ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ (1151)

Πρόκειται για την K2 Category που εμφανίζεται στο SJ Extra Slider Module.

Αθήνα, 2/10/2024

Ολοκληρώθηκε σήμερα, 2 Οκτωβρίου 2024, η διαδικασία Συγκρότησης Επιστημονικών Επιτροπών Αξιολόγησης μετά την εφαρμογή του ειδικού αλγόριθμου και την έγκριση ανάθεσης έργου στα μέλη των επιτροπών.

806 αξιολογητές, συντονιστές, τεχνικοί και επικουρικοί εμπειρογνώμονες διαφόρων ειδικοτήτων, ξεκινούν τις εργασίες τους για την αξιολόγηση και ένταξη διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κριτηρίων αξιολόγησης ποιότητας.

Με τα νέα διδακτικά βιβλία επιδιώκεται ο μετασχηματισμός της διδακτικής πράξης, ώστε να προσδιορίζει με τρόπο δυναμικό τις μαθησιακές διαδικασίες, να θέτει κατευθύνσεις που καθιστούν το Πρόγραμμα Σπουδών ενεργό στην πράξη και να προτείνει δραστηριότητες που αντλούν πόρους από το συμπληρωματικό ψηφιακό υλικό. Διαμορφώνεται έτσι μια δυναμική σχέση ροών πληροφορίας μεταξύ του διδακτικού βιβλίου, των Προγραμμάτων Σπουδών και του συμπληρωματικού ψηφιακού υλικού.

Η διαδικασία Συγκρότησης Επιστημονικών Επιτροπών Αξιολόγησης υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Συγγραφή, Αξιολόγηση και Ένταξη διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 6010165 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027».

Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα στο:  https://diavgeia.gov.gr/decision/view/6ΝΚ2ΟΞΛΔ-Ο8Π 

dt pollaplo

 


Δελτίο τύπου

 

Αθήνα, 2/10/2024

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ) υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας προκειμένου να δραστηριοποιηθούν από κοινού στους τομείς Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων & ΕΣΠΑ, στην υλοποίηση δράσεων, επιμορφώσεων, σεμιναρίων & συνεδρίων, τη χρήση του δυναμικού συστήματος αρχειακών δεδομένων «αρχειομνήμων» και λοιπών ψηφιακών πυλών για την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΙΕΠ και υλικού για τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τη συνδιοργάνωση εκδηλώσεων, εκθέσεων και άλλων πολιτιστικών δράσεων.

Στο πλαίσιο αυτού του Μνημονίου Συνεργασίας, συνδιοργανώνεται στις 17 και 18 Οκτωβρίου 2024 Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο «Antisemitism and antigypsyism: historical roots an post-Holocaust legacies» σε συνεργασία με το Observatory on History Teaching in Europe (OHTE) του Συμβουλίου της Ευρώπης (Παρατηρητήριο για τη Διδασκαλία της Ιστορίας στην Ευρώπη), εν όψει και της συνάντησης του Διοικητικού Συμβουλίου του OHTE στην Αθήνα.

Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις των ΓΑΚ στο Ψυχικό και έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς και άλλους επαγγελματίες της εκπαίδευσης με μια ολοκληρωμένη κατανόηση του αντισημιτισμού και του αντιτσιγγανισμού, ανιχνεύοντας τις ιστορικές τους ρίζες, τον αντίκτυπο του Ολοκαυτώματος και τις διαχρονικές τους επιπτώσεις στη σύγχρονη κοινωνία. Οι συνεδρίες θα τους παράσχουν μεθόδους και εργαλεία για να διδάξουν αποτελεσματικά αυτά τα θέματα, δίνοντας έμφαση στη σημασία της αναγνώρισης των πρώιμων σημείων προκατάληψης και της πρόληψης της κλιμάκωσης.

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο πρόγραμμα του Συνεδρίου

 


Δελτίο τύπου

 

Δύο νέοι Οδηγοί για την υποστήριξη του σχεδιασμού και την υλοποίηση δράσεων με θέμα την «Ετεροπαρατήρηση μεταξύ Εκπαιδευτικών» και την «Ενδοσχολική Επιμόρφωση» έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ και είναι στη διάθεση των Εκπαιδευτικών!

