Διευκρίνιση για την εξεταστέα ύλη όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθήματων της Γ΄ τάξης του Λυκείου για το Σχολ. Έτος 2019-2020

                                                                                                                                                                                                                                            Αθήνα, 3-1-2020

 

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2019-2020

Σε συνέχεια της διευκρίνισης που αναρτήθηκε σχετικά με την εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών της Γ΄ τάξης του Λυκείου που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, διευκρινίζεται ότι δεν υφίσταται καμία μεταβολή ως προς την εξεταστέα ύλη όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων  της Γ΄ τάξης του Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-2020, καθώς τα Προγράμματα Σπουδών είναι κείμενα ευρύτερου περιεχομένου από την εξεταστέα ύλη.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ “ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ”

 image imerida2

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ “ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ”

Tην Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών η επιστημονική ημερίδα «Αντιμετωπίζοντας την Πρόωρη Εγκατάλειψη του Σχολείου: Προκλήσεις-Προτάσεις-Προοπτικές», με τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών, καθώς και μελών ΔΕΠ ΑΕΙ (βλ. http://www.iep.edu.gr/el/deltia-typou-genika/prosklisi-se-epistimoniki-imerida-me-thema-antimetopizontas-tin-proori-egkataleipsi-tou-sxoleiou-prokliseis-protaseis-prooptikes), στο πλαίσιο της Πράξης «Επιστημονική υποστήριξη σχεδιασμού εξειδίκευσης δράσεων ΠΕΣ» με κωδικό ΟΠΣ 5001036 που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο  πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

Στην ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό ο Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Γ. Μπαραλής, εκ μέρους του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής η κ. Μ. Κουμαριανού, η Διευθύντρια Δ.Ε. Α’ Αθήνας, κ. Ι. Ψίνα, και η Δ/ντρια του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, κ. Χ. Καλλιτσάκη, αναδεικνύοντας τη σημασία αντιμετώπισης της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, καθώς και τον πολυπαραγοντικό χαρακτήρα του φαινομένου.

Η Υπεύθυνη του έργου, κ. Ελ. Παπαδοπούλου, παρουσίασε τη σκοποθεσία και το αντικείμενό του και, σύμφωνα με το πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκαν ομιλίες από τους/τις εισηγητές/εισηγήτριες: κ. Ν. Φωτόπουλο, Επίκ. Καθηγητή Παν. Πελοποννήσου, κ. Γ. Σταμέλο, Καθηγητή Παν. Πατρών, κ. Π. Παπαδιαμαντάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια Παν. Πελοποννήσου, κ. Σ. Γιοβάνογλου, Σύμβουλο Α’ Κοινωνικών Επιστημών ΙΕΠ, κ. Π. Πανδή, Πολιτικό Επιστήμονα και Επιστ. Συνεργάτη ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ, κ. Π. Παπαστράτου, Στέλεχος Ομάδας PISA ΙΕΠ, κ. Γ. Διακουμάκο, Δρ. Πολιτικής Επιστήμης ΕΚΠΑ, και κ. Η. Κουτσή, Διευθυντή του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας. Στην ημερίδα, επίσης, ο κ. Χρ. Παρθένης, Επίκ. Καθηγητής Παιδαγωγικής ΕΚΠΑ, και τα στελέχη του ΚΕΔΑ, κ. Α. Κυπραίου και Β. Μπαμπανάσιου παρουσίασαν δράσεις καταπολέμησης της μαθητικής διαρροής στο πλαίσιο του έργου «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά».

ΟΙ ομιλίες είχαν ως αντικείμενο το εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο σχετικά με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, τα μεθοδολογικά εργαλεία, τις διεθνείς πρακτικές μέτρησης, την έρευνα πεδίου για τη μαθητική διαρροή στο Δημοτικό σχολείο, στο Γυμνάσιο και στην Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση, καθώς και τον σχετικό ενημερωτικό οδηγό για τους/τις εκπαιδευτικούς. Η ημερίδα πλαισιώθηκε με την παρουσίαση ποσοτικών δεδομένων για τη μαθητική διαρροή σε εθνικό επίπεδο, καθώς και τη συσχέτιση του ευρωπαϊκού και εθνικού δείκτη, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας στην εξέλιξη του φαινομένου και στις μελλοντικές προοπτικές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσίαση της έρευνας PISA σε σχέση με θέματα εγγραμματισμού, σχολικού κλίματος και πρόωρης εγκατάλειψης. Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του μέσου διάχυσης των αποτελεσμάτων της Πράξης μέσω του ιστοτόπου του ΙΕΠ.

