
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1281)
Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.
Πρόσκληση υποβολής προσφοράς στον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης για το έργο «Π2.1: Θέματα διαγνωστικών εξετάσεων για το σχολ. έτος 2024-2025», στο πλαίσιο της ανάθεσης του ΠΕ2: «Επιστημονική υποστήριξη της Πράξης για το σχολικό έτος 2024-2025» που εντάσσεται στο Υποέργο 1: «Επιστημονικός συντονισμός, Παρακολούθηση και Δημοσιότητα» της Πράξης «Διεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 6019204
Αντικείμενο του έργου του Αναδόχου
ΥΠΟΕΡΓΟ 1: Επιστημονικός συντονισμός, Παρακολούθηση, Αξιολόγηση και Δημοσιότητα της Πράξης
Στο πλαίσιο του ΠΕ 2: «Επιστημονική υποστήριξη της Πράξης για το σχ. έτος 2024-2025» προβλέπεται η εκπόνηση του Παραδοτέου «Π2.1: Θέματα διαγνωστικών εξετάσεων για το σχ. έτος 2024-2025» από Ανάδοχο με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, συνολικού ποσού 29.760,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).
Στην Ομάδα Εργασίας του Αναδόχου να περιλαμβάνονται 4 μέλη ΔΕΠ και 8 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα αναλάβουν την ανάπτυξη και τον έλεγχο:
α)Τριών σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Νεοελληνική Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού που το καθένα θα αποτελείται από 1 κείμενο και επί του κειμένου θα υπάρχουν 16 ερωτήσεις (14 πολλαπλής επιλογής και 2 ανάπτυξης),
β)Τριών σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού που το καθένα θα περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις (18 πολλαπλής επιλογής και 2 ανοικτού τύπου),
γ)Τριών σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου που το καθένα θα αποτελείται από 1 κείμενο και επί του κειμένου θα υπάρχουν 16 ερωτήσεις (14 πολλαπλής επιλογής και 2 ανάπτυξης) και
δ)Τριών σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου που το καθένα θα περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις (18 πολλαπλής επιλογής και 2 ανοικτού τύπου), προκειμένου να διεξαχθούν οι διαγνωστικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2024-2025.
Ο Ανάδοχος θα πρέπει να υποβάλει τα θέματα των διαγνωστικών εξετάσεων για το σχ. έτος 2024-2025 στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έγκαιρα ώστε αυτά να ενταχθούν και να αναρτηθούν στο Ψηφιακό Αποθετήριο.
Διάρκεια
Η διάρκεια του έργου καθορίζεται από την υπογραφή της σύμβασης και ανάρτησή της στο ΚΗΜΔΗΣ έως τις 31-07-2025.
Παραδοτέο – Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
«Π2.1: Θέματα διαγνωστικών εξετάσεων για το σχ. έτος 2024-2025», το οποίο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 05/05/2025.
Παραδοτέο | Χρόνος Παράδοσης |
Π2.1.1 Τρία (3) σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Νεοελληνική Γλώσσα ΣΤ΄ Δημοτικού που το καθένα θα αποτελείται από 1 κείμενο και επί του κειμένου θα υπάρχουν 16 ερωτήσεις (14 πολλαπλής επιλογής και 2 ανάπτυξης) | Έως 05-05-2025 |
Π2.1.2 Τρία (3) σετ (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού που το καθένα θα περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις (18 πολλαπλής επιλογής και 2 ανοικτού τύπου) | Έως 05-05-2025 |
Π2.1.3 Τρία (3) (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου που το καθένα θα αποτελείται από 1 κείμενο και επί του κειμένου θα υπάρχουν 16 ερωτήσεις (14 πολλαπλής επιλογής και 2 ανάπτυξης) | Έως 05-05-2025 |
Π2.1.4 Τρία (3) (εξεταστικά δοκίμια) θεμάτων για το γνωστικό αντικείμενο Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου που το καθένα θα περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις (18 πολλαπλής επιλογής και 2 ανοικτού τύπου), προκειμένου να διεξαχθούν οι διαγνωστικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2024-2025. | Έως 05-05-2025 |
Εργολαβικό αντάλλαγμα
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός για το ως άνω έργο υπολογίζεται συνολικά έως του ποσού των είκοσι τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (24.000,00€) πλέον Φ.Π.Α. 24%, ήτοι έως του ποσού των είκοσι εννέα χιλιάδων και επτακοσίων εξήντα ευρώ (29.760,00€) συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται όλες οι νόμιμες κρατήσεις, καθώς και οι απαραίτητες αμοιβές και δαπάνες για την εκτέλεση του έργου.
