Αντικείμενο του προγράμματος είναι η πειραματική εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την ιδιότητα του πολίτη, καθώς και η αξιολόγησή τους, με σκοπό να αναδειχθούν εκείνες οι πρακτικές που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων πολιτών.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει: α) τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά σεμινάρια, ώστε να εξοικειωθούν με τα βασικά εργαλεία του προγράμματος, β) διαμόρφωση εκπαιδευτικού-επιμορφωτικού υλικού και γ) την εφαρμογή του προγράμματος στη σχολική τάξη, κατά την οποία οι εκπαιδευτικοί καθοδηγούν τους μαθητές στην επιλογή, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός «Σχεδίου Δράσης/ACT Project» και δ) την αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος. Τα «Σχέδια Δράσης/ACT Projects» αναπτύσσονται γύρω από τις εξής θεματικές ενότητες: καταπολέμηση διακρίσεων, κοινωνική ένταξη και πολιτισμική ετερότητα. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών υποστηρίζονται μέσα από την εξ αποστάσεως συμμετοχή τους σε διαδικασίες μεντορικής (e-mentoring)
Στο πρόγραμμα “ACT” συμμετέχουν συνολικά 12 εταίροι από 4 χώρες: 4 Υπουργεία Παιδείας, 5 Ερευνητικά Κέντρα και 3 δημόσια Ινστιτούτα από 4 χώρες (Γαλλία, Αγγλία, Ελλάδα και Ισπανία). Χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ και υλοποιείται σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών (28/02/2017-27/02/2020).
Κατά το σχολικό έτος 2017-2018, το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά σε 3 σχολεία της Αττικής. Κατά το σχολικό έτος 2018-2019, ολοκληρώθηκε η βασική εφαρμογή του προγράμματος, στην οποία συμμετείχαν 91 σχολεία της Αττικής.
[Υπεύθυνη: Ασπασία Οικονόμου]