Διήμερο Συνέδριο - Εκπαίδευση στη Δημοκρατία (Χρήσιμες Πληροφορίες)

 

Ημερομηνίες διεξαγωγής του διημέρου: Παρασκευή 19 Απριλίου 2019 (16:00-20:00) και Σάββατο 20 Απριλίου 2019 (10:00-17:00)

Τόπος διεξαγωγής:

  • 19 Απριλίου: Αίθουσα Συνεδριάσεων Ερμής (ΕΒΕΑ/6ος όροφος): Ακαδημίας 7, 106 71
  • 20 Απριλίου: Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών: Σόλωνος 57, 106 72

(Αίθουσες: Καλλιγά, Πολίτου, Χατζηδάκη, 307)

Στο συνέδριο θα απευθύνουν Χαιρετισμό:

 

  • Η κ. Μερόπη Τζούφη, Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων
    (θα εκπροσωπηθεί από συνεργάτες)
  • Ο κ. Δημήτρης Σεβαστάκης, Βουλευτής Σάμου και Πρόεδρος
    της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
  • Η κ. Μαρία Γιαννακάκη, Γενική Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
    του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  • Η κ. Φωτεινή Κούβελα, Γενική Γραμματέας Ισότητας Φύλων
  • Ο κ. Κώστας Παπαδημητρίου, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής
  • Η κ. Μαρία Γαβουνέλη, Πρόεδρος Εθνικής Επιτροπής για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
 

 

Πρόγραμμα       Πρόγραμμα (σε μορφή δίπτυχου)   

Βεβαιώσεις συμμετοχής στο διήμερο θα δοθούν ηλεκτρονικά (για τη 2η ημέρα θα δοθεί βεβαίωση επιμόρφωσης).

Για τη συμμετοχή στο διήμερο θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

  •    19 Απριλίου 2019: Ε.Β.Ε.Α. (Ακαδημίας 7, 106 71, Αίθουσα Ερμής, 6ος όροφος): 288 άτομα  

 

  •    20 Απριλίου: Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών (Σόλωνος 57, 106 72):  

 Α ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (10:30-13:30): ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ

  • Εκπαίδευση Προσφύγων /Αίθουσα Καλλιγά: 75 άτομα
  • Εναλλακτικές Διδακτικές Μέθοδοι / Αίθουσα Χατζηδάκη: 75 άτομα
  • Δημοκρατική Παιδεία/ Αίθουσα Πολίτου: 120 άτομα

(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών- οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί θα εγγραφούν στις αντίστοιχες λίστες της Γραμματείας του Συνεδρίου το πρωΐ της ημέρας εκείνης)


Β ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (14:00-17:00): ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

  • Βασιλική Κατριβάνου: Μαθητές πρόσφυγες: από τη θεωρία στην πράξη
    Άγγελος Βαλλιανάτος: Δημοκρατικές αξίες: η κοινή μας διάλεκτος
    (2 εργαστήρια 90 λεπτών σε διαδοχική υλοποίηση: 14:00-15:30 & 15:30-17:00).
    Αίθουσα Πολίτου: 120 άτομα.
  • Τατιάνα Σπανέλλη-Έλενα Τσίκιζα: Ανοιχτή συζήτηση: «Σύλλογος Διδασκόντων και Δημοκρατία»
    (Κατάθεση βιωματικής εμπειρίας/Προτάσεις για αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου)
    Αίθουσα 307: 35 άτομα

(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών- οι ενδιαφερόμενοι/ες εκπαιδευτικοί θα εγγραφούν στις αντίστοιχες λίστες της Γραμματείας του Συνεδρίου το πρωΐ της ημέρας εκείνης)

 

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 19-03-2019 και ώρα 12:00 έως 18-04-2019 και ώρα 24:00).