Στο ανωτέρω συμβατικό τίμημα, περιλαμβάνονται η αμοιβή του Αναδόχου και όλες οι απαραίτητες δαπάνες για την εκτέλεση της παρούσας χωρίς καμία επιβάρυνση της Αναθέτουσας Αρχής, έστω και από επιγενόμενη αιτία, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εισφορών και πάσης φύσεως φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου.
Καταληκτική Ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών: Η προσφορά του οικονομικού φορέα θα αποσταλεί αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. έως την Πέμπτη, 24/04/2025 και ώρα 15.00
1. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
2. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι_ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
3. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ_ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Δελτίο Τύπου
Συνάντηση του Προέδρου του ΙΕΠ με μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς Δημοτικού Σχολείου
Την Τετάρτη, 9 Απριλίου 2025, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ. Σπ. Δουκάκης υποδέχθηκε αντιπροσωπεία μαθητών και μαθητριών από το Δημοτικό Σχολείο Παμφίλων «Βοστάνειο» Λέσβου, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής δράσης που στοχεύει στην ενίσχυση της μαθητικής συμμετοχής και της παιδαγωγικής σύνδεσης με τους θεσμούς της εκπαίδευσης.
Οι μαθητές/τριες, με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών, συναντήθηκαν με τον Πρόεδρο σε ένα ζεστό και δημιουργικό κλίμα διαλόγου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρουσίασαν τις απόψεις και τα βιώματά τους από τη σχολική καθημερινότητα, καθώς και σκέψεις και προτάσεις για τη βελτίωση του μαθησιακού περιβάλλοντος.
Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ συνεχάρη τα παιδιά για τον τρόπο σκέψης και έκφρασής τους και αναφέρθηκε στον καθοριστικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ίδιοι/ιες οι μαθητές/τριες στη διαμόρφωση μιας ποιοτικής και συμμετοχικής εκπαιδευτικής εμπειρίας.
Το ΙΕΠ μεριμνά για την ενίσχυση της μαθητικής φωνής, την προώθηση της δημοκρατικής κουλτούρας στο σχολείο και την ανάδειξη του σχολείου ως κοινότητας ενεργών πολιτών.
![]() |
![]() |
Αθήνα, 14/04/2025
Ανακοίνωση
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοινώνει τη συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης με σκοπό την ανάπτυξη και τον έλεγχο θεμάτων, για τις διαγνωστικές εξετάσεις, τα οποία θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ανάπτυξης, στα μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά για την ΣΤ΄ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου αντίστοιχα, στο πλαίσιο της Πράξης «Διεξαγωγή εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/τριες της ΣΤ΄ Τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ΄ Τάξης των γυμνασίων» με κωδικό ΟΠΣ 6019204.
Οι εξετάσεις αυτές πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εθνικό επίπεδο και έχουν ως στόχο την έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε θέματα Γλώσσας-Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών, σύμφωνα με τους στόχους/προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όπως αυτά αναφέρονται ή περιγράφονται στα σχετικά Προγράμματα Σπουδών.
