
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1267)
Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.
Αθήνα, 02/04/2025
Δελτίο Τύπου
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συνεχίζει τη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων για μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της νέας Πράξης με Κωδικό ΟΠΣ 6019204.
Οι εξετάσεις αυτές πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εθνικό επίπεδο και αξιολογούν τις γενικές γνώσεις των μαθητών στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Στόχος είναι η συλλογή πολύτιμων δεδομένων που συμβάλλουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη (2021-22, 2022-23 και 2023-24), συμμετείχε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα έως 6.000 μαθητών από κάθε βαθμίδα, προσφέροντας χρήσιμα συμπεράσματα για την εκπαιδευτική πολιτική.
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, το ΙΕΠ συνεχίζει την προσπάθεια για τα σχολικά έτη 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027, διασφαλίζοντας ότι οι διαγνωστικές εξετάσεις θα συνεχίσουν να αποτελούν εργαλείο ενίσχυσης της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Σύντομα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων για το σχολικό έτος 2023-2024.
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx.
Αθήνα, 2/04/2025
Ανακοίνωση
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Γιορτάζουμε το Παιδικό Βιβλίο και την Αναγνωστική Απόλαυση
«Οι μεγάλοι δεν καταλαβαίνουν ποτέ τίποτα από μόνοι τους και είναι κουραστικό τα παιδιά συνεχώς και πάντα να τους εξηγούν τα πράγματα.»
Ο Μικρός Πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery
Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, γιορτάζουμε τον μοναδικό ρόλο που διαδραματίζει το παιδικό βιβλίο στην ανάπτυξη των παιδιών και στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Το παιδικό βιβλίο είναι ένας τρόπος ψυχαγωγίας και ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν τον κόσμο γύρω τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Το απόσπασμα από τον Μικρό Πρίγκιπα μάς θυμίζει την αξία της παιδικής αντίληψης και τη σημασία να κατανοούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια των παιδιών. Τα παιδικά βιβλία βοηθούν τα παιδιά να ταξιδέψουν, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τη φαντασία τους, και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση – στοιχεία που ενισχύουν την προσωπική τους ανάπτυξη.
Φέτος, προχωράμε σε μια ιστορική πρωτοβουλία στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής που παρουσιάστηκε από τον πρωθυπουργό και την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, εντάσσοντας ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα στη διδακτική πράξη με στόχο να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία και να βοηθηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν μια πιο ολοκληρωμένη αναγνωστική ταυτότητα. Αυτή η πρωτοβουλία ενισχύεται με τις ενημερώσεις και τα εργαστήρια που πραγματοποιεί το ΙΕΠ και απευθύνονται σε πρώτη φάση στους Συμβούλους Εκπαίδευσης Δασκάλων, Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, και σε δεύτερη φάση στους Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων και Νηπιαγωγών.
Τα 19 από τα 21 βιβλία που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή και μπορείτε να τα μεταφορτώσετε από την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ για το λογοτεχνικό βιβλίο (https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio). Επιπλέον, η πρωτοβουλία αυτή ενισχύεται και από την ψηφιακή πλατφόρμα eVivlio (https://evivlio.gov.gr/), η οποία προσφέρει εφαρμογή για κινητές ψηφιακές συσκευές και δίνει ηχητική πρόσβαση στα βιβλία, αναγνωσμένα από κορυφαίους ηθοποιούς, προσφέροντας μια νέα διάσταση στην ανάγνωση και ενισχύοντας την αναγνωστική απόλαυση για τους/τις μαθητές/τριες.
Τα δύο από τα 21 βιβλία που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα είναι βιβλία για τα οποία παραχωρήθηκε άδεια χρήσης σε έντυπη μορφή από τους εκδοτικούς οίκους Διόπτρα και Ψυχογιός. Αυτά αφορούν τη Δ΄ Δημοτικού (Μέγας Αλέξανδρος, Νίκος Καζαντζάκης) και τη Γ΄ Γυμνασίου (Ζητείται Ελπίς, Αντώνης Σαμαράκης).
