
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1275)
Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.
Αθήνα, 11/04/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ενισχύει δυναμικά την αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων
Για τέταρτη συνεχόμενη σχολική χρονιά, υλοποιείται σε όλα τα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της χώρας το σύστημα συλλογικού προγραμματισμού, εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), μέσω της Πράξης «Υποστηρικτικές δράσεις για την αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων» (Κωδικός ΟΠΣ 6016313), συνεχίζει να στηρίζει ουσιαστικά τη διαδικασία αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η νέα αυτή Πράξη έρχεται να αναβαθμίσει το υφιστάμενο σύστημα, ενισχύοντας τα εργαλεία και τις υποδομές που το υποστηρίζουν. Στόχος είναι η ανάπτυξη και η αξιοποίηση μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής πλατφόρμας και μιας σύγχρονης διαδικτυακής πύλης, που θα διευκολύνουν την αποτύπωση, την παρακολούθηση και την ανάδειξη του έργου των σχολείων, προς όφελος ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Παράλληλα, το ΙΕΠ προχωρά σε στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του συλλογικού προγραμματισμού, αξιοποιώντας πολύτιμα δεδομένα και εμπειρίες που προέκυψαν από την εφαρμογή του συστήματος κατά την τελευταία τριετία.
Αθήνα, 11/04/2025
Δελτίο Τύπου
Διαδικτυακή Ενημερωτική Συνάντηση για τις Δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας
Για Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης & Επόπτες/τριες Ποιότητας
Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025, ώρα 10:00
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση για τους/τις Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης και τους/τις Επόπτες/τριες Ποιότητας των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025 και ώρα 10:00 π.μ..
Η συνάντηση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εγκυκλίου με αρ. πρωτ.: 36085/ΓΔ4/01-04-2025, η οποία αφορά την Πρόσκληση υποβολής προτάσεων Δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Στόχος της ενημέρωσης είναι η παρουσίαση της πρόσκλησης στο πλαίσιο του νέου προγράμματος σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», μέσα από τις οποίες μαθητές και μαθήτριες μπορούν να συνδεθούν δημιουργικά με την τοπική τους ιστορία και γεωγραφία. Θα ακολουθήσει συζήτηση και συντονισμός για τις διαδικασίες συμμετοχής και υλοποίησης των δράσεων.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.) με τον Οργανισμό Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate Organisation), το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υποστηρίζει την υλοποίηση της δράσης «Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Λύκεια», συνεχίζοντας με τις επιμορφωτικές δράσεις που απευθύνονται σε Διευθυντές/τριες και Συντονιστές του Προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) των σχολικών μονάδων που έχουν καταθέσει αίτηση για δημιουργία Τμημάτων ΙΒ, στελεχών εκπαίδευσης και εκπροσώπους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του ΙΕΠ.
Συγκεκριμένα, το Ι.Ε.Π. διοργανώνει διήμερη επιμορφωτική συνάντηση με φυσική παρουσία στην Αθήνα, την Παρασκευή 9 και το Σάββατο 10 Μαΐου 2025, με τίτλο: «Διεθνές Απολυτήριο σε Δημόσια Γενικά Λύκεια».
Η επιμόρφωση απευθύνεται στους/στις:
- Διευθυντές/ντριες και Συντονιστές IB των ακόλουθων σχολικών μονάδων, στις οποίες ξεκινά η εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου (IB):
- Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων
- Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων
- Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής
- Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
- Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνίδειος Σχολή
- Μουσικό ΓΕΛ Παλλήνης
- Μουσικό Σχολείο Αθήνας
- Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Γέρακα
- 1o Πρότυπο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»
- Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
- Μουσικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με Λυκειακές Τάξεις
- Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ηρακλείου
- Μουσικό Σχολείο Βόλου – Μουσικό Γυμνάσιο – Μουσικό Λύκειο
- Συμβούλους Εκπαίδευσης που έχουν την Παιδαγωγική Ευθύνη των παραπάνω σχολικών μονάδων
- Στελέχη από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που ανήκουν οι παραπάνω σχολικές μονάδες
- Εκπροσώπους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του ΙΕΠ.
