ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή ανακοινώσεις επιστημονικών ενώσεων που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε τα εξής:

  1. Η μείωση του «εξεταστικού φόρτου» και γενικότερα η προσαρμογή των σχολικών προγραμμάτων στις πραγματικές δυνατότητες των παιδιών δεν συνιστά ούτε «εμμονή» ούτε κάποιου είδους «ιδεολογικοποίηση». Αντίθετα, προέκυψε ως έλλογο αίτημα της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, που τεκμηρίωσε, και θεωρητικά και ερευνητικά, τη θέση ότι τα προγράμματα σπουδών και τα σχολικά βιβλία, σε όλα σχεδόν τα διδασκόμενα μαθήματα, προβάλλουν υπερβολικές απαιτήσεις, τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο (βλ. π.χ. 8ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ και τα δημοσιευμένα πορίσματα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου).
  2. Είναι ξένο προς τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις το επιχείρημα ότι ένα μάθημα / μια επιστήμη καταξιώνεται στα μάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας μόνον εφόσον συμπεριλαμβάνεται στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου. Αντίθετα, η διεθνής εκπαιδευτική πραγματικότητα παρέχει πληθώρα εναλλακτικών πρακτικών, που δίνουν έμφαση στην άμεση και συστηματική υποστήριξη των παιδιών (διαμορφωτική αξιολόγηση) έναντι μιας τελικής, γραπτής εξέτασης.
  3. Συνιστά βαρύτατο ολίσθημα να χαρακτηρίζεται συλλήβδην το Γυμνάσιο «άχρηστη εκπαιδευτική βαθμίδα» και «τρίχρονο parking παιδιών», και το δημόσιο σχολείο, για το οποίο όλοι μας καθημερινά πασχίζουμε, «σχολείο της αμάθειας». Με τέτοιους αβάσιμους χαρακτηρισμούς απαξιώνεται το έργο χιλιάδων εκπαιδευτικών συναδέλφων τους, που μοχθούν καθημερινά στις σχολικές τάξεις για ποιότητα στην εκπαίδευση και μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων. Ταυτόχρονα τέτοιοι χαρακτηρισμοί εκπέμπουν προς την κοινωνία εσφαλμένα μηνύματα, που πριμοδοτούν ακούσια την υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης.
  4. Είμαστε βέβαιοι ότι ο κόσμος που υπηρετεί με αφοσίωση και ανιδιοτέλεια τα γράμματα και τις επιστήμες, και μέσα από τις επιστημονικές ενώσεις, επιθυμεί κριτικές προσεγγίσεις που διακρίνονται από νηφαλιότητα, ορθολογισμό, έγκυρο και απροκατάληπτο επιστημονικό λόγο, και αποστρέφεται τις ακρότητες, τους εύκολους αλλά ατεκμηρίωτους αφορισμούς και βεβαίως τους απαράδεκτου ύφους προσωπικούς χαρακτηρισμούς.

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αρμόδιο για την επιστημονική διερεύνηση των θεμάτων που συνδέονται με τη σχολική εκπαίδευση και το σχεδιασμό  εκπαιδευτικής πολιτικής, γνωμοδοτεί προς τον εποπτεύοντα φορέα που τελικά αποφασίζει, δηλαδή το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, με τον οποίο η συνεργασία είναι συστηματική και πλήρης.

[Το Δελτίο Τύπου]

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 10/11.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών -Αξιολόγησης Προσφορών -Τμήμα Β: «Υπηρεσίες Εστίασης (Catering)» του συνοπτικού διαγωνισμού– «ACT»

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 10/11.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για το Τμήμα Β: «Υπηρεσίες Εστίασης (Catering)» του συνοπτικού διαγωνισμού «Διοργάνωση Διήμερης Διά ζώσης Επιμόρφωσης – «ACT»

Κατά της ανωτέρω απόφασης χωρεί ένσταση, βάσει του άρθρου 16 του Συνοπτικού διαγωνισμού.