Με τη νέα αυτή συνεργασία, το ΙΕΠ επιδιώκει να διασφαλίσει ότι οι διαγνωστικές εξετάσεις θα παραμείνουν εργαλείο ενίσχυσης της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
![]() |
![]() |
Δελτίο Τύπου
Συμμετοχή του Ι.Ε.Π. στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα
Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, κ. Σπυρίδων Δουκάκης, απεύθυνε χαιρετισμό στο Συνέδριο στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο Εκπαίδευση και Πολιτισμός στον 21ο αιώνα», το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Απριλίου 2025, στις εγκαταστάσεις της ιστορικής Σχολής Χιλλ στην Αθήνα.
Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (Ε.Κ.Ε.ΔΙ.Σ.Υ.), το Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πατρών και τη Σχολή Χιλλ, με τη συμμετοχή πανεπιστημιακών, ερευνητών, εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης από την Ελλάδα και την Κύπρο.
Οι εργασίες του Συνεδρίου κάλυψαν ένα ευρύ και δυναμικό φάσμα θεματικών, εστιάζοντας σε ζητήματα που αφορούν καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και αναδεικνύοντας θέματα σχετικά με τη διαπολιτισμική και ειδική αγωγή, την εκπαιδευτική έρευνα, κ.α.
Το ΙΕΠ επιβεβαιώνει τη σταθερή του προσήλωση στη στήριξη επιστημονικών δράσεων που προωθούν την ανανέωση της διδακτικής πράξης, τη σύνδεση της σχολικής ζωής με την τέχνη και την πολιτισμική εμπειρία, καθώς και τη διάχυση καινοτόμων προσεγγίσεων σε όλα τα πεδία της παιδαγωγικής.
![]() |
|
Αθήνα, 10/04/2025
Δελτίο Τύπου
3ο Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο — Μια ημερίδα για τα Μαθηματικά!
"Να σκέφτεστε εκθετικά, να λειτουργείτε γεωμετρικά, να αμφισβητείτε αλγεβρικά, να παρατηρείτε στατιστικά, και να ζείτε με ενθουσιασμό... ολοκληρωτικά."
Το Σάββατο, 5/4/2025, ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Σπ. Δουκάκης απεύθυνε την κεντρική ομιλία στο 3ο Μαθη(μα)τικό Συμπόσιο που πραγματοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο και 6ο ΓΕΛ Αθηνών, προσκεκλημένος από τους/τις συμβούλους εκπαίδευσης Μαθηματικών Αττικής.
Η ημερίδα ήταν μια εξαιρετικά δυναμική και ουσιαστική εκπαιδευτική συνάντηση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών· μια δράση γεμάτη έργα, παρουσιάσεις, ερωτήσεις, χιούμορ και έμπνευση – μια γιορτή των μαθηματικών με φαντασία, σκέψη και ενεργή συμμετοχή.
Με την ομιλία του προς τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς ο κ. Δουκάκης προσδιόρισε ότι τα μαθηματικά μάς εμπνέουν και αποτελούν μέσο σκέψης και δημιουργίας πέρα από εργαλείο υπολογισμού.
Επιπλέον τόνισε τη σημασία των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή και τη συνεισφορά τους σε όλες τις επιστήμες και εφαρμογές.
Πάνω από όλα όμως, ήταν μια μοναδική ευκαιρία για να ενθαρρυνθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να δουν τα μαθηματικά ως ένα κομμάτι της καθημερινότητάς τους και της προσωπικής τους εξέλιξης.
Συγχαρητήρια στους διοργανωτές και τις διοργανώτριες, στους μαθητές και τις μαθήτριες, καθώς και στους/στις εκπαιδευτικούς που πίσω από κάθε συμμετοχή, λειτουργούν ως εμψυχωτές/τριες, διευκολυντές/τριες και συνοδοιπόροι.