Αναγνωρίζοντας τη σημασία του παιδικού βιβλίου για την ανάπτυξη της φαντασίας και της ενσυναίσθησης των παιδιών, καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν για να προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον κόσμο και να ταξιδέψουν πέρα από αυτόν, αξιοποιώντας τα εργαλεία που τους παρέχονται. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η πρωτοβουλία δημιουργεί ένα πλούσιο περιβάλλον ανάγνωσης στις σχολικές αίθουσες, προάγοντας την αγάπη για το διάβασμα και ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με τη λογοτεχνία.
Αθήνα, 31/03/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αναλαμβάνει την υλοποίηση δύο ακόμα ευρωπαϊκών έργων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, με τριετή διάρκεια το καθένα. Τα έργα αυτά ανοίγουν νέους δρόμους στη δημιουργική εκπαίδευση και την ισότητα των φύλων στις ΤΠΕ, προσφέροντας μοναδικές ευκαιρίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
TA Maker Education: Καινοτομία και Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση
Το «TA Maker Education» έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης: την ενσωμάτωση της δημιουργικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από καινοτόμες μεθόδους, το έργο στοχεύει να εμπνεύσει τη νέα γενιά ώστε να εξερευνήσει τον κόσμο της τεχνολογίας και της σκέψης.
Στο πλαίσιο του έργου θα δημιουργηθεί μια Ακαδημία Εκπαιδευτικών, η οποία θα παρέχει πρωτοποριακά προγράμματα επιμόρφωσης, δίνοντας στους εκπαιδευτικούς τα απαραίτητα εργαλεία για να καλλιεργήσουν την καινοτομία στις τάξεις τους.
Συμμετέχουν 9 κορυφαίοι φορείς από την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία και την Εσθονία. Υπεύθυνος του έργου «TA Maker» είναι ο κ. Ιωάννης Σπίνος, αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής.
EMPOWER: Στηρίζοντας τις γυναίκες στις ΤΠΕ
Tο «EMPOWER» έρχεται να σπάσει τα στερεότυπα και να ενισχύσει τη συμμετοχή των γυναικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Μέσα από στοχευμένες δράσεις και την παρουσίαση ισχυρών γυναικείων προτύπων, το έργο στοχεύει να ενθαρρύνει περισσότερες γυναίκες να ακολουθήσουν καριέρα στον τομέα των ΤΠΕ και να μειώσει το χάσμα των φύλων στον χώρο της τεχνολογίας.
Συμμετέχουν 11 κορυφαίοι φορείς και πανεπιστήμια από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία και την Ισλανδία. Υπεύθυνη του έργου “EMPOWER” είναι η κ. Χριστίνα – Ερριέττα Συκά, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ, κλάδου ΠΕ06 - Αγγλικής.
Το ΙΕΠ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να συμμετάσχει ενεργά στις δράσεις των δύο αυτών έργων και να επωφεληθεί από τις καινοτόμες επιμορφωτικές δυνατότητες που προσφέρουν. Μείνετε ενημερωμένοι, εμπνευστείτε και γίνετε μέρος της αλλαγής στην εκπαίδευση!
Αθήνα, 28/03/2025
Στο πλαίσιο της ένταξης ολοκληρωμένων λογοτεχνικών έργων στην διδακτική πράξη που σχεδίασε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει δράσεις ενημέρωσης για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης.
Από το σχολικό έτος 2024-2025 ενσωματώνονται ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα στη διδακτική πράξη ενισχύοντας τις δράσεις φιλαναγνωσίας και ψυχαγωγικής ανάγνωσης ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να απολαμβάνουν τη λογοτεχνία ως αυτόνομη εμπειρία. Η επιλογή των έργων έγινε με βάση ηλικιακά και γνωστικά κριτήρια, καθώς και κριτήρια ενδιαφέροντος, καλύπτοντας τις θεματικές των Προγραμμάτων Σπουδών για τη Λογοτεχνία.