[Σχετικός Διαγωνισμός]

Πρόσκληση σε συνέντευξη υποψηφίων της με αριθ. πρωτ. 9969/06-09-2018 με ΑΔΑ: Ψ1ΖΜΟΞΛΔ-Μ3Ο Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ. 9969/06-09-2018 με ΑΔΑ: Ψ1ΖΜΟΞΛΔ-Μ3Ο Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η Επιτροπή Αξιολόγησης Προσόντων του ΙΕΠ προσκαλεί τους παρακάτω υποψηφίους  την Τετάρτη 17-10-2018 στην αίθουσα του 4ου ορόφου, προκειμένου να αξιολογηθούν και μέσω της μοριοδοτούμενης συνέντευξης, ως εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

α/α

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΩΡΑ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗΣ

1

ΔΑΛΑΚΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

12.30-12.45

2

ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

12.45-13.00

3

ΤΣΙΓΑΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

13.00-13.15

Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση που Υποψήφιος ΔΕΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ για οποιοδήποτε λόγο την ακριβή ημέρα και ώρα ενώπιον της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων, δε δύναται να επαναπροσδιορίσει άλλη ημερομηνία Συνέντευξης, οπότε αποκλείεται από τη σχετική διαδικασία αξιολόγησης.

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν είναι δυνατή η φυσική παρουσία Υποψηφίου, αυτός οφείλει να ενημερώσει την Επιτροπή για τη διεξαγωγή της συνέντευξης μέσω on line διαδικτυακής επικοινωνίας (π.χ. skype), δηλώνοντας το απαιτούμενο όνομα χρήστη.

[H ανακοίνωση σε pdf]

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε ημερίδα με θέμα: «Παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού πακέτου των Μαθηματικών της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου (Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας και Οδηγός Εκπαιδευτικού)»

Από το τρέχον  σχολικό έτος  2018-2019, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού  Σχολείου διδάσκονται το μάθημα των Μαθηματικών από νέο διδακτικό εγχειρίδιο.   

Προκειμένου η εκπαιδευτική κοινότητα να ενημερωθεί για το  νέο  διδακτικό πακέτο των Μαθηματικών της Ε΄ τάξης, η Επιστημονική Μονάδα Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Μαθηματικών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής οργανώνει ενημερωτική-επιμορφωτική ημερίδα με θέμα:

«Παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού πακέτου των Μαθηματικών  της Ε΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου (Βιβλίο μαθητή/μαθήτριας και Οδηγός εκπαιδευτικού)»

 

 

Ενδεικτικό Πρόγραμμα ημερίδας

 

09:00-09:30: Προσέλευση

09:30-10:00: Χαιρετισμοί

10:00-10:40: Ζητήματα διδακτικής διαχείρισης  του διδακτικού πακέτου της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου  (Δέσποινα Πόταρη-Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Λάτση Μαρία- Εκπαιδευτικός ΠΕ 70)

10:40- 12:30: Παρουσίαση του νέου διδακτικού πακέτου Μαθηματικών της Ε΄ τάξης του  Δημοτικού σχολείου  (Γεώργιος Μπαραλής -Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ, Κωνσταντίνος Βρυώνης- Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Βασιλική Καρακώστα-Εκπαιδευτικός ΠΕ70)

12:30-13:00: Διάλλειμα

13:00 -14:30: Διδακτικές πρακτικές/Εργαστήρια (Γεώργιος Μπαραλής -Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ, Κωνσταντίνος Βρυώνης- Εκπαιδευτικός ΠΕ70, Βασιλική Καρακώστα-Εκπαιδευτικός ΠΕ70)

14:00-15:00: Συζήτηση -Συμπεράσματα

Λήξη ημερίδας

 

 

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στις αίθουσες «Γαλάτεια Σαράντη» και «Jacqueline de Romilly», τη Δευτέρα 29  Οκτωβρίου 2018 και ώρα 09:00-15:00.

Η ημερίδα απευθύνεται κυρίως στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα κοινοποιηθεί από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. στα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και στους ενδιαφερόμενους μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων.

Ειδικότερα, στην ημερίδα καλούνται να συμμετέχουν διά ζώσης οι  Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής  και δύο Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από κάθε άλλο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της χώρας.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν τη συμμετοχή τους μέχρι και την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου και ώρα 13:00 στον ακόλουθο σύνδεσμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής: https://iep.edu.gr/services/mitroo/

Επισημαίνεται ότι η ημερίδα (πλην της ενότητας  των Διδακτικών πρακτικών/Εργαστηρίων) θα μεταδοθεί απευθείας μέσω διαδικτύου (https://diavlos.grnet.gr/) ώστε να είναι εφικτή η παρακολούθησή της από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απ’ όλη τη χώρα.