Η διημερίδα έχει συνολική διάρκεια 15 ωρών και περιλαμβάνει εργαστήρια που υλοποιούνται από πιστοποιημένους/ες εκπαιδευτές/τριες του Οργανισμού IB, δίνοντας έμφαση στη φιλοσοφία, τις παιδαγωγικές αρχές και τη λειτουργία του Διεθνούς Απολυτηρίου.
Με τη συγκεκριμένη δράση, ενισχύεται η συστηματική και ποιοτική προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή του Διεθνούς Απολυτηρίου στη δημόσια εκπαίδευση, ανοίγοντας τον δρόμο για σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές και διεθνή πρότυπα μάθησης.
Δείτε την Πρόσκληση [εδώ]
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), στο πλαίσιο της εισαγωγής του Διεθνούς Απολυτηρίου (International Baccalaureate - IB) σε επιλεγμένες δημόσιες σχολικές μονάδες της χώρας, προχωρά στη διαμόρφωση των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης της εφαρμογής του.
Στο πλαίσιο αυτό απευθύνει πρόσκληση για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία θα υποστηρίζει τη συγκρότηση και λειτουργία του Μητρώου Εκπαιδευτικών που θα επιμορφωθούν για να διδάξουν στα νέα τμήματα IB.
Η πλατφόρμα θα αποτελέσει ένα σύγχρονο εργαλείο που θα υποστηρίζει την ηλεκτρονική υποβολή, διαχείριση και αξιολόγηση αιτήσεων, τη διαδικασία ενστάσεων, καθώς και τη συνεχή ενημέρωση των υποψηφίων για την πορεία της αίτησής τους.
Η δράση αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη συνολική στρατηγική αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, την προώθηση της κριτικής σκέψης, της έρευνας, του αναστοχασμού και της επικοινωνίας σε διεθνές περιβάλλον και την ενδυνάμωση του ρόλου των εκπαιδευτικών μέσα σε ένα δυναμικό περιβάλλον μάθησης.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση θα βρείτε στο
Αθήνα, 04/04/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής διοργανώνει συμπληρωματική εξ αποστάσεως ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο με θέμα «Το λογοτεχνικό βιβλίο στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας», για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων που δεν συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις 1 και 2 Απριλίου 2025.
Η ενημερωτική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, από τις 10:00 έως τις 12:30. Πληροφορίες για τη διαδικασία συμμετοχής περιλαμβάνονται στην πρόσκληση.
Κατά τον πρώτο κύκλο για τους Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων, που ολοκληρώθηκε στις 1 και 2 Απριλίου 2025, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν την ενσωμάτωση των λογοτεχνικών έργων στην τάξη, με στόχο την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, καθώς και την αξιοποίησή τους ως εργαλεία διδασκαλίας και παιδαγωγικής προσέγγισης.
Για περισσότερες λεπτομέρειες και για την πλήρη παρουσίαση της πρωτοβουλίας ένταξης του εκτενούς/αυτοτελούς λογοτεχνικού έργου στη σχολική εκπαίδευση, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio.
Πρόσκληση Συμμετοχής στην Επιμόρφωση
Αθήνα, 04/04/2025
Δελτίο Τύπου
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας – Εκπαίδευση για τον σεβασμό στη ζωή
Σήμερα, 4 Απριλίου 2025, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων, τα σχολεία της χώρας τιμούν την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, μια πρωτοβουλία που καθιερώθηκε από την περσινή σχολική χρονιά. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετάσχουν σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη βιοποικιλότητα, την προστασία του περιβάλλοντος και τον σεβασμό όλων των μορφών ζωής.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) υποστηρίζει ενεργά την ένταξη της φιλοζωικής εκπαίδευσης στο σχολικό πρόγραμμα, στο πλαίσιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης ΦΕΚ 710/Β/19-2-2025, η οποία ορίζει τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα (ΠΜΑ) ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Μέσα από βιωματικές και διαθεματικές προσεγγίσεις, οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς τα ζώα, ενημερώνονται για την υπεύθυνη υιοθεσία, κατανοούν τις ανάγκες των ζώων και ευαισθητοποιούνται για τα δικαιώματά τους.
