Δράσεις επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών της Κύπρου: «Διαφοροποίηση και Ειδική Εκπαίδευση»

«Εκπαιδευτικές πρακτικές και στρατηγικές Διαφοροποίησης για την εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης»

Η 3η θεματική ενότητα αφορά αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Εκπαίδευσης και, ως εκ τούτου, το περιεχόμενο προσαρμόστηκε στις ανάγκες της συγκεκριμένης ομάδας στόχου. Ειδικότερα, συνίσταται από τις κάτωθι υποενότητες: α) βήματα σχεδιασμού της εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ειδική εκπαίδευση, με αναφορά στην αρχική εκπαιδευτική αξιολόγηση σε όλους τους τομείς, τη σύνταξη της παιδαγωγικής έκθεσης, του ΕΠΕ-στοχοθεσία-σχεδιασμός διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων με βάση το προφίλ του παιδιού, την εφαρμογή των διαφοροποιημένων προσεγγίσεων, την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό αναφορικά με την εκπαιδευτική παρέμβαση, τις διαδικασίες, τα μέσα και τις μεθόδους, καθώς και της προόδου των παιδιών και τέλος τον ανασχεδιασμό του Ε.Π.Ε. (Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης), των στόχων και των παρεμβάσεων, β) υλικό για την ειδική εκπαίδευση και συγκεκριμένα, προσαρμοσμένα σχολικά εγχειρίδια, λογισμικά, πολυμεσικές εφαρμογές, εικονολεξικό και καλές πρακτικές για την εκπαίδευση μαθητών/-τριών με αναπηρία, οδηγοί εκπαιδευτικών ανά αναπηρία, οδηγοί διαφοροποίησης της διδασκαλίας ανά αναπηρία, και οδηγοί εκπαιδευτικής αξιολόγησης, κοινωνικές ιστορίες για την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών/-τριών με αναπηρία και τη αυτόνομη διαβίωσή τους, Προγράμματα Σπουδών για την ειδική εκπαίδευση και υλικό για τις μαθησιακές δυσκολίες, γ) εκπαιδευτικές πρακτικές και στρατηγικές διαφοροποίησης για μαθητές/-τριες με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δ) Κοινωνικές Ιστορίες. Μετά την παρουσίαση των βημάτων και των εκπαιδευτικών πρακτικών και υλικών, ακολούθησε εργαστήριο στο πλαίσιο του οποίου οι εκπαιδευτικοί σε ομάδες αξιοποίησαν τις γνώσεις που αποκόμισαν και σχεδίασαν εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και κοινωνικές ιστορίες για την εκπαίδευση συγκεκριμένων μελετών περίπτωσης.

Υ.Π.Π.Α.

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Χάρτης ΙΕΠ

Social Media

Top