Το ΙΕΠ συνεχίζει την προσπάθεια για ενίσχυση των σχολείων με στόχο την αποτελεσματική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και τη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης που συμβάλλουν στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

 

Περισσότερες πληροφορίες: https://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m

 

Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2024 ο Πρόεδρος του ΙΕΠ και επίκουρος καθηγητής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο κ. Σπ. Δουκάκης συμμετείχε ως κεντρικός ομιλητής στο 8ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο "Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία", που πραγματοποιήθηκε στον Βόλο, στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Ο κ. Δουκάκης, στην ομιλία του με θέμα Δεδομένα και Μάθηση: Προοπτικές και Προκλήσεις» τόνισε τη σημασία των δεδομένων για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής αποτελεσματικότητας. Αξιοποιώντας ως παραδείγματα τα καινοτόμα έργα του ψηφιακού φροντιστηρίου και του περιεχομένου των διαδραστικών συστημάτων μάθησης, που εξελίσσονται χάρη στην πρωτοβουλία του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη και υλοποιούνται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ο κ. Δουκάκης επισήμανε ότι οι ευκαιρίες αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης είναι δυνατό να οδηγήσουν στην εκπαίδευση ακριβείας», μετασχηματίζοντας το εκπαιδευτικό τοπίο.

Πλέον, η αξιοποίηση των εκπαιδευτικών δεδομένων δεν είναι απλώς ένας τρόπος βελτίωσης της σχολικής επίδοσης, αλλά αποτελεί το κλειδί για την καλύτερη κατανόηση των αναγκών των μαθητών/τριών και τη δημιουργία ενός πιο ευέλικτου και υποστηρικτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

Δείτε εδώ την Παρουσίαση

 p3 etpe 2
                  
 p1 etpe 1
 

 

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί ένταξης και στην κατηγορία IV (Τεχνικοί Εμπειρογνώμονες) μελών του Μητρώου Αξιολογητών Διδακτικών Βιβλίων του ΙΕΠ ενταγμένων ήδη στις κατηγορίες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, σε συνέχεια της Πράξης 52/19-09-2024 του Δ.Σ. του ΙΕΠ, στο πλαίσιο της Πράξης Συγγραφή, Αξιολόγηση και Ένταξη διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων» με κωδικό ΟΠΣ 6010165 του Προγράμματος Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027»

 

Απόφαση ΔΣ/ΙΕΠ περί έγκρισης επικαιροποίησης των καταλόγων α) των ενεργών αιτήσεων που αποσύρθηκαν από τους ενδιαφερομένους έως και 26-09-2024 και β) των ενεργών αιτήσεων που γίνονται δεκτές, σε συνέχεια της Πράξης 76/6-12-2023 του ΔΣ του ΙΕΠ (αρ. πρωτ. 46908/14-12-2023, ΑΔΑ: Ρ5ΘΖΟΞΛΔ-ΖΡΔ), στο πλαίσιο της με αρ. πρωτοκόλλου 46978/ΓΔ4/25-4-2023 Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στη διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης διδακτικών βιβλίων στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διδακτικών Βιβλίων

 

bullying

Στο πλαίσιο υλοποίησης της εθνικής στρατηγικής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, υπογράφηκε χθες, Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου 2024, η Προγραμματική Σύμβαση, μεταξύ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) για τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση δράσεων και προγραμμάτων για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Πιο συγκεκριμένα, με την Προγραμματική Σύμβαση προβλέπεται:

• Η εκπόνηση επιμορφωτικού υλικού και η πραγματοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων για την επαγγελματική ανάπτυξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα πρόληψης, εντοπισμού και αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.

• Η εκπόνηση ενημερωτικού υλικού ευαισθητοποίησης και η πραγματοποίηση ενημερωτικών δράσεων ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής, της σχολικής και της ευρύτερης κοινότητας σε θέματα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού.