Την οργάνωση της όλης ημερίδας ανέλαβε, από πλευράς ΙΕΠ η επιτελική ομάδα έργου: Παπαδοπούλου Ε., Γιοβάνογλου Σ. και Παπαδοπούλου Σ., και η οργανωτική επιτροπή: Αγιούμπ Μ.-Σ., Αναστασοπούλου Β. και Κομνηνού Δ. (επιμέλεια έντυπου υλικού).

image imerida

logotipo espa

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 01/02.01.2020 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 12539/29.11.2019 συνοπτικό διαγωνισμό(Αρ. Δ.: 09/2019) ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 01/02.01.2020 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τον υπ’ αρ. πρωτ. 12539/29.11.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC005940699, Αρ. Διακ.: 09/2019) συνοπτικό διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου: «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» - Οριστική κατακύρωση.

Περισσότερα: Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 01/02.01.2020 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΙΕΠ για την Υποστήριξη της Πράξης «Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Δ.Δ.)»

Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (Δ.Δ.)», εκδόθηκε η υπ’ αρ. 6527/26.06.2019 (ΑΔΑ: ΩΩΝ3ΟΞΛΔ-ΚΑΑ) Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΙΕΠ για την Υποστήριξη της Πράξης.

Στην παρούσα φάση έχουν εκδοθεί οι προσωρινοί Πίνακες ένταξης στο εν λόγω Μητρώο, και τα Αρμόδια Όργανα, θα εξετάσουν τις υποβληθείσες ενστάσεις.

Προκειμένου να διασφαλισθεί η μέγιστη δυνατή συμμετοχή των εκπαιδευτικών, ενημερώνουμε όλους τους Υποψηφίους ότι το Μητρώο θα ανοίξει ξανά αρχές Ιανουαρίου, προκειμένου να υποβάλλουν νέες αιτήσεις υποψήφιοι που δεν εντάχθηκαν σε 1η φάση στο μητρώο επικαιροποιώντας τα στοιχεία τους, καθώς επίσης να υποβάλλουν αιτήσεις και νέοι υποψήφιοι.  Το σύστημα για την 2η φάση υποβολής αιτήσεων θα παραμείνει ανοιχτό για τουλάχιστον 2 μήνες.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει των όρων της πρόσκλησης, Δικαίωμα υποβολής αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο έχουν τα φυσικά πρόσωπα, εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, οι οποίοι/ες είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες κρατών – 14 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα απαραίτητα προσόντα, τα όποια αποτελούν κριτήρια αποκλεισμού (on/off), σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης είναι τα παρακάτω:

  1. Μεταπτυχιακός τίτλος Σπουδών (Διδακτορικό/Μεταπτυχιακό)αναγνωρισμένος ως προς τη συνάφεια από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο.
  2. Διδακτική εμπειρία τουλάχιστον 8 έτη, η οποία αποδεικνύεται με αναλυτική βεβαίωση διδακτικής προϋπηρεσίας από το αρμόδιο όργανο.
  3. Καλή γνώση των επίσημων ξένων γλωσσών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιπέδου Β2 σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR- Common European Framework of Reference for Languages). Το επίπεδο της ξένης γλώσσας αποδεικνύεται όπως ορίζεται από τον ΑΣΕΠ.
  4. Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στα αντικείμενα: α) επεξεργασία κειμένων, β) υπολογιστικών φύλλων και γ) υπηρεσιών διαδικτύου. (Επίπεδο Α΄ Δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα). Πιστοποιείται με αποδεικτικό ή με αντίστοιχο πτυχίο Σχολών αναγνωρισμένων από το Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

και

Ή Αποδεδειγμένη επαγγελματική εμπειρία στη συγγραφή προγραμμάτων σπουδών, σχολικών εγχειριδίων, εκπαιδευτικού υλικού για τις βαθμίδες και δομές εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια) ή/και όλων των δομών π.χ. ειδική, Δ.Υ.Ε.Π. κλ.π.) ή/και σε συνάφεια με το αντικείμενο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

Ή Αποδεδειγμένη επιμορφωτική εμπειρία (ως επιμορφωτής/τρια ενηλίκων) σε γνωστικά αντικείμενα των βαθμίδων εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια) ή/και διαφόρων δομών εκπαίδευσης π.χ. ειδική, Δ.Υ.Ε.Π. κλ.π.) ή/και σε συνάφεια με το αντικείμενο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

