Aνακοίνωση του ΥΠΠΕΘ «Για την ένταξη των προσφυγοπαίδων σε Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων»

Σε ό,τι αφορά την ένταξη των προσφυγοπαίδων σε Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων, το ΥΠΠΕΘ ανακοινώνει για άλλη μια φορά τα εξής :

1. Στα ζητήματα υγιεινής των παιδιών, στα ζητήματα εμβολιασμών και σε ό,τι αφορά εν γένει τη δημόσια υγιεινή στα σχολεία και στα Κέντρα Φιλοξενίας, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Υγείας βρίσκονται σε πλήρη συνεργασία. Η ένταξη των παιδιών στα σχολεία γίνεται μετά την έγκριση των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας.

2. Οι χωροθετήσεις και οι επιλογές των σχολικών μονάδων έγιναν αυστηρά με βάση τα κριτήρια και τους όρους που ορίζει το ΦΕΚ 3502/τ.Β’/31-10-16.

3. Το ΥΠΠΕΘ θέλει να ευχαριστήσει θερμά τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τα παιδιά και την τοπική αυτοδιοίκηση για την ήδη επιτυχή έναρξη του προγράμματος σε περισσότερα από 90 σχολεία σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα.

«Ερωτήσεις και Απαντήσεις» του Τομέα Υγείας του Παιδιού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας

Διαύγεια

Δείτε όλες τις αναρτήσεις του ΙΕΠ στη Δι@ύγεια.

Δι@ύγεια (ΙΕΠ)

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Επίσκεψη του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου και του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΕΘ κ. Παντή στο ΙΕΠ

Την Τρίτη 17/01/2017 ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου κ. Ι. Παντής πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συνεργάστηκαν με στελέχη του Ι.Ε.Π.

Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία των κκ. Γαβρόγλου και Παντή στα στελέχη και τους υπαλλήλους του Ι.Ε.Π., στην οποία ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας εξέθεσαν τις κεντρικές επιλογές και τον σχεδιασμό των δράσεων του Υπουργείου, καθώς και το πλαίσιο της συνεργασίας με το Ι.Ε.Π.

Gavroglou at IEP
Ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ι.Ε.Π.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός επεσήμανε τη σημασία που έχει η ενίσχυση του θεσμικού ρόλου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την αναγκαιότητα να διατηρεί το Ι.Ε.Π. την ανεξαρτησία του. Αναφορικά με τον θεσμικό ρόλο του Ι.Ε.Π. ο Γενικός Γραμματέας κ. Παντής ανέφερε ότι υπάρχει βούληση να ενισχυθούν διοικητικά εκ μέρους του Υπουργείου οι παρεμβάσεις του Ι.Ε.Π. ακόμα και μέσω νομικών ρυθμίσεων που θα αναδείξουν τον ρόλο του. Πρόσθεσε ότι οι ανάγκες του Ι.Ε.Π. σε θέματα ΕΣΠΑ έχουν μπει σε προτεραιότητα και, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «περιμένουμε από εσάς παραδοτέα».


Αλλαγές στο Λύκειο - Αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών

Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το Γυμνάσιο καθώς και τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, η οποία είναι σε εξέλιξη. Όπως ανέφερε, κανείς δεν μπορεί να υπερασπιστεί το υπάρχον σύστημα το οποίο προκαλεί τραύματα στον ψυχισμό των μαθητών και τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφήνεια στο δημόσιο λόγο όσον αφορά στα προβλήματα του υπάρχοντος συστήματος, η λύση των οποίων συνδέεται με την αναμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών.