Για την υποστήριξη της εφαρμογής το ΙΕΠ προγραμματίζει τις εξής δράσεις:
- 1 και 2 Απριλίου 2025: Ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων.
- 8 Απριλίου 2025: Ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
- Θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ02 Φιλολόγων και ΠΕ60 Νηπιαγωγών.
Οι Σύμβουλοι, μέσω αυτών των δράσεων, θα διευρύνουν την κατανόησή τους σχετικά με τα ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα και θα ενισχυθούν ώστε να υποστηρίξουν τους/τις εκπαιδευτικούς με τα κατάλληλα εργαλεία για την αποτελεσματική αξιοποίηση των λογοτεχνικών έργων στην τάξη.
Ταυτόχρονα, η καινοτόμος ψηφιακή πλατφόρμα eVivlio παρέχει πρόσβαση σε 19 επιλεγμένα βιβλία, επιτρέποντας στους μαθητές και τις μαθήτριες να ακούν τα έργα μέσω σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις ενημερωτικές δράσεις και τα λογοτεχνικά έργα θα βρείτε στον σύνδεσμο: https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio
Αθήνα, 27-03-2025
Το SUB.8 «Δράσεις Κατάρτισης Εκπαιδευτικών (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5180858) το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα έργα του ΙΕΠ στην κατεύθυνση αναβάθμισης των επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς.
Αντικείμενο του έργου είναι η επιμόρφωση 120.000 εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και 35.000 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής συνολικά με στόχο την τεχνολογική, παιδαγωγική και διδακτική πλαισίωσή τους καθώς και α) την ενίσχυση της γνώσης περιεχομένου σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών και β) την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, διαδραστικοί πίνακες, εργαστήρια ρομποτικής, κ.α.) που έχουν ή αναμένεται να εισαχθούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η Ομάδα Έργου του ΙΕΠ διαχειρίζεται το έργο με συνέπεια, εξασφαλίζοντας την ομαλή υλοποίησή του. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ όρισε τη Σύμβουλο Α΄ του ΙΕΠ, κ. Ειρήνη Γεωργάκη, ως νέα υπεύθυνη του έργου, συνεχίζοντας την υλοποίησή του με αποτελεσματικότητα.
Αθήνα, 26/03/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της προώθησης των δράσεων για την ενίσχυση του Ενεργού Πολίτη, αναλαμβάνει τον συντονισμό και την υλοποίηση ενός νέου ευρωπαϊκού έργου που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ και έχει διάρκεια τριών ετών. Στο έργο συμμετέχουν συνολικά έντεκα (11) εταίροι, Υπουργεία, κορυφαία πανεπιστήμια και οργανισμοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.
Το έργο «BRIDGES» (Policy Experimentation Action, Project 101195708) έχει ως στόχο να καταδείξει πώς τα εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να δημιουργήσουν νέα επίπεδα ευαισθητοποίησης και να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον.
Το έργο αυτό δίνει έμφαση στην πιλοτική εφαρμογή δράσεων σε σχολεία και βρίσκεται σε άμεση συνέργεια με το έργο «SYNAPSES» (Project: 101102346) στο οποίο συμμετέχει το ΙΕΠ και εστιάζει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Αειφόρο Ιδιότητα του Πολίτη, μία έννοια που ενσωματώνει τις αρχές της αειφορίας στους ρόλους, τις ευθύνες και τα δικαιώματα των πολιτών.
Υπεύθυνη του έργου «BRIDGES» ορίζεται η Διευθύντρια του ΙΕΠ, κ. Εύη Τρούκη, Διδάκτωρ σε θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, η οποία αναλαμβάνοντας το εν λόγω Έργο, δίνει τη σκυτάλη στον κ. Νίκο Χριστοδούλου, Σύμβουλο Β΄ του ΙΕΠ, που θα αναλάβει Υπεύθυνος του έργου «SYNAPSES».
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να παρακολουθεί τις δράσεις που υλοποιεί μέσα από τα δύο αυτά ευρωπαϊκά έργα και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που δίνουν για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.
