Δελτίο Τύπου σχετικά με δημοσιεύματα για την Περιγραφική Αξιολόγηση των μαθητών/ μαθητριών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση

Σχετικά με δημοσιεύματα για την Περιγραφική Αξιολόγηση των μαθητών/ μαθητριών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, το ΙΕΠ διευκρινίζει ότι:

Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών (χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014-2020). Πρόκειται για  ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα και του οποίου η συνέχεια και γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματά της πιλοτικής εφαρμογής και την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.

Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:

  • Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.
  • Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα.
[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

 

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης του Πρακτικού 3/18.12.2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων Φυσικών ή Νομικών προσώπων σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4726/20.07.2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του Πρακτικού 3/18.12.2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων Φυσικών ή Νομικών προσώπων για την υλοποίηση Χρηματοδοτούμενων και Συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων και λοιπών προσκλήσεων σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4726/20.07.2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήσεων προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως και έξι (06) Πτυχιούχους Ανώτατης Εκπαίδευσης, τμημάτων Προσχολικής Αγωγής, ελεύθερους επαγγελματίες για την υλοποίηση πακέτων εργασίας του Υποέργου 1 «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης», της Πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης», με κωδικό ΟΠΣ 5003740, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 (ΑΔΑ: ΩΓΞΤΟΞΛΔ-Θ2Β)».

[Σχετική Πρόσκληση]

Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ή/και Εκπαιδευτικών Υλικών Κυκλοφοριακής Αγωγής – Οδικής Ασφάλειας

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων «Κυκλοφοριακής Αγωγής – Οδικής Ασφάλειας», στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά το τρέχον σχολικό έτος (2017-2018) προσκαλεί ενδιαφερόμενους Φορείς (κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς, περιφερειακής ή τοπικής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, ΤΕΙ, ερευνητικά κέντρα κ.λπ.), να υποβάλουν σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα ή/και εκπαιδευτικά υλικά που αφορούν στην ανωτέρω θεματική περιοχή.
Οι δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/μαθητριών σε ζητήματα «Κυκλοφοριακής Αγωγής – Οδικής Ασφάλειας» σχεδιάζονται και υλοποιούνται με γνώμονα την ανάγκη ανάληψης δράσης ως προς τη διαμόρφωση υπεύθυνης κυκλοφοριακής συμπεριφοράς, την προαγωγή ανάλογων στάσεων και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό το Ι.Ε.Π. θα συγκροτήσει «Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού» (ΦΕΥ) ο οποίος πρόκειται να αξιοποιηθεί είτε από εκπαιδευτικούς των σχολείων, είτε από εκπροσώπους των αντίστοιχων φορέων, κατά την υλοποίηση δραστηριοτήτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών. Ο ΦΕΥ θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα ή/και εκπαιδευτικά υλικά (όπως ενδεικτικά: βιωματικές δράσεις, εργαστήρια, ταινίες, διαδραστικές εφαρμογές κ.ά.) που θα αφορούν την «Κυκλοφοριακή Αγωγή – Οδικής Ασφάλεια», η οποία μπορεί να εξειδικευτεί σε επιμέρους θεματικές όπως οι ακόλουθες:


Θεματικές ενότητες για μαθητές και μαθήτριες:
•Βασικοί κανόνες οδικής κυκλοφορίας – πινακίδες και σήμανση κ.λπ.
•Οδική συμπεριφορά πεζών & οδηγών - Βιώσιμη κινητικότητα – εμποδιζόμενα άτομα
•Διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης (μαθητές και μαθήτριες ως οδηγοί και ως επιβάτες)
•Κυκλοφοριακή συμπεριφορά – οικονομία και περιβάλλον

Η υποβολή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή/και εκπαιδευτικών υλικών, από τους ενδιαφερόμενους φορείς μπορεί να γίνει έως την 15/01/2018, στην ηλεκτρονική διεύθυνση του ΙΕΠ, με τη συμπλήρωση σχετικής ηλεκτρονικής φόρμας καταχώρισης, στην οποία θα αναρτηθούν ως συνημμένα αρχεία τα εξής:

1) Περιγραφή του προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος ή/και εκπαιδευτικού υλικού (βλ. φόρμα περιγραφής εκπαιδευτικού προγράμματος ή/και εκπαιδευτικού υλικού).
2) Εκπαιδευτικό υλικό (είτε πρόκειται για υλικό που συνοδεύει το πρόγραμμα ή για αυτόνομο εκπαιδευτικό υλικό).
3) Οδηγός προς τους εκπαιδευτικούς ο οποίος θα πρέπει να περιλαμβάνει: (α) αναφορά στο σχετικό θεωρητικό πλαίσιο, (β) οδηγίες για την εφαρμογή του προγράμματος ή/και (γ) οδηγίες για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού.
4) Υπόμνημα με το προφίλ του φορέα, από το οποίο να προκύπτει η εμπειρία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή/και εκπαιδευτικών υλικών στους ως άνω αναφερόμενους βασικούς άξονες. Στην περίπτωση που το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή το εκπαιδευτικό υλικό πρόκειται να εφαρμοστεί από εκπροσώπους του αντίστοιχου φορέα, απαιτείται η συνυποβολή των βιογραφικών τους σημειωμάτων.

Τα υποβληθέντα εκπαιδευτικά προγράμματα ή/και εκπαιδευτικά υλικά θα αξιολογηθούν με βάση όσα περιγράφονται στο παράρτημα της παρούσας και, εφόσον πληρούν τα κριτήρια, θα συμπεριληφθούν σε σχετικό κατάλογο με εκπαιδευτικά προγράμματα και υλικά που προτείνονται να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των δράσεων Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα «Κυκλοφοριακής Αγωγής – Οδικής Ασφάλειας», στα σχολεία της χώρας κατά το σχολικό έτος 2017-18.

Η παρούσα πρόσκληση αφορά και φορείς οι οποίοι έχουν λάβει έγκριση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ., κατόπιν θετικής γνωμοδότησης του Ι.Ε.Π. για το τρέχον σχολικό έτος, δεδομένου ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η άδεια χρήσης του υλικού αυτού.

[Ηλεκτρονική Φόρμα]

Άρθρο του Προέδρου του ΙΕΠ κου Γεράσιμου Κουζέλη στην εφημερίδα "Αυγή"

ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΙΕΠ

Εδώ και δύο χρόνια, από τον Δεκέμβριο του 2015 που ανέλαβε το νέο Δ.Σ., το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βρίσκεται σε μια πορεία αφενός εσωτερικής αναδιοργάνωσης και αφετέρου διαμόρφωσης μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής, με επίκεντρο το δημοκρατικό σχολείο, την ισότητα σε εκπαιδευτικές δυνατότητες και μορφωτικά αποτελέσματα καθώς και την ανάκτηση του ενδιαφέροντος στη μάθηση.

Οι εσωτερικές διεργασίες είναι κρίσιμες γιατί το Ινστιτούτο είναι ένα εργαλείο σχεδιασμού και άσκησης πολιτικής, επομένως, για μια αριστερή κυβέρνηση, εργαλείο εξίσωσης, παροχής ουσιαστικών μορφωτικών ευκαιριών, αντισταθμιστικής παρέμβασης υπέρ όσων έχουν ανάγκη. Είναι, μέσα από αυτά, κατά πρώτο λόγο εργαλείο σχεδιασμού ενός διαφορετικού, κοινωνικά χειραφετημένου, δημοκρατικού μέλλοντος. Αυτό που με δυσκολίες και αντιστάσεις οικοδομείται τα δύο αυτά χρόνια, με οργανωτικές ανακατατάξεις και σταδιακή μετατόπιση του κέντρου βάρους των δραστηριοτήτων του ΙΕΠ, αξιώνει να συγκροτήσει και να εξασφαλίσει ένα υψηλής στάθμης επιστημονικό -ερευνητικό και παρεμβατικό- όργανο στη διάθεση πρωτοβουλιών δημοκρατικού εξορθολογισμού και ποιοτικής ανάπτυξης της σχολικής εκπαίδευσης.