Επιτροπή για τα οικονομικά της Εκπαίδευσης

Στη συνέχεια, ο Υπουργός αναφέρθηκε στη σύσταση Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας θα είναι η μελέτη των οικονομικών της εκπαίδευσης. Η Επιτροπή αυτή θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα καταλήξει σε αριθμούς, τουλάχιστον όσον αφορά τις ανελαστικές δαπάνες και θα επιτρέψει τον σχεδιασμό μιας πολιτικής που θα έχει ρεαλιστικό βάθος. Η αναγκαιότητα της Επιτροπής αυτής προκύπτει, μεταξύ άλλων, και από το γεγονός ότι στα οικονομικά της εκπαίδευσης εμπλέκονται και άλλοι φορείς, όπως οι Δήμοι, οι οποίοι έχουν την ευθύνη των κτιριακών υποδομών. Το τελευταίο αυτό αποτελεί σοβαρό ζήτημα γιατί είναι εξαιρετικής σπουδαιότητας «τα σχολεία μας να είναι φιλόξενα και όχι γκρίζοι χώροι που γίνονται ακόμα πιο γκρίζοι».

Επιμόρφωση-Αυτοαξιολόγηση

Το ζήτημα της Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι ένα από τα σημαντικά μελήματα του Υπουργείου και θα πρέπει να καταρτιστεί ένα σχετικό σχέδιο που θα είναι διεξοδικό και το οποίο θα πείθει την κοινωνία.

Αναφορικά με το ζήτημα της Αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης και της Αυτοαξιολόγησης ο Υπουργός ανέφερε ότι η Αξιολόγηση είναι ένας τρόπος να γνωρίσει η κοινωνία τις καλές πρακτικές και, παράλληλα, μέσω της Αυτοαξιολόγησης να αξιολογηθεί η τήρηση των υποχρεώσεων της Πολιτείας.

Ο Υπουργός ανέφερε ότι σύνθημα του Υπουργείου θα πρέπει να είναι το «Πρώτα ο εκπαιδευτικός», διότι η ανάδειξη του ρόλου του συντελεί τόσο στο καλό τον μαθητών όσο και των γονέων. Η αναφορά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού ως κοινωνικού λειτουργήματος είναι κάτι που δεν συναντάμε σε νομοθεσίες άλλων κρατών και, άρα, πρόκειται για ένα ελληνικό πλεονέκτημα προς αξιοποίηση.

Συναίνεση

Κεντρικό ζήτημα στο σύνολο της σύντομης ομιλίας του Υπουργού ήταν αυτό της συναίνεσης, δηλαδή του συντονισμού των μεταρρυθμίσεων που εισηγείται το Υπουργείο με ό,τι λέει η κοινωνία. Επίσης, όσον αφορά τη συναίνεση μεταξύ κομμάτων, ανέφερε ότι πρόκειται για πολιτική και όχι ιδεολογική συμφωνία. Ιδεολογικά μπορεί να υπάρχουν διαφορές, πολιτικά όμως θα πρέπει να υπάρχει σύγκλιση, διότι πρέπει να υπάρξει μια αφετηρία διαλόγου με κριτήριο το τι είναι παιδαγωγικά σωστό.

Με τη σειρά του ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. κ. Γ. Κουζέλης ανέφερε ότι όλα τα σημεία της ομιλίας του Υπουργού αποτελούν υποχρεώσεις του Ι.Ε.Π. Συγκεκριμένα, το πόρισμα για το Λύκειο έχει ήδη κατατεθεί και θα συζητηθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχουν συσταθεί Επιτροπές για την Αξιολόγηση και την Επιμόρφωση, ενώ τα Προγράμματα Σπουδών και η Αρχική Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αποτελούν προτεραιότητες στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού του Ι.Ε.Π.

Τέλος, ο Υπουργός, ο Γενικός Γραμματέας και ο Πρόεδρος του Ι.Ε.Π. εξέφρασαν την επιθυμία και τη βούληση για ακόμα πιο στενή συνεργασία και δια ζώσης ανταλλαγή.

