Δελτίο Τύπου (νέο) για τα αντικείμενα των Φυσικών επιστημών
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 17-10-2017
ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σχετικά με τα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. θα ήθελε να διευκρινίσει:
α) Θα πρέπει καταρχάς να επισημανθεί ότι η μέριμνα για την επαρκή κάλυψη των αντικειμένων των Φυσικών Επιστημών αποτελεί βασική προτεραιότητα του ΙΕΠ. Με αυτή την έγνοια και με την ευκαιρία της ανανέωσης των προγραμμάτων του Λυκείου, το ΙΕΠ αναλαμβάνει να βελτιώσει τη διδασκαλία αυτών των αντικειμένων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο και, μεταξύ άλλων, να καλύψει το κενό που δημιουργήθηκε με την περσινή μείωση των διδακτικών ωρών των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο.
β) Στο Πρόγραμμα Σπουδών της νέας Β’ Λυκείου, η οποία θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά, έχει προβλεφθεί ένα μάθημα κορμού για τα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών το οποίο θα αφορά στην παραδειγματική και στην εργαστηριακή διάσταση των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη εποχή.
Στο Πρόγραμμα Σπουδών της Β’ και Γ’ Λυκείου έχουν προβλεφθεί τετράωρα (Β’ Λυκείου) και εξάωρα (Γ’ Λυκείου) μαθήματα εμβάθυνσης στα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών. Για καθαρά πρακτικούς λόγους (αδυναμία συγκρότησης τμημάτων στις εν λόγω τάξεις) τα αντικείμενα της Χημείας και της Βιολογίας, που είναι σαφώς διακριτά μεταξύ τους αντικείμενα, θα είναι δίωρα και, αντιστοίχως, τρίωρα (όπως ανάλογα θα ισχύσει και για τα αντικείμενα Οικονομία και Κοινωνία).
Για τους μαθητές και τις μαθήτριες που επιθυμούν να ασχοληθούν με τα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών οι ώρες των μαθημάτων είναι επαρκείς (περισσότερες από τις προσφερόμενες σήμερα) και συνολικά αξίζει να επισημανθεί ότι δίνεται έμφαση στα μαθήματα της περιοχής STEM, δηλαδή στα αντικείμενα των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών.
Τα σχολεία που θα συμμετάσχουν στην πιλοτική φάση του έργου H2020: «Open Schools for Open Societies-OSOS» (Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία)
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την Πράξη 36/14-09-2017 του Δ.Σ., κάλεσε σχολικές μονάδες της Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, προκειμένου να συμμετάσχουν στην πιλοτική φάση του έργου H2020: «Open Schools for Open Societies-OSOS» (Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία), που θα υλοποιηθεί κατά το σχολικό έτος 2017-18, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής που αναφέρονται στη σχετική πρόσκληση.
Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν εγκαίρως, υποβάλλοντας αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ενενήντα εννέα (99) σχολικές μονάδες. Μετά την ενδελεχή μελέτη όλων των αιτήσεων, βάσει των κριτηρίων της σχετικής πρόσκλησης, τα σχολεία που επελέγησαν να συμμετάσχουν στην πιλοτική φάση του έργου OSOS, είναι τα αναφερόμενα στον κατωτέρω πίνακα (κατά τύπο σχολείου και αλφαβητική σειρά).
Εκπόνηση Πρακτικής Άσκησης σπουδαστών ΙΕΚ στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προσφέρει τη δυνατότητα εκπόνησης πρακτικής άσκησης σε σπουδαστές ΙΕΚ οι οποίοι δεν έχουν πραγματοποιήσει την πρακτική τους άσκηση και έχουν αυξημένα προσόντα.
- Μία (1) θέση:
Ειδικότητα ΙΕΚ: Τέχνη Σκίτσου - Εικονογραφίας – Γραφικών
Αντικείμενο απασχόλησης: Εικονογράφος-Σκιτσογράφος
Εικονογράφηση διδακτικών πακέτων (εικόνες προσώπων - χαρακτήρων - αντικειμένων, γελοιογραφίες - καρικατούρες, πρωτότυπη οπτικοποίηση κειμένων, μεμονωμένα αφαιρετικά σχέδια, παραγωγή διαγραμμάτων, κ.ά.)
- Μία (1) θέση:
Ειδικότητα ΙΕΚ: Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων
Αντικείμενο απασχόλησης: Γραφίστας
Σχεδιασμός - ηλεκτρονική σελιδοποίηση διδακτικών πακέτων (επεξεργασία εικόνων-σελίδων, παραγωγή προσχεδίων, διαγραμμάτων, σχεδίων, πινάκων, υλοποίηση τελικής μακέτας, κ.ά.).
Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης Πρακτικού 3/09-10-2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων Φυσικών ή Νομικών προσώπων σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4310/06-07-2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του Πρακτικού 3/09-10-2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσόντων Φυσικών ή Νομικών προσώπων για την υλοποίηση Χρηματοδοτούμενων και Συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων και λοιπών προσκλήσεων του Ι.Ε.Π. σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4310/06-07-2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήματος προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως τέσσερις (04) Πτυχιούχους Ανώτατης Εκπαίδευσης ελεύθερους επαγγελματίες για την κάλυψη των αναγκών διοικητικής, διαχειριστικής και τεχνικής υποστήριξης της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με MIS 5004204 (ΑΔΑ: ΩΑ1ΤΟΞΛΔ-ΙΘ7).
Καταληκτική ημερομηνία υποβολής ενστάσεων, βάσει του άρθρου 8 της Πρόσκλησης, είναι 23/10/2017, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00.
[Πρόσβαση στη σελίδα με τα έγγραφα και τις ανακοινώσεις της σχετικής Πρόσκλησης]
Δελτίο Τύπου για την απώλεια του Γιάννη Παντή
Στην απώλεια του Γιάννη Παντή δε βαρύνει μόνο η αίσθηση ενός ανθρώπου που έφυγε πρόωρα αλλά και η αίσθηση του ανολοκλήρωτου. Ο πανεπιστημιακός δάσκαλος Γιάννης Παντής έφυγε έχοντας προσφέρει πολλά, πάρα πολλά στο χώρο της εκπαίδευσης. Τόσο μέσα από τη δράση του στο Πανεπιστήμιο όσο και ως γ.γ. του ΥΠΠΕΘ. Η βαθιά έγνοιά του για το επιστημονικό του αντικείμενο όσο και η αφοσίωσή του στην κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης αφήνουν ένα ξεκάθαρο αποτύπωμα στις συνειδήσεις των ανθρώπων.
Όσοι στήριξαν την προσπάθεια για την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων έχουν ζήσει από κοντά αυτή του την αφοσίωση. Αυτό το αποτύπωμα μαρτυρά όμως και για όσα δεν πρόλαβε να φέρει σε πέρας. Και από αυτό το ανολοκλήρωτο ακόμα παρακαταθήκη θα μείνει η επιθυμία για προσφορά, η ακεραιότητα, η πολιτική και ανθρώπινη διάσταση της προσωπικότητάς του. Από ανθρώπους σαν τον Γιάννη Παντή αυτό που «μένει» και επιμένει δικαιώνει το βίο και τη δράση τους. Ο φίλος και συνεργάτης όλων μας, θα λείψει.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη δημιουργία Λογότυπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της συμμετοχής των νέων σε σχετικές πρωτοβουλίες προσκαλεί προπτυχιακούς/ες φοιτητές/τριες ΑΕΙ/ΤΕΙ Τμημάτων Εικαστικών, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Γραφιστικής καθώς και φοιτητές /τριες της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών και της Αρχιτεκτονικής να υποβάλλουν προτάσεις για τη δημιουργία του νέου Λογότυπου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΑΦΕΙΑ με Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση & με κλάδο και αντικείμενο (για το Ειδικό Εκπαιδευτικό προσωπικό/ΕΕΠ)
Σημαντικό: Το ΙΕΠ δεν είναι υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ, αλλά επιστημονικός φορέας εποπτευόμενος από το ΥΠΠΕΘ, συνακόλουθα: α) η επιτροπή δεν απαντά/γνωμοδοτεί σε άτομα ή συλλογικότητες, άλλα σε υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ, β) δεν εκδίδει τις σχετικές εγκυκλίους και γ) δεν αποδίδει μόρια ούτε εντάσσει σε πίνακες (διοικητικές πράξεις).
- Τι είναι η συνάφεια;
Όσον αφορά στους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους εκπαιδευτικών και ΕΕΠ είναι η επιστημονική συσχέτιση των τίτλων με την ειδική αγωγή ή τη σχολική ψυχολογία ή τον κλάδο & το αντικείμενο απασχόλησης (ειδικό καθηκοντολόγιο). Το ΥΠΠΕΘ έχει συστήσει την «Επιστημονική Επιτροπή για τη Συνάφεια Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Τίτλων με την Ειδική Αγωγή» στο ΙΕΠ , η οποία μελετάει και γνωμοδοτεί για την συνάφεια των μεταπτυχιακών & διδακτορικών τίτλων σπουδών του Εκπαιδευτικού και του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού με την Ειδική Αγωγή. Το πλαίσιο εκτίμησης της συνάφειας της επιτροπής το θέτει το ΥΠΠΕΘ με σχετική εγκύκλιο.
