Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι επιτελικός επιστημονικός και ερευνητικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) και τους εποπτευόμενους φορείς του σε θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη μετάβαση από τη δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταλυκειακή εκπαίδευση, την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων, της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, με στόχο τη διασφάλιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

ΔΙΑΦΟΡΑ

Μπορεί να εφαρμοστεί το σύστημα δεδομένης της απουσίας κουλτούρας αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό μας σύστημα;           
Η κουλτούρα αξιολόγησης δεν διαμορφώνεται θεωρητικά, χωρίς διαδικασίες αξιολόγησης. Το συγκεκριμένο σύστημα, δεδομένου ότι δεν συνδέεται με διοικητικές αποφάσεις ως αποτέλεσμα της εσωτερικής ή εξωτερικής αξιολόγησης αλλά στοχεύει στη βελτίωση και τη διάχυση καλών πρακτικών, μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία τέτοιας κουλτούρας, βάσει της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας και έρευνας.

Μήπως η διαδικασία της αξιολόγησης ενισχύει τον συγκεντρωτικό και γραφειοκρατικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού μας συστήματος;
Η ανάδειξη καλών πρακτικών από και προς τη βάση (όλα τα σχολεία της χώρας) είναι ως πρακτική αντίθετη του συγκεντρωτισμού. Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να διευκολύνει την όλη διαδικασία, ώστε να περιορίζεται ο όγκος των καταχωρίσεων στον μικρότερο δυνατό. Η πλατφόρμα είναι απλή στη χρήση της και έχει προβλεφθεί να μη χρειάζεται εκ νέου καταχώριση των στοιχείων που μπορούν να εξαχθούν από αλλού (π.χ. αριθμός Δράσεων, θεματικοί άξονες στους οποίους έχουν υλοποιηθεί Δράσεις κ.λπ.).

Θα υπάρξει επιβράβευση ή συνέπειες για τις σχολικές μονάδες που θα πετύχουν ή θα αποτύχουν αντίστοιχα στους στόχους της αξιολόγησης;
Οι στόχοι βελτίωσης καθορίζονται από το ίδιο το σχολείο και η επίτευξή τους ωφελεί την ίδια τη σχολική μονάδα. Εάν το αποτέλεσμα δεν είναι το αναμενόμενο βάσει του σχεδιασμού της ίδιας της Ομάδας, μπορεί να προταθεί επανάληψη με τροποποίηση της δράσης ή επέκτασή της την επόμενη σχολική χρονιά. Οι καλές πρακτικές από την άλλη καταγράφονται στα αποτελέσματα της σχολικής μονάδας και μπορούν να αναδειχθούν μέσα από τις διαδικασίες της εξωτερικής αξιολόγησης, ώστε να αξιοποιηθούν και από άλλα σχολεία.

Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ιστοσελίδα προκειμένου να αναρτάται η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης;
Όλα τα σχολεία διαθέτουν ιστοθέση στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Τα σχολεία που δεν έχουν ακόμα ιστοσελίδα, μπορούν να ξεκινήσουν με τη δημιουργία της στο πλαίσιο ενός Σχεδίου Δράσης.

Θα διατεθούν διοικητικοί υπάλληλοι στα σχολεία για υποβοήθηση του διοικητικού έργου, ώστε να μην επιβαρυνθούν εξ ολοκλήρου οι διδάσκοντες, παράλληλα με τα διδακτικά τους καθήκοντα;
Το σύστημα προβλέπει αποτίμηση του έργου του σχολείου από τους εκπαιδευτικούς. Δεν αποτελεί διοικητική-διαχειριστική διαδικασία, την οποία θα μπορούσε να αναλάβει διοικητικός υπάλληλος.

Ποιες σχολικές μονάδες αφορά η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση;
Η διαδικασία της αξιολόγησης αφορά όλες τις σχολικές μονάδες της δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης (εφόσον εποπτεύονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.).

Πότε θα πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων;
Οι συνεδριάσεις πραγματοποιούνται εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Αυτό ρυθμίζεται σε κάθε σχολική μονάδα, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες.

Η δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα δεν ενδέχεται να δυσκολεύει μια αυθεντική αποτίμηση-προγραμματισμό; 
Η συνοπτική δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης σχολικών μονάδων συμβάλλει στη διαφάνεια και ενημέρωση του κοινού σχετικά με το έργο των σχολείων. Το μέρος που δημοσιεύεται ΔΕΝ περιλαμβάνει κλίμακες αποτίμησης για συγκεκριμένα σχολεία. Όσον αφορά στην Εσωτερική Αξιολόγηση, ειδικότερα, δημοσιεύονται μόνο η ταυτότητα, τα θετικά σημεία, τα σημεία προς βελτίωση και η αποτίμηση των σχεδίων δράσης συνολικά, όπως δηλώνεται από τα ίδια τα σχολεία. Όσον αφορά την Εξωτερική Αξιολόγηση, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν. 4692/2020, η ανάρτηση των Εκθέσεων Εξωτερικής Αξιολόγησης ΔΕΝ περιλαμβάνει αναφορά σε συγκεκριμένα σχολεία, παρά μόνο όταν πρόκειται για τη διάχυση καλών πρακτικών.

Τι ισχύει για τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες;
Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες συμμετέχουν σε μία ομάδα του σχολείου όπου έχουν τις περισσότερες ώρες. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, μπορούν να συμμετέχουν στις σχετικές αποφάσεις (για την τελική αποτίμηση) των Συλλόγων Διδασκόντων όλων των σχολείων που εργάζονται, όπως ισχύει και για όλα τα άλλα θέματα. Η Διεύθυνση του σχολείου, στο πλαίσιο της κατάλληλης διαχείρισης του προσωπικού, οφείλει να φροντίζει ώστε οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε περισσότερα από δύο σχολεία να μην αναλαμβάνουν ρόλο μέσα στην ομάδα, ο οποίος να υπερβαίνει αυτόν που αντιστοιχεί στο ωράριό τους.

Τι ισχύει για