Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός
Σ.Ε.Π. στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (Σ.Ε.Π.) εφαρμόζεται στη Γ΄ τάξη Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2021-2022 σύμφωνα με την εγκύκλιο με αρ. 94236/ΓΔ4/04-08-2021 ως ακολούθως:
«Στη Γ΄ Γυμνασίου οι Θεματικές Ενότητες των εργαστηρίων συνδέονται με τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό ως Θεματική Ενότητα «ομπρέλα»».
Στο πλαίσιο αυτό το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εισηγήθηκε οδηγίες διδασκαλίας σχετικά με την υλοποίηση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.) της Γ΄ τάξης Γυμνασίου (πράξη 70/29-12-2021, ανακοινοποίηση στο ορθό 14-01-2022 του Δ.Σ.)και τη σύνδεσή του με ταΕργαστήρια Δεξιοτήτων, τις οποίες το Υ.ΠΑΙ.Θ. απέστειλε στις σχολικές μονάδες της επικράτειας (Αρ.πρωτ. 9060/Δ2/31-01-2022) (Γενική Γραμματεία Π/θμιας, Δ/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής). Στις οδηγίες του Σ.Ε.Π. συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικές στρατηγικές και δραστηριότητες που αξιοποιούν τη μεθοδολογία της βιωματικής, διερευνητικής - ανακαλυπτικής μάθησης γύρω από τους τέσσερις (04) θεμελιώδεις άξονες του Σ.Ε.Π.
Οδηγίες Εφαρμογής του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Ημερίδα Υπευθύνων Σ.Ε.Π. 23 - 11 - 2022
Σύμφωνα με το νόμο 4823/03-08-2021, ΦΕΚ Α΄, 136/03-08-2021, «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 27 (Μέρος Β΄ - Διατάξεις για τις Δομές και τα Στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Κεφ. Α΄, Δομές και Στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) προβλέπεται η απόσπαση με τετραετή θητεία μετά από επιλογή, ένας εκπαιδευτικός με ειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό ως Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Ακόμα, σύμφωνα με τον ίδιο νόμο (4823/03-08-2021) προβλέπεται ότι σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων ιδρύεται ένα Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.) το οποίο θα στελεχώνεται με τετραετή θητεία από εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) με συμπράττοντα φορέα το Εθνικό ΙνστιτούτοΕργασίας και Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.), σχεδιάζει την υλοποιήσητης Πράξης «Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών Διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης».
Αντικείμενο της Πράξης είναι η ανάπτυξη και πιλοτική λειτουργία μηχανισμού για την παρακολούθηση και αποτίμηση της πορείας ολοκλήρωσης της φοίτησης, καθώς και της διαδικασίας μετάβασης σε κύκλο σπουδών ανώτερου επιπέδου ή/και στην αγορά εργασίας. Ειδικότερα, θα αναπτυχθεί το Πληροφοριακό Σύστημα Ιχνηλάτησης από το οποίο θα εξάγονται δεδομένα, που θα αξιοποιηθούν από το ΙΕΠ για τη διαμόρφωση συμπερασμάτων που αφορούν στις ακαδημαϊκές διαδρομές των μαθητών/τριών και συγχρόνως θα τροφοδοτήσουν το πληροφοριακό σύστημα του ΕΙΕΑΔ, προκειμένου να γίνουν συσχετισμοί με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Σύνδεσμοι για Teams
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 13/10/2021, 17.00-18.30
Σύνδεσμος κεντρικής συνάντησης - link
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ) – ΓΕΩΛΟΓΙΑ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 13/10/2021, 18.30 – 20.00
Σύνδεσμος κεντρικής συνάντησης - link (μένει το Γυμνάσιο)
ΧΗΜΕΙΑ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ)
ΠΕΜΠΤΗ 14/10/2021, 17.00-18.30
Σύνδεσμος συνάντησης - link (μένει το Γυμνάσιο)
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15/10/2021, 17.00-18.30
Ωρολόγια προγράμματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2023-2024
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Γυμνάσιο
Ημερήσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
Ημερήσιο και Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' και Β' τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' και Β' τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2023-2024
Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο-Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης για το σχ. έτος 2023-2024
Μουσικό - Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο - Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Μουσικού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Μουσικού Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Καλλιτεχνικού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Καλλιτεχνικού Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
ΕΝΕΕΓΥΛ
- Ωρολόγιο πρόγραμμα ΕΝΕΕΓΥΛ-Γυμνασίου για το σχ. έτος 2023-2024
- Ωρολόγιο πρόγραμμα ΕΝΕΕΓΥΛ-Λυκείου για το σχ. έτος 2023-2024
Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)
Η υποβολή ανώνυμων ή/και επώνυμων αναφορών σχετικά με παραβιάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4990/2022 γίνεται με αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος ή τηλεφωνικά
Υπεύθυνη Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ) στο ΙΕΠ:
Μερόπη Πανταζίδου
Τηλέφωνο: 2131335208
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σχετικά αρχεία:
-
- ν. 4990/2022, (Α΄ 210) «Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου-Ενσωμάτωση της οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2019 (L 305) και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις».
