ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1184)

Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.

(α) Υποβολή των Πρακτικών της Επιτροπής Ενστάσεων όσον αφορά στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 8768/30-07-2024 (ΑΔΑ: 67Ε8ΟΞΛΔ-ΒΜΩ) Ανακοίνωση - Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις τετραετούς διάρκειας ως επιστημονικό προσωπικό στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και (β) Οριστικοποίηση αποτελεσμάτων

Ανατρέξτε στο σχετικό αρχείο για περισσότερες πληροφορίες.

 

logo Πολιτειότητα

 

 

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ανακοινώνει τη διοργάνωση του Επιστημονικού Συνεδρίου με θέμα: «Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Ενεργού Πολίτη».Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις 1 και 2 Νοεμβρίου 2024, στο Αμφιθέατρο του Ράλλειου Γυμνασίου και Λυκείου Θηλέων, Πειραιώς και Επονιτών 21, Πειραιάς.

Στόχος του Συνεδρίου: Nα προσφέρει έναν χώρο συνάντησης για εκπαιδευτικούς, ειδικούς επιστήμονες, ερευνητές/τριες και υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να παρουσιάσουν επιστημονικές εργασίες, να ανταλλάξουν γνώσεις και βέλτιστες πρακτικές, καθώς και να ενισχύσουν την καλλιέργεια δεξιοτήτων και αξιών που είναι αναγκαίες για την ανάπτυξη ενεργών και υπεύθυνων πολιτών σε παγκόσμιο επίπεδο.

Προθεσμία Υποβολής Περιλήψεων ή Πρότασης Poster: έως τις 10 Οκτωβρίου 2024 και ώρα 13:00. Υποβάλετε την περίληψη ή την πρόταση poster (200-300 λέξεις) μέσω του συνδέσμου: https://iep.edu.gr/lime2/index.php/899451?lang=el

Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής για τους εισηγητές και τις εισηγήτριες.

 

Θεματικά Πεδία

Εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Διαπολιτισμική εκπαίδευση

Αντιρατσιστική εκπαίδευση

Εκπαίδευση για την πολυμορφία και την ένταξη

Εκπαίδευση για την ισότητα των φύλων

Εκπαίδευση για την παγκόσμια ιθαγένεια και τη διεθνή αλληλεγγύη

Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη και την περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Εκπαίδευση για την ειρήνη και την παγκόσμια ανάπτυξη

Εκπαίδευση του πολίτη/Πολιτειακή και ηθική εκπαίδευση

Ψηφιακή εκπαίδευση του πολίτη

 

Οι περιλήψεις των εισηγητών/τριών θα συμπεριληφθούν σε ψηφιακό βιβλίο περιλήψεων

Οι συμμετέχοντες/ουσες των οποίων οι περιλήψεις θα γίνουν δεκτές, θα προσκληθούν να καταθέσουν πλήρη επιστημονικά άρθρα για δημοσίευση στο περιοδικό Μέντορας (https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras).

 

Η γλώσσα του Συνεδρίου θα είναι η ελληνική.

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 1/30-08-2024 και 2/09-09-2024 της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8955/02-08-2024 (ΑΔΑ: 95Ζ8ΟΞΛΔ-Δ0Η) Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «Εισηγητές/Αξιολογητές κατηγ. Ι» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας).

 

Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη δικτυακή πύλη e-IEP https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php, από την Παρασκευή 13-09-2024 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 18-09-2024 και ώρα 15:00.


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 1/05-09-2024 και 2/11-09-2024 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων, που αφορούν στην αξιολόγηση των ενστάσεων που υποβλήθηκαν για τα υπ’ αρ. 01/23-07-2024 και 02/28-08-2024 Πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 5121/28-06-2024 (ΑΔΑ: 9Γ9ΜΟΞΛΔ-0ΓΨ) 3ης ενεργοποίησης Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων της κατηγορίας β) «Εμπειρογνωμόνων ειδικών προδιαγραφών για την επιμόρφωση και την αξιολόγηση των παραδοτέων του επιμορφωτικού υλικού» των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων των Πεδίων Γ, Δ και Ε του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Επιστημονική Εποπτεία - Εκπόνηση προδιαγραφών και αξιολόγηση επιμορφωτικού υλικού - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών» στο Έργο SUB.8 Δράσεις Κατάρτισης Εκπαιδευτικών/Teacher Training Actions (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5180858) στη Δράση «Ψηφιακός μετασχηματισμός και ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης» στον Άξονα 3.2 «Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων της εκπαίδευσης και εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – NextGeneration EU.


