.
Η ημερίδα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν προβλέπεται η έκδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης.
Για το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης και περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τον ιστότοπο: 🔗 https://act.digitalschool.gov.gr/
Πρόγραμμα Ενημερωτικής Ημερίδας
Προσέλευση – Εγγραφές |
9:00 - 9:30 |
Καλωσόρισμα Κλεοπάτρα Βασιλείου Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας Παρασκευή Χαμπηλομάτη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας
Χαιρετισμοί Γεώργιος Στύλιος Βουλευτής Άρτας Χριστόφορος Σιαφάκας Δήμαρχος Αρταίων Βασίλειος Ψαθάς Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Άρτας Παναγιώτα Καντή Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μαρίνα Μπέση Αν. Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Ευδοξία Σακελλαροπούλου Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης Ηπείρου |
9:30 - 10:00 |
Δράσεις Ενεργού Πολίτη Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος ΙΕΠ, Επίκουρος Καθηγητής |
10:00-10:20 |
Ευρωπαϊκές δράσεις και συνέργειες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Κοινότητες πρακτικής εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών για την ενεργό και βιώσιμη πολιτειότητα (Διαδικτυακά) Παρασκευή Τρούκη, Διευθύντρια ΙΕΠ |
10:20-10:40 |
Στρογγυλό Τραπέζι: «Διαμορφώνοντας τον Ενεργό Πολίτη του αύριο: Καλές πρακτικές ενεργού πολιτειότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση» Εισηγητές: Αικατερίνη Νταμάνη, ΣΕ ΠΕ60, ΔΠΕ Άρτας - Αγλαΐα Ντόκα, ΣΕ ΠΕ70, Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΠΕ Άρτας - Βασιλική Κεχαγιά, ΣΕ ΠΕ11, Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΔΕ Άρτας. Συντονιστής: Δημήτριος Ζυμπίδης, Σύμβουλος Α' ΙΕΠ |
10:40-11:10 |
Διάλειμμα |
11:10-11:30 |
Δράση με Όραμα: Μαθητές Πυξίδα για ένα Βιώσιμο Μέλλον 1ο Δημοτικό σχολείο Άρτας 2ο Δημοτικό σχολείο Άρτας Eνιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο - Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ. - Λ.) Άρτας |
11:30-12:10 |
Πρόγραμμα Σπουδών και Παραδείγματα Δράσεων Ενεργού Πολίτη Παναγιώτης Πήλιουρας, Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Προϊστάμενος Τμήματος Α΄ΙΕΠ Νικόλαος Χριστοδούλου, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ, Συντονιστής της Μονάδας Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΙΕΠ |
12:10-12:30 |
Συζήτηση & Λήξη Εργασιών |
12:30-13:00 |
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 03/24-02-2025 Πρακτικού της 3ης Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 14122/02-12-2024 (ΑΔΑ: 9ΣΞΣΟΞΛΔ-Α57) 2ης Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία II «Εισηγητών/Αξιολογητών Τεχνικών Λειτουργικών Χαρακτηριστικών» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)
Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στo https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php, από την Παρασκευή 28-02-2025 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 05-03-2025 και ώρα 15:00.
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 3/24-02-2025 Πρακτικού της 2ης Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 14122/02-12-2024 (ΑΔΑ: 9ΣΞΣΟΞΛΔ-Α57) 2ης Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «I. Εισηγητές/Αξιολογητές OERs, ΕΣ και ΨΜ» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)
Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στo Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., από την Παρασκευή 28-02-2025 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 05-03-2025 και ώρα 15:00.
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 3/19-02-2025 Πρακτικού της 1ης Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 14122/02-12-2024 (ΑΔΑ: 9ΣΞΣΟΞΛΔ-Α57) 2ης Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «Επόπτες Εισηγητών/Αξιολογητών» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)
Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στo Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., από την Παρασκευή 28-02-2025 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 05-03-2025 και ώρα 15:00.
Αθήνα, 24/02/2025
Πρόσκληση στο Συνέδριο
«Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού»
Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής και της εκστρατείας ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) σας προσκαλούν να παρακολουθήσετε το Συνέδριο «Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις εξής ημερομηνίες:
• Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 | 16:30 – 20:00 | Στην αίθουσα εκδηλώσεων «Jacqueline de Romilly» στο ισόγειο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
• Σάββατο 8 Μαρτίου 2025 | 09:00 – 19:00 | Μαράσλειο Διδασκαλείο (Μαρασλή 4, Αθήνα)
Στόχος του συνεδρίου είναι η επιστημονική ενημέρωση των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινότητας, η ανταλλαγή γνώσεων, απόψεων και καλών πρακτικών, καθώς και η ενίσχυση των δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.).