Ενάντια στη σημασία του κοινωνικού σχεδιασμού και της εκπαιδευτικής ποιότητας, ενάντια δηλαδή στους όρους που καθιστούν κρίσιμη τη λειτουργία ενός ινστιτούτου σαν το ΙΕΠ, εγείρεται από παλιά ένα ψευδοεπιχείρημα που αντλεί από τις θεωρήσεις περί ιδεολογικών μηχανισμών και αναπαραγωγικών λειτουργιών. Οι υποστηρικτές του ξεχνούν πως είναι ακριβώς ο εφησυχασμός τού «έτσι κι αλλιώς δεν θα αλλάξει τίποτα» που εξασφαλίζει πως τίποτα δεν αλλάζει, που η κοινωνική αναπαραγωγή αποβαίνει αέναη επανάληψη του πάντα ίδιου, συντηρητική αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Πέρα από την εσωτερική -λειτουργική, στελεχική και περιεχομενική- ανασυγκρότηση, στα δύο χρόνια φροντίσαμε να αποκαταστήσουμε τη στιγματισμένη ταυτότητα του Ινστιτούτου. Κρίναμε απολύτως απαραίτητη και πρώτης προτεραιότητας την ολοκλήρωση και αποπληρωμή των προηγούμενων έργων, καθώς οι τεράστιες εκκρεμότητες αφορούσαν εκπαιδευτικούς. Συνάμα εξασφαλίσαμε διαφάνεια, συστηματικό σχεδιασμό αλλά και αποτελεσματική διαχείριση των έργων που αναλαμβάνει και συντονίζει το Ινστιτούτο.

Το κεντρικό μέλημα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού είναι η ενίσχυση της αυτόνομης και αναστοχαστικής κρίσης των μαθητών, ώστε να μπορούν να μάθουν, να επιλέξουν, να ελέγξουν πληροφορίες και εξουσιαστικές αξιώσεις, να σταθούν ως σκεπτόμενα και ανεξάρτητα άτομα απέναντι σε κάθε απαίτηση αλλά και να δημιουργήσουν για τους εαυτούς τους και για τους γύρω τους μια ζωή με προοπτική. Σε αυτή την επιδίωξη, το κεντρικό ζητούμενο είναι η διαμόρφωση του πολίτη που αποζητά και μπορεί να στηρίξει τη δημοκρατία.

Η ενίσχυση λοιπόν της δημοκρατικής φυσιογνωμίας του σχολείου, της οργάνωσης και δομής του, των σχέσεων που το διέπουν και των προγραμμάτων σπουδών του, αποτέλεσε κύριο άξονα των προτάσεων που κατέθεσε το ΙΕΠ προς το υπουργείο. Σε αυτή τη λογική διαμορφώθηκαν εισηγήσεις για ενδοσχολικές λειτουργίες, για τη στήριξη των συλλόγων διδασκόντων, για την εξασφάλιση της δυνατότητάς τους να συμπροσδιορίζουν διαδικασίες και λειτουργίες. Και στην ίδια λογική προτάθηκαν αλλαγές περιεχομένου στα προγράμματα και τα υλικά. Τις προτάσεις αυτές το Ινστιτούτο τις παρουσίασε και τις υποστήριξε τόσο κατά τη διάρκεια του «Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία», κατά τον οποίο ανέλαβε συγκεριμένες ευθύνες, όσο και στις συζητήσεις που έλαβαν χώρα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Σε αυτό το πλαίσιο ανήκουν οι προτάσεις για την καθιέρωση ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού σχολείου και για τη δημοκρατική αναμόρφωση των διαταγμάτων που ορίζουν τον τρόπο λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων, προτάσεις που έγιναν σε άμεση συνεργασία με επιτροπές του υπουργείου.

Στο ίδιο όμως πλαίσιο ανήκουν και οι πρωτοβουλίες του Ινστιτούτου για κρίσιμες τομές στα προγράμματα σπουδών, στον τρόπο διδασκαλίας και τις μεθόδους ανατροφοδότησης που διαμορφώνουν την παιδαγωγική σχέση. Το πρόγραμμα «Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της ύλης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», οι ρυθμίσεις που επέτρεψαν τον περιορισμό των εξετάσεων και την απόδοση χρόνου στην καθαυτό εκπαιδευτική διαδικασία, η εφαρμογή «παγωμένων» προοδευτικών μεταρρυθμίσεων, όπως των νέων προγραμμάτων διδασκαλίας των Θρησκευτικών, η απόφαση για αναμόρφωση των προγραμμάτων διδασκαλίας της Ιστορίας, η υποστήριξη των δίγλωσσων δομών στα σχολεία του εξωτερικού και βεβαίως όλες οι δράσεις στήριξης των προσφύγων μαθητών υπαγορεύονται από την ίδια παιδαγωγική και εκπαιδευτική έγνοια.