[Σχετκή πρόσκληση]

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 1/30-08-2024 και 2/09-09-2024 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8955/02-08-2024 (ΑΔΑ: 95Ζ8ΟΞΛΔ-Δ0Η) Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «Επόπτες Εισηγητών/Αξιολογητών» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)

Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη δικτυακή πύλη e-IEP  https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/login.php, από την Παρασκευή 13-09-2024 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 18-09-2024 και ώρα 15:00.


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 01/03-09-2024 και 02/10-09-2024 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Αιτήσεων για την κατηγορία Τεχνικοί Εμπειρογνώμονες, στο πλαίσιο υπ’ αρ. πρωτ. 8760/30-07-2024 (ΑΔΑ: 6ΔΟΘΟΞΛΔ-ΨΞΧ) Ενεργοποίησης και Τροποποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την υποστήριξη της Πράξης «Συγγραφή, Αξιολόγηση και Ένταξη διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων» με κωδικό ΟΠΣ 6010165 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027».

Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα https://bookreview.iep.edu.gr/home, από την Παρασκευή 13-09-2024 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 18-09-2024 και ώρα 15:00.


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 01/02-09-2024, 02/09-09-2024 και 03/11-09-2024 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Αιτήσεων υποψηφίων για την κατηγορία Επικουρικοί Εμπειρογνώμονες, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8760/30-07-2024 (ΑΔΑ: 6ΔΟΘΟΞΛΔ-ΨΞΧ) Ενεργοποίησης και Τροποποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων για τις κατηγορίες IV (Τεχνικοί Εμπειρογνώμονες) και V (Επικουρικοί Εμπειρογνώμονες) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την υποστήριξη της πράξης «Συγγραφή, Αξιολόγηση και Ένταξη διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων» με κωδ. ΟΠΣ (MIS) 6010165 στο πλαίσιο του Ε.Π. «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή»

Επισημαίνεται: Οι ενστάσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα https://bookreview.iep.edu.gr/home, από την Παρασκευή 13-09-2024 και ώρα 15:00 έως και την Τετάρτη 18-09-2024 και ώρα 15:00.


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση με τη νέα ημερομηνία προθεσμίας υποβολής πρότασης διδακτικού βιβλίου (30 Σεπτεμβρίου 2024) για τη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων (Μ.Δ.Β) και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων (Ψ.Β.Δ.Β.).

 Σχετική απόφαση

 

Την Παρασκευή 6/9/2024 ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ. Σπυρίδων Δουκάκης και το μέλος του ΔΣ του ΙΕΠ, Σύμβουλος Α, ΠΕ70 και Συντονιστής της Μονάδας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Δημήτριος Ζυμπίδης, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας για τρέχοντα εκπαιδευτικά θέματα με την Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας κ. Ελένη Μπενιάτα, τους/τις Διευθυντές/τριες Εκπαίδευσης της Στερεάς Ελλάδας κ.κ. Γεώργιο Γιάννακα, Ευθύμιο Γκούμα, Κωνσταντίνο Ζημιανίτη, Δημήτριο Κυριτσόπουλο, Αμαλία Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνο Σπαλιώρα, Βασίλη Σταυρόπουλο, Κωνσταντίνο Φράγγο, Παναγιώτα Χουλιάρα Σίδερα και τον Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας κ. Χρίστο Μαρκαντώνη.
Στη δίωρη συνάντηση συζητήθηκαν οι αλλαγές του νέου σχολικού έτους στις οποίες το ΙΕΠ διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στα Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης, στις Δράσεις Αντιμετώπισης της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, στον Κανονισμό Λειτουργίας Σχολείων, στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, στις Δράσεις Ενεργού Πολίτη, στο Πολλαπλό Βιβλίο και τα Νέα Προγράμματα Σπουδών καθώς και στα ζητήματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών.
Με μια εξαιρετική ανταλλαγή απόψεων, ολοκληρώθηκε η συνάντηση, η οποία υπήρξε εποικοδομητική, χρήσιμη και ταυτόχρονα ουσιαστική και ειλικρινής. Τα δύο μέλη του ΔΣ άκουσαν τις σκέψεις, τις προτάσεις και τις ιδέες των Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης και έλαβαν προτάσεις από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας μέσω του Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης κ. Χρίστου Μαρκαντώνη.
Η συνεργασία των στελεχών του ΙΕΠ με τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους/τις εκπαιδευτικούς της πράξης αποτελεί το θεμέλιο για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Μέσα από τέτοιες συναντήσεις επιβεβαιώνεται η κοινή δέσμευση όλων μας για την ενίσχυση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με στόχο την ανάπτυξη και εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων που θα εξασφαλίσουν μια πιο σύγχρονη, συμπεριληπτική και αποτελεσματική εκπαιδευτική εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες.