![]() ![]() |
|
Δελτίο Τύπου
Συμμετοχή του Προέδρου του ΙΕΠ, Επ. Καθηγητή Σπύρου Δουκάκη στο EduTech Summit & Expo 2025
Στο πλαίσιο του EduTech Summit & Expo 2025, που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο στις 12 Απριλίου 2025, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, Σπύρος Δουκάκης, παρουσίασε ομιλία με τίτλο:
Μετασχηματίζοντας τη Μάθηση: Ψηφιακή Τεχνολογία και Εκπαιδευτική Πράξη – Έρευνα, Καινοτομία και Πράξη για ένα Σχολείο που Μαθαίνει».
Η παρέμβαση ανέδειξε τις σημαντικές δράσεις που υλοποιεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ως επιτελικός, επιστημονικός και ερευνητικός βραχίονας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, στον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αξιοποίηση της εκπαιδευτικής έρευνας, των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης και των εκπαιδευτικών δεδομένων ως βασικών εργαλείων σχεδιασμού και εφαρμογής σύγχρονων εκπαιδευτικών πολιτικών.
Ο κεντρικός στόχος όλων των παρεμβάσεων που παρουσιάστηκαν είναι η μετάβαση: από το σχολείο που διδάσκει… στο σχολείο που μαθαίνει —διαρκώς, συλλογικά και με επίκεντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια.
|
|
Αθήνα, 11/04/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ενισχύει δυναμικά την αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων
Για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά, υλοποιείται σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας το σύστημα συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), μέσω της Πράξης «Υποστηρικτικές δράσεις για την αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων» (Κωδικός ΟΠΣ 6016313), συνεχίζει να στηρίζει ουσιαστικά τη διαδικασία αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η νέα αυτή Πράξη έρχεται να αναβαθμίσει το υφιστάμενο σύστημα, ενισχύοντας τα εργαλεία και τις υποδομές που το υποστηρίζουν. Στόχος είναι η ανάπτυξη και η αξιοποίηση μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής πλατφόρμας και μιας σύγχρονης διαδικτυακής πύλης, που θα διευκολύνουν την αποτύπωση, την παρακολούθηση και την ανάδειξη του έργου των σχολείων, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Παράλληλα, το ΙΕΠ προχωρά σε στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του συλλογικού προγραμματισμού, αξιοποιώντας πολύτιμα δεδομένα και εμπειρίες που προέκυψαν από την εφαρμογή του συστήματος κατά την τελευταία τριετία.
Αθήνα, 11/04/2025
Δελτίο Τύπου
Διαδικτυακή Ενημερωτική Συνάντηση για τις Δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας
Για Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης & Επόπτες/τριες Ποιότητας
Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, ώρα 10:00
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τους/τις Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης και τους/τις Επόπτες/τριες Ποιότητας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025 και ώρα 10:00 π.μ..
Η συνάντηση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εγκυκλίου με αρ. πρωτ.: 36085/ΓΔ4/01-04-2025, η οποία αφορά την Πρόσκληση υποβολής προτάσεων Δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Στόχος της ενημέρωσης είναι η παρουσίαση της πρόσκλησης στο πλαίσιο του νέου προγράμματος σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», μέσα από τις οποίες μαθητές και μαθήτριες μπορούν να συνδεθούν δημιουργικά με την τοπική τους ιστορία και γεωγραφία. Θα ακολουθήσει συζήτηση και συντονισμός για τις διαδικασίες συμμετοχής και υλοποίησης των δράσεων.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) με τον Οργανισμό Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Organisation), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υποστηρίζει την υλοποίηση της δράσης «Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Λύκεια», συνεχίζοντας με τις επιμορφωτικές δράσεις που απευθύνονται σε Διευθυντές/τριες και Συντονιστές του Προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) των σχολικών μονάδων που έχουν καταθέσει αίτηση για δημιουργία Τμημάτων ΙΒ, στελεχών εκπαίδευσης και εκπροσώπους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του ΙΕΠ.