Οργανωτική Επιτροπή

 

 Οργανωτική Επιτροπή

 

  1. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΒΥΘΟΥΛΚΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  2. ΔΗΜΗΤΡΑ-ΙΣΜΗΝΗ ΖΙΑΚΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  3. ΗΛΙΑΝΑ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 86

  4. ΕΥΤΥΧΙΑ ΚΑΤΣΑΝΔΡΗ, ΠΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ

  5. ΟΛΓΑ ΚΟΛΙΟΦΩΤΗ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

  6. ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΟΜΝΗΝΟΥ, ΔΕ ΔΑΚΤΥΛΟΓΡΑΦΩΝ

  7. ΕΛΕΝΗ ΛΙΑΚΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 02

  8. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΚΡΟΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 86/ΠΕ 83

  9. ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΝΙΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 60

  10. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΑΚΗΣ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 02

  11. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΠΕ 70

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Επιστημονικό Διήμερο - Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει Επιστημονικό Διήμερο με θέμα Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση στις 19 και 20 Απριλίου 2019. Στο Διήμερο θα υπάρξουν τόσο εισηγήσεις όσο και εργαστήρια.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το Διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php  (από 19-03-2019 ώρα 12:00 έως 18-04-2019 ώρα 24:00). Θα δοθούν βεβαιώσεις για την παρακολούθηση του Διημέρου.

Σύντομα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ θα υπάρχει ειδική θέση για το διήμερο (στην οποία θα ανακοινωθεί ο τόπος διεξαγωγής, το ακριβές πρόγραμμα του διημέρου και θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται γι’ αυτό).

 

Για λόγους επικαιροποίησης του προγράμματος η πλατφόρμα για τη δήλωση συμμετοχής θα κλείσει προσωρινά και θα ανοίξει πάλι σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις του ΙΕΠ.

Επιστημονικό Διήμερο - Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι (Γενικά)

 

SYGXRONES DIDAKTIKES BANNER 2

 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει στις 4 και 5 Απριλίου 2019 επιστημονικό διήμερο στο Goethe Institut (Ομήρου 14-16, Αθήνα) με θέμα Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών. Στο διήμερο θα μιλήσουν πανεπιστημιακοί, στελέχη του ΙΕΠ, εκπαιδευτικοί και άλλοι ειδικοί.

                Στο διήμερο θα υπάρξουν (την πρώτη ημέρα) κεντρικές ομιλίες και μία συζήτηση (σε στρογγυλό τραπέζι) για την Οπτικοακουστική Παιδεία. Στη συνέχεια (τη δεύτερη ημέρα, με την εξαίρεση της θεματικής περιοχής της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης), η βασική προβληματική του διημέρου θα συνδεθεί με τις επιμέρους γνωστικές περιοχές: Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Ιστορία, Κοινωνικές Επιστήμες, Φιλολογία, Τέχνες, Φυσικές Επιστήμες, ΤΠΕ, Μαθηματικά. Οι ομιλητές και οι ομιλήτριες θα καταθέσουν τις απόψεις τους τόσο για τα Προγράμματα Σπουδών (περιεχόμενο, διάρθρωση, φιλοσοφία) όσο και για τη Διδακτική. Επίσης τα στελέχη του ΙΕΠ θα παρουσιάσουν ενδεικτικά καινοτόμα Προγράμματα Σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του Λυκείου. Έπειτα από κάθε ενότητα του διημέρου θα δοθεί η δυνατότητα ερωτήσεων και συζήτησης.

                Στόχος του διημέρου είναι να τεθούν και να συζητηθούν δύο ιδιαίτερα κρίσιμα ζητήματα για την εκπαιδευτική κοινότητα: τα Προγράμματα Σπουδών και η Διδακτική. Αναντίρρητα η εκπαιδευτική πράξη (και η αποτελεσματικότητά της σε μεγάλο βαθμό) προσδιορίζεται από τη φιλοσοφία των Προγραμμάτων Σπουδών όσο και από τη σύνδεσή τους με τη Διδακτική. Η εκδήλωση έχει επιστημονικό χαρακτήρα και πρόθεση του ΙΕΠ είναι να δοθεί στους εκπαιδευτικούς που θα το παρακολουθήσουν η δυνατότητα να αναστοχαστούν πάνω στα καίρια αυτά ζητήματα. Η εξειδίκευση των εισηγήσεων ανά θεματική περιοχή θα τους επιτρέψει ακόμα περισσότερο να εστιάσουν στα ειδικότερα ζητήματα της επιστήμης τους, να προβληματιστούν πάνω στη βασική θεματική του διημέρου με τρόπο γόνιμο, να ακούσουν προτάσεις και ιδέες και ενδεχομένως να αναπροσανατολίσουν τόσο τη σκέψη τους όσο και την πράξη τους.