ΣυναντησηΜεΣτελεχηΣτερεαςΕλλαδας

 

Στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, στην εκδήλωση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα Η συμβολή του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης στην Παιδεία, στην Υγεία και στο Περιβάλλον» συμμετείχε στο πάνελ για την παιδεία ο πρόεδρος του ΙΕΠ και Επίκουρος Καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Σπυρίδων Δουκάκης.

Ο Πρόεδρος απάντησε σε δυο ερωτήσεις της δημοσιογράφου Σύνθιας Σάπικα.

 

Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε στο ψηφιακό οικοσύστημα των εκπαιδευτικών βαθμίδων, και ποιες ενέργειες σχεδιάζετε ή προβήκατε ήδη για να τις αντιμετωπίσετε;

Θα μίλαγα για τρεις προκλήσεις.

Η πρώτη είναι η διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και πόρους.

Η δεύτερη είναι ο εκσυγχρονισμός των υποδομών καιη τρίτη είναι η προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης έχει συμβάλει στο πλαίσιο της ευρύτερης ψηφιακής μετάβασης της Ελλάδας και σήμερα συμβάλει ως Υπουργός Παιδείας στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων.

Δεν θα μείνω σε αυτά που έγιναν πράξη την προηγούμενη τετραετία όπως το ολοκληρωμένο πρόγραμμα Ψηφιακής Μέριμνας που έτρεξε σε δύο φάσεις και το οποίο συνεισέφερε στην αντιμετώπιση και των τριών προκλήσεων που ανέφερα προηγουμένως, αλλά θα έρθω στο τι γίνεται την τελευταία χρονιά. Προτού όμως προχωρήσω, επιτρέψετε μου να προσδιορίσω ότι με το πρόγραμμα Ψηφιακής Μέριμνας ενισχύθηκαν μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί με ψηφιακό εξοπλισμό. Ήταν ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με προϋπολογισμό που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Πάμε στο σήμερα.

Ας ξεκινήσω με τα διαδραστικά συστήματα μάθησης. Αποτελεί μία από τις 11 αλλαγές που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός μαζί με τον Υπουργό Παιδείας στο τέλος του προηγούμενου μήνα. Οθόνες αφής 75 ιντσών με δυνατότητες χρήσης πίνακα και ταυτόχρονα ολοκληρωμένου υπολογιστή. Τεράστια tablets είπαν τις προάλλες κάποιοι εκπαιδευτικοί. Η ουσία είναι ότι έχουν εγκατασταθεί 28.504 διαδραστικά συστήματα μέχρι σήμερα. Έχει ολοκληρωθεί περίπου το 80% του έργου και αναμένεται η ολοκλήρωση της εγκατάστασης εντός του 2024. Πραγματοποιείται και αυτό στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με προϋπολογισμό που ξεπέρασε τα 150 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό το έργο έρχεται να αντιμετωπίσει και τις τρεις προκλήσεις.

Όμως αυτό το έργο έχει συνδεθεί με δύο ακόμα ιδιαίτερα σημαντικά έργα.

Το ένα είναι η Συγγραφή, Αξιολόγηση και Ένταξη Διδακτικών Βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων, έργο 30 εκατομμυρίων ευρώ που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του ΕΣΠΑ και το οποίο αξιοποιεί με πληρότητα τα διαδραστικά συστήματα μάθησης. Το έργο ανανεώνει πλήρως τα σχολικά βιβλία και δίνει τη δυνατότητα πολλαπλών εκπαιδευτικών υλικών σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Ο/Η εκπαιδευτικός θα επιλέγει από ένα σύνολο βιβλίων, τα βιβλία που θεωρεί καταλληλότερα για τους μαθητές και τις μαθήτριές του.