[Το Δελτίο Τύπου σε pdf]

Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

H Μονάδα Επιστημονικής Εργασίας «Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» έχει ως κύριο έργο την επιστημονική έρευνα και μελέτη καθώς και τη διαρκή επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών σε ότι αφορά την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου και των αρμοδιοτήτων του Ι.Ε.Π., η Μονάδα:
(α) μελετά επιστημονικά τα ζητήματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και τον κόσμο, σχεδιάζει και υποβάλλει προτάσεις για την εκπόνηση συναφών ερευνών και προγραμμάτων,
(β) συνεργάζεται με υπηρεσίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. άλλους εποπτευόμενους φορείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα και δομές για την υλοποίηση δράσεων και τη διεκπεραίωση θεμάτων που αφορούν την εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
(γ) συμβάλλει στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αποτίμηση χρηματοδοτούμενων / συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, από ευρωπαϊκούς ή / και εθνικούς πόρους, καθώς και υποστηρικτικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο της εφαρμογής εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών δράσεων και πολιτικών,
(δ) γνωμοδοτεί για έρευνες ή εκπαιδευτικά προγράμματα που πραγματοποιούνται στις σχολικές μονάδες και αφορούν ή περιλαμβάνουν δράσεις επιμόρφωσης,
(ε) εισηγείται στο Δ.Σ. του Ι.ΕΠ. για θέματα που αφορούν στο αντικείμενό της,
(στ) διαμεσολαβεί και προάγει τη συνεχή επικοινωνία με ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, μέσω της οργάνωσης επιστημονικών συναντήσεων και ενημερωτικών δράσεων.

Σχετικά με την «Αντιγόνη» και τον «Επιτάφιο» στο Λύκειο

Η αναβάθμιση και η ενίσχυση των ανθρωπιστικών σπουδών και η αξιοποίηση προς τούτο των πιο πρόσφορων κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας είναι βασικός στόχος και σταθερό μέλημα του Ι.Ε.Π.

Η «Αντιγόνη» είναι ένα εμβληματικό έργο του Σοφοκλή και η παρουσία του στο Πρόγραμμα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ουδέποτε αμφισβητήθηκε από τα αρμόδια όργανα του Ι.Ε.Π. Το όλο ζήτημα προέκυψε από αυθαίρετες υποθέσεις και ατεκμηρίωτους συλλογισμούς, που αβασάνιστα υιοθετήθηκαν από μερίδα των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων.

Αντίθετα, το Ι.Ε.Π. έχει επεξεργαστεί ήδη προτάσεις για την ένταξη του «Επιταφίου» του Θουκυδίδη στο Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου.
Από την πλευρά μας δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι είμαστε πρόθυμοι να αξιοποιήσουμε κάθε εποικοδομητική πρόταση που θα κατατεθεί από τους αρμόδιους φορείς στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στο πλαίσιο του Διαλόγου που έχει ήδη ξεκινήσει.

[ Το Δελτίο Τύπου σε pdf ]

Η Πρόταση του Ι.Ε.Π. για το Λύκειο που κατατέθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Εισαγωγικά

Είναι κοινή παραδοχή ότι το Λύκειο ως βαθμίδα έχει σε μεγάλο βαθμό ακυρωθεί. Οι μαθητές και οι μαθήτριες δυστυχώς πολύ συχνά αδιαφορούν για την εκπαιδευτική πράξη, θεωρούν πως λίγα έχουν να αποκομίσουν από το σχολείο και στρέφονται στα φροντιστήρια για να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Έτσι, μεγάλο μέρος του επίσημου σχολικού προγράμματος απαξιώνεται, υπονομεύεται ο κρίσιμος δεσμός μεταξύ μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών και η εκπαιδευτική διαδικασία συνδέεται με τη ρουτίνα, τον καταναγκασμό, την έλλειψη νοήματος.

Εντός αυτής της συνθήκης πολλά μαθήματα θυσιάζονται στο βωμό των πανελλαδικών εξετάσεων, αρκετά διδάσκονται με ένα τρόπο τυπικό (μόνο και μόνο γιατί περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών), ενώ ακόμα και όσα συνδέονται με το στόχο των τελικών εξετάσεων δεν συγκεντρώνουν πάντα το ενδιαφέρον των μαθητών και των μαθητριών. Σε αυτό το μαθησιακό περιβάλλον ευνοείται η αποστήθιση σε βάρος της κριτικής γνώσης και η ελληνική οικογένεια υποβάλλεται σε σοβαρή οικονομική αφαίμαξη για να καλύψει τα δίδακτρα των φροντιστηρίων. Είναι σαφές λοιπόν ότι απαιτείται ένας συνολικός επανασχεδιασμός της γενικής εκπαίδευσης με σημείο αιχμής το Λύκειο, που θα επιτρέψει τη θετική επανασημασιοδότηση της εκπαιδευτικής πράξης εντός του Λυκείου.

Προϋποθέσεις

Οι προτεινόμενες μεταβολές της δομής του Λυκείου συνδέονται με πρωτοβουλίες γενικότερου χαρακτήρα που αφορούν ήδη τις προηγούμενες βαθμίδες και κυρίως:

• την ουσιαστική στήριξη της δουλειάς των Δημοτικών Σχολείων και την ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και των εκπαιδευτικών υλικών Δημοτικού και Γυμνασίου με στόχο την άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων,

• τη σύνδεση μεμονωμένων αντικειμένων σε ευρύτερες ενότητες και την καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος συνέργειας των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων (με παράλληλη επιμόρφωσή τους),

• την ενίσχυση των επιστημονικών αντικειμένων με τη εξασφάλιση διδασκαλίας των μαθημάτων σε δίωρες περιόδους (90 λεπτά), ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για διερευνητική, ενεργητική μάθηση και σχεδιασμό ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων,

• την αλλαγή περιεχομένων, υλικών και μεθόδων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του ερευνητικού προβληματισμού, του ενδιαφέροντος και εντέλει της βαθύτερης κατανόησης αντί της απλής αποστήθισης,

• την κατοχύρωση εναλλακτικών μεθόδων αξιολόγησης μαθητριών και μαθητών, αλλά και την αλλαγή προσέγγισης στο τι ελέγχεται δια των εξετάσεων (ιδίως των πανελλαδικών),

• το σταδιακό χαρακτήρα των μεταρρυθμίσεων.

Γενικά χαρακτηριστικά

Κεντρικό χαρακτηριστικό της πρότασης αποτελεί η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν πλάι στην επιστημονική και την τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση ως ισότιμες.

Έτσι προτείνεται η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.

Ιδιαίτερο γνώρισμα της πρότασης αποτελεί η έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητριών και μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β' Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.

Για τις ανάγκες ενός τέτοιου Λυκείου τα μαθήματα διδάσκονται όχι μόνο εντός ευρύτερων επιστημονικών ενοτήτων αλλά και αφιερώνονται σε καθένα από αυτά περισσότερες ώρες (για τη Γ' προτείνονται εξάωρα μαθήματα), ώστε να μπορεί η εκπαιδευτική διαδικασία να είναι ουσιαστική και σε βάθος, πράγμα που εκτιμάται πως θα περιορίσει και τη ζήτηση φροντιστηριακής βοήθειας.

Εισάγεται, δίπλα στον επαγγελματικό προσανατολισμό (και στα ΓΕΛ), η συμμετοχή μαθητών και μαθητριών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες (που θα μπορούσαν να συνδέονται και με τις δράσεις των μαθητικών κοινοτήτων, που πρέπει να ανανεωθούν ως θεσμός) και η εκπόνηση εκτενέστερων ερευνητικών εργασιών.

Α' τάξη Λυκείου

Η προτεινόμενη διάρθρωση του Λυκείου εκκινεί από μία ευρεία θεματική μιας ενιαίας Α’ τάξης και οδεύει σε μία Β’ τάξη με ανοιχτές ακόμα δυνατότητες αλλά και ένα χαρακτήρα που θα «προαναγγέλλει» τις πιο συγκεκριμένες επιλογές στην Γ’ τάξη.