Την Προγραμματική Σύμβαση υπέγραψαν ο Πρόεδρος του ΙΕΠ, Επίκ. Καθηγητής Σπυρίδων Δουκάκης και ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από το ΕΚΠΑ το μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης, ο Καθηγητής Αχιλλέας Χαλδαιάκης, ο Αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης, Καθηγητής Αριστείδης Σαμίτας, ο Αντιπρύτανης Έρευνας, Καινοτομίας και Δια Βίου Μάθησης, Αν. Καθηγητής Χρήστος Καραγιάννης, η Εκτελεστική Διευθύντρια Δρ Ελένη Βασιλοπούλου, ο τ. Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ, Καθηγητής Θωμάς Μπαμπάλης και η Αν. Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Κωνσταντίνα Τσώλη, ενώ από το ΙΕΠ συμμετείχαν η Προϊσταμένη του Τμήματος Γ΄ Επιμόρφωσης και Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικών, Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής Δρ Μαρία Νίκα, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Α΄ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Δρ Παναγιώτης Πήλιουρας, η Νομική Σύμβουλος Χρύσα Πετράκη και οι Σύμβουλοι Πάμελα Μίνη, Παυλίνα Χαραλαμπίδου και Ευδοξία Στεφανή.

Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ Σπυρίδων Δουκάκης ανέφερε ότι «με την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, συνεχίζεται η υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού που παρουσιάστηκε από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη στις 9 Απριλίου στη Βόρεια Ελλάδα. Η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των σοβαρών ζητημάτων. Η συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στοχεύει στην ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσω επιμορφωτικών δράσεων και στην ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας μέσω ενημερωτικών δράσεων, ώστε να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες».

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής Γεράσιμος Σιάσος, τόνισε σχετικά με την Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ Πανεπιστημίου και ΙΕΠ ότι «αποτελεί προτεραιότητα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών η λειτουργική διασύνδεσή του με την κοινωνία, με στόχο την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών με την παρούσα Προγραμματική Σύμβαση που υπογράφηκε με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και αφορά την υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό, ένα τόσο σοβαρό και ταυτόχρονα πολυπαραγοντικό κοινωνικό πρόβλημα, για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα. Η Σχολή Επιστημών της Αγωγής διαχρονικά υλοποιεί προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και εν γένει μέλη της εκπαιδευτικής, σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Είμαι βέβαιος ότι με τη σχετική τεχνογνωσία που διαθέτει το Πανεπιστήμιο στην υλοποίηση αντίστοιχων προγραμμάτων και δράσεων και με την εκτενή εμπειρία του επιστημονικού προσωπικού, η συνεργασία αυτή θα συμβάλει καταλυτικά μέσω της επιμόρφωσης στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του ενδοσχολικού εκφοβισμού».

Επιδιώκουμε να «Ζούμε Αρμονικά» και όλοι «Μαζί Σπάμε τη Σιωπή».

 

 LEN 8160 1 LEN 8031 2 LEN 8164 3

 

 Δελτίο τύπου (σε pdf)

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης των υπ’ αρ. 1/18-09-2024 και 2/24-09-2024 Πρακτικών της Επιτροπής Αξιολόγησης Ενστάσεων τα οποία αφορούν στην αξιολόγηση των ενστάσεων που υποβλήθηκαν για τα υπ’ αρ. 1/30-08-2024 και 2/09-09-2024 πρακτικά της Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 8955/02-08-2024 (ΑΔΑ: 95Ζ8ΟΞΛΔ-Δ0Η) Ενεργοποίησης Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «Εισηγητές/Αξιολογητές κατηγ. Ι» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Απόφαση ΔΣ του ΙΕΠ περί έγκρισης του υπ’ αρ. 05/02-09-2024 Πρακτικού της 5ης Επιτροπής Αξιολόγησης αιτήσεων υποψηφίων, στο πλαίσιο της υπ’ αρ. πρωτ. 3453/22-04-2024 (ΑΔΑ: ΨΗΕ8ΟΞΛΔ-ΙΟ7) Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εγγραφής σε μητρώο Εμπειρογνωμόνων για την κάλυψη κενών θέσεων στην κατηγορία «Εισηγητές/Αξιολογητές κατηγ. ΙΙ» για την υποστήριξη του Υποέργου 1 «Μετασχηματισμός και εμπλουτισμός του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την προσχολική και σχολική εκπαίδευση» του Έργου με τίτλο: «Sub.1 Μετασχηματισμός των συμβατικών προγραμμάτων σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε ανοιχτού κώδικα, διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, προσπελάσιμα από όλους με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, πρόβλεψη για δυναμική αναβάθμιση και δυνατότητες για ανάπτυξη συνεργειών με κοινότητες εκπαιδευτικών/ Development of Digital Content in Schools» (κωδικός ΟΠΣ 5174140 στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)


 [Σχετική Πρόσκληση]

 

Σελίδα 1 από 83

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Επικοινωνία

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top