- Πώς αποδίδεται η συνάφεια;
Η επιτροπή συναφειών απαντά σε σχετικό αίτημα γνωμοδότησης περί συνάφειας η μη υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ. Η οριστική απόδοση και ότι αυτό συνάγεται γίνεται στην βάση της γνωμοδότησης από την υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ που απηύθυνε το ερώτημα. Το ΙΕΠ μόνο γνωμοδοτεί, η απόδοση συνάφειας (και μορίων κτλ.) είναι διοικητική πράξη.
- Πως αξιοποιείται, Ποια είναι η διαδικασία;
Κάθε εκπαιδευτικός, που θέλει είτε να προσληφθεί στην ΕΑΕ (ως αναπληρωτής) είτε να μετατεθεί σε αυτήν (αν είναι μόνιμος) ακολουθώντας τις οδηγίες τις εκάστοτε εγκυκλίου ζητά με αίτηση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης την τοποθέτηση του σε πίνακα ή τη μοριοδότηση του, καταθέτοντας μεταπτυχιακούς ή /και διδακτορικούς τίτλους σπουδών σχετικούς με την ειδική αγωγή. Η υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ στην οποία καταθέτει την αίτησή του μπορεί με έγγραφο της να ζητήσει την σχετική γνωμοδότηση της επιτροπής συναφειών. Η επιτροπή συνεδριάζει και αποφαίνεται για τη συνάφεια ή όχι του τίτλου με την ΕΑΕ. Στη συνέχεια, η επιτροπή αποστέλλει την απάντηση και η υπηρεσία ενεργεί ενημερώνοντας τους δικαιούχους.
- Υπάρχει λίστα με «αναγνωρισμένους» μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών;
Όχι. Το κάθε μεταπτυχιακό αξιολογείται με βάση στοιχεία και κριτήρια που μπορεί να μην είναι κοινά σε όλους τους απόφοιτους, όπως η διπλωματική εργασία ή η συγκεκριμένη επιλογή μαθημάτων.
- Πώς θα ξέρω αν κάποιο μεταπτυχιακό έχει πιθανότητες να κριθεί συναφές;
Η επιτροπή έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ τα κριτήρια στα οποία βασίζεται έτσι ώστε κάθε υποψήφιος μεταπτυχιακός ή διδακτορικός φοιτητής να μπορεί να ελέγξει αν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών που σχεδιάζει να ακολουθήσει τα ικανοποιεί. Η επιτροπή είναι αδύνατο να δώσει «προκαταβολική» συνάφεια. Δίνοντας όμως στη δημοσιότητα τα κριτήρια στα οποία βασίζεται, στηρίζει τους επιστήμονες που θέλουν να ασχοληθούν με θέματα ειδικής αγωγής;
- Για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό ισχύουν τα ίδια;
Ναι, τηρουμένων των αναλογιών. Τα μέλη ΕΕΠ στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα προσλαμβάνονται έτσι κι αλλιώς μόνο στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ). Επίσης, μπορεί να έχουν μεταπτυχιακούς τίτλος σπουδών στην ΕΑΕ, ή στην σχολική ψυχολογία (οι ψυχολόγοι), ή σε θέματα του κλάδου τους και του αντικειμένου εργασίας τους στα πλαίσια της εκπαίδευσης (το ειδικό καθηκοντολόγιο του κάθε κλάδου μπορεί να παρέχει επαρκείς πληροφορίες επ’ αυτού).
- Υπάρχει συνάφεια σχολικής ψυχολογίας για εκπαιδευτικούς;
Μέχρι στιγμής ναι, καθώς προβλεπόταν από παλιότερα. Καθώς τα επαγγελματικά δικαιώματα προέρχονται από το βασικό πτυχίο, η επιτροπή ισχυρά ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να προτιμούν είτε μεταπτυχιακά ΕΑΕ, είτε προγράμματα σπουδών σχολικής ψυχολογίας προσανατολισμένα στην εκπαίδευση.
- Τι σχέση υπάρχει ανάμεσα στο ΔΟΑΤΑΠ και το ΙΕΠ;
Το ΙΕΠ (και η Επιτροπή Συναφειών) δεν εκδίδει κανενός είδους «βεβαίωση» συνάφειας, απλά γνωμοδοτεί μετά από αίτημα υπηρεσίας του ΥΠΠΕΘ και μόνο. Όλα τα πτυχία της αλλοδαπής πρέπει να έχουν κριθεί για ισοτιμία από το ΔΟΑΤΑΠ πριν κάποιος/α το επικαλεστεί για διορισμό (αναπληρωτής/ια) ή μεταθέσει (αν είναι μόνιμος/η). Πιο απλά κανένα μεταπτυχιακό της αλλοδαπής δεν κρίνεται ούτε για συνάφεια αν δεν έχει ΔΟΑΤΑΠ.