[Η Ανακοίνωση]

ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ - Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 9/11.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών -Αξιολόγησης Προσφορών -Τμήμα Α: «Εργασίες εκτυπώσεων/Συνεδριακό υλικό» του συνοπτικού διαγωνισμού– «ACT»

ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ - Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 9/11.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών για το Τμήμα Α: «Εργασίες εκτυπώσεων/Συνεδριακό υλικό» του συνοπτικού διαγωνισμού «Διοργάνωση Διήμερης Διά ζώσης Επιμόρφωσης – «ACT»

Κατά της ανωτέρω απόφασης χωρεί ένσταση, βάσει του άρθρου 16 του Συνοπτικού διαγωνισμού

[Σχετικός Διαγωνισμός]

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 1/01.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 9754/04.09.2018 (ΑΔΑ: 73ΤΤΟΞΛΔ-ΙΗΛ) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 1/01.10.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 9754/04.09.2018 (ΑΔΑ: 73ΤΤΟΞΛΔ-ΙΗΛ) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, βάσει του άρθρου 9 της Πρόσκλησης, είναι στις 12.10.2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00.

[Σχετική Πρόσκληση]

Ανακοίνωση σχετικά με τα απογραφικά δελτία ωφελούμενων/συμμετεχόντων σε δράσεις του ΙΕΠ

Με την τροποποίηση του Κανονισμού του ΕΚΤ (άρθρ. 273 του Κανονισμού (ΕΕ, Ευρατόμ) 2018/1046, «Omnibus»), καταργήθηκαν οι κοινοί/υποχρεωτικοί δείκτες που αναφέρονται στο είδος του νοικοκυριού. Ως εκ τούτου, οι απαντήσεις των ωφελούμενων/συμμετεχόντων στην ερώτηση: «Είστε μέλος μονοπρόσωπου νοικοκυριού με συντηρούμενα τέκνα;», η οποία περιλαμβανόταν στο Απογραφικά Δελτία Εισόδου συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του ΙΕΠ, δεν θα τύχει καμίας επεξεργασίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες όσον αφορά την εξαγωγή των τιμών των κοινών δεικτών ΕΚΤ.

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 1/27.09.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 7513/09.07.2018 (ΑΔΑ: 9ΨΝΝΟΞΛΔ-4Ψ6) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 1/27.09.2018 Πρακτικού της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων  υποψηφίων για την υπ’ αρ. πρωτ. 7513/09.07.2018 (ΑΔΑ: 9ΨΝΝΟΞΛΔ-4Ψ6) Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, βάσει του άρθρου 9 της Πρόσκλησης, είναι στις 12.10.2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00.

[Σχετική Πρόσκληση]

Επιτυχής ολοκλήρωση διήμερης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του Τομέα Μηχανολογίας των ΕΠΑΛ σε θέματα Ηλιοθερμικής ψύξης κτιρίων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε κατά το διήμερο 10 και 11 Οκτωβρίου 2018 η επιμόρφωση εκπαιδευτικών του Τομέα Μηχανολογίας των ΕΠΑΛ με θέμα «Ηλιοθερμική ψύξη κτιρίων».

Η επιμόρφωση, η οποία συνδιοργανώθηκε από τo Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το Εκπαιδευτικό Κέντρο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου του Münster (ΗΒΖ) και τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Graeducation και απευθύνθηκε σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ82 – Μηχανολογίας.  

Κατά τη διάρκεια της 1ης ημέρας, η επιμόρφωση βασίστηκε σε εισηγήσεις και παραδείγματα για θέματα «Ηλιοθερμικής Ψύξης κτιρίων» από τον κ. Roland Laabs, Διπλ. Μηχανολόγο του ΗΒΖ, ενώ κατά τη διάρκεια της 2ης ημέρας, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, οι επιμορφούμενοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένη εισήγηση  του Αναπλ. Καθηγητή του ΕΜΠ κ. Σωτήριου Καρέλλα και να ξεναγηθούν στους χώρους και τις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου.

Το ΙΕΠ, αντιλαμβανόμενο την αναγκαιότητα διατήρησης της επαφής των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ με τις σύγχρονες εξελίξεις των επιστημών και των επαγγελμάτων, συνεχίζει με τρόπο συστηματικό τις δράσεις επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ σε ζητήματα που σχετίζονται με τις σύγχρονες επιστημονικές και επαγγελματικές εξελίξεις.

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top