Στο Νηπιαγωγείο, τα παιδιά μαθαίνουν για τις βασικές ανάγκες των ζώων και αναπτύσσουν την ενσυναίσθηση μέσω διαδραστικών δραστηριοτήτων.
Στο Δημοτικό, η εκπαίδευση επικεντρώνεται στην υπεύθυνη ιδιοκτησία ζώων και σε πρακτικές δράσεις, όπως η δημιουργία ασφαλών καταφυγίων.
Στο Γυμνάσιο, οι μαθητές εξετάζουν επαγγέλματα που σχετίζονται με τα ζώα, αναλύουν τις εικόνες των ζώων στα ΜΜΕ και συμμετέχουν σε δράσεις φιλοζωίας.
Στο Λύκειο, η εκπαίδευση εστιάζει σε επαγγελματικές και νομικές προεκτάσεις της φιλοζωίας, τη σχέση της με τη δημόσια υγεία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η εκπαίδευση στη φιλοζωία συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, ενισχύοντας την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και τη φροντίδα προς το περιβάλλον. Σε μια εποχή όπου η κλιματική κρίση και η απώλεια της βιοποικιλότητας απειλούν την ισορροπία του πλανήτη, το ΙΕΠ παραμένει αφοσιωμένο στη δημιουργία εκπαιδευτικών προγραμμάτων που ενισχύουν την υπεύθυνη στάση απέναντι στα ζώα και προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκπαιδευτικές δράσεις φιλοζωίας και το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», επισκεφθείτε την ηλεκτρονική πλατφόρμα: https://act.digitalschool.gov.gr/.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
www.iep.edu.gr
Αθήνα, 03/04/2025
Την Τρίτη 8 και Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) φιλοξενεί και συντονίζει στην Αθήνα την 3η Διακρατική Συνάντηση (3rd Transnational Meeting) του ευρωπαϊκού έργου VR4Empathy – Using Virtual Reality for Inclusive and Action-Oriented Empathy in Schools.
Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από το Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα και το Υπουργείο Παιδείας της Σλοβενίας, το Υπουργείο Παιδείας και την INOVA+ από την Πορτογαλία, η εξειδικευμένη εταιρεία KHORA από τη Δανία, καθώς και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το ΙΕΠ από την Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της θεωρητικής έρευνας, το VR4Empathy έχει συγκεντρώσει και διαθέτει δωρεάν στους εκπαιδευτικούς και τους επαγγελματίες της εκπαίδευσης:
- Βιβλιογραφική ανασκόπηση για το πώς η Εικονική Πραγματικότητα (VR) μπορεί να ενισχύσει την ενσυναίσθηση και το κίνητρο των μαθητών για μάθηση
- Κατάλογο Καλών Πρακτικών για τη χρήση VR στα σχολεία.
Όλα τα παραπάνω είναι διαθέσιμα στον ιστότοπο του έργου: https://virtualreality4empathy.eu/
Υπό τον συντονισμό του ΙΕΠ, οι εταίροι του έργου θα καθορίσουν τα επόμενα βήματα για:
- Τη δημιουργία μαθησιακών πόρων VR, όπως σχέδια μαθημάτων και εκπαιδευτικά βίντεο VR
- Τον σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του έργου σε σχολεία της Ελλάδας, της Πορτογαλίας και της Σλοβενίας.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μέσα από τη συμμετοχή του σε καινοτόμα ευρωπαϊκά έργα, ενισχύει τη διάδοση εκπαιδευτικών πρακτικών αιχμής και καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προκύπτουν για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.
Αθήνα, 02/04/2025
Δελτίο Τύπου
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συνεχίζει τη διεξαγωγή των διαγνωστικών εξετάσεων για μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, στο πλαίσιο της νέας Πράξης με Κωδικό ΟΠΣ 6019204.
Οι εξετάσεις αυτές πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εθνικό επίπεδο και αξιολογούν τις γενικές γνώσεις των μαθητών στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Στόχος είναι η συλλογή πολύτιμων δεδομένων που συμβάλλουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη (2021-22, 2022-23 και 2023-24), συμμετείχε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα έως 6.000 μαθητών από κάθε βαθμίδα, προσφέροντας χρήσιμα συμπεράσματα για την εκπαιδευτική πολιτική.