- Η υπό στοιχεία ΓΓΑΔΔΤ 329/6770/19-04-2023 (Β΄2561) Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα: «Προσδιορισμός και εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του
Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα σύμφωνα με την περ. α της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 (Α’ 210)». - Το υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.69/231/οικ:8690/18-05-2023 (ΑΔΑ: 91ΟΚ46ΜΤΛ6-57Ω) έγγραφο του ΥΠΕΣ.
- Η υπ’ αριθμ. πρωτ. 4405/30-05-2024 (ΑΔΑ: 90Τ7ΟΞΛΔ-ΦΟΦ) απόφαση του ΔΣ του ΙΕΠ.
Ωρολόγια προγράμματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2022-2023
Δημοτικό
Γυμνάσιο
Ημερήσιο και Εσπερινό Γενικό Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων Α' και Β' του Ημερησίου Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης Γ' του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
Ημερήσιο και Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' και Β' τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ' τάξης Ημερήσιου ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' και Β' τάξης των Π.ΕΠΑ.Λ. για το σχ. έτος 2022-2023
Εκκλησιαστικό Γυμνάσιο-Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Θράκης για το σχ. έτος 2022-2023
Μουσικό - Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο - Λύκειο
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Μουσικού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Μουσικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Καλλιτεχνικού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα Καλλιτεχνικού Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
ΕΝΕΕΓΥΛ
- Ωρολόγιο πρόγραμμα ΕΝΕΕΓΥΛ-Γυμνασίου για το σχ. έτος 2022-2023
- Ωρολόγιο πρόγραμμα ΕΝΕΕΓΥΛ-Λυκείου για το σχ. έτος 2022-2023
Οδηγίες (Covid-19) ΕΠΑΛ
Οδηγίες αναφορικά με τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης διαρκούσης της πανδημίας (Covid-19)
- ΥΑ_ΔΕ_Εκπαιδευτική_Λειτουργία_Πανδημία_Οδηγίες_Ύλη
- ΥΑ_ΕΠΑΛ_Εκπαιδευτική Λειτουργία_Πανδημία_Οδηγίες_Ύλη
- ΥΑ_ΕΠΑΛ_Εκπαιδευτική Λειτουργία_Πανδημία_Οδηγίες_Ύλη_2
- ΥΑ_ΕΠΑΛ_Οδηγίες_Διδασκαλίας_μαθ_ΕΠΑΛ_ΕΝΕΕΓΥ_Λύκειο_σχολ. έτους_2020-21
ΝΕΟ
Σχολικές μονάδες της Ελλάδας
Ξεκινήσαμε στα τέλη Φεβρουαρίου 2023 να κατασκευάζουμε τον κήπο μας και να φυτεύουμε, οπότε και με την επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα, ξεκινήσαμε με τα παιδιά να αξιοποιούμε τις Τ.Π.Ε. μέσω του διαδραστικού πίνακα αλλά και λογισμικών εννοιολογικού χάρτη, χρήση διαδικτύου για πληροφορίες σχετικά με τα είδη που έχουμε φυτέψει, καταγραφή της εξέλιξης του σχεδίου δράσης με εισαγωγή εικόνων από τον κήπο μας, παρακολούθηση μέσω αυτών της ανάπτυξης, δημιουργία βιβλίων με χρήση του StoryJumper, ζωγραφική στον διαδραστικό πίνακα και εκτύπωση των έργων μας, με παρουσίαση στους γονείς και πολλές άλλες ψηφιακές δραστηριότητες.
