Το όραμά μας
Ένα Σχολείο για όλα τα παιδιά με συμπεριληπτική κουλτούρα και διαφοροποιημένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μαθησιακό περιβάλλον,όπως αποτυπώνεται στο video -μήνυμα του Ευρωπαϊκού Φορέα για την Ειδική Αγωγή και την Ένταξιακή Εκπαίδευση
Ο σκοπός μας
Η συνεχής επεξεργασία των προγραμμάτων, των ειδικών μεθόδων και πρακτικών και του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να εξασφαλίζεται
- το δικαίωμα στην εκπαίδευση του κάθε παιδιού που αντιμετωπίζει δυσκολίες και εμπόδια, σε οποιαδήποτε φάση της σχολικής του ζωής
- η διαφοροποίηση της διδακτικής μεθοδολογίας και της παιδαγωγικής κουλτούρας
- η διεπιστημονικότητα στην υποστήριξη των ατομικών αναγκών και η διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών
- η μαθησιακή ένταξη μέσω πολύγλωσσου και πολυ-πολιτισμικού υλικού
- η συμπεριληπτική κουλτούρα και η πολιτισμική και πολύγλωσση μάθηση
- η υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ειδικότερα των εκπαιδευτικών με αναπηρία
Το έργο της Μονάδας είναι να ερευνά και να προαγάγει
- την παιδαγωγική και διδακτική της σχολικής και μαθησιακής ένταξης
- την μεθοδολογία για την συμπερίληψη των παιδιών με διαφορετικό γλωσσικό, μαθησιακό, πολιτισμικό και κοινωνικό υπόβαθρο
- τις αρχές, τα εργαλεία και τις διαδικασίες για την εξατομίκευση και τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας
- τα προγράμματα σπουδών και το ωρολόγιο πρόγραμμα των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
- τον εκπαιδευτικό προγραμματισμότης πρώιμης και έγκαιρης παρέμβασης στην αναπηρία
- τον εκπαιδευτικό και διδακτικό προγραμματισμό της υποδοχής και μαθησιακής ένταξης νεοεισερχόμενων μαθητών και μαθητριών
- την μεθοδολογία της μετάβασης και της προαγωγής της μαθησιακής ετοιμότητας των ευάλωτων παιδιών
- την παρακολούθηση και ενσωμάτωση των διεθνών και ευρωπαϊκών εργαλείων υιοθέτησης των δικαιωμάτων του παιδιού
- τις εκπαιδευτικές δράσεις για την εξάλειψη των διακρίσεων
- τα αναγκαία παιδαγωγικά μέτρα για την αποτροπή κάθε μορφής σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής των παιδιών με αναπηρία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- τις μεθόδους και τα εργαλεία για την βελτίωση της προσβασιμότητας των προγραμμάτων σπουδών σε όλα τα μαθησιακά στυλ
- τη μεθοδολογία και τα εργαλεία για τις υποστηρικτικές υπηρεσίες του εκπαιδευτικού συστήματος
- την προσβασιμότητα του επιμορφωτικού υλικού και των δημοσιεύσεων του Ι.Ε.Π. σε εκπαιδευτικούς με αναπηρία και εντυποαναπηρία
- τις διαδικασίες μετάβασης, συνέργειας με υποστηρικτικούς θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης και τις υπηρεσίες υγείας και ψυχικής υγείας