Το Ευρωπαϊκό Έργο “Aelia – Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability”, που υλοποιεί το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ) και τη συμμετοχή Εκπαιδευτικών Οργανισμών και Φορέων από πέντε Ευρωπαϊκές χώρες, πραγματοποιεί δύο διά ζώσης επιμορφωτικά σεμινάρια για την ενσωμάτωση και την εφαρμογή πρακτικών αειφορίας στην εκπαίδευση με θέμα:
«Ανάπτυξη ικανοτήτων εκπαιδευτικών ηγετών για την ενσωμάτωση και αξιολόγηση πρακτικών αειφορίας στην εκπαίδευση»
Τα σεμινάρια απευθύνονται σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, Προϊσταμένους/ες Εκπαιδευτικών Θεμάτων, Υπεύθυνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, καθώς και σε Διευθυντές/τριες και Υποδιευθυντές/τριες δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το τρέχον σχολικό έτος.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής αποκλειστικά μέσω του συνδέσμου https://www.iep.edu.gr/services/mitroo/ από 26-03-2025 και ώρα: 14:00 έως 30-03-2025 και ώρα 14:00.
Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν Α) Τετάρτη 02-04-2025 και Παρασκευή 04-04-2025 (16:00-21:00) και Β) Δευτέρα 07-04-2025 και Τετάρτη 09-04-2025 (16:00-21:00), από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ – Σκουφά 75, Αθήνα), που είναι και ο Συντονιστής στο Έργο “AELIA”.
Στόχος των σεμιναρίων είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών ηγετών με πρακτικά εργαλεία, ώστε να ενσωματώσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση στο έργο τους και να γίνουν παράγοντες πολλαπλασιασμού της αλλαγής.
Δείτε την Πρόσκληση εδώ
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αναλαμβάνει την υλοποίηση της πρωτοβουλίας «Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Λύκεια», στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) με τον Οργανισμό Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Organisation – IBO) και κατόπιν της υπογραφής σχετικής Υπουργικής Απόφασης.
Η δράση αυτή εντάσσεται στη συνολική στρατηγική αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και έχει ως στόχο να ενισχύσει τις ευκαιρίες μάθησης για τους μαθητές και τις μαθήτριες, εστιάζοντας στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ερευνητικών δεξιοτήτων, αναστοχασμού και επικοινωνίας σε διεθνές περιβάλλον.
Το πρόγραμμα παρέχει στους μαθητές και τις μαθήτριες εργαλεία για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας, ενώ οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα έχουν πρόσβαση σε επιμορφωτικές δράσεις και συνεργασίες με τη διεθνή κοινότητα του ΙΒ. Η εφαρμογή του προγράμματος θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2026-2027 σε επιλεγμένα Πρότυπα και Πειραματικά, Μουσικά και Καλλιτεχνικά Λύκεια, με προοπτική μελλοντικής διεύρυνσης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του.
Το ΙΕΠ έχει αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία όλων των απαραίτητων ενεργειών για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης, διασφαλίζοντας ότι εντάσσεται αρμονικά στον ευρύτερο σχεδιασμό για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας σε όλα τα δημόσια σχολεία. Για τον σκοπό αυτό, έχει συσταθεί ομάδα έργου, η οποία θα διασφαλίσει την ομαλή εφαρμογή του προγράμματος.