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, το ΙΕΠ συνεχίζει την προσπάθεια για τα σχολικά έτη 2024-2025, 2025-2026 και 2026-2027, διασφαλίζοντας ότι οι διαγνωστικές εξετάσεις θα συνεχίσουν να αποτελούν εργαλείο ενίσχυσης της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Σύντομα θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων για το σχολικό έτος 2023-2024.
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ: https://iep.edu.gr/el/arxiki-eedx
Αθήνα, 2/04/2025
Ανακοίνωση
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Γιορτάζουμε το Παιδικό Βιβλίο και την Αναγνωστική Απόλαυση
«Οι μεγάλοι δεν καταλαβαίνουν ποτέ τίποτα από μόνοι τους και είναι κουραστικό τα παιδιά συνεχώς και πάντα να τους εξηγούν τα πράγματα.»
Ο Μικρός Πρίγκιπας, Antoine de Saint-Exupery
Σήμερα, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, γιορτάζουμε τον μοναδικό ρόλο που διαδραματίζει το παιδικό βιβλίο στην ανάπτυξη των παιδιών και στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Το παιδικό βιβλίο είναι ένας τρόπος ψυχαγωγίας και ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν τον κόσμο γύρω τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Το απόσπασμα από τον Μικρό Πρίγκιπα μάς θυμίζει την αξία της παιδικής αντίληψης και τη σημασία να κατανοούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια των παιδιών. Τα παιδικά βιβλία βοηθούν τα παιδιά να ταξιδέψουν, να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τη φαντασία τους, και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση – στοιχεία που ενισχύουν την προσωπική τους ανάπτυξη.
Φέτος, προχωράμε σε μια ιστορική πρωτοβουλία στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής που παρουσιάστηκε από τον πρωθυπουργό και την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, εντάσσοντας ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα στη διδακτική πράξη με στόχο να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία και να βοηθηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν μια πιο ολοκληρωμένη αναγνωστική ταυτότητα. Αυτή η πρωτοβουλία ενισχύεται με τις ενημερώσεις και τα εργαστήρια που πραγματοποιεί το ΙΕΠ και απευθύνονται σε πρώτη φάση στους Συμβούλους Εκπαίδευσης Δασκάλων, Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, και σε δεύτερη φάση στους Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων και Νηπιαγωγών.
Τα 19 από τα 21 βιβλία που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή και μπορείτε να τα μεταφορτώσετε από την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΕΠ για το λογοτεχνικό βιβλίο (https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio). Επιπλέον, η πρωτοβουλία αυτή ενισχύεται και από την ψηφιακή πλατφόρμα eVivlio (https://evivlio.gov.gr/), η οποία προσφέρει εφαρμογή για κινητές ψηφιακές συσκευές και δίνει ηχητική πρόσβαση στα βιβλία, αναγνωσμένα από κορυφαίους ηθοποιούς, προσφέροντας μια νέα διάσταση στην ανάγνωση και ενισχύοντας την αναγνωστική απόλαυση για τους/τις μαθητές/τριες.
Τα δύο από τα 21 βιβλία που ενσωματώνονται στο πρόγραμμα είναι βιβλία για τα οποία παραχωρήθηκε άδεια χρήσης σε έντυπη μορφή από τους εκδοτικούς οίκους Διόπτρα και Ψυχογιός. Αυτά αφορούν τη Δ΄ Δημοτικού (Μέγας Αλέξανδρος, Νίκος Καζαντζάκης) και τη Γ΄ Γυμνασίου (Ζητείται Ελπίς, Αντώνης Σαμαράκης).
Αναγνωρίζοντας τη σημασία του παιδικού βιβλίου για την ανάπτυξη της φαντασίας και της ενσυναίσθησης των παιδιών, καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν για να προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ανακαλύψουν τον κόσμο και να ταξιδέψουν πέρα από αυτόν, αξιοποιώντας τα εργαλεία που τους παρέχονται. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η πρωτοβουλία δημιουργεί ένα πλούσιο περιβάλλον ανάγνωσης στις σχολικές αίθουσες, προάγοντας την αγάπη για το διάβασμα και ενισχύοντας τη σχέση των παιδιών με τη λογοτεχνία.