Η τοπική κοινωνία παρακολουθεί τη Δράση μας και μας βοηθά σε αυτήν, καθώς πρόκειται για περιοχή με θερμοκήπια και καλλιέργεια οπωροκηπευτικών. Έχουμε επισκεφτεί γειτονικά μας θερμοκήπια, τα παιδιά έχουν δεχτεί συμβουλές, και επίσης μας επισκέπτεται γεωπόνος και συγγενείς των παιδιών που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην περιοχή με θερμοκήπια. Οι μαθητές συζητούν και παρουσιάζουν με μεγάλη χαρά τα αποτελέσματα στον διαδραστικό πίνακα, αξιοποιώντας ήδη αρκετά από τα εργαλεία του διαδραστικού.
Οι γονείς ενημερώνονται συχνά, έχουν λάβει πρόσκληση από τα παιδιά για παρουσίαση του έργου στον διαδραστικό, καθώς επίσης έχουν γευτεί αρκετά από όσα έχουν καλλιεργηθεί στον κήπο.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Στο νησί της Ρόδου, υπάρχει μεγάλος αριθμός κάστρων, τα οποία είναι επισκέψιμα από πλήθος επισκεπτών κάθε χρόνο. Εμπνεόμενοι από τα μεσαιωνικά κάστρα που βρίσκονται στο νησί μας, το προτεινόμενο σχέδιο δράσης προτρέπει τους μαθητές να ερευνήσουν και να ανακαλύψουν πληροφορίες για την ιστορία του νησιού τους αλλά και την αρχιτεκτονική των κτιρίων του νησιού μας, σε διάφορες πλατφόρμες (European, Καστρολόγος κτλ). Ενθαρρύνονται να μάθουν πώς ζούσαν οι άνθρωποι κατά τα μεσαιωνικά χρόνια παίζοντας βιωματικά παιχνίδια στα κάστρα της περιοχής τους. Στόχος μας είναι οι μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, ομαδική εργασία, επικοινωνία, εγγραματισμό.
Δραστηριότητες:
-
- Δραματοποιήσαμε την ιστορία των Ιπποτών, από την άφιξή τους στα Ιεροσόλυμα ως και την εκδίωξή τους από το νησί της Ρόδου.
- Ζωγραφίσαμε, κάναμε κολλάζ και δημιουργήσαμε βιβλίο με τα σημαντικότερα κάστρα στο νησί μας.
- Διαδραματίσαμε διάφορες στιγμές από την καθημερινή ζωή των Ιπποτών.
- Γράψαμε μυστικά μηνύματα με… λεμόνι… και φτιάξαμε μαγικά φίλτρα με που προκάλεσαν εκρήξεις!
- Κινηθήκαμε με προσανατολισμό στο χώρο.
- Διαβάσαμε ιστορίες με Ιππότες και δράκους.
- Ακούσαμε τραγούδια για δράκους, όπως ο " Δράκος Δρακατόρ", " Ο Δακρυσμένος Δράκος".
- Κατασκευάσαμε στο Δρακό-άρμα μας, με το οποίο παρελάσαμε τις Απόκριες.