Η συμμετοχή είναι δωρεάν και είναι απαραίτητο να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας στον σύνδεσμο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/ (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας). Στις/στους συμμετέχουσες/οντες που θα παρακολουθήσουν το συνέδριο και τις δύο ημέρες θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Το συνέδριο περιλαμβάνει δύο θεματικές ενότητες:
• Δίκτυα Υποστήριξης και Πρόληψη της Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με υποθεματικές: Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Κοινότητας, Θετικό Σχολικό Κλίμα και Ειρηνική Επίλυση Συγκρούσεων, Διαδικτυακός Εκφοβισμός και Έμφυλη Βία, Ψυχική Υγεία και Ε.ΒΙ.Ε., Σχέσεις και κατάχρηση εξουσίας στο σχολείο
• Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Ηθική Ανάπτυξη με υποθεματικές: Ε.ΒΙ.Ε. και σχολική επίδοση, Προκατάληψη, εθνοτικός εκφοβισμός και κοινωνικές ανισότητες, Αντιλήψεις εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και γονέων, Μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία, Ανάπτυξη ηθικών αξιών και κοινωνικών δεξιοτήτων
Παράλληλα, θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που συμβάλλουν στην πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Αθήνα, 24/02/2025
Υπογράφηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τη φιλοζωία και την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων από την Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Ζέττα Μακρή, και τον Υφυπουργό Εσωτερικών, κ. Βασίλη Σπανάκη. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συνεχίζει να διαμορφώνει και να υποστηρίζει εκπαιδευτικές δράσεις που προάγουν τη φιλοζωία, την κοινωνική υπευθυνότητα και την ενεργό πολιτειότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν ήδη ενσωματωθεί εκπαιδευτικές ενότητες που προάγουν τη φιλοζωία και την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων μέσω:
- Των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με θεματικές όπως «Φροντίζω το Περιβάλλον» και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη».
- Των Δράσεων Ενεργού Πολίτη, που ενισχύουν την υπεύθυνη στάση απέναντι στα ζώα.
- Της καθιέρωσης της 4ης Απριλίου ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, με βιωματικές δράσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Η ΚΥΑ περιλαμβάνει τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (ΠΜΑ), δηλαδή όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν, να κατανοούν και να εφαρμόζουν οι μαθητές/τριες μετά την ολοκλήρωση κάθε μαθησιακής διαδικασίας. Με σαφή ΠΜΑ επιδιώκεται η ενίσχυση της φιλοζωίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο.
Νηπιαγωγείο
- Αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές ευζωίας των ζώων συντροφιάς.
- Υιοθετούν θετικές στάσεις απέναντι στα ζώα μέσω βιωματικών δράσεων.
- Καλλιεργούν ενσυναίσθηση και υπευθυνότητα.
Δημοτικό Σχολείο
- Κατανοούν την υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων (διατροφή, περίθαλψη, ασφάλεια).
- Συμμετέχουν σε δράσεις προστασίας και φροντίδας αδέσποτων ζώων.
- Αξιολογούν τις ανάγκες διαφορετικών ζώων.
Γυμνάσιο
- Διερευνούν τις κοινωνικές και νομικές διαστάσεις της φιλοζωίας.
- Εμβαθύνουν στην ηθική διάσταση της ανθρώπινης σχέσης με τα ζώα.
- Συμμετέχουν σε βιωματικά προγράμματα σε συνεργασία με φιλοζωικές οργανώσεις.
Λύκειο
- Αναλύουν τη σχέση μεταξύ επαγγελμάτων και φροντίδας ζώων.
- Διερευνούν την επιστημονική συμβολή στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων.
- Προωθούν την ενεργό πολιτειότητα μέσω προγραμμάτων εθελοντισμού.
Με τις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, το σχολείο –μέσα σε ένα περιβάλλον συνεργασίας μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινότητας– στοχεύει στην ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας και την ενσωμάτωση της φιλοζωίας στη σχολική κουλτούρα. Έτσι, οι σημερινοί/ές μαθητές/τριες, ως αυριανοί ενεργοί πολίτες, θα είναι ικανοί/ές να συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας που σέβεται και προστατεύει όλα τα έμβια όντα.
Διαβάστε αναλυτικά το ΦΕΚ εδώ.