- Που πρέπει να κάνω πρακτική άσκηση;
Αυτά είναι θέματα του πανεπιστημίου. Δεν είναι αρμοδιότητα της Επιτροπής το θέμα αυτό.
- Όλοι οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι υπάγονται στα κριτήρια;
Όχι, μόνο οι νέοι. Στα κριτήρια υπάρχουν ημερομηνίες και όροι, μελετήστε τα. Τα παλαιότερα μεταπτυχιακά, όταν χρειάζεται να κριθούν (τα περισσότερα έχουν ήδη κριθεί) ακολουθούν παλαιοτέρα κριτήρια βασισμένα στην γενική αρχή του 50%+ (δηλαδή χρειάζεται το ποσοστό των μαθημάτων που είναι σχετικά με την Ειδική Αγωγή να ξεπερνά το 50% του συνόλου).
- Η συνάφεια έχει σχέση και με την μισθολογική μου εξέλιξη;
Η συνάφεια είναι επιστημονική γνωμοδότηση. Το αν και πως θα την χρησιμοποιήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες / φορείς αφορά στη λειτουργία τους και τους κανονισμούς που ακολουθούν. Το ΙΕΠ, όπως ήδη αναφέραμε, δεν είναι υπηρεσία του ΥΠΠΕΘ, αλλά επιστημονικός φορέας εποπτευόμενος από το ΥΠΠΕΘ.
- Μπορεί ένα μεταπτυχιακό π.χ. Διοίκηση (Μanagement) να κριθεί συναφές με ΕΑΕ ή κλάδο και αντικείμενο απασχόλησης;
Δείτε τα 3 & 6, αλλά γενικά, όχι. Θέματα που αφορούν το «γενικό καθηκοντολόγιο» των εκπαιδευτικών (και του ΕΕΠ) δεν μπορούν να κριθούν συναφή {Διοίκηση (management), οικονομική διαχείριση κτλ.}. Το ειδικό καθηκοντολόγιο κάθε κλάδου μπορεί να βρεθεί εύκολα στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδες σχετικές με την εκπαίδευση κτλ.
- Σχολική ή εκπαιδευτική ψυχολογία; Τι να διαλέξω;
Αν είστε εκπαιδευτικός και όχι ψυχολόγος η Επιτροπή προτείνει μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ ή σε σχολική-εκπαιδευτική ψυχολογία σχεδιασμένο για εκπαιδευτικούς. Δείτε τα κριτήρια, σημασία δεν έχει μόνο ο τίτλος αλλά κυρίως το περιεχόμενο.
- Γιατί το ΙΕΠ δεν καταρτίζει πίνακες με τα Πανεπιστήμια που έχουν συνάφεια;
Η Επιτροπή του ΙΕΠ δεν λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί το ΔΟΑΤΑΠ που είναι μια διαφορετική υπηρεσία (δείτε και στο 8. )
- Μπορώ να έχω «βεβαίωση συνάφειας»;
Η Επιστημονική Επιτροπή για τη Συνάφεια των Διδακτορικών και Μεταπτυχιακών Τίτλων στην Ειδική Αγωγή ενημερώνει αρμοδίως και υπηρεσιακά τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υποβάλει τα δικαιολογητικά του (όπως τα ορίζει η εκάστοτε εγκύκλιος) κάποιος/α εκπαιδευτικός ότι π.χ. έχει αναγνωρίσει τη συνάφεια του μεταπτυχιακού σας με την ΕΑΕ. Η συνάφεια δεν έχει τη μορφή βεβαίωσης ή άλλου είδους εγγράφου που χρειάζεται να σταλεί στους δικαιούχους. Η χρήση της είναι διοικητική για εισαγωγή σε πίνακες, απόδοση μορίων κτλ. (κάπως σαν την προϋπηρεσία, αποδεικνύεται από έγραφα, δίνει μόρια αλλά δεν είναι πτυχίο).
Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης Πρακτικού 1/04-10-2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4310/06-07-2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του Πρακτικού 1/04-10-2017 της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων του Ι.Ε.Π. σχετικά με την υπ’ αρ. πρωτ. 4310/06-07-2017 Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήματος προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως τέσσερις (04) Πτυχιούχους Ανώτατης Εκπαίδευσης ελεύθερους επαγγελματίες για την κάλυψη των αναγκών διοικητικής, διαχειριστικής και τεχνικής υποστήριξης της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» με MIS 5004204 (ΑΔΑ: ΩΑ1ΤΟΞΛΔ-ΙΘ7).