- Μελετήσαμε κατόψεις κάστρων, φωτογραφίες ώστε να κατανοήσουμε την χρησιμότητα κάθε χτίσματος. Στην συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν το δικό τους κάστρο με τούβλα από φελιζόζ.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Το σχολείο μας βρίσκεται στο δυσπρόσιτο ορεινό χωριό, την Ανώπολη Σφακίων νομού Χανίων, στους πρόποδες των Λευκών Ορέων. Αν και ολιγοθέσιο δημοτικό σχολείο, μαχόμαστε καθημερινά για την ποιότητα του σχολικού μας έργου, αναζητούμε αδιαλείπτως εκπαιδευτικές δραστηριότητες για να σπάζουμε την εκπαιδευτική μας ρουτίνα, άρα τι καλύτερο από το θαύμα του Lfe.
Δραστηριότητες
-
- Διαδικτυακή ξενάγηση στο πλωτό μουσείο «Νεράιδα».ΕΚΦΕ Χανίων - Eπίδειξη πειραμάτων Φυσικών Ε’ Δημοτικού ΟΚΑΝΑ Χανίων με θέμα σχολικός εκφοβισμός και αποδοχή διαφορετικότητας.
- Διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα Σταυρούλα Βενιέρη η οποία μας ταξίδεψε στο παιδικό της βιβλίο «Τα καλοσυνάτα χεράκια».
- Διαδικτυακή ξενάγηση στο μουσείο φιλελληνισμού εν όψη της εθνικής μας εορτής 25ης Μαρτίου.
- Διαδικτυακή συνάντηση με τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων Αργυρώ Μουντάκη.
- Πρώτη επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική - η πληροφορικός μας Πένυ Μαρινάκη μας εισάγει στα «Nezha Robotics».
- Δημιουργία και ηχογράφηση του δικού μας πρωτότυπου τραγουδιού «Ειρήνη». Συμμετοχή στο διαγωνισμό Make a Wish.
- Συνεργασία Δ.Σ. Ανώπολης και Δ.Σ. Χώρας Σφακίων. Συνδιδασκαλίες για την ιστορία της ΣΤ’: Το Κυπριακό ζήτημα, και για τη Δ’ δημοτικού: Η μέλισσα ένα ασπόνδυλο ζώο.
- Ώσμωση του σχολικού υποσυνόλου με τον τοπικό περίγυρο. Συνεχίζοντας το μάθημα για τη μέλισσα, ο κ. Γ. Ορφανουδάκης μελισσοκόμος και γονέας έφερε μαζί του μελισσοκομικό εξοπλισμό και ΚΑΝΑΜΕ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΡΑΞΗ!
- Συνεργασία Δ.Σ. Ανώπολης – Δ.Σ. Θραψάνου Ηρακλείου. Συμμετοχή στην τιμητική εκδήλωση για τους Σφακιανούς Μακεδονομάχους.
- Διαδικτυακή συνάντηση με την ψυχολόγο Αγνή Μαριακάκη «Διαχειρίζομαι τον θυμό μου».
- Συνεργασία Δ.Σ Ανώπολης και Δ.Σ Θραψάνου Ηρακλείου για τον Μακεδονομάχο Γεώργιο Σεϊμένη.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Αξιοποίηση τεχνολογικού εξοπλισμού για την υλοποίηση των δράσεων:
- Παρατήρηση των πλανητών και των κινήσεων τυς σε διαδραστικό πίνακα
- Αστροπαρατήρηση με ρομποτικό τηλεσκόπιο, αστροφωτογράφηση και δημιουργία φύλλων εργασίας με αυτό το υλικό.