Κι ας είναι σαφές πως κάποιες φαινομενικά μικρότερες αλλαγές μπορεί να έχουν αποφασιστικότερη σημασία για την παιδαγωγική και διδακτική στόχευση του Ινστιτούτου. Πρόκειται για αλλαγές στο τι σημαίνει διδάσκω και μαθαίνω. Αλλαγές σαν κι αυτές που εισάγονται σήμερα, μετά από επιτυχή πιλοτική τους εφαρμογή, σε σχέση με την περιγραφική αξιολόγηση και τις δημιουργικές και συλλογικές εργασίες των μαθητών, αλλά σαν κι εκείνη της «θεματικής εβδομάδας». Αλλαγές σαν την επιδιωκόμενη διαφοροποιημένη διδασκαλία και την καθολική ενταξιακή παιδαγωγική, για τις οποίες το Ινστιτούτο καταθέτει πρόταση επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Και «φυσικά» δεχτήκαμε κάθε είδους καταγγελίες γι’ αυτές τις πρωτοβουλίες· οι αντιστάσεις εντός ενός συγκροτητικά συντηρητικού θεσμού είναι αναμενόμενα ισχυρές.

Αντιστάσεις συνάντησαν και τα δύο πιο πρόσφατα ζητήματα, η μελέτη των οποίων ανατέθηκε από την πολιτεία στο ΙΕΠ.

Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για ένα απολύτως κρίσιμο θέμα, χαρακτηριστικό της αδυναμίας των δημοκρατικών αρχών όταν τα συμφέροντα είναι ισχυρά: την απουσία διδακτικής προετοιμασίας για την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εκτιμώντας πως το δομικό αυτό πρόβλημα θα πρέπει να λυθεί και να λυθεί υπέρ των μαθητών, διαμορφώσαμε μια πρόταση που στηρίζεται σε αυτόνομες πρωτοβουλίες δικτύωσης των πανεπιστημαικών τμημάτων, δεν αναιρεί υφιστάμενες δομές, καλύπτει με ευέλικτο τρόπο και χωρίς δίδακτρα όλους τους ενδιαφερόμενους, αλλά πάντως εγγυάται την ουσιαστική παιδαγωγική και διδακτική προετοιμασία των μελλοντικών εκπαιδευτικών.

Στη δεύτερη πρόκειται για την επανένταξη του Λυκείου, και ιδιαίτερα των δύο τελευταίων τάξεων, στη σχολική κανονικότητα. Η πρόταση του Ινστιτούτου για το Λύκειο διέπεται έτσι από δυο αρχές: εκείνη του δυνάμει ενιαίου και πολυκλαδικού του χαρακτήρα και εκείνη της ανάκτησης του ενδιαφέροντός του για τους μαθητές. Σε σχέση με το πρώτο, παλιά διεκδίκηση όλων των προοδευτικών δυνάμεων, ας σημειωθεί πως οι αντιστάσεις δεν είναι τόσο αθώες: προστατεύουν, ανεξάρτητα από ρητές προθέσεις, την απαξίωση του επαγγελματικού Λυκείου, επιβάλλουν τη θεωρητική ως μόνη αποδεκτή γνώση (αποστομωτική είναι εδώ η παραπομπή στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία).

Σε σχέση με το δεύτερο, που οδηγεί σε λιτό κοινό κορμό και μαθήματα εκτεταμένης εμβάθυνσης (κυρίως στη γ' Λυκείου), στα οποία δοκιμάζονται και επενδύονται τα ενδιαφέροντα των μαθητών, η ισχυρότερη διαφωνία διατυπώνεται στο όνομα της γενικής παιδείας. Δεν πρόκειται όμως για υποκριτική παραίνεση όταν μαθητές και εκπαιδευτικοί (είναι αναγκασμένοι να) κοιτάνε απλώς το φροντιστήριο; Και δεν ενέχει μια τέτοια στάση παραδοσιακό συνητηρητισμό, όταν παραβλέπει τις κοινωνικές ανάγκες σε διαφοροποίηση και τις παιδαγωγικές σε πλήρως αναπτυγμένες ατομικές κλίσεις; Ακόμα και κλίσεις σε ό,τι τώρα απαξιώνεται κοινωνικά ως τεχνικό ή χειρωνακτικό (αν και είναι ήδη χαρακτηριστικό με πόση ευκολία όλοι δέχονται την εξαίρεση των κοινωνικών επιστημών και φυσικά της τέχνης από την «κατ’ ελάχιστον απαραίτητη γενική παιδεία»). Πάντως όλοι θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο κάποιος δεν μας ακούει είναι επειδή δεν τον ενδιαφέρει αυτό που του λέμε - κυρίως στο σχολείο που δεν έχει επιλογή.

Και ταυτοχρόνως, δεν υπάρχει αποτελεσματικότερος τρόπος για τον περιορισμό της απεύθυνσης των μαθητών στα φροντιστήρια από την πλήρη και χρονικά επαρκή κάλυψη στο σχολείο όλων όσα καλούνται να μάθουν, που θα πρέπει να είναι λίγα και σε βάθος.

Με τέτοιες κατευθυντήριες και έναν τέτοιο σχεδιασμό κινείται το Ινστιτούτο και ως προς την ευρύτερη σημερινή του πρωτοβουλία, την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών. Εκκινώντας ταυτοχρόνως από τη θεμελίωση των γνώσεων και ικανοτήτων στο Δημοτικό και κινούμενο προς τη δεύτερη βαθμίδα, αλλά και αντιστρόφως, από την αναδομημένη απόληξη του Λυκείου προς τα κάτω, διαπιστώνοντας τι θα πρέπει να έχει κατακτηθεί ώστε να ολοκληρώνονται με το απολυτήριο οι μορφωτικοί στόχοι μιας δεκατετράχρονης εκπαίδευσης.

Κι είναι κοινωνιολογικά ενδιαφέρον πως κανείς σχεδόν δεν μας ρωτάει για το περιεχόμενο, ενώ όλοι μας ρωτάνε για τις «αναθέσεις». Η στάση αυτή αντανακλά μια δομική στρέβλωση που θα πρέπει να μας απασχολήσει και μάλιστα σε συνάρτηση με την προετοιμασία των μελλοντικών δασκάλων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Και μια τελευταία παρατήρηση για το απολυτήριο. Αν μας ενδιαφέρει να αποτυπώνει κάτι με κοινωνικά και θεσμικά αναγνωρισμένο τρόπο, θα πρέπει να μπορούμε, να μπορεί δηλαδή η πολιτεία, να μπορεί η εκπαίδευση, να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν την ευθύνη να εξασφαλίσουν ό,τι απαιτεί ένα τέτοιο απολυτήριο, την προετοιμασία δηλαδή όλων των μαθητών γι’ αυτό, όποια κι αν είναι η κλίση τους. Το κοινό και το ισότιμο δεν σημαίνουν ταυτόσημο.

[Αναδημοσίευση από την "Αυγή"]

Πλατφόρμα Υποβολής Σχεδίου Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας 2017-18

Σας ενημερώνουμε ότι η πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για την ηλεκτρονική υποβολή του Σχεδίου Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας 2017-18 είναι πλέον ανοιχτή.

them evdomada 2017 2018 front screen

Δελτίο Τύπου σχετικά με τη διεξαγωγή της εκδήλωσης «Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»

 ekdilosi vivliothikes 1

 

 ekdilosi vivliothikes 2

 

 

Το Γραφείο Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Διάλογοι…με την εκπαιδευτική κοινότητα» οργάνωσε σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και την Εθνική βιβλιοθήκη της Ελλάδος εκδήλωση με θέμα :   

 «Οι Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας-Το παράδειγμα των Δημιουργικών Εργασιών του Γενικού Λυκείου»,

 Η εκδήλωση πραγματοποήθηκε την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017 στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και συμμετείχαν περισσότεροι από 140 εκπαιδευτικοί και βιβλιοθηκονόμοι.

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του ΙΕΠ καθηγητής Γεράσιμος Κουζέλης και ο Γενικός Διευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος , Δρ. Φίλιππος Τσιμπόγλου.  Ακολούθησε η εισήγηση του κ. Χρήστου Παπαθεοδώρου, καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου, με θέμα: «Οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες ως χώροι μάθησης και υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας», κατά την οποία ανέλυσε τις έννοιες της πληροφοριακής παιδείας, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο μαθητοκεντρικό υπόδειγμα, καθώς και προτάσεις για τη χρήση των θεματικών πυλών πληροφόρησης.

Στη συνέχεια, η  Προϊσταμένη του Γραφείου Βιβλιοθήκης, Αρχείων και Εκδόσεων του ΙΕΠ, κα Φέρμελη Γεωργία ανέλυσε τη σημασία των Δημιουργικών Εργασιών  στο Λύκειο.  Οι Δημιουργικές Εργασίες αποτελούν χρήσιμη παιδαγωγική πρακτική για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας στο σχολείο, καλλιεργούν τη συνεργασία, συμβάλλουν στην εξωστρέφεια και την ανταπόκριση του σχολείου στις κοινωνικές προκλήσεις. Η κα Φέρμελη τόνισε τη γενικότερη θετική αποτίμηση για τις Δημιουργικές Εργασίες, όπως καταγράφεται στη σχετική έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΠ.

Ακολούθησε η εισήγηση της κ. Ευγενίας Βασιλακάκη, Βιβλιοθηκονόμου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος, στην οποία παρουσίασε τρόπους συνεργασίας του σχολείου με τη Βιβλιοθήκη. Η κα Βασιλακάκη προσδιόρισε με σαφήνεια τον ρόλο του Εκπαιδευτικού και τον ρόλο του Βιβλιοθηκονόμου κατά την προετοιμασία και εκπόνηση των Δημιουργικών Εργασιών, παρουσιάζοντας με εφαρμοσμένα παραδείγματα Δημιουργικών Εργασιών τη χρήση του πληροφοριακού γραμματισμού.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συζήτηση και συμπεράσματα από τους κ.κ. Γεράσιμο Κουζέλη, Φίλιππο Τσιμπόγλου, Παύλο Χαραμή και Μιχάλη Σφακάκη, οι οποίοι, υπογράμμισαν τη σημασία της συνεργασίας Βιβλιοθηκών και σχολείων για την ευόδωση του κύριου σκοπού των Δημιουργικών Εργασιών που είναι η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών.

[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

Παράταση υποβολής αιτήσεων για την με αρ. πρωτ. 8463/12-12- 2017 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος

Παρατείνεται η υποβολή αιτήσεων για την με αρ. πρωτ. 8463/12-12-2017 «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή Γενικών Λυκείων στην πιλοτική δράση: Γενικά Λύκεια και Βιβλιοθήκες συνεργάζονται στην υλοποίηση των Δημιουργικών Εργασιών», μέχρι και τη Δευτέρα 15-01-2018 και ώρα 13:00.

Ευχές για το 2018

iep christmas tree

Ο Πρόεδρος, το Διοικητικό Συμβούλιο και το Προσωπικό του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σας εύχονται Καλές Γιορτές και ένα Δημιουργικό 2018!

Δελτίο Τύπου: Κεντρική συνάντηση των ομάδων εργασίας για την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

Συνάντηση με θέμα την αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου 2017 στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στη συνάντηση συμμετείχαν τα μέλη της Επιτροπής που έχει συσταθεί από το Ι.Ε.Π. για το θέμα αυτό καθώς και τα στελέχη εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί και οι ειδικοί επιστήμονες που μετά από σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος του Ι.Ε.Π. εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε αντίστοιχες ομάδες Εργασίας προκειμένου να καταθέσουν ολοκληρωμένες προτάσεις για τα ακόλουθα θέματα:

  • Θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο της ίδρυσης και λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής.
  • Διαπιστωτικά και κατατακτήρια τεστ.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την Τάξη Υποδοχής  σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου/Λυκείου.

 20171213_154524.jpgΌπως τόνισε ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ κ. Παύλος Χαραμής, ο θεσμός των Τάξεων Υποδοχής έχει κεντρική θέση στην εκπαιδευτική πολιτική, στο πλαίσιο της προσπάθειας της χώρας μας να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις υποχρεώσεις της πολιτείας έναντι των προσφυγόπουλων, που απορρέουν άλλωστε από τις Διεθνείς Συμβάσεις για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Παιδιού. Ειδική αναφορά έγινε στην προσφυγική κρίση και τις νέες προκλήσεις που ανέδειξε για την ένταξη παιδιών προσφύγων στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.  