Μαζί για την εκπαίδευση! Μαζί για μια κοινωνία με σεβασμό και φροντίδα προς όλα τα ζώα!
Αθήνα, 21/02/2025
Δελτίο Τύπου
Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Εργαστήριο «Καλές Πρακτικές για τη Βιώσιμη Πολιτειότητα» – Μεγάλο Ενδιαφέρον από την Εκπαιδευτική Κοινότητα
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση τη θερμή ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας στο διαδικτυακό επιμορφωτικό εργαστήριο με θέμα «Καλές πρακτικές για τη βιώσιμη πολιτειότητα», που διοργανώνεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου SYNAPSES – Establishing Teacher Education Networks and Communities of Practice on Teaching for Sustainability Citizenship.
Η δράση αυτή, που υλοποιείται σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή, θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου 2025 (17:00 - 20:00) και έχει στόχο την επιστημονική ενημέρωση και διάδραση διευθυντών/τριών και εκπαιδευτικών σε θέματα βιώσιμης πολιτειότητας. Μέσα από την παρουσίαση καλών πρακτικών, οι συμμετέχοντες/ουσες θα αποκτήσουν πολύτιμα εφόδια για την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη στο σχολικό περιβάλλον, σε συνάφεια με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Η εξαιρετικά υψηλή συμμετοχή, με περίπου 400 αιτήσεις, αποδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ενεργού πολιτειότητας και της βιωσιμότητας.
Η επιλογή των συμμετεχόντων/ουσών έγινε με γνώμονα την ευρύτερη δυνατή αντιπροσώπευση ειδικοτήτων και τη γεωγραφική κάλυψη εκπαιδευτικών μονάδων από όλη την Ελλάδα.
Οι επιλεγέντες/είσες:
✅ Θα λάβουν τον σχετικό σύνδεσμο συμμετοχής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
✅ Θα πρέπει να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους στο portal του SYNAPSES πριν την έναρξη του εργαστηρίου, ακολουθώντας τον σύνδεσμο: Εγγραφή στο SYNAPSES Portal
Το ΙΕΠ ευχαριστεί θερμά όλους και όλες για το ενδιαφέρον και προσβλέπει σε επόμενες συνεργασίες!
α/α |
ΕΠΩΝΥΜΟ |
ΟΝΟΜΑ |
α/α |
ΕΠΩΝΥΜΟ |
ΟΝΟΜΑ |
1 |
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ |
ΘΩΜΑΣ |
61 |
ΜΠΑΧΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
2 |
ΑΡΜΕΝΙΑΚΟΥ |
ΑΓΓΕΛΙΚΗ |
62 |
ΜΠΟΥΖΑΝΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
3 |
ΑΡΤΕΜΗ |
ΕΙΡΗΝΗ |
63 |
ΜΥΞΑΚΗ |
ΑΝΝΑ |
4 |
ΒΟΥΛΓΑΡΗ |
ΒΑΙΑ |
64 |
ΝΕΟΥ |
ΔΗΜΗΤΡΑ |
5 |
ΒΟΥΝΑΣΗΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
65 |
ΝΙΚΗΤΟΠΟΥΛΟΣ |
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ |
6 |
ΓΑΚΗ |
ΒΑΣΙΛΙΚΗ |
66 |
ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΗ |
ΕΛΕΝΗ |
7 |
ΓΕΩΡΓΑ |
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ |
67 |
ΝΙΚΟΥΔΗΣ |
ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
8 |
ΓΕΩΡΓΑΚΑ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ |
68 |
ΝΙΜΠΗ |
ΜΑΡΙΑ |
9 |
ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ |
ΑΝΝΑ |
69 |
ΝΟΥΒΑΚΗΣ |
ΠΕΤΡΟΣ |
10 |
ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ |
ΑΘΗΝΑ |
70 |
ΝΤΕΝΤΕΣ |
ΗΛΙΑΣ |
11 |
ΓΙΟΒΑΝΗ |
ΔΗΜΗΤΡΑ |
71 |
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ |
ΑΘΗΝΑ |
12 |
ΓΚΙΔΑ |
ΡΕΜΖΗ |
72 |
ΠΑΙΚΟΥ |
ΑΡΕΤΗ |
13 |
ΓΡΑΒΑΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
73 |
ΠΑΛΗΟΘΟΔΩΡΟΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
14 |
ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ |
ΙΩΑΝΝΑ |
74 |
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ |
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
15 |
ΓΩΓΟΥ |
ΚΑΛΛΙΟΠΗ |
75 |
ΠΑΠΑ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
16 |
ΔΑΡΒΟΥΔΗ |
ΑΘΑΝΑΣΙΑ |
76 |
ΠΑΠΑΓΕΡΑ |
ΠΟΛΥΞΕΝΗ |
17 |
ΔΙΑΚΙΔΗ ΚΩΣΤΑ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
77 |
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ |
ΔΑΝΑΗ |
18 |
ΔΟΓΙΑΜΑ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
78 |
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ |
ΞΑΝΘΙΠΠΗ |
19 |
ΖΑΡΔΑ |
ΙΩΑΝΝΑ |
79 |
ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ |
ΜΑΡΙΑ |
20 |
ΖΕΡΒΟΥ |
ΜΑΡΙΑ |
80 |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ |
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ |
21 |
ΖΙΑΚΑ |
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ |
81 |
ΠΑΡΔΑΛΗ |
ΟΛΓΑ |
22 |
ΘΑΝΟΥ |
ΧΡΥΣΟΥΛΑ |
82 |
ΠΑΥΛΙΔΟΥ |
ΔΗΜΗΤΡΑ |
23 |
ΘΑΝΟΥ |
ΔΕΣΠΟΙΝΑ |
83 |
ΠΑΥΛΙΔΟΥ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ |
24 |
ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ |
ΡΑΔΗΣ |
84 |
ΠΙΝΕΛΗΣ |
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ |
25 |
ΘΕΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ |
ΑΝΘΗ |
85 |
ΠΙΤΕΡΟΥ |
ΔΑΦΝΗ |
26 |
ΙΝΔΟΠΟΥΛΟΥ |
ΝΙΚΟΛΕΤΑ |
86 |
ΠΙΤΣΙΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
27 |
ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ |
ΑΛΕΞΙΑ |
87 |
ΠΟΛΙΤΗ |
ΡΩΜΑΛΕΑ |
28 |
ΚΑΓΚΕΛΑΡΗΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
88 |
ΡΟΥΣΣΕΤΗ |
ΚΥΡΙΑΚΗ |
29 |
ΚΑΙΛΑΡΗ |
ΦΩΤΕΙΝΗ |
89 |
ΣΑΜΣΑΡΗ |
ΕΛΕΝΗ |
30 |
ΚΑΛΛΙΓΙΑΝΝΑΚΗ |
ΣΤΥΛΙΑΝΗ |
90 |
ΣΕΖΕΝΙΑ |
ΣΤΑΜΑΤΙΑ |
31 |
ΚΑΠΠΑΣ |
ΙΩΑΝΝΗΣ |
91 |
ΣΚΕΒΑ |
ΑΥΓΗ |
32 |
ΚΑΡΑΒΟΛΙΑΣ |
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ |
92 |
ΣΤΑΛΙΟΠΟΥΛΟΥ |
ΜΑΡΙΑ |
33 |
ΚΑΣΠΑΡΙΔΟΥ |
ΣΟΦΙΑ |
93 |
ΣΤΕΦΑΝΗ |
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ |
34 |
ΚΑΤΣΙΜΠΑΣ |
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
94 |
ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ |
ΔΕΣΠΟΙΝΑ |
35 |
ΚΑΤΩΓΙΑΝΝΗ |
ΜΑΡΙΑ |
95 |
ΣΤΡΑΝΤΖΑΛΗΣ |
ΗΛΙΑΣ |
36 |
ΚΕΛΕΣΙΔΟΥ |
ΚΥΡΙΑΚΗ |
96 |
ΣΤΡΑΤΙΝΑΚΗ |
ΜΑΡΙΑ |
37 |
ΚΗΠΟΥΡΟΥ |
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ |
97 |
ΣΥΤΙΛΙΔΟΥ |
ΑΡΤΕΜΙΣ |
38 |
ΚΛΗΜΗ |
ΜΑΡΙΑ |
98 |
ΣΩΤΗΡΙΟΥ |
ΙΩΑΝΝΑ |
39 |
ΚΟΝΤΟΥ |
ΒΑΣΙΛΙΚΗ |
99 |
ΤΖΙΒΑΡΑ |
ΕΛΕΝΗ |
40 |
ΚΟΥΜΑΡΗ |
ΔΗΜΗΤΡΑ |
100 |
ΤΖΙΟΛΗ |
ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ |
41 |
ΚΟΥΜΠΟΥΡΑ |
ΜΑΡΙΑ |
101 |
ΤΟΥΜΠΕΚΗ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
42 |
ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ |
ΜΑΡΙΑ |
102 |
ΤΟΥΡΑ |
ΒΑΡΒΑΡΑ |
43 |
ΚΡΙΘΑΡΗ |
ΒΑΣΙΛΙΚΗ |
103 |
ΤΣΑΒΑΡΗ |
ΜΑΡΙΑ |
44 |
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ |
ΘΕΟΔΩΡΟΣ |
104 |
ΤΣΙΚΟΥΡΗ |
ΜΑΡΙΑ |
45 |
ΛΑΚΚΑ |
ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ |
105 |
ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
46 |
ΛΑΜΠΑΔΑΡΗ |
ΙΩΑΝΝΑ |
106 |
ΤΣΙΡΜΠΑ |
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ |
47 |
ΛΑΜΠΑΚΗ |
ΟΛΥΜΠΙΑ |
107 |
ΤΣΟΝΤΖΩΡΑ |
ΒΑΣΙΛΙΚΗ |
48 |
ΛΑΧΑΝΑ |
ΑΛΚΜΗΝΗ |
108 |
ΤΣΟΥΝΗ |
ΓΕΩΡΓΙΑ |
49 |
ΛΙΒΕΡΤΖΙΔΟΥ |
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ |
109 |
ΤΣΟΥΠΡΑΣ |
ΧΡΗΣΤΟΣ |
50 |
ΛΙΘΑΡΗΣ |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ |
110 |
ΦΑΝΤΕΛΑΣ |
ΝΕΣΤΩΡ |
51 |
ΜΑΚΡΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ |
111 |
ΧΑΜΠΗΛΟΜΑΤΗ |
ΑΝΤΩΝΙΑ |
52 |
ΜΑΝΤΖΙΟΥ |
ΑΣΠΑΣΙΑ |
112 |
ΧΑΝΤΖΟΠΟΥΛΟΥ |
ΑΡΙΣΤΗ |
53 |
ΜΕΛΛΗ |
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ |
113 |
ΧΑΝΤΟΓΛΟΥ |
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
54 |
ΜΗΝΟΒΓΙΟΥΔΗ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
114 |
ΧΑΡΑΜΗΣ |
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ |
55 |
ΜΙΤΑΚΗ |
ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ |
115 |
ΧΑΡΙΔΗΜΟΥ |
ΔΗΜΟΣ |
56 |
ΜΙΧΑΛΕΛΗΣ |
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ |
116 |
ΧΑΡΙΣΗ |
ΑΦΡΟΔΙΤΗ |
57 |
ΜΟΥΝΤΑΝΟΥ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
117 |
ΧΑΡΜΠΑΤΣΗΣ |
ΧΡΗΣΤΟΣ |
58 |
ΜΠΑΚΑ |
ΕΛΕΝΗ |
118 |
ΧΡΗΣΤΟΥ |
ΡΑΚΙΔΑ |
59 |
ΜΠΑΛΚΙΖΑΣ |
ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
119 |
ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
60 |
ΜΠΑΛΤΑ |
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ |
120 |
ΨΥΧΟΥΛΑ |
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
More...
Αθήνα, 21-02-2025
Συνδιοργάνωση του Επιστημονικού Συνεδρίου για την Ενδοσχολική Βία & τον Εκφοβισμό από το ΙΕΠ, τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘΑ και το ΕΚΠΑ
Στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής και της εκστρατείας ενημέρωσης για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) ανακοινώνουν με ιδιαίτερη χαρά τη συνδιοργάνωση του Συνεδρίου «Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού».
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 7 και 8 Μαρτίου 2025 στις εγκαταστάσεις του ΕΚΠΑ. Η τελετή έναρξης θα λάβει χώρα στη Μεγάλη Αίθουσα του κεντρικού κτηρίου του Πανεπιστημίου, ενώ οι παράλληλες συνεδρίες του Σαββάτου, 8 Μαρτίου 2025, θα φιλοξενηθούν στις αίθουσες του Μαράσλειου Διδασκαλείου.
Μέσα από εισηγήσεις, εργαστήρια και παρεμβάσεις ειδικών, θα αναδειχθούν καλές πρακτικές και στρατηγικές πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας, προσφέροντας τεκμηριωμένες προτάσεις για την εκπαιδευτική κοινότητα και τους φορείς λήψης αποφάσεων.