- Παρατήρηση άστρων μέσω εφαρμογών με σκοπό τη σύνδεση της αστρονομίας με τη Μυθολογία
- Προβολή ταινιών με θέμα το διάστημα στο προάυλιο του σχολίου (δράση ανοιχτή στη τοπική κοινωνία)
- Υλοποίηση παράστασης θεάτρου σκιών με τίτλο "ο Καραγκιόζης Αστροναύτης"
- Παρατήρηση Ήλιου μέσω τηλεσκοπίου. Μελέτη μέσω πειραμάτων της εναλλαγής των εποχών καθώς και την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Mελέτη των φάσεων της Σελήνης μέσω πειραμάτων.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Δράση 1: Στο γραφικό νησί της Ερείκουσας, γνωστό για τα γαλαζοπράσινα νερά και τα καταπράσινα τοπία του, πρόσφατα πραγματοποιήθηκε μια εντυπωσιακή κοινοτική πρωτοβουλία που άλλαξε όχι μόνο την όψη των τοπικών παραλιών, αλλά και τη νοοτροπία των κατοίκων της. Κάποιοι από τους κατοίκους του νησιού, μαζί με τους τέσσερις μαθητές του τοπικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, σήκωσαν τα μανίκια για να ξεκινήσουν τον μαζικό καθαρισμό των αγαπημένων τους παραλιών. Ο συλλογικός στόχος δεν ήταν απλώς η απαλλαγή των παραλιών από τα σκουπίδια, αλλά η ταυτόχρονη ευαισθητοποίηση σχετικά με το επιτακτικό ζήτημα της ανακύκλωσης.
Δράση 2: Οι σύμβουλοι του ΜΕΤΟΠΗ ανέλαβαν μια σειρά από δραστηριότητες, με βασική μια συνεδρία με τους δασκάλους και τους μαθητές μας. Μας διαφώτισαν για τις σοβαρές της ρύπανσης των θαλάσσιων υδάτων, τονίζοντας συγκεκριμένα τις καταστροφικές συνέπειες της διαρροής πετρελαίου. Αυτές οι συζητήσεις δεν περιορίστηκαν στο θεωρητικό πλαίσιο, αλλά επεκτάθηκαν σε πρακτικά παραδείγματα, βοηθώντας τους μαθητές μας να κατανοήσουν τη σοβαρότητα του ζητήματος πιο απτή.
Δράση 3: Τέσσερα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Ερείκουσας, ξεκίνησαν ένα φιλόδοξο έργο για να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο πρόβλημα των απορριμμάτων στην κοινότητά τους. Η λύση τους ήταν τόσο πρωτότυπη όσο χρειαζόταν - ένα αυτόνομο ρομπότ με το όνομα «WasteWarrior», σχεδιασμένο να συλλέγει σκουπίδια και να τα μεταφέρει σε καθορισμένα σημεία ανακύκλωσης.
Δράση 4: Δημιουργήσαμε μια μοναδική πλατφόρμα μάθησης για μαθητές, που περιστρέφεται γύρω από διαδραστικές παρουσιάσεις και παιχνίδια. Πρωταρχικός μας στόχος ήταν να ενσταλάξουμε τη γνώση και την ευαισθητοποίηση σχετικά με διαφορετικούς τύπους υλικών που μπορούν να ανακυκλωθούν, θέτοντας έτσι τα θεμέλια για μια βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον νοοτροπία στα νέα μυαλά.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
The action plan concerns the organization and presentation of a theatrical performance by the school's theater group. At the beginning of the school year, the theater group was created. Together with the teacher in charge, they chose the play entitled "The little Slave" and began the rehearsals that took place on a weekly basis. Gradually, the construction of the scenery began. First the team members looked for ideas on the internet using the new computers equipped in the computer lab and then created the plans for the sets.
The children, according to the narrative of the project, designed the king's castle, the valley of blue roses, the tree and the dragon, printed them using the color printer obtained through the program and placed them on the stage of the event hall. There they completed them with the help of the art teacher, adding the final touches. Then, using computers and a color printer, they designed the poster, program and invitation for the show. In addition, they used the 3D printer to print objects necessary for their performance. In particular they printed three crowns for the roles of kings and queens.
