Διήμερο Συνέδριο - Εκπαίδευση στη Δημοκρατία (Γενικά)

 

ekpaideysi dimokratia banner 1

 

Δημοκρατία και εκπαίδευση συνδέονται άρρηκτα με τη νεωτερικότητα. Αποτελούν δυο θεσμικά συστήματα που ορίζουν το σύγχρονο κόσμο και παραπέμπουν το ένα στο άλλο.

Από το σχολείο περιμένει η κοινωνία την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων, τη δημοκρατική κοινωνικοποίηση των μελών της αλλά και την εξασφάλιση γνώσεων και ικανοτήτων που αποτελούν όρους συγκρότησης του πολίτη. Από το σχολείο περιμένει την παροχή ευκαιριών για την άμβλυνση των ανισοτήτων, τη στήριξη και ενίσχυση των πιο ευάλωτων ομάδων, την έμπρακτη αλληλεγγύη σε όσους την έχουν ανάγκη.

Κι από την άλλη πλευρά, μόνο ένα δημοκρατικά οργανωμένο σχολείο μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την κοινωνική ευθύνη. Και δημοκρατικά οργανωμένο σχολείο σημαίνει ένα σχολείο με επίκεντρο τους μαθητές και τις μαθήτριές του, τα ενδιαφέροντά τους, τις ανάγκες και τις προοπτικές τους. Σημαίνει ακόμα ένα σχολείο με συλλογικές λειτουργίες και αποφάσεις, με εκπαιδευτικούς που σε αυτό βρίσκουν συνθήκες δημιουργικής δουλειάς και προσωπικής εξέλιξης.

Τι είδους σχολείο είναι άλλωστε ένα σχολείο που δεν επιτυγχάνει να λειτουργήσει σε συνθήκες συλλογικότητας, αλληλεγγύης και ισοτιμίας; Πόσο αποτελεσματικό είναι όταν δεν καταφέρνει να συγκροτήσει κοινότητες μάθησης, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριές του δεν συζητούν, διαλέγονται, αποφασίζουν; Και τι είδους σχολείο είναι όταν οι εκπαιδευτικοί του δεν εκπαιδεύονται και δεν εκπαιδεύουν στη δημοκρατική ζωή;

Είναι λοιπόν πρώτα απ’ όλα πράξη το δημοκρατικό σχολείο. Πράξη καταστατική της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, μέσα και έξω από την τάξη. Πράξη που επιπλέον ανανεώνει το νόημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και είναι ζωή το δημοκρατικό σχολείο. Αφορά σε κάθε πτυχή της εκπαίδευσης: στους ανθρώπους, στα υλικά, στις διαδικασίες, στα πρότυπα, στις δοκιμές, στην χρονικότητά του. Και ταυτοχρόνως είναι αγώνας το δημοκρατικό σχολείο. Αγώνας ενάντια στη λήθη και την άγνοια, αγώνας ενάντια στην προκατάληψη και τη στερεοτυπική σκέψη, αγώνας στο παρόν και προς το μέλλον, αγώνας υπεράσπισης και διεύρυνσης της δημοκρατίας στο εσωτερικό του και στο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται.

Για το δημοκρατικό σχολείο χρειαζόμαστε πρότυπα, δράσεις, ιδέες, επιθυμίες, διαδικασίες. Σε αυτά θέλει να συνεισφέρει το Επιστημονικό Διήμερο, προσκαλώντας εκπροσώπους όλων των πλευρών της σχολικής ζωής να συζητήσουν και να συνεργαστούν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Επιστημονικό Διήμερο - Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει Επιστημονικό Διήμερο με θέμα Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση στις 19 και 20 Απριλίου 2019. Στο Διήμερο θα υπάρξουν τόσο εισηγήσεις όσο και εργαστήρια.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το Διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php  (από 19-03-2019 ώρα 12:00 έως 18-04-2019 ώρα 24:00). Θα δοθούν βεβαιώσεις για την παρακολούθηση του Διημέρου.

Σύντομα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ θα υπάρχει ειδική θέση για το διήμερο (στην οποία θα ανακοινωθεί ο τόπος διεξαγωγής, το ακριβές πρόγραμμα του διημέρου και θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται γι’ αυτό).

 

Για λόγους επικαιροποίησης του προγράμματος η πλατφόρμα για τη δήλωση συμμετοχής θα κλείσει προσωρινά και θα ανοίξει πάλι σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις του ΙΕΠ.

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 9/6.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών, Προσκλήσεων – Μητρώων Φυσικών Προσώπων για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 13164/10.12.2018 (ΑΔΑΜ: 18PROC004154415) Συνοπτικό Διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 11/2018)

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 9/6.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών, Προσκλήσεων – Μητρώων Φυσικών Προσώπων για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 13164/10.12.2018 (ΑΔΑΜ: 18PROC004154415) Συνοπτικό Διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 11/2018).

Κατά της ανωτέρω απόφασης χωρεί ένσταση, σύμφωνα με το άρθρο 17.