Η υποβολή προφορικών εισηγήσεων ή προτάσεων εργαστηρίων (200-300 λέξεις) συνεχίζεται έως τις 24 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 13:00, μέσω του συνδέσμου:
https://iep.edu.gr/lime2/index.php/869785?lang=el
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν τον ιστότοπο:
Αθήνα, 21/02/2025
Δελτίο Τύπου
Ενδυναμώνουμε το Σχολείο: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, συνεχίζεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού, με τη δεύτερη φάση της επιμόρφωσης που αφορά περίπου 25.800 εκπαιδευτικούς.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα, που στοχεύει στην πρόληψη και αποτελεσματική διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.), είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Το πρόγραμμα αφορά τους/τις υπεύθυνους/ες αποδέκτες/ριες αναφορών (διμελείς ομάδες) κάθε σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα:
• Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: τον/την διευθυντή/τρια ή τον/την προϊστάμενο/η της σχολικής μονάδας και έναν/μία εκπαιδευτικό.
• Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: τον/την διευθυντή/τρια και τον/την σύμβουλο σχολικής ζωής.
Η επιμόρφωση θα είναι εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως και συνολικής διάρκειας 14 ωρών (7 ώρες σύγχρονης και 7 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης). Οι 7 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα υλοποιηθούν σε μία (1) ημέρα για την οποία θα χορηγηθεί στους/στις δικαιούχους επιμορφωτική άδεια και οι 7 ώρες ασύγχρονης εκπαίδευσης θα υλοποιηθούν το διάστημα από την έναρξη της επιμόρφωσης έως τις αρχές Μαΐου στην πλατφόρμα e-class του ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΚΠΑ. Η επιμόρφωση των πρώτων 12 τμημάτων θα ξεκινήσει στις 27 Φεβρουαρίου 2025 και σταδιακά θα ολοκληρωθεί για όλα τα τμήματα μέχρι τις αρχές Μαΐου. Οι ακριβείς ημερομηνίες για κάθε τμήμα θα αποσταλούν προσωπικά στους/στις επιμορφούμενους/ες μέσω email, με βάση τα στοιχεία που έχουν δηλώσει στο ΙΕΠ.
Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης των υπεύθυνων αποδεκτών αναφορών (διμελείς ομάδες), θα ακολουθήσει εξ αποστάσεως επιμόρφωση (σύγχρονη και ασύγχρονη) των Συμβούλων Εκπαίδευσης και των Υπεύθυνων Αγωγής Υγείας και σχολικών δραστηριοτήτων. Τέλος, θα διατεθεί επιμορφωτικό πρόγραμμα στο Moodle του ΙΕΠ ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τα Στελέχη Εκπαίδευσης, τους/τις Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς. Περισσότερες πληροφορίες θα δοθούν σε σχετικές ανακοινώσεις.
Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι απλά εκπαιδευτικά ζητήματα—είναι κοινωνικά φαινόμενα που απαιτούν άμεση δράση. Μέσα από αυτήν την επιμόρφωση, παρέχονται στους/στις εκπαιδευτικούς εργαλεία, ώστε να συμβάλουν στη δημιουργία ενός σχολείου όπου κάθε παιδί νιώθει ασφάλεια, αποδοχή και σεβασμό.
Αθήνα, 20/02/2025
Ανακοίνωση
Υλοποίηση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών με θέμα «Επιμόρφωση για την αξιοποίηση υλικού του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής» σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου στον τομέα της εκπαίδευσης, στελέχη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) μεταβαίνουν στην Κύπρο για την υλοποίηση επιμορφώσεων σε εκπαιδευτικούς Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης. Οι επιμορφώσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Οι δράσεις θα διεξαχθούν στις 25, 26 και 27 Φεβρουαρίου 2025 στις πόλεις Λευκωσία, Λεμεσός και Λάρνακα και εστιάζουν στην αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού του ΙΕΠ για τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση. Θεματικές:
• Εκπαιδευτικές πρακτικές για μαθητές/τριες με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
• Εκπαιδευτικές πρακτικές διαφοροποίησης για παιδιά με Ειδικές και Γενικευμένες Μαθησιακές Δυσκολίες
• Μέθοδος easy to read και εκπαιδευτικές πρακτικές αξιοποίησή της
Η συνεργασία αυτή αποτελεί συνέχεια του συμφώνου συνεργασίας που έχει συναφθεί μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών, καλών πρακτικών και την προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
Το ΙΕΠ συνεχίζει να επενδύει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενισχύοντας τη συνεργασία με φορείς εκπαίδευσης και υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς στο σημαντικό τους έργο.