When the rehearsals were completed, the play was performed in the school auditorium for the students of our school and the local elementary schools, while an afternoon performance was also given for the wider local community. For the best acoustic performance, the microphone installation and the microphones equipped in the school's event hall were used.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Κατά τη διάρκεια του έργου, οι μαθητές/τριες:
- Θα γνωρίσουν επιλεγμένα μνημεία του τόπου τους. (Επιτόπου επίσκεψη στο χώρο, αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και σε άλλες πηγές)
- Θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν πολυμεσικό υλικό που θα παρουσιάζει τα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της περιοχής τους. Το υλικό ενδεχομένως θα περιλαμβάνει παρουσίαση, e-book, αφίσα, τα οποία θα ενσωματώσουν σε ψηφιακούς αλληλεπιδραστικούς χάρτες (story maps).
- Θα παραγάγουν ψηφιακά “παιχνίδια”, όπως σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, κουίζ, σχεδιασμένα πάνω στα συγκεκριμένα θέματα.
- Θα κατασκευάσουν χάρτη των πολιτιστικών μνημείων της περιοχής τους και θα μάθουν να προγραμματίζουν ένα ρομποτικό όχημα ώστε αυτό να είναι σε θέση να περιηγείται στον χάρτη (π.χ. TP Bot Car Kit ή Edison robot).
- Θα δημιουργήσουν τρισδιάστατα αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων της περιοχής τους, με τη βοήθεια 3D εκτυπωτή.
- Θα δημιουργήσουν online ραδιοφωνικές εκπομπές (podcasts) ή σποτάκια προβολής του τόπου
- Θα προτείνουν, θα σχεδιάσουν και θα υλοποιήσουν τις δικές τους μοναδικές λύσεις για την προστασία- επίβλεψη των αρχαιολογικών χώρων, με τη χρήση μικροελεγκτών (πλακέτες Micro:bit).
- Θα ανταλλάξουν δια ζώσης επισκέψεις με τα άλλα σχολεία της σύμπραξης στους χώρους πολιτισμού των γειτονικών περιοχών του Δικτύου, όπου θα “ξεναγήσουν” τους συμμαθητές από τα άλλα σχολεία.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
October 2022:
- Informing the teachers’ board about the project.
- Training of participating teachers on the possibilities and on how to operate the QGIS
November 2022:
- Informing students and selecting those who expressed interest to participate in the program.
- Training of a selected group of students in the use of QGIS open-source software
- Manual design by two teachers participating in the program to use it by the participating students.
December 2022 - January 2023:
Practical application in the school computer lab in the use of QGIS by the participating students and teachers. A lot of testing and made our final decision – after storm braining and voting among students- about the collaborative map that students will do. Title of the project: Places of religious worship in our territory using QGIS
February 2023 - March 2023:
- Research, material collection, classification
- Digital mapping of the data using QGIS with the following information: Name of the church Type (Holy church, small church, chapel etc) Settlement (in our town, outskirts etc) Photographs General Information
April 2023:
- Export research results to a PDF map format
- Export results in a format accessible online and link it in our school website.
May 2023:
Presentation of the project and the final results on teachers’ board by the participating students.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα – δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε με την χρήση του εξοπλισμού (Η/Υ και Βιντεοπροβολείς) είναι τα παρακάτω:
- Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού 22 Μαρτίου 2023, το Γενικό Λύκειο Σαμοθράκης πραγματοποίησε εκδήλωση την οποία παρακολούθησαν μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί. Η εκδήλωση περιλάμβανε τη προβολή της παρουσίασης με θέμα το νερό και τη σημασία τα για το νησί της Σαμοθράκης. - Διαδικτυακή συνάντηση με την Ευρωβουλευτή κυρία Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
Στις 25 Απριλίου 2023 και ώρα 12:00 πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή συνάντηση με την Ευρωβουλευτή κυρία Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου με σκοπό την ενημέρωση των νέων για τη σημασία των ευρωεκλογών και τη σημασία της ψήφου των ευρωπαίων πολιτών. - Εκδήλωση για την παρουσίαση των Δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022 – 2023
- Πρόγραμμα Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - European Parliament Ambassadors Schools – EPAS.
- Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
- Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Νερού
- Διαδικτυακή συνάντηση με την Ευρωβουλευτή κυρία Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου με σκοπό την ενημέρωση των νέων για τη σημασία των ευρωεκλογών και τη σημασία της ψήφου των ευρωπαίων πολιτών.
- Έρευνα και Μελέτη στην τοπική κοινωνία σχετικά με την Ευρωπαϊκή 'Ένωση και τους θεσμούς της.
- Εκδήλωση για την Ημέρα της Ευρώπης.
- The Tipping Point – Πρόγραμμα Ενημέρωσης Μαθητών για Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
- Πρόγραμμα eTwinning, Δραστηριότητα που αφορά την κλιματική αλλαγή.
- Πρόγραμμα Κυκλικής Οικονομίας σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό SciCo (Science Communication – Επιστήμη Επικοινωνία) η οποία μας δώρισε έναν 3D εκτυπωτή.
- Δικτύου Σχολείων Έβρου (Τέσσερα Γενικά Λύκεια του Έβρου (ΓΕΛ Τυχερού, ΓΕΛ Σαμοθράκης, 4ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης και 2ο ΓΕΛ Ορεστιάδας) δημιουργήσαμε ένα δίκτυο σχολείων στο πλαίσιο του οποίου υλοποιούμε συνεργατικά προγράμματα, δράσεις και επιμορφώσεις.
- Παρουσίαση Εργασίας «100 Χρόνια Μνήμης» που αφορά την Μικρασιατική καταστροφή.
- Βραδιά Αστρονομίας Διοργανώσαμε βραδιά αστρονομίας με τους καθηγητές του σχολείου να μελετήσουμε τη λειτουργία του τηλεσκόπιου ώστε να προετοιμαστούν για τις διοργανώσεις βραδιάς αστρονομίας με τους μαθητές μας και την τοπική κοινωνία.
- Πρόγραμμα Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - European Parliament Ambassadors Schools – EPAS.
Το όραμά μας είναι να διευρύνουμε τις συνεργασίες μας με άλλα σχολεία του εσωτερικού και του εξωτερικού, να ενδυναμώνουμε τους μαθητές μας με γνώσεις και εμπειρίες και να συνεισφέρουμε και στην τοπική κοινωνία με διάφορους ομίλους δημιουργικής ενασχόλησης των νέων του νησιού.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής
The acquisition of the technological equipment, services and the respective educational-software programs (as all of these referred in part 3 of the current document), appropriate training and familiarisation of the teachers leaded to their implementation in teaching, adoption of a student-centered model by following a pleasant and interesting path that results in the best reaping of knowledge.
During this transition we faced some pedagogical and technical challenges/needs that intrigued some anticipated difficulties in the processing of the project which we overcame.
In more detail:
- Support means and resources: the involved teachers created digital resources to support the teaching process, used digital technologies for school-related communication and also open educational resources.
- Application in the classroom: adaptation to students' needs and especially of digital technologies, promotion of students' creativity, active student engagement by assigning digital learning activities that actively engage students, student collaboration by using digital technologies, interdisciplinary activities such as the active involvement of students in the use of digital technologies in the context of interdisciplinary work.
- Teachers had to set aside their traditional role, and act as mediators and animators in teaching practices using the appropriate, available and beneficial technological means and tools to achieve the objectives pursued. For this new teachers’ role, continuous training is a prerequisite in order to improve the teaching practices, but also to keep up with the new technological achievements.
In this way, teaching and learning gained an interactive way. The competence of the teachers – inspirers – helpers who teach and train their students, is necessary for a meaningful lesson.
Έργα του σχολείου στο portal Learning from the Extremes International
Παρουσία με Poster στο διεθνές συνέδριο (International Conference) με τίτλο: «Learning…from the Extremes!» (Μαθαίνοντας…από τα «άκρα»!) που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 19 και 20 Ιανουαρίου 2024, στις εγκαταστάσεις της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής