Επιστημονική Επιμορφωτική Ημερίδα Ι.Ε.Π. - ΚΕ.Θ.Ε.Α. «Για ένα ασφαλές σχολείο χωρίς εξαρτήσεις»

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

και το Κέντρο Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕ.Θ.Ε.Α.)

διοργανώνουν επιμορφωτική-επιστημονική ημερίδα με θέμα:

bannerr anakoinosis

 Σάββατο 6 Απριλίου 2019

 

Κεντρικές Ομιλίες-Καλές Πρακτικές

Αμφιθέατρο Άλκης Αργυριάδης, Κεντρικό Κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών

Πανεπιστημίου 30-Προπύλαια

 Βιωματικά Εργαστήρια

Μέγαρο Θεωρητικών Επιστημών (Κτίριο Νομικής Σχολής)

Σόλωνος 57, Αθήνα

 

ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Για να δηλώσετε συμμετοχή στην ημερίδα μεταβείτε στο link:

http://www.iep.edu.gr/el/imerida-iep-kethea κι έπειτα στο μενού ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

Για τη συμμετοχή στην ημερίδα θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας (150 άτομα).

[Ολόκληρο το Δελτίο Τύπου] και η [αφίσα της Ημερίδας]

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αίτησης προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έναν/μία πτυχιούχο ανώτατης εκπαίδευσης για την κάλυψη των αναγκών διοικητικής και διαχειριστικής υποστήριξης

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αίτησης προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έναν/μία (01) πτυχιούχο ανώτατης εκπαίδευσης για την κάλυψη των αναγκών διοικητικής και διαχειριστικής υποστήριξης του Υποέργου 1 της Πράξης «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5003740

 

Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτήσεων: 25/02/2019 ημέρα Δευτέρα και ώρα 15:00.

 

  1. Σχετική Πρόσκληση
  2. Έντυπο Υποβολής αίτησης

Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο "Προγράμματα Σπουδών σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει"

papede

Η Πανελλήνια Παιδαγωγική Εταιρεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΑ.Π.Ε.Δ.Ε.),  το Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και τα Λύκεια Κολλεγίου Αθηνών και Κολλεγίου Ψυχικού, συνδιοργανώνουν το Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο

Προγράμματα Σπουδών σε έναν κόσμο που συνεχώς αλλάζει

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί  στο Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού από 1 έως  3  Νοεμβρίου  2019.

Η συμμετοχή με εισηγήσεις και η παρακολούθηση του συνεδρίου είναι δωρεάν.

Αποστολή προτάσεων για εισηγήσεις μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου 2019.

Για να δείτε το αντικείμενο του συνεδρίου, τους ενδεικτικούς άξονες, τον τρόπο υποβολής εργασιών,  ενδεχόμενη δημοσίευσή τους, την αίτηση συμμετοχής για παρακολούθηση κ.ά. καθώς και για συνεχή ενημέρωση επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση  https://papede.wordpress.com/synedria/nov-19/

[Δείτε την Ανακοίνωση]

Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Γυμνάσιο

Δράση 1:

«Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση»

 

Η Δράση 1 με τίτλο «Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εθνικούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Για τις ανάγκες υλοποίησης της Δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) επέλεξε, μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος, 81 σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια) προκειμένου να λειτουργήσουν ως πιλοτικά σχολεία για την εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών και μαθητριών στην υποχρεωτική εκπαίδευση (σχ. έτος 2017-2018). 

Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντιλήψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών.

Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κατά την πιλοτική εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανατροφοδότηση και τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.

 

Τεύχος Α': Θεωρητικό πλαίσιο και μεθοδολογία

Τεύχος Β΄: Κριτήρια περιγραφικής αξιολόγησης

Τεύχος Γ΄: Σενάρια ανάπτυξης διαδικασιών περιγραφικής αξιολόγησης

 

espa1420 logo

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕ ΘΕΜΑ:«ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΣΕΙΣΜΟΓΡΑΦΟ» ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ H2020: «ΟPEN SCHOOLS FOR OPEN SOCIETIES – ΟSOS» (ΕΝΑ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ)

Λαμβάνοντας υπόψη την Πράξη 6/14-02-2019 του Δ.Σ., το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) (Πράξη 36/14-09-2017 του Δ.Σ.) Εθνικός Συντονιστής για την Ελλάδα του Ευρωπαϊκού Έργου H2020: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS» (Grant Agreement, number: 741572) («Ένα ανοιχτό σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία»), καλεί σχολικές μονάδες (Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπ/σης) να εκδηλώσουν ενδιαφέρον προκειμένου να συμμετάσχουν σε Σχολικό Διαγωνισμό με Θέμα: «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο». Ο διαγωνισμός πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή (Ευρωπαϊκό Συντονιστή του έργου OSOS), και το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, κατά το σχολικό έτος 2018-2019, υπό τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής που αναφέρονται παρακάτω.

 

1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ και ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ του ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

 

Αντικείμενο του έργου OSOS είναι η προετοιμασία της εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου», με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στο ανωτέρω πλαίσιο, προτείνεται η διενέργεια Σχολικού Διαγωνισμού με θέμα: «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο» για το τρέχον σχολικό έτος 2018-2019, όπου αναμένεται να αναδειχθούν καλές πρακτικές που συνδέονται με τη μελέτη ενός φυσικού φαινομένου με μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο. Ειδικότερα, στόχοι του διαγωνισμού, είναι αφενός η αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και μαθητριών για την επιστήμη και για το πώς επηρεάζει την καθημερινή τους ζωή και αφετέρου η αύξηση του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών σχετικά με την εισαγωγή της καινοτομίας στην καθημερινή διδασκαλία.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού καλούνται ομάδες μαθητών και μαθητριών σε συνεργασία με τους/τις  εκπαιδευτικούς τους να κατασκευάσουν έναν αυτοσχέδιο σεισμογράφο και να περιγράψουν την όλη διαδικασία κατασκευής σε μία «Έκθεση» συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό.

 

2. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

Μέσω του διαγωνισμού, θα επιλεγούν οι 10 καλύτερες «εργασίες», από σχολεία της Α΄/θμιας ή και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης, στις οποίες θα απονεμηθεί έπαινος σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας (Athens Science Festival) στις 5 Απριλίου 2019 στην Αθήνα. Οι σχολικές ομάδες, θα έχουν επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους στο πλαίσιο της εκδήλωσης βράβευσης στο εν λόγω Φεστιβάλ και εφόσον το επιθυμούν, να δημοσιεύσουν, κατόπιν κρίσης, σχετικό άρθρο με την εργασία τους, στο μαθητικό Ευρωπαϊκό επιστημονικό περιοδικό, Open Schools Journal for Open Science. Το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της σύμπραξης OpenAIRE.

Η αξιολόγηση των εργασιών θα γίνει από ειδική επιτροπή, με τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Ποιότητα: η παρουσίαση της εργασίας πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και να ακολουθεί τα τέσσερα στάδια του Open Schools for Open Societies: Αισθάνομαι - Φαντάζομαι - Δημιουργώ – Μοιράζομαι.
  • Επιστημονική ορθότητα: η εργασία πρέπει να περιέχει επιστημονικά ορθές επεξηγήσεις, ερμηνείες και περιγραφές και να μην παραπέμπει σε πηγές που δημιουργούν εσφαλμένες αντιλήψεις ή παρανοήσεις σε σχέση με το υπό εξέταση φαινόμενο.

Επίσης:

  • Να βασίζεται στις βασικές αρχές της διαδικασίας για Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία.
  • Να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων (διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα) και της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, όπως επίσης να δίνει έμφαση στη συνεργατικότητα και στην εργασία σε ομάδες.
  • Να δίνει έμφαση στην αντίληψη εκ μέρους των μαθητών/μαθητριών των παραμέτρων της πολιτικής προστασίας που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και πρόληψη των επιπτώσεων των σεισμών στη χώρα μας.

 

3. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

 

Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των σχολείων (με τη σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/Διευθύντριας) και των εκπαιδευτικών είναι προαιρετική.

Η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολείων και των εκπαιδευτικών είναι η 15η Μαρτίου 2019 και θα πρέπει να γίνει:

α) συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά  τη σχετική αίτηση μέσω του ακόλουθου υπερσυνδέσμου: https://goo.gl/forms/eByBL0adwslBsRYQ2 και,

β) με την υποβολή/ανάρτηση της «Έκθεσης» (στην οποία θα περιγράφεται η διαδικασία κατασκευής του σεισμογράφου  συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό) στην πλατφόρμα του έργου OSOS στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://portal.opendiscoveryspace.eu/en/community/schools-study-earthquakes-849203.

Η υποβολή/ανάρτηση της «Έκθεσης» θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση του ψηφιακού εργαλείου δημιουργίας εκπαιδευτικού σεναρίου (Authoring tool). Αναλυτικές οδηγίες, για τη χρήση του Authoring tool περιλαμβάνονται στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο:

https://portal.opendiscoveryspace.eu/sites/default/files/u34111/osos_students_projects_authoring_tool.pdf

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία που ενδιαφέρονται, μπορούν να επισκεφτούν τόσο την κοινότητα του έργου στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: https://portal.opendiscoveryspace.eu/en/community/schools-study-earthquakes-849203)

όσο και τον σχετικό διαδικτυακό τόπο (http://seismografos.ea.gr). Επίσης, μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου στις ακόλουθες διευθύνσεις:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Επισημαίνεται ότι τα έξοδα μετακίνησης, διανομής (1 διανυκτέρευση εφόσον απαιτείται) και διατροφής,  ενός εκπαιδευτικού και ενός μαθητή/μαθήτριας (από τα 10 σχολεία  Α΄/θμιας και Β΄/θμιας, εφόσον βρίσκονται εκτός Αθηνών), που θα κληθούν να συμμετέχουν στην τελετή βράβευσης  στο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας στις 05/04/2019 θα καλυφθούν από την Ελληνογερμανική Αγωγή - Ευρωπαϊκό Συντονιστή του Έργου OSOS.

[Κατεβάστε την Πρόσκληση]

Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό

Δράση 1:

«Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση»

 

Η Δράση 1 με τίτλο «Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής Αξιολόγησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εθνικούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020) στο πλαίσιο της Πράξης «Παρεμβάσεις επιμόρφωσης για την ενίσχυση των σχολικών δομών του εκπαιδευτικού συστήματος» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Για τις ανάγκες υλοποίησης της Δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) επέλεξε, μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος, 81 σχολικές μονάδες (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια) προκειμένου να λειτουργήσουν ως πιλοτικά σχολεία για την εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών και μαθητριών στην υποχρεωτική εκπαίδευση (σχ. έτος 2017-2018). 

Βασικός σκοπός της Δράσης ήταν η διαμόρφωση μιας πρότασης πλαισίου αξιολόγησης που να αμφισβητεί έμπρακτα παγιωμένες πρακτικές, να απηχεί τις σύγχρονες αντιλήψεις για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους των Προγραμμάτων Σπουδών.

Για το σκοπό αυτό εκπονήθηκε επιμορφωτικό-υποστηρικτικό υλικό για κάθε βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το οποίο αξιοποιήθηκε κατά την πιλοτική εφαρμογή και αναμορφώθηκε, στη συνέχεια, με βάση την ανατροφοδότηση και τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς.

 

Τεύχος Α': Θεωρητικό πλαίσιο και μεθοδολογία

Τεύχος Β΄: Κριτήρια περιγραφικής αξιολόγησης

Τεύχος Γ΄: Σενάρια ανάπτυξης διαδικασιών περιγραφικής αξιολόγησης

 

espa1420 logo

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήματος προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως δύο (02) Πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης κάλυψη των αναγκών οικονομικής και τεχνικής υποστήριξης - MIS 5008057

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή αιτήματος προς σύναψη σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου με έως δύο (02) Πτυχιούχους Ανώτατης εκπαίδευσης για την κάλυψη των αναγκών οικονομικής και τεχνικής υποστήριξης του Υποέργου 1 της Πράξης  «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών/ εκπαιδευτών σε θέματα μαθητείας» με MIS 5008057.

 

Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης αιτήσεων, βάσει του άρθρου 7.3 της Πρόσκλησης, είναι 01/03/2019 ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00.

 

  1. Σχετική Πρόσκληση
  2. Έντυπο Υποβολής αίτησης

Υποκατηγορίες

Σύμφωνα με την πρόσκληση, σε αυτή την φάση θα δημιουργηθούν θέματα για την Α΄ Τάξη κάθε τύπου Λυκείου, στα εξής Γνωστικά Αντικείμενα: Αγγλικά, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Μαθηματικά, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία, Φυσική και Χημεία.

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top