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια κ. Νέλλη Ασκούνη εξέφρασε την ικανοποίηση της Επιτροπής για το γεγονός ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων που υπηρετούν την εκπαίδευση από διαφορετικές θέσεις ανταποκρίθηκαν με μεγάλη προθυμία και διάθεση συνεργασίας, δικαιώνοντας την πρωτοβουλία του Ι.Ε.Π. να εμπιστευθεί τους ανθρώπους που διαθέτουν πολύτιμη εμπειρία στο θεσμό των Τάξεων Υποδοχής.

Η κ. Τατιάνα Σπανέλλη, ως μέλος του ΔΣ του Ι.Ε.Π. αλλά και της Επιτροπής, ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στον καταλυτικό ρόλο που έχει η συμμετοχή τους προκειμένου να δημιουργηθούν προτάσεις διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς των Τάξεων Υποδοχής που αφενός θα τους προσφέρουν άμεση υποστήριξη και αφετέρου θα αποτελέσουν έναυσμα για να δημιουργήσουν τις δικές τους προτάσεις στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής.20171213_154355.jpg

Τέλος, το πλαίσιο και ο τρόπος εργασίας των ομάδων παρουσιάστηκαν από την κ. Εύη Τρούκη, μέλος της Επιτροπής και Συντονίστρια της Μονάδας του ΙΕΠ για τη Μειονοτική, Διαπολιτισμική και Ομογενειακή Εκπαίδευση. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι  μετά από πολλά χρόνια λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής, χωρίς να υπάρχει κεντρικά σχεδιασμένο Πρόγραμμα Σπουδών, το Ι.Ε.Π. ανέπτυξε το ισχύον από τη φετινή σχολική χρονιά Πρόγραμμα Σπουδών (Φ1/181945/Δ1/26-10-2017/ΥΠ.Π.Ε.Θ.). Επίσης, τονίστηκε ότι σημαντικό εργαλείο για το έργο των ομάδων θα αποτελέσει η πλατφόρμα υλικών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που έχει αναπτύξει το Ι.Ε.Π. και είναι διαθέσιμη στο εκπαιδευτικό κοινό (βλ. εδώ).

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρισταμένων και των από απόσταση συμμετεχόντων/συμμετεχουσών εκπαιδευτικών, που έδωσε τη δυνατότητα να αποσαφηνιστούν απορίες και να διαμορφωθεί πληρέστερη εικόνα των επιδιώξεων του προγράμματος

Οι ομάδες εργασίας, στις οποίες μετέχουν εθελοντικά έμπειροι εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα αμισθί, συντονίζονται από στελέχη του Ι.Ε.Π. και υποστηρίζονται τεχνικά από τις υποδομές του φορέα (moodle, πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης).

 

Διενέργεια συνεντεύξεων στο Ι.Ε.Π. σχετικά με την κάλυψη της θέσης του Συμβούλου Α' Ειδικής Παιδαγωγικής

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Διενέργεια συνεντεύξεων στο ΙΕΠ

 

Στο πλαίσιο της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για απόσπαση στο ΙΕΠ για την κάλυψη της θέσης του Συμβούλου Α’ Ειδικής Παιδαγωγικής, ανακοινώνεται ότι θα πραγματοποιηθούν συνεντεύξεις την Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018.

Παρακαλούνται οι παρακάτω εκπαιδευτικοί να παραστούν σε συνέντευξη την Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018, στο γραφείο του Πρόεδρου στον 9ο όροφο, στο κτίριο του ΙΕΠ, Αν. Τσόχα 36, 11521, Αθήνα, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

 

α/α

Ονοματεπώνυμο

Ώρα

1

Αστέρη Θεοδώρα

14:00

2

Παπαγιάννη Αικατερίνη

14:15

3

Φώτη Παρασκευή

14:30

4

Δαμασκηνού Νικολέτα

14:45

 

 

Από το Τμήμα Διοίκησης Προσωπικού

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top