Το Πρόγραμμα Σπουδών της Α’ τάξης του Λυκείου αντανακλά τα βασικά χαρακτηριστικά τόσο της αντίστοιχης τάξης του Γενικού Λυκείου όσο και αυτής του Τεχνικού-Επαγγελματικού. Οι μαθητές/μαθήτριες θα μπορούν να εξοικειωθούν με τα γνωστικά αντικείμενα και των δύο υφιστάμενων σήμερα τύπων εκπαίδευσης και να επιλέξουν την εκπαιδευτική πορεία που ταιριάζει καλύτερα σε αυτούς. Η αλλαγή αυτή θα αφορά, αρχικά τουλάχιστον, την Α’ τάξη, διερευνώνται όμως οι δυνατότητες μεταφοράς της λογικής αυτής και στις υπόλοιπες δύο τάξεις του Λυκείου.

Μια τέτοια επιλογή συνδέεται άμεσα με την αναβάθμιση της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την ανάδειξή της ως ισότιμου πυλώνα. Το Λύκειο μπορεί έτσι να συνεισφέρει στην επί ίσοις όροις προώθηση ποικίλων μορφών γνώσης, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, στην προσφορά ποικίλων δυνατοτήτων για τους/τις μαθητές/μαθήτριες (τόσο γνωστικά όσο και εργασιακά-επαγγελματικά), στην καλλιέργεια πολλαπλών εκδοχών μάθησης και γνωστικών ενδιαφερόντων.

 

Β' και Γ' τάξη Λυκείου

Στον ανασχεδιασμό των δύο αυτών τάξεων βρίσκεται η αιχμή της πρότασης. Εδώ κρίνεται η δυνατότητα του σχολείου να «ανακτήσει» το Λύκειο την εκπαιδευτική και παιδαγωγική αποστολή του, να απαλλάξει τις μαθήτριες και τους μαθητές από τυφλά άγχη και τις οικογένειές τους από τα βάρη των φροντιστηρίων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η κεντρική λογική της πρότασης είναι:

α) να διατηρηθεί, επί το δυνατόν, ο «πολυδιάστατος» χαρακτήρας της γνώσης που αναπτύχθηκε στην Α’ Λυκείου, με την προσφορά επιλογών μαθημάτων ή ενοτήτων μαθημάτων όλων των γνωστικών, επιστημονικών και τεχνολογικών πεδίων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους και να επενδύσουν τα ενδιαφέροντά τους∙

β) να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου (Αυτό κρίθηκε απαραίτητο ως ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του Προγράμματος Σπουδών, καθώς οι μαθητές/μαθήτριες βρίσκονται σήμερα αντιμέτωποι με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μαθημάτων -18 στη Β' Λυκείου, 15 στη Γ' Λυκείου-, γεγονός που οδηγεί σε έναν κατακερματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την καθιστά λιγότερο αποτελεσματική.)∙

γ) να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των επιμέρους μαθημάτων, ώστε να είναι δυνατή η εμβάθυνση, η συστηματική και αποτελεσματική διδασκαλία και η στήριξη των μαθητριών και μαθητών ανάλογα με τις δυσκολίες τους∙

δ) να προετοιμάζει το πρόγραμμα μαθημάτων των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου τους μαθητές/μαθήτριες για τις απαιτήσεις των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει τόσο την παροχή των απαραίτητων γνώσεων όσο και την εξοικείωση με το επιστημονικό πνεύμα και το χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θεωρήθηκε σωστό στη Β' Λυκείου να παραμείνει ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχει ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων, πριν οι μαθητές προβούν στην καταλληλότερη γι’ αυτούς επιλογή στη Γ' Λυκείου πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης. Ειδικότερα, στη Γ’ Λυκείου η κεντρική λογική είναι η ύπαρξη μιας ενότητας επιλογών που δίνει δυνατότητα προσανατολισμού, σε συνδυασμό με μία ελεύθερη επιλογή εκτός «ειδίκευσης». Επομένως, στην τελευταία τάξη του Λυκείου τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι εξαιρετικά περιορισμένα, θα παίζουν όλα ρόλο στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ώστε να μην υπάρχουν μαθήματα δύο ταχυτήτων, κάτι που σήμερα διαλύει τη σχολική καθημερινότητα) ενώ θα είναι έντονη η παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης∙

ε) να διαμορφωθεί το Πρόγραμμα Σπουδών με τέτοιο τρόπο ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων (εντός των οποίων σχεδιάζονται και εκπονούνται και ερευνητικές εργασίες)∙

στ) οι αλλαγές αυτές να συμβαδίζουν με περαιτέρω αλλαγές στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία, ώστε να καλλιεργείται η κριτική σκέψη και να αναπτύσσουν οι μαθητές αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες∙

ζ) να μεταβληθεί παράλληλα ο τρόπος αξιολόγησης (για παράδειγμα, υιοθέτηση πρακτικών της περιγραφικής αξιολόγησης, έλεγχος πολλαπλών και σύνθετων ικανοτήτων (αναλυτική, συνθετική, κριτική, δημιουργική σκέψη, πρωτοτυπία, φαντασία) και όχι της επάρκειας στη στεγνή αναπαραγωγή της γνώσης)∙

η) η νέα αυτή αντίληψη να ισχύσει άμεσα και για τις πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να καλλιεργηθεί σταδιακά μία αλλαγή στάσης εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών, αλλαγή στον τρόπο διδασκαλίας και προετοιμασίας των υποψηφίων·

θ) να μελετηθεί συστηματικά η δομή του ΕΠΑΛ, το οποίο οδηγεί με την ολοκλήρωση των σπουδών του σε ισότιμο τίτλο λυκείου αλλά και σε επαγγελματικά δικαιώματα.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα

Οι παραπάνω παρεμβάσεις αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στους εξής στόχους:

α) αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό των περιεχομένων και των πρακτικών του δημόσιου σχολείου,

β) αποκάλυψη και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων τόσο των μαθητών και μαθητριών όσο και των εκπαιδευτικών,

γ) επανασημασιοδότηση της δημόσιας παιδείας ως αξίας θετικής και ως πεδίου που προάγει πραγματικά τους στόχους και τους σκοπούς για τους οποίους προορίζεται προς όφελος μιας δημοκρατικής πολιτείας,

δ) ορθολογική οργάνωση της Εκπαίδευσης,

ε) ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ σχολείου και κοινωνίας,

στ) όφελος κοινωνικό και οικονομικό από την παροχή συνθηκών δημιουργικής εργασίας στους εκπαιδευτικούς,

ζ) άμβλυνση των μορφωτικών ανισοτήτων.

Το σχήμα

Γ' Λυκείου

- ελάχιστα υποχρεωτικά μαθήματα

- έμφαση στις επιλογές και στις κατευθύνσεις

- προετοιμασία για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Β' Λυκείου

- ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων

- εμβάθυνση στα επιστημονικά αντικείμενα

- δοκιμή κλίσεων και ενδιαφερόντων

Α' Λυκείου

- κοινός κορμός μαθημάτων σε ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.

- ολοκλήρωση υποχρεωτικής εκπαίδευσης

- μαθήματα επιλογής/διερεύνηση επιλογών

 

Το Απολυτήριο

                Η επιτυχής φοίτηση στο Λύκειο θα οδηγεί στην απόκτηση του Απολυτηρίου. Βασικός στόχος της πρότασης της επιτροπής αποτελεί η αναβάθμιση του Απολυτηρίου. Είναι σημαντικό το Απολυτήριο να αποκτήσει αξία διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης. Ένα Απολυτήριο με κύρος και νόημα θα καλλιεργήσει στην κοινωνία εκείνη την κουλτούρα που σε βάθος χρόνου θα επιτρέψει στο σχολείο να αποκτήσει σταδιακά ουσιαστική εκπαιδευτική και διδακτική ισχύ.