 

Ως εκ’ τούτου, παρακαλούνται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί κατά την αίτησή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (από αρχές Ιανουαρίου), να υποβάλουν το σύνολό των απαιτούμενων  δικαιολογητικών, όπως περιγράφεται ανωτέρω. Στην σχετική πρόσκληση στο άρθρο 6.2, δίνονται επιπλέον λεπτομέρειες ως προς τα Δικαιολογητικά. Σημειώνεται, ότι το επίπεδο της ξένης γλώσσας αποδεικνύεται όπως ορίζεται από το ΑΣΕΠ, και ως εκ τούτου ο εν λόγω τίτλος απαιτείται να συνοδεύεται από επίσημη μετάφραση.

Το άνοιγμα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για υποβολή αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θα ανακοινωθεί στον ιστότοπο του ΙΕΠ.

Καθ’ όλη τη διάρκεια υποβολής αιτήσεων θα λειτουργεί help-desk, προκειμένου να δίνονται οδηγίες στους ενδιαφερόμενους.

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ έγκρισης του υπ’ αρ. 1/27.11.2019 Πρακτικού της Επιτροπής εξέτασης αιτήσεων και κατάρτισης των Μητρώων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 6257/26.06.2019 Πρόσκλησης

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 1/27.11.2019 Πρακτικού της Επιτροπής εξέτασης αιτήσεων και κατάρτισης των Μητρώων υποψηφίων  για την υπ’ αρ. πρωτ. 6257/26.06.2019 (ΑΔΑ: ΩΩΝ3ΟΞΛΔ-ΚΑΑ) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, είναι στις 20.12.2019, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00.

[Σχετική πρόσκληση]

Διευκρίνιση σχετικά με την εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

                                                                                                                                                                                                                                            Αθήνα, 3-1-2020

 

 Διευκρίνιση σχετικά με την εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής για το σχολικό έτος 2019-2020

Μετά από ερωτήσεις εκπαιδευτικών, διευκρινίζουμε ότι η εξεταστέα ύλη για το έτος 2020 των Μαθηματικών της Γ΄ Λυκείου των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής που εξετάζονται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ' τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου, Γ' τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου και Δ' τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, έχει ορισθεί με την Υ.Α 106428/Δ2/02-07-2019 (ΦΕΚ 2875 Β/05-07-2019).

Από την παραπάνω Υ.Α. προκύπτει ότι τα Στοχαστικά Μαθηματικά δεν είναι μέρος της εξεταστέας ύλης, ανεξαρτήτως του ότι συμπεριλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου (Υ.Α. 203584/Δ2/23-12-2019, ΦΕΚ 4904 Β/31-12-2019).

Επιπροσθέτως, σημειώνουμε ότι τα Προγράμματα Σπουδών είναι κείμενα στα οποία απεικονίζονται ευρύτερες εκπαιδευτικές επεξεργασίες και σε κάθε περίπτωση  η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων αποτελεί υποσύνολο των Προγραμμάτων Σπουδών.

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ έγκρισης του υπ’ αρ. 2/11.12.2019 Πρακτικού της Επιτροπής εξέτασης αιτήσεων και κατάρτισης των Μητρώων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 3027/09.04.2019 Πρόσκληση

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 2/11.12.2019 Πρακτικού της Επιτροπής εξέτασης αιτήσεων και κατάρτισης των Μητρώων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 3027/09.04.2019 (ΑΔΑ: 6ΚΩΘΟΞΛΔ-ΦΚΛ) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, είναι στις 20.12.2019, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00.

[Σχετική Πρόσκληση]

Συνοπτικός Διαγωνισμός (Αρ. Διακήρυξης: 10/2019), για την ανάθεση του έργου «Εσωτερική Αξιολόγηση της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη» .

Συνοπτικός Διαγωνισμός (Αρ. Διακήρυξης: 10/2019), για την ανάθεση του έργου:  «Εσωτερική Αξιολόγηση της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη» (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)»

[ΣΧΕΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ]

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 23/17.12.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 12539/29.11.2019 συνοπτικό διαγωνισμό(Αρ. Δ.: 09/2019)

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ.23/17.12.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τον υπ’ αρ. πρωτ. 12539/29.11.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC005940699, Αρ. Διακ.: 09/2019) συνοπτικό διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου: «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ» - Προσωρινή κατακύρωση.

Περισσότερα: Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 23/17.12.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας...

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top