Συγκεκριμένα, το Ι.Ε.Π. διοργανώνει διήμερη επιμορφωτική συνάντηση με φυσική παρουσία στην Αθήνα, την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Μαΐου 2025, με τίτλο: «Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Γενικά Λύκεια».
Η επιμόρφωση απευθύνεται στους/στις:
- Διευθυντές/ντριες και Συντονιστές IB των ακόλουθων σχολικών μονάδων, στις οποίες ξεκινά η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB):
- Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων
- Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων
- Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής
- Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
- Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνίδειος Σχολή
- Μουσικό ΓΕΛ Παλλήνης
- Μουσικό Σχολείο Αθήνας
- Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα
- 1o Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»
- Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
- Μουσικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με Λυκειακές Τάξεις
- Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου
- Μουσικό Σχολείο Βόλου – Μουσικό Γυμνάσιο – Μουσικό Λύκειο
- Συμβούλους Εκπαίδευσης που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη των παραπάνω σχολικών μονάδων
- Στελέχη από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που ανήκουν οι παραπάνω σχολικές μονάδες
- Εκπροσώπους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του ΙΕΠ.
Η διημερίδα έχει συνολική διάρκεια 15 ωρών και περιλαμβάνει εργαστήρια που υλοποιούνται από πιστοποιημένους/ες εκπαιδευτές/τριες του Οργανισμού IB, δίνοντας έμφαση στη φιλοσοφία, τις παιδαγωγικές αρχές και τη λειτουργία του Διεθνούς Απολυτηρίου.
Με τη συγκεκριμένη δράση, ενισχύεται η συστηματική και ποιοτική προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου στη δημόσια εκπαίδευση, ανοίγοντας τον δρόμο για σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και διεθνή πρότυπα μάθησης.
Δείτε την Πρόσκληση [εδώ]
More...
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της εισαγωγής του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate - IB) σε επιλεγμένες δημόσιες σχολικές μονάδες της χώρας, προχωρά στη διαμόρφωση των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης της εφαρμογής του.
Στο πλαίσιο αυτό απευθύνει πρόσκληση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία θα υποστηρίζει τη συγκρότηση και λειτουργία του Μητρώου Εκπαιδευτικών που θα επιμορφωθούν για να διδάξουν στα νέα τμήματα IB.
Η πλατφόρμα θα αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο που θα υποστηρίζει την ηλεκτρονική υποβολή, διαχείριση και αξιολόγηση αιτήσεων, τη διαδικασία ενστάσεων, καθώς και τη συνεχή ενημέρωση των υποψηφίων για την πορεία της αίτησής τους.
Η δράση αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη συνολική στρατηγική αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, την προώθηση της κριτικής σκέψης, της έρευνας, του αναστοχασμού και της επικοινωνίας σε διεθνές περιβάλλον και την ενδυνάμωση του ρόλου των εκπαιδευτικών μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση θα βρείτε στο
Αθήνα, 04/04/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει συμπληρωματική εξ αποστάσεως ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο με θέμα «Το λογοτεχνικό βιβλίο στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας», για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων που δεν συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις 1 και 2 Απριλίου 2025.
Η ενημερωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, από τις 10:00 έως τις 12:30. Πληροφορίες για τη διαδικασία συμμετοχής περιλαμβάνονται στην πρόσκληση.
Κατά τον πρώτο κύκλο για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων, που ολοκληρώθηκε στις 1 και 2 Απριλίου 2025, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν την ενσωμάτωση των λογοτεχνικών έργων στην τάξη, με στόχο την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, καθώς και την αξιοποίησή τους ως εργαλεία διδασκαλίας και παιδαγωγικής προσέγγισης.
Για περισσότερες λεπτομέρειες και για την πλήρη παρουσίαση της πρωτοβουλίας ένταξης του εκτενούς/αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου στη σχολική εκπαίδευση, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio.