[Σχετικός Διαγωνισμός]

Οργανωτική Επιτροπή

 

 Οργανωτική Επιτροπή

 

  1. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΥΘΟΥΛΚΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  2. ΔΗΜΗΤΡΑ-ΙΣΜΗΝΗ ΖΙΑΚΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  3. ΗΛΙΑΝΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 86

  4. ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΤΣΑΝΔΡΗ, ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ

  5. ΟΛΓΑ ΚΟΛΙΟΦΩΤΗ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  6. ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΜΝΗΝΟΥ, ΔΕ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΩΝ

  7. ΕΛΕΝΗ ΛΙΑΚΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 02

  8. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΚΡΟΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 86/ΠΕ 83

  9. ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΝΙΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 60

  10. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΑΚΗΣ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 02

  11. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Επιστημονικό Διήμερο - Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει στις 4 και 5 Απριλίου 2019 στο Ινστιτούτο Goethe (Ομήρου 14-16, 106 72, Αθήνα) Επιστημονικό Διήμερο με θέμα Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών

Στο Διήμερο θα μιλήσουν εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, μέλη του ΙΕΠ  και άλλοι ειδικοί. Η πρώτη ημέρα (4 Απριλίου 14:00-20:30) περιλαμβάνει τις κεντρικές ομιλίες και μία συζήτηση με θέμα την Οπτικοακουστική Παιδεία. Στη συνέχεια, θα εκκινήσουν οι ομιλίες που εξειδικεύουν τη βασική προβληματική του διημέρου στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Στο τέλος της πρώτης ημέρας θα υπάρξουν ομιλίες για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ενώ τη δεύτερη ημέρα (Παρασκευή 5 Απριλίου 10:00-20:00)  ακολουθούν οι εξής θεματικές ενότητες: Ιστορία, Κοινωνικές Επιστήμες, Φιλολογία, Τέχνες, Φυσικές Επιστήμες, ΤΠΕ, Μαθηματικά.

Σκοπός του διημέρου είναι η πραγμάτευση των, κρίσιμων για την εκπαίδευση, θεμάτων των Προγραμμάτων Σπουδών και της Διδακτικής. Στελέχη του ΙΕΠ θα παρουσιάσουν ενδεικτικά καινοτόμα Προγράμματα Σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του Λυκείου.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 15-03-2019 και ώρα 10:00 έως 03-04-2019 και ώρα 24:00). Για την παρακολούθησή του θα δοθούν βεβαιώσεις.

Σύντομα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ θα υπάρχει ειδική «θέση» αφιερωμένη στην εκδήλωση (εκεί θα ανακοινωθεί σύντομα και το ακριβές πρόγραμμα του διημέρου και θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται γι’ αυτό).

Επιστημονική Επιτροπή

 

 Επιστημονική Επιτροπή

 

  1. ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΥΖΕΛΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ
  2. ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΡΑΜΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ
  3. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  4. ΛΟΪΖΟΣ ΣΟΦΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  5. ΤΑΤΙΑΝΑ ΣΠΑΝΕΛΛΗ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  6. ΕΛΕΝΑ ΤΣΙΚΙΖΑ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  7. ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΕΡΜΕΛΗ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  8. ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΣΤΕΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Α’ ΚΥΚΛΟΥ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
  9. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΚΡΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
  10. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΜΟΝΑΔΑΣ ΤΠΕ
  11. ΑΘΗΝΑ ΝΕΛΛΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  12. ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
  13. ΑΣΠΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  14. ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΒΑΤΑΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ
  15. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΥΠΠΕΘ

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 2/04.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 1305/14.02.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC004462599) συνοπτικό διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 03/2019)

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 2/04.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 1305/14.02.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC004462599) συνοπτικό διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 03/2019).

Κατά της ανωτέρω απόφασης χωρεί ένσταση, σύμφωνα με το άρθρο 17.

[Σχετικός Διαγωνισμός]

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικού Υλικού Για το Επιστημονικό Διήμερο Εκπαίδευση στη Δημοκρατία - Δημοκρατία στην Εκπαίδευση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της διοργάνωσης Επιστημονικού Διημέρου με θέμα Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση (19-20 Απριλίου 2019), προσκαλεί ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς (σε ομάδες) πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσιας ή ιδιωτικής):

Να υποβάλλουν πρωτότυπες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που έχουν υλοποιήσει και δοκιμάσει και έχουν ως θέμα τους τη Δημοκρατία ως αντικείμενο ή ως διαδικασία στο σχολείο.

Από τις προτάσεις που θα υποβληθούν περιορισμένος (3 ή 4) αριθμός (οι πιο ενδεικτικές και χαρακτηριστικές) θα κληθούν να παρουσιαστούν στις 20 Απριλίου (στα πλαίσια του Επιστημονικού Διημέρου).

Οι προτάσεις θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 19-03-2019 ώρα 12:00 έως τις 05-04-2019 ώρα 24:00).

 

Για λόγους επικαιροποίησης του προγράμματος του διημέρου η πλατφόρμα για την υποβολή του υλικού θα κλείσει προσωρινά και θα ανοίξει πάλι σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις του ΙΕΠ.

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top