More...
Αθήνα, 31/03/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) αναλαμβάνει την υλοποίηση δύο ακόμα ευρωπαϊκών έργων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, με τριετή διάρκεια το καθένα. Τα έργα αυτά ανοίγουν νέους δρόμους στη δημιουργική εκπαίδευση και την ισότητα των φύλων στις ΤΠΕ, προσφέροντας μοναδικές ευκαιρίες σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες.
TA Maker Education: Καινοτομία και Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση
Το «TA Maker Education» έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης: την ενσωμάτωση της δημιουργικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μέσα από καινοτόμες μεθόδους, το έργο στοχεύει να εμπνεύσει τη νέα γενιά ώστε να εξερευνήσει τον κόσμο της τεχνολογίας και της σκέψης.
Στο πλαίσιο του έργου θα δημιουργηθεί μια Ακαδημία Εκπαιδευτικών, η οποία θα παρέχει πρωτοποριακά προγράμματα επιμόρφωσης, δίνοντας στους εκπαιδευτικούς τα απαραίτητα εργαλεία για να καλλιεργήσουν την καινοτομία στις τάξεις τους.
Συμμετέχουν 9 κορυφαίοι φορείς από την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Γερμανία, την Ιρλανδία και την Εσθονία. Υπεύθυνος του έργου «TA Maker» είναι ο κ. Ιωάννης Σπίνος, αποσπασμένος εκπαιδευτικός στο ΙΕΠ, κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής.
EMPOWER: Στηρίζοντας τις γυναίκες στις ΤΠΕ
Tο «EMPOWER» έρχεται να σπάσει τα στερεότυπα και να ενισχύσει τη συμμετοχή των γυναικών στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Μέσα από στοχευμένες δράσεις και την παρουσίαση ισχυρών γυναικείων προτύπων, το έργο στοχεύει να ενθαρρύνει περισσότερες γυναίκες να ακολουθήσουν καριέρα στον τομέα των ΤΠΕ και να μειώσει το χάσμα των φύλων στον χώρο της τεχνολογίας.
Συμμετέχουν 11 κορυφαίοι φορείς και πανεπιστήμια από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία και την Ισλανδία. Υπεύθυνη του έργου “EMPOWER” είναι η κ. Χριστίνα – Ερριέττα Συκά, Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ, κλάδου ΠΕ06 - Αγγλικής.
Το ΙΕΠ καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να συμμετάσχει ενεργά στις δράσεις των δύο αυτών έργων και να επωφεληθεί από τις καινοτόμες επιμορφωτικές δυνατότητες που προσφέρουν. Μείνετε ενημερωμένοι, εμπνευστείτε και γίνετε μέρος της αλλαγής στην εκπαίδευση!
Αθήνα, 28/03/2025
Στο πλαίσιο της ένταξης ολοκληρωμένων λογοτεχνικών έργων στην διδακτική πράξη που σχεδίασε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) διοργανώνει δράσεις ενημέρωσης για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης.
Από το σχολικό έτος 2024-2025 ενσωματώνονται ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα στη διδακτική πράξη ενισχύοντας τις δράσεις φιλαναγνωσίας και ψυχαγωγικής ανάγνωσης ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριες να απολαμβάνουν τη λογοτεχνία ως αυτόνομη εμπειρία. Η επιλογή των έργων έγινε με βάση ηλικιακά και γνωστικά κριτήρια, καθώς και κριτήρια ενδιαφέροντος, καλύπτοντας τις θεματικές των Προγραμμάτων Σπουδών για τη Λογοτεχνία.
Για την υποστήριξη της εφαρμογής το ΙΕΠ προγραμματίζει τις εξής δράσεις:
- 1 και 2 Απριλίου 2025: Ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ70 Δασκάλων.
- 8 Απριλίου 2025: Ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.
- Θα ακολουθήσει νέα ανακοίνωση για ενημερωτική συνάντηση και εργαστήριο για τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ02 Φιλολόγων και ΠΕ60 Νηπιαγωγών.