Επιστημονική Επιτροπή

 

 Επιστημονική Επιτροπή

 

  1. ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΥΖΕΛΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ
  2. ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΡΑΜΗΣ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΕΠ
  3. ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΑΚΗΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  4. ΛΟΪΖΟΣ ΣΟΦΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  5. ΤΑΤΙΑΝΑ ΣΠΑΝΕΛΛΗ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  6. ΕΛΕΝΑ ΤΣΙΚΙΖΑ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  7. ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΕΡΜΕΛΗ, ΜΕΛΟΣ ΔΣ ΙΕΠ
  8. ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΣΤΕΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Α’ ΚΥΚΛΟΥ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
  9. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΚΡΗΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
  10. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Β’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΜΟΝΑΔΑΣ ΤΠΕ
  11. ΑΘΗΝΑ ΝΕΛΛΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ/ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
  12. ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
  13. ΑΣΠΑΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
  14. ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΒΑΤΑΡΗ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α’, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΤΕΛΟΥΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ
  15. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΥΠΠΕΘ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Επιστημονικό Διήμερο - Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει στις 4 και 5 Απριλίου 2019 στο Ινστιτούτο Goethe (Ομήρου 14-16, 106 72, Αθήνα) Επιστημονικό Διήμερο με θέμα Σύγχρονες Διδακτικές Μέθοδοι και Προγράμματα Σπουδών

Στο Διήμερο θα μιλήσουν εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί, μέλη του ΙΕΠ  και άλλοι ειδικοί. Η πρώτη ημέρα (4 Απριλίου 14:00-20:30) περιλαμβάνει τις κεντρικές ομιλίες και μία συζήτηση με θέμα την Οπτικοακουστική Παιδεία. Στη συνέχεια, θα εκκινήσουν οι ομιλίες που εξειδικεύουν τη βασική προβληματική του διημέρου στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα. Στο τέλος της πρώτης ημέρας θα υπάρξουν ομιλίες για την Επαγγελματική Εκπαίδευση ενώ τη δεύτερη ημέρα (Παρασκευή 5 Απριλίου 10:00-20:00)  ακολουθούν οι εξής θεματικές ενότητες: Ιστορία, Κοινωνικές Επιστήμες, Φιλολογία, Τέχνες, Φυσικές Επιστήμες, ΤΠΕ, Μαθηματικά.

Σκοπός του διημέρου είναι η πραγμάτευση των, κρίσιμων για την εκπαίδευση, θεμάτων των Προγραμμάτων Σπουδών και της Διδακτικής. Στελέχη του ΙΕΠ θα παρουσιάσουν ενδεικτικά καινοτόμα Προγράμματα Σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του Λυκείου.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το διήμερο μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 15-03-2019 και ώρα 10:00 έως 03-04-2019 και ώρα 24:00). Για την παρακολούθησή του θα δοθούν βεβαιώσεις.

Σύντομα στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ θα υπάρχει ειδική «θέση» αφιερωμένη στην εκδήλωση (εκεί θα ανακοινωθεί σύντομα και το ακριβές πρόγραμμα του διημέρου και θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται γι’ αυτό).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικού Υλικού Για το Επιστημονικό Διήμερο Εκπαίδευση στη Δημοκρατία - Δημοκρατία στην Εκπαίδευση

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της διοργάνωσης Επιστημονικού Διημέρου με θέμα Εκπαίδευση στη Δημοκρατία-Δημοκρατία στην Εκπαίδευση (19-20 Απριλίου 2019), προσκαλεί ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς (σε ομάδες) πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (δημόσιας ή ιδιωτικής):

Να υποβάλλουν πρωτότυπες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που έχουν υλοποιήσει και δοκιμάσει και έχουν ως θέμα τους τη Δημοκρατία ως αντικείμενο ή ως διαδικασία στο σχολείο.

Από τις προτάσεις που θα υποβληθούν περιορισμένος (3 ή 4) αριθμός (οι πιο ενδεικτικές και χαρακτηριστικές) θα κληθούν να παρουσιαστούν στις 20 Απριλίου (στα πλαίσια του Επιστημονικού Διημέρου).

Οι προτάσεις θα υποβάλλονται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php (από 19-03-2019 ώρα 12:00 έως τις 05-04-2019 ώρα 24:00).

 

Για λόγους επικαιροποίησης του προγράμματος του διημέρου η πλατφόρμα για την υποβολή του υλικού θα κλείσει προσωρινά και θα ανοίξει πάλι σε σύντομο χρονικό διάστημα. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί καλούνται να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις του ΙΕΠ.

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 2/04.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 1305/14.02.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC004462599) συνοπτικό διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 03/2019)

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 2/04.03.2019 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για τoν υπ’ αρ. πρωτ. 1305/14.02.2019 (ΑΔΑΜ: 19PROC004462599) συνοπτικό διαγωνισμό - (Αρ. Διακ.: 03/2019).

Κατά της ανωτέρω απόφασης χωρεί ένσταση, σύμφωνα με το άρθρο 17.

[Σχετικός Διαγωνισμός]

Διήμερο Συνέδριο - Εκπαίδευση στη Δημοκρατία (Γενικά)

 

ekpaideysi dimokratia banner 1

 

Δημοκρατία και εκπαίδευση συνδέονται άρρηκτα με τη νεωτερικότητα. Αποτελούν δυο θεσμικά συστήματα που ορίζουν το σύγχρονο κόσμο και παραπέμπουν το ένα στο άλλο.

Από το σχολείο περιμένει η κοινωνία την καλλιέργεια δημοκρατικών στάσεων, τη δημοκρατική κοινωνικοποίηση των μελών της αλλά και την εξασφάλιση γνώσεων και ικανοτήτων που αποτελούν όρους συγκρότησης του πολίτη. Από το σχολείο περιμένει την παροχή ευκαιριών για την άμβλυνση των ανισοτήτων, τη στήριξη και ενίσχυση των πιο ευάλωτων ομάδων, την έμπρακτη αλληλεγγύη σε όσους την έχουν ανάγκη.

Κι από την άλλη πλευρά, μόνο ένα δημοκρατικά οργανωμένο σχολείο μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την κοινωνική ευθύνη. Και δημοκρατικά οργανωμένο σχολείο σημαίνει ένα σχολείο με επίκεντρο τους μαθητές και τις μαθήτριές του, τα ενδιαφέροντά τους, τις ανάγκες και τις προοπτικές τους. Σημαίνει ακόμα ένα σχολείο με συλλογικές λειτουργίες και αποφάσεις, με εκπαιδευτικούς που σε αυτό βρίσκουν συνθήκες δημιουργικής δουλειάς και προσωπικής εξέλιξης.

Τι είδους σχολείο είναι άλλωστε ένα σχολείο που δεν επιτυγχάνει να λειτουργήσει σε συνθήκες συλλογικότητας, αλληλεγγύης και ισοτιμίας; Πόσο αποτελεσματικό είναι όταν δεν καταφέρνει να συγκροτήσει κοινότητες μάθησης, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριές του δεν συζητούν, διαλέγονται, αποφασίζουν; Και τι είδους σχολείο είναι όταν οι εκπαιδευτικοί του δεν εκπαιδεύονται και δεν εκπαιδεύουν στη δημοκρατική ζωή;

Είναι λοιπόν πρώτα απ’ όλα πράξη το δημοκρατικό σχολείο. Πράξη καταστατική της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, μέσα και έξω από την τάξη. Πράξη που επιπλέον ανανεώνει το νόημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Και είναι ζωή το δημοκρατικό σχολείο. Αφορά σε κάθε πτυχή της εκπαίδευσης: στους ανθρώπους, στα υλικά, στις διαδικασίες, στα πρότυπα, στις δοκιμές, στην χρονικότητά του. Και ταυτοχρόνως είναι αγώνας το δημοκρατικό σχολείο. Αγώνας ενάντια στη λήθη και την άγνοια, αγώνας ενάντια στην προκατάληψη και τη στερεοτυπική σκέψη, αγώνας στο παρόν και προς το μέλλον, αγώνας υπεράσπισης και διεύρυνσης της δημοκρατίας στο εσωτερικό του και στο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται.

Για το δημοκρατικό σχολείο χρειαζόμαστε πρότυπα, δράσεις, ιδέες, επιθυμίες, διαδικασίες. Σε αυτά θέλει να συνεισφέρει το Επιστημονικό Διήμερο, προσκαλώντας εκπροσώπους όλων των πλευρών της σχολικής ζωής να συζητήσουν και να συνεργαστούν.

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top