Πρόσκληση Συμμετοχής στην Επιμόρφωση
Αθήνα, 04/04/2025
Δελτίο Τύπου
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας – Εκπαίδευση για τον σεβασμό στη ζωή
Σήμερα, 4 Απριλίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, τα σχολεία της χώρας τιμούν την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, μια πρωτοβουλία που καθιερώθηκε από την περσινή σχολική χρονιά. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετάσχουν σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη βιοποικιλότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό όλων των μορφών ζωής.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υποστηρίζει ενεργά την ένταξη της φιλοζωικής εκπαίδευσης στο σχολικό πρόγραμμα, στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ 710/Β/19-2-2025, η οποία ορίζει τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (ΠΜΑ) ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Μέσα από βιωματικές και διαθεματικές προσεγγίσεις, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς τα ζώα, ενημερώνονται για την υπεύθυνη υιοθεσία, κατανοούν τις ανάγκες των ζώων και ευαισθητοποιούνται για τα δικαιώματά τους.
Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μαθαίνουν για τις βασικές ανάγκες των ζώων και αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Στο Δημοτικό, η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων και σε πρακτικές δράσεις, όπως η δημιουργία ασφαλών καταφυγίων.
Στο Γυμνάσιο, οι μαθητές εξετάζουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ζώα, αναλύουν τις εικόνες των ζώων στα ΜΜΕ και συμμετέχουν σε δράσεις φιλοζωίας.
Στο Λύκειο, η εκπαίδευση εστιάζει σε επαγγελματικές και νομικές προεκτάσεις της φιλοζωίας, τη σχέση της με τη δημόσια υγεία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η εκπαίδευση στη φιλοζωία συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, ενισχύοντας την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και τη φροντίδα προς το περιβάλλον. Σε μια εποχή όπου η κλιματική κρίση και η απώλεια της βιοποικιλότητας απειλούν την ισορροπία του πλανήτη, το ΙΕΠ παραμένει αφοσιωμένο στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ενισχύουν την υπεύθυνη στάση απέναντι στα ζώα και προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκπαιδευτικές δράσεις φιλοζωίας και το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», επισκεφθείτε την ηλεκτρονική πλατφόρμα: https://act.digitalschool.gov.gr/.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
www.iep.edu.gr
Αθήνα, 03/04/2025
Την Τρίτη 8 και Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) φιλοξενεί και συντονίζει στην Αθήνα την 3η Διακρατική Συνάντηση (3rd Transnational Meeting) του ευρωπαϊκού έργου VR4Empathy – Using Virtual Reality for Inclusive and Action-Oriented Empathy in Schools.
Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από το Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα και το Υπουργείο Παιδείας της Σλοβενίας, το Υπουργείο Παιδείας και την INOVA+ από την Πορτογαλία, η εξειδικευμένη εταιρεία KHORA από τη Δανία, καθώς και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το ΙΕΠ από την Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της θεωρητικής έρευνας, το VR4Empathy έχει συγκεντρώσει και διαθέτει δωρεάν στους εκπαιδευτικούς και τους επαγγελματίες της εκπαίδευσης:
- Βιβλιογραφική ανασκόπηση για το πώς η Εικονική Πραγματικότητα (VR) μπορεί να ενισχύσει την ενσυναίσθηση και το κίνητρο των μαθητών για μάθηση
- Κατάλογο Καλών Πρακτικών για τη χρήση VR στα σχολεία.
Όλα τα παραπάνω είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο του έργου: https://virtualreality4empathy.eu/
Υπό τον συντονισμό του ΙΕΠ, οι εταίροι του έργου θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα για:
- Τη δημιουργία μαθησιακών πόρων VR, όπως σχέδια μαθημάτων και εκπαιδευτικά βίντεο VR
- Τον σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του έργου σε σχολεία της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Σλοβενίας.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μέσα από τη συμμετοχή του σε καινοτόμα ευρωπαϊκά έργα, ενισχύει τη διάδοση εκπαιδευτικών πρακτικών αιχμής και καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.