Οι Σύμβουλοι, μέσω αυτών των δράσεων, θα διευρύνουν την κατανόησή τους σχετικά με τα ολοκληρωμένα λογοτεχνικά έργα και θα ενισχυθούν ώστε να υποστηρίξουν τους/τις εκπαιδευτικούς με τα κατάλληλα εργαλεία για την αποτελεσματική αξιοποίηση των λογοτεχνικών έργων στην τάξη.
Ταυτόχρονα, η καινοτόμος ψηφιακή πλατφόρμα eVivlio παρέχει πρόσβαση σε 19 επιλεγμένα βιβλία, επιτρέποντας στους μαθητές και τις μαθήτριες να ακούν τα έργα μέσω σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις ενημερωτικές δράσεις και τα λογοτεχνικά έργα θα βρείτε στον σύνδεσμο: https://iep.edu.gr/el/logotexniko-vivlio
Αθήνα, 27-03-2025
Το SUB.8 «Δράσεις Κατάρτισης Εκπαιδευτικών (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5180858) το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα έργα του ΙΕΠ στην κατεύθυνση αναβάθμισης των επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς.
Αντικείμενο του έργου είναι η επιμόρφωση 120.000 εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και 35.000 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής συνολικά με στόχο την τεχνολογική, παιδαγωγική και διδακτική πλαισίωσή τους καθώς και α) την ενίσχυση της γνώσης περιεχομένου σύμφωνα με τα νέα Προγράμματα Σπουδών και β) την εξοικείωσή τους με τις νέες τεχνολογίες (ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα, διαδραστικοί πίνακες, εργαστήρια ρομποτικής, κ.α.) που έχουν ή αναμένεται να εισαχθούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η Ομάδα Έργου του ΙΕΠ διαχειρίζεται το έργο με συνέπεια, εξασφαλίζοντας την ομαλή υλοποίησή του. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ όρισε τη Σύμβουλο Α΄ του ΙΕΠ, κ. Ειρήνη Γεωργάκη, ως νέα υπεύθυνη του έργου, συνεχίζοντας την υλοποίησή του με αποτελεσματικότητα.
Αθήνα, 26/03/2025
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της προώθησης των δράσεων για την ενίσχυση του Ενεργού Πολίτη, αναλαμβάνει τον συντονισμό και την υλοποίηση ενός νέου ευρωπαϊκού έργου που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ και έχει διάρκεια τριών ετών. Στο έργο συμμετέχουν συνολικά έντεκα (11) εταίροι, Υπουργεία, κορυφαία πανεπιστήμια και οργανισμοί από την Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, τη Σουηδία και την Ολλανδία.
Το έργο «BRIDGES» (Policy Experimentation Action, Project 101195708) έχει ως στόχο να καταδείξει πώς τα εκπαιδευτικά συστήματα μπορούν να δημιουργήσουν νέα επίπεδα ευαισθητοποίησης και να καλλιεργήσουν στους μαθητές δεξιότητες για ένα βιώσιμο μέλλον.
Το έργο αυτό δίνει έμφαση στην πιλοτική εφαρμογή δράσεων σε σχολεία και βρίσκεται σε άμεση συνέργεια με το έργο «SYNAPSES» (Project: 101102346) στο οποίο συμμετέχει το ΙΕΠ και εστιάζει στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην Αειφόρο Ιδιότητα του Πολίτη, μία έννοια που ενσωματώνει τις αρχές της αειφορίας στους ρόλους, τις ευθύνες και τα δικαιώματα των πολιτών.
Υπεύθυνη του έργου «BRIDGES» ορίζεται η Διευθύντρια του ΙΕΠ, κ. Εύη Τρούκη, Διδάκτωρ σε θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, η οποία αναλαμβάνοντας το εν λόγω Έργο, δίνει τη σκυτάλη στον κ. Νίκο Χριστοδούλου, Σύμβουλο Β΄ του ΙΕΠ, που θα αναλάβει Υπεύθυνος του έργου «SYNAPSES».
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να παρακολουθεί τις δράσεις που υλοποιεί μέσα από τα δύο αυτά ευρωπαϊκά έργα και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που δίνουν για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.