Υπεύθυνη της δράσης: Αγλαΐα Τουρίμπαμπα, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ
Αναπληρωτής υπεύθυνος για τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία: Κωνσταντίνος Κερασοβίτης, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ
Αναπληρώτρια υπεύθυνη για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία: Κατερίνα Παλαιολογοπούλου, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΙΕΠ
Σχετικά ΦΕΚ
Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 6/06-03-2025 & 7/13-03-2025 Πρακτικών της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμών και Αξιολόγησης Προσφορών προμηθειών και υπηρεσιών του ΙΕΠ, με υποχρέωση χρήσης του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), για τις ανάγκες του του υπ’ αρ. πρωτ. 13096/24-10-2024 (Αρ. Διακ. 02/2024, Α/Α ΕΣΗΔΗΣ 360601) Ανοικτού Διεθνούς Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με ΑΔΑΜ: 24PROC015660089 «Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου για την υλοποίηση και ολοκλήρωση Πράξεων» που εντάσσεται ως Υποέργο 2 στην Πράξη «Τεχνική Βοήθεια για την υποστήριξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής» κωδικός ΟΠΣ 6006967, το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (ΕΚΤ+) - ΕΣΠΑ) και το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του Προγράμματος «ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ 2021-2027»
Κατά της εν λόγω απόφασης χωρεί προδικαστική προσφυγή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 3.4 της με αρ. πρωτ. 13096/24-10-2024 (Αρ. Διακήρυξης 02/2024).
Αθήνα, 12-03-2025
Πρόσκληση σε Ενημερωτική Ημερίδα για
Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις
«Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Ρόδος, Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025, 10:00 - 14:00
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), προσκαλούν τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο: «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Η ενημερωτική ημερίδα αποσκοπεί στην παρουσίαση του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και την ανάδειξη πρωτοβουλιών που ενισχύουν την ενεργό πολιτειότητα. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2025, από τις 10:00 έως τις 14:00, στην αίθουσα «Κορνήλιος Καστοριάδης», στο ισόγειο του κτιρίου «Κλεόβουλος» του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο.
Η ημερίδα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και, ως εκ τούτου, δεν προβλέπεται η έκδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης.
Παρακάτω θα βρείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης. Περισσότερες πληροφορίες για τις «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: https://act.digitalschool.gov.gr/.
Πρόγραμμα Ενημερωτικής Ημερίδας
Προσέλευση - Εγγραφές |
10:00 - 10:30 |
Χαιρετισμοί Ιωάννης Παπαδομαρκάκης Αν. Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου |
10:30 - 11:00 |
Δράσεις Ενεργού Πολίτη Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος ΙΕΠ, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου
|
11:00 - 11:20 |
Δράσεις: «Λογοτεχνία για όλους: Δημιουργώντας μια ψηφιακή βιβλιοθήκη συμπερίληψης και δημιουργικότητας» 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου «Άυλη πολιτιστική κληρονομιά: Αειφόρο Σχολείο» 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Κάσου «Τα Γερά Μολύβια» 5ο Γυμνάσιο Ρόδου |
11:20 - 12:10 |
Διάλειμμα |
12:10 - 12:40 |
Ευρωπαϊκές δράσεις και συνέργειες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Κοινότητες πρακτικής εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών για την ενεργό και βιώσιμη πολιτειότητα Παρασκευή Τρούκη, Διευθύντρια ΙΕΠ |
12:40 - 13:00 |
Πρόγραμμα Σπουδών και Παραδείγματα Δράσεων Ενεργού Πολίτη Παναγιώτης Πήλιουρας, Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Προϊστάμενος Τμήματος Α΄ΙΕΠ |
13:00 - 13:20 |
Συζήτηση & Λήξη Εργασιών |
13:20 - 14:00
|
More...
Αθήνα, 10/03/2025
Ανακοίνωση
Ορισμός νέου Υπευθύνου για το έργο «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών / Development of Digital Content in Schools» (Κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5174140).
Το έργο του μετασχηματισμού των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών βρίσκεται σε εξέλιξη!
Αποτελεί ένα από τα εμβληματικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που έχει αναλάβει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και περιλαμβάνει την ανάπτυξη 15.000 ανοικτών μαθησιακών αντικειμένων/ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων, 4.000 Εκπαιδευτικών Σεναρίων, 4.000 Ψηφιακών Μαθημάτων, 3.200 βιντεομαθημάτων, μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα ψηφιακής εκμάθησης και υποστήριξη των πλατφορμών του Ψηφιακού Σχολείου και του Ψηφιακού Φροντιστηρίου.
Υπεύθυνος του Έργου αναλαμβάνει ο κ. Παναγιώτης Πήλιουρας, Σύμβουλος Α΄ ΙΕΠ, Προϊστάμενος του Τμήματος Α΄ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
Υπεύθυνη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» ορίζεται η κ. Παρασκευή Μουτσάκη.
Υπεύθυνη του Υποέργου 2 «Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο/Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (OERs) και εργαλεία» ορίζεται η κ. Παναγιώτα Ξυνή.
Περισσότερα στο: https://www.iep.edu.gr/el/tameio-anakampsis-erga/digital-development
Αθήνα, 10-03-2025
Δελτίο Τύπου
Πρόσκληση σε Ενημερωτική Ημερίδα για
Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις
«Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Κέρκυρα, Τρίτη, 11 Μαρτίου 2025, 10:00 – 14:00
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και η Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) προσκαλούν τους/τις εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο: «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».
Η ενημερωτική ημερίδα αποσκοπεί στην παρουσίαση του Νέου Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» και την ανάδειξη πρωτοβουλιών που ενισχύουν την ενεργό πολιτειότητα. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, στην αίθουσα του Πνευματικού κέντρου της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων, στην Κέρκυρα.
Η ημερίδα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν προβλέπεται η έκδοση βεβαιώσεων παρακολούθησης.
Η ημερίδα θα μεταδίδεται και ζωντανά μέσω διαδικτύου: https://www.youtube.com/@pdeionion
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις Δράσεις του Ενεργού Πολίτη, επισκεφθείτε τον ιστότοπο: 🔗 https://act.digitalschool.gov.gr/
Πρόγραμμα Ενημερωτικής Ημερίδας Κέρκυρας
Προσέλευση - Εγγραφές |
10:00 - 10:30 |
Χαιρετισμοί Πέτρος Αγγελόπουλος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων Όλγα Παχή Π.Ε.Π.Ε. Ιονίων Νήσων
|
10:30 - 10:45 |
Δράσεις Ενεργού Πολίτη Σπυρίδων Δουκάκης, Πρόεδρος ΙΕΠ, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου
|
10:45 - 11:15 |
Ευρωπαϊκές δράσεις και συνέργειες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: Κοινότητες πρακτικής εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών για την ενεργό και βιώσιμη πολιτειότητα Παρασκευή Τρούκη, Διευθύντρια ΙΕΠ
|
11:15 - 11:45 |
Διάλειμμα |
11:45 - 12:00 |
Δράσεις – Παρουσιάσεις Σχολείων 4ο Πειραματικό Δημοτικό Κέρκυρας 7ο Γυμνάσιο Κέρκυρας-Αθηναγόρειο
|
12:00 - 12:30 |
Πρόγραμμα Σπουδών και Παραδείγματα Δράσεων Ενεργού Πολίτη Νικόλαος Χριστοδούλου, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ, Συντονιστής της Μονάδας Εκπαιδευτικής Καινοτομίας ΙΕΠ
|
12:30 - 13:00 |
Συζήτηση & Λήξη Εργασιών
|
13:00 - 13:30 |
- Δείτε το πρόγραμμα εδώ
Σημαντική Ανακοίνωση – Αλλαγή Τοποθεσίας για την Έναρξη του Συνεδρίου!
Σε νέα τοποθεσία ξεκινά δυναμικά το Συνέδριο «Προσεγγίσεις για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού» την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025!
Η εναρκτήρια εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων «Jacqueline de Romilly» στο ισόγειο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, έναν χώρο που αναδεικνύει τη σημασία του θέματος που θα συζητήσουμε.
🔹 Έναρξη εγγραφών: 16:00 στην είσοδο της αίθουσας
🔹 Δυναμικές τοποθετήσεις, ουσιαστικός διάλογος, σημαντικές ανακοινώσεις!
Οι παράλληλες συνεδρίες του Σαββάτου 8 Μαρτίου 2025 θα πραγματοποιηθούν κανονικά στις αίθουσες του Μαράσλειου Διδασκαλείου.