Το δεύτερο είναι το έργο με τίτλο Δράσεις Κατάρτισης Εκπαιδευτικών» μέσω του οποίου προβλέπεται η επιμόρφωση 120.000 Εκπαιδευτικών τόσο στα διαδραστικά συστήματα όσο και στο ψηφιακό υλικό των πολλαπλών βιβλίων που μόλις ανέφερα. Είναι ένα έργο μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Επιπλέον, το έργο αυτό προβλέπει την επιμόρφωση 35.000 Εκπαιδευτικών εξειδικευμένων στην ειδική αγωγή, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και τη συμπεριληπτική εκπαίδευση, ώστε να στηρίξουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που απαιτείται και να προσφέρουμε τις ευκαιρίες που δικαιούνται. Το έργο έχει προϋπολογισμό 25 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν νομίζω να χρειάζεται να αναφέρω ξανά, ότι τα τρία αυτά έργα: διαδραστικά συστήματα, πολλαπλό βιβλίο και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών αντιμετωπίζουν άμεσα και έμμεσα και στο βαθμό που τους αναλογεί τη διασφάλιση ισότιμης πρόσβασης σε ψηφιακά εργαλεία και πόρους, των εκσυγχρονισμό των υποδομών και την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Βάζω μια άνω τελεία εδώ και σας ευχαριστώ για το ερώτημα.

 

Ποιες είναι οι κυριότερες αλλαγές ψηφιακού περιεχομένου που υλοποιήσατε για την αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

Όλα τα παραπάνω έρχονται και δένουν. Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη στα Ριζώματα Ημαθίας για τον πλήρη μετασχηματισμό του Ψηφιακού Σχολείου και την ένταξη του Ψηφιακού Φροντιστηρίου ως ένα σημαντικότατου εργαλείου για τα παιδιά μας, τις οικογένειες και τους εκπαιδευτικούς. Ζωντανό φροντιστήριο για τα παιδιά που ετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις, με πλουσιότατο υλικό προετοιμασίας. Χιλιάδες διαδραστικά βίντεο με περιεχόμενο, την ύλη που διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Δίνεται η ευκαιρία μέσα από αυτά τα τρία έργα να έχουν τα παιδιά μας πρόσβαση σε πόρους, σε σύγχρονα διαδραστικά βίντεο και σε άλλα 15.000 παιχνιδοποιημένα αντικείμενα, κουίζ, ασκήσεις, καθώς και σε 4.000 διαδραστικά ψηφιακά μαθήματα. Και μάλιστα αυτά αναπτύσσονται με έναν τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγούν σε διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές τα παιδιά μας ανάλογα με τις ανάγκες τους, όπως αυτές εντοπίζονται μέσω μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης. Ταυτόχρονα θα δίνουν πολύτιμα στοιχεία στους/στις εκπαιδευτικούς για να διαφοροποιήσουν τη διδασκαλία τους. Όπως τόνισε και ο Υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης, στόχος είναι η ενεργή εμπλοκή των μαθητών/τριών και η προσφορά πολλαπλών ευκαιριών μάθησης. Ας μου επιτρέψετε να προσθέσω και τις αυτόνομες τάξεις, όπως αυτή που δημιουργήθηκε για τη νέα χρονιά στη Γαύδο. Σε περιοχές που δεν υπήρχε η δυνατότητα να δημιουργηθεί γυμνάσιο αναπτύχθηκε μια δομή με τρεις εκπαιδευτικούς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του ωρολογίου προγράμματος, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα θα προσφέρονται εξ αποστάσεως. Όπως και τα κέντρα καινοτομίας που με ένα καλά δομημένο πλαίσιο αναπτύσσει το ΙΤΥΕ-Διόφαντος καθώς και η αναβάθμιση του eschool και η εφαρμογή e-parents.

Προτού κλείσω είναι σημαντικό να αναφέρω ότι τα τρία αυτά σημαντικότατα έργα που έρχονται να συμβάλλουν στον μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, συνδέονται και με άλλα μικρότερα προγράμματα ΕΣΠΑ, όπως την ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για τα παιδιά με αναπηρίες, την τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και την εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών.

Κλείνοντας, μπορώ να πω ότι αυτές οι ψηφιακές πρωτοβουλίες δεν μετασχηματίζουν μόνο το εκπαιδευτικό τοπίο, αλλά ευθυγραμμίζονται και με τη στρατηγική της Ελλάδας για τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας και την προετοιμασία των νεότερων γενεών για τις μελλοντικές προκλήσεις.

2024 09 10 pic

 

Σελίδα 5 από 85

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top