Tο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο της Έργου «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου ψηφιακού και εκπαιδευτικού υλικού» διοργανώνει επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Ενημέρωση για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση».
Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Κέντρου Δήμου Λαμιέων στις 16-03-2017.
Ο χαρακτήρας της Ημερίδας είναι επιμορφωτικός. Στόχος είναι να παρουσιαστεί η πληθώρα των δράσεων που υλοποιούνται ή και υλοποιήθηκαν μέσω του έργου. Η ομάδα των ειδικών επιστημόνων / εμπειρογνωμόνων του έργου θα ενημερώσει τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου μέσα από ομιλίες και διαδραστικές , βιωματικές δραστηριότητές.
Η Ημερίδα διοργανώνεται από το ΚΕΔΔΥ Φθιώτιδας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, τη Σχολική Σύμβουλο της 13ης Περιφέρειας Ειδικής Αγωγής, τον Δήμο Λαμιέων με την επιστημονική υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του ΥΠΠΕΘ.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ολοκλήρωσε την Πράξη: «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη» και διοργανώνει Επιμορφωτικά Σεμινάρια με τίτλο «Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση».
Μέσω του έργου γίνονται προσβάσιμα στους μαθητές με αναπηρία όλα τα μαθήματα της Α’ και Β’ Δημοτικού και ειδικότερα: η Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Μαθηματικά, το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων και η Γλώσσα. Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί δύο εκπαιδευτικά πακέτα για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτη γλώσσα για το νηπιαγωγείο και την Α’ και Β΄ Δημοτικού. Επίσης, είναι έτοιμα άλλα δύο εκπαιδευτικά πακέτα για τους μαθητές με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης και ακόμη ένα για παιδιά με κινητικές αναπηρίες που αφορά στην κινητικότητα, στον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης.
Όλο το παραχθέν υλικό καλύπτει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα όρασης, προβλήματα ακοής, κινητικά προβλήματα των άνω άκρων, μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία, αυτισμό και προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης.
Ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Σωτήρης Γκλαβάς, υπογράμμισε ότι «η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία είναι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής και η παραγωγή των προσβάσιμων βιβλίων της Α’ και Β’ Δημοτικού για μαθητές με αναπηρία αποτελεί έμπρακτο δείγμα εφαρμογής της πολιτικής αυτής».
«Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες είναι μέρος της Εθνικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το προσβάσιμο υλικό που
παράγεται και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στην εκπαίδευση» ανέφερε ο επιστημονικός υπεύθυνος του Έργου, Βασίλης Κουρμπέτης.
Τα Σεμινάρια με τίτλο «Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση» θα πραγματοποιηθούν σε τέσσερις πόλεις της Ελλάδας.
- Ιωάννινα, 12 Οκτωβρίου 2015 Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας», Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων
- Βόλος, 15 Οκτωβρίου 2015 Αμφιθέατρο «Ι. Κορδάτος», Συγκρότημα Παπαστράτου,
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
- Αλεξανδρούπολη, 19 Οκτωβρίου 2015 Επιμελητήριο Έβρου, Λεωφ. Δημοκρατίας 307
- Ρόδος, 24 Οκτωβρίου 2015 Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Κτίριο Κλεόβουλος, Πανεπιστήμιο
Αιγαίου
Περισσότερες πληροφορίες για τα κατά τόπους σεμινάρια μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: http://www.prosvasimo.gr/el/
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ) της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020, θα υλοποιήσει την Πράξη «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού», με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5001313.
Η Πράξη που από 28-09-2016 εντάχθηκε στο ΕΠ ΑΝΑΔ ΕΔΒΜ αποσκοπεί, μέχρι το 2019, στην ανάπτυξη (προμήθεια ή/και παραγωγή) προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (τάξεις Γ΄-ΣΤ΄ Δημοτικού) για όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με επιπρόσθετη χρήση και εφαρμογή του εν λόγω υλικού και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (από μαθητές των Ειδικών Σχολείων και των ΕΕΕΕΚ).
Οι ειδικές μαθησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν με την υλοποίηση της Πράξης είναι οι εξής:
- Προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες)
- Προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι)
- Κινητικά προβλήματα
- Μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία
- Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
- Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
- Προβλήματα διάσπασης προσοχής και συγκέντρωσης.
Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού θα γίνει σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, ανάλογα με το είδος της αναπηρίας και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης στην οποία απευθύνεται, ενώ η πλήρης προσβασιμότητα σε αυτό θα επιτευχθεί με κατάλληλη ψηφιακή τεχνολογία.
Στο πλαίσιο υλοποίησης της πράξης περιλαμβάνεται ακόμη η ανάπτυξη ειδικού εκπαιδευτικού υλικού που θα αφορά στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς αλλά και γενικά στην εκπαιδευτική πρακτική.
Κύριες δράσεις της Πράξης είναι οι ακόλουθες:
- Αξιοποίηση της εμπειρίας από τη χρήση του υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού για την αποτελεσματική ανάπτυξη του νέου.
- Ανάπτυξη (προμήθεια ή /και παραγωγή) προσβάσιμου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού για τις τάξεις Γ΄-ΣΤ’ Δημοτικού, για μαθητές με αναπηρία
και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένου και του Νηπιαγωγείου. - Ανάπτυξη εργαλείων για την παιδαγωγική αξιολόγηση των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς προκειμένου να συντάσσουν το εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης.
- Επιμόρφωση εκπαιδευτικών γενικής και ειδικής αγωγής
Δημιουργία και εφαρμογή συστήματος εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης. - Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για την αποδοχή της αναπηρίας και της διαφορετικότητας και την ανάπτυξη σχολικής ενταξιακής κουλτούρας.
- Δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, πληροφόρησης, προβολής και δημοσιότητας.
Το έργο είναι συνέχεια του γνωστού στην εκπαιδευτική κοινότητα «προσβάσιμου» http://www.prosvasimo.gr/el/ (Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες).
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Πράξης κ. Βασίλης Κουρμπέτης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «Το νέο έργο θα αναπτύξει τον μεγαλύτερο όγκο προσβάσιμου υλικού που έχει δημιουργηθεί ποτέ στη χώρα μας. Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο θα είναι υπερδιπλάσιο των παραδοτέων του Προσβάσιμου και θα καλύπτει τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Ο.Η.Ε. για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και ειδικότερα του άρθρου 24 για την εκπαίδευση και του άρθρου 9 για την προσβασιμότητα».
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Πράξης, κ. Βασίλη Κουρμπέτη στα τηλέφωνα: 213 1335301, 213 1335305 ή 6936121784 ή στο email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
Ημερομηνία : Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017
Τόπος : Αίθουσα Εκδηλώσεων Διοικητήριο Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας, Φίλωνος 35-39, Λιβαδειά.
Ώρα: 09:30 έως 14:30
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο των Στρατηγικών Συμπράξεων στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + αναφορικά με την ανάπτυξη και ενίσχυση διακρατικών συνεργασιών μεταξύ φορέων/οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης, θα υλοποιήσει το έργο «Teaching European Sign Languages as a First Language» με διακριτό τίτλο: “SIGN FIRST” (Διδασκαλία Ευρωπαϊκών Νοηματικών Γλωσσών ως πρώτη γλώσσα), με κωδικό 2016-1-EL01-KA201-023513.
Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (IKY) είναι η Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+. Η διακρατική Στρατηγική Σύμπραξη αποτελείται από εφτά (7) διαφορετικούς οργανισμούς τριών χωρών της Ε.Ε. (Ελλάδα, Κύπρο, Ολλανδία) και έναν ανεξάρτητο οργανισμό από την Ελβετία.
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη δίγλωσσων προγραμμάτων που στοχεύουν στην καλλιέργεια της εγγραμματοσύνης των Κωφών και Βαρηκόων μαθητών και τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού ενταξιακού σχολικού περιβάλλοντος.
Στη βάση αυτή, κύριος στόχος του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση εκπαιδευτικών που διδάσκουν Ευρωπαϊκές Νοηματικές Γλώσσες σε μαθητές με προβλήματα ακοής ως πρώτη γλώσσα, χρησιμοποιώντας ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αλλά και ένα κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί με τη σειρά τους να συμβάλλουν, εφαρμόζοντάς τα, στη βελτίωση των ακαδημαϊκών επιδόσεων της ομάδας στόχου.
Το Πρόγραμμα “SIGN FIRST”απευθύνεται σε παιδιά του Νηπιαγωγείου και των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, ηλικίας 4-7 ετών. Πάραυτα, υπάρχει η δυνατότητα επέκτασής του και σε μαθητές μεγαλύτερων τάξεων. Οι συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα συνοπτικά είναι: -Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (IEΠ) είναι ο συντονιστής του έργου. Το ΙΕΠ δημιουργεί συστηματικά προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό.
Πρόσφατα , το 2015, ανέπτυξε το πρώτο πολυμεσικό υλικό για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτη γλώσσα για το Νηπιαγωγείο (http://www.prosvasimo.gr/el/gia-mathites-me-provlimata-akohs/vlepw-kai-mathainw ), όπως και για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (http://www.prosvasimo.gr/el/koita-me-kati-sou-leo). Το υλικό αυτό είναι το βασικό εργαλείο για την υλοποίηση του Προγράμματος.
-Δύο (2) Πανεπιστήμια που εξειδικεύονται στη διδασκαλία και την αξιολόγηση των Νοηματικών Γλωσσών, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών στην Ειδική Αγωγή της Ζυρίχης και το Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Κύπρου.
-Δύο (2) σχολεία για Κωφούς και Βαρήκοους μαθητές, τα οποία εφαρμόζουν δίγλωσσα προγράμματα και διδάσκουν τη Νοηματική Γλώσσα ως πρώτη γλώσσα το Ειδικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης – Πεύκης και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Αργυρούπολης.
-Ένα (1) Ερευνητικό Κέντρο Νοηματικής Γλώσσας, το Κέντρο Ολλανδικής Νοηματικής Γλώσσας.
-Ένας (1) Οργανισμός ιδιωτικού δικαίου με μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία προσβάσιμου ψηφιακού υλικού για μαθητές με αναπηρία στην ενταξιακή εκπαίδευση, η HABILIS IKE.
Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος της Πράξης κ. Βασίλης Κουρμπέτης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Το Πρόγραμμα βασίζεται στις αρχές της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, στον Καθολικό Σχεδιασμό για τη μάθηση (Universal Design for Learning – UDL καθώς και στις αρχές της Δίγλωσσης Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Η πρώτη εναρκτήρια διακρατική συνάντηση των εταίρων που θα γίνει στην Αθήνα το Σαββατοκύριακο της 3ης Δεκεμβρίου, Παγκόσμιας Ημέρας των Ατόμων με Αναπηρία, θα περιλαμβάνει επισκέψεις σε σχολικές μονάδες Κωφών και Ενώσεις Κωφών. Επιπροσθέτως, ευχαριστούμε θερμά το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ), ως η Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+, για την αρχική αλλά και συνεχή υποστήριξη στο έργο μας».
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε με τον Επιστημονικό Υπεύθυνο της Πράξης, κ. Βασίλη Κουρμπέτη στα τηλέφωνα: 213 1335301, 213 1335305 ή 6936121784 ή στο email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ολοκλήρωσε την Πράξη: «Σχεδιασμός και Ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού & εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη» και διοργάνωσε σε μεγάλες πόλεις της επικράτειας (εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης) Επιμορφωτικά Σεμινάρια με τίτλο «Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση». http://www.prosvasimo.gr/el/dekapenthimero-enhmerwshs
Σε συνέχεια των επιμορφωτικών σεμιναρίων, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει Επιμορφωτική Ημερίδα με τίτλο «Ημερίδα Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση» στο Κεντρικό Κτίριο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι), στην Αίθουσα Jacqueline de Romilly, το Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 09.30 - 14.30.
http://www.prosvasimo.gr/el/hmerida-enhmerwshs
Μέσω του συγκεκριμένου έργου έγιναν προσβάσιμα στους μαθητές με αναπηρία όλα τα μαθήματα της Α’ και Β’ Δημοτικού και ειδικότερα: η Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Μαθηματικά, το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων και η Γλώσσα. Επιπλέον, έχουν δημιουργηθεί δύο εκπαιδευτικά πακέτα για τη διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτης γλώσσας για το νηπιαγωγείο και την Α’ και Β΄ Δημοτικού. Επίσης, είναι έτοιμα άλλα δύο εκπαιδευτικά πακέτα για τους μαθητές με προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης και ακόμη ένα για παιδιά με κινητικές αναπηρίες που αφορά στην κινητικότητα, στον προσανατολισμό και τις δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης.
Όλο το παραχθέν υλικό καλύπτει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που παρουσιάζουν προβλήματα όρασης, προβλήματα ακοής, κινητικά προβλήματα των άνω άκρων, μέτρια και ελαφριά νοητική αναπηρία, αυτισμό και προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης
«Η ηλεκτρονική προσβασιμότητα για τα άτομα με αναπηρία είναι βασικός άξονας της εκπαιδευτικής πολιτικής και η παραγωγή των προσβάσιμων βιβλίων της Α’ και Β’ Δημοτικού για μαθητές με αναπηρία αποτελεί έμπρακτο δείγμα εφαρμογής της πολιτικής αυτής».
«Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες είναι μέρος της Εθνικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το προσβάσιμο υλικό που παράγεται και καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία στην εκπαίδευση» ανέφερε ο επιστημονικός υπεύθυνος του Έργου, Βασίλης Κουρμπέτης.
Ταυτότητα Ημερίδας
Ο χαρακτήρας της Ημερίδας είναι επιμορφωτικός. Στόχος είναι να παρουσιαστεί η πληθώρα των δράσεων που υλοποιήθηκαν μέσω του Έργου. Η ομάδα των ειδικών επιστημόνων-εμπειρογνωμόνων του Έργου θα ενημερώσει τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους εκπαιδευτικούς και τους εν γένει ενδιαφερόμενους (γονείς, μαθητές κλπ.) για τη σκοπιμότητα και τα οφέλη από την υλοποίηση του Έργου μέσα από ομιλίες και διαδραστικές, βιωματικές δραστηριότητες.
Συμμετοχή
Δεν υπάρχει κανένα κόστος για τη συμμετοχή σας. Όσοι επιθυμείτε να συμμετάσχετε στην ημερίδα θα πρέπει να δηλώσετε συμμετοχή ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα:
https://docs.google.com/forms/d/1X_kbVQklWweu15cGZ0tSghs8oSJ-yeZom51hjBSrxjE/viewform
Επιπλέον, όσοι έχετε ανάγκες προσβασιμότητας, όπως διερμηνέα ΕΝΓ, συνοδό κ.ά., παρακαλούμε να το δηλώσετε στην ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής, για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας.
Το υλικό που παρουσιάζεται στα σεμινάρια είναι διαθέσιμο δωρεάν σε κάθε ενδιαφερόμενο, στην ιστοσελίδα του έργου: http://www.prosvasimo.gr/el/
Το Έργο «Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες – Οριζόντια Πράξη», MIS 299743 και κωδικό ΣAE 2010ΣΕ84580212 υλοποιείται στο πλαίσιο της πρόσκλησης ΑΡ. 70της ΕΥΔ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», στα πλαίσια του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ 2007-2013), στον Άξονα Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος: “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση”.