[Το κείμενο στο μορφή pdf]

Επικοινωνία

 ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Αν. Τσόχα 36, 115 21 Αθήνα

Τηλ.: 213 1335 100

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο: info[at]iep.edu.gr


Επικοινωνία και είσοδος κοινού στο ΙΕΠ:

Η επικοινωνία με τον φορέα γίνεται ηλεκτρονικά μέσω Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή μέσω ηλεκτρονικού συστήματος υποβολής ερωτημάτων, όταν πρόκειται για ενεργές προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος που εκδίδει το ΙΕΠ. Στην ιστοσελίδα του φορέα (http://www.iep.edu.gr/el/epikoinonia) βρίσκονται αναρτημένα τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνα και ηλεκτρονικές διευθύνσεις) των οργανικών μονάδων και των μελών του προσωπικού του ΙΕΠ.

Η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται βάσει των παγίων ισχυουσών διατάξεων και δύναται να πραγματοποιείται και κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού προς αποφυγή συνωστισμού. Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να ζητούν προκαθορισμένη ώρα συνάντησης (ραντεβού) μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) ή τηλεφωνικά (213 1335 100).

Για αυτήν την περίπτωση και μόνο (εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία) το Πρωτόκολλο του ΙΕΠ λειτουργεί από τις 09:30 έως τις 14:30.


 Αλφαβητικός κατάλογος ΙΕΠ


 ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΓΡΑΦΕΙΩΝ - ΤΜΗΜΑΤΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ/ΤΜΗΜΑ/ΜΟΝΑΔΑΤΗΛΕΦΩΝΟΕ-MAIL
ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ - ΓΡΑΦΕΙΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΕΔΡΟΥ 213 1335 122,  123, 128 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ 213 1335 155 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ 213 1335 121 & 127 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ Ι.Ε.Π. 213 1335 146 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ 213 1335 131, 129 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ, ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ Ι.Ε.Π.  213 1335 148 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΜΗΜΑ Α': ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 213 1335 407 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ Β': ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ 213 1335 352 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ Γ': ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 213 1335 556, 561 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 213 1335 157 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ) 213 1335 201, 218 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ (ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ) 213 1335 209, 213, 212 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ 213 1335 501 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΩΝ 213 1335 203 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ 213 1335 163, 158 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ & ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ 213 1335 223, 224 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΕΞΟΦΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΓΙΩΝ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΩΝ 213 1335 161 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΕΛΕΓΧΟΥ, ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΟΛΗΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ 213 1335 160, 152 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Επιστημονική Υπηρεσία ΙΕΠ

 

Η Επιστημονική Υπηρεσία του ΙΕΠ αποτελείται από τα Επιστημονικά Γραφεία που βλέπετε στο πάνω αριστερό μενού και από τις Επιστημονικές Μονάδες που βλέπετε στα δύο παρακάτω μενού (Α' Κύκλος, Β' Κύκλος).

Κάνοντας κλικ σε μία επιλογή π.χ. στις Τέχνες (Μονάδες Β' Κύκλου), μεταβαίνετε στη σελίδα των Τεχνών και συγκεκριμένα στην Περιγραφή / Επικοινωνία της μονάδας, όπως βλέπετε στην παρακάτω εικόνα.

 

Page of Tehnes zoomed

 

 Μετά τη σύντομη περιγραφή της μονάδας, υπάρχει πιο κάτω το προσωπικό της μονάδας (δε φαίνεται στην εικόνα) με τους αντίστοιχους τηλεφωνικούς αριθμούς και τα emails.

Μπορείτε να δείτε τις Ανακοινώσεις ή το Υλικό π.χ. της Μονάδας των Τεχνών κάνοντας κλικ στις αντίστοιχες επιλογές του μενού αριστερά.

Μπορείτε να μεταβείτε σε κάποια άλλη Μονάδα του Β' Κύκλου επιλέγοντας αντίστοιχα από το μενού δεξιά.


Εναλλακτικά μπορείτε να μεταβείτε κατευθείαν στις Ανακοινώσεις των Τεχνών από το   κ ύ ρ ι ο   μ ε ν ο ύ   επιλέγοντας ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ - Επιστημονικές Μονάδες - Β' Κύκλος - Τέχνες όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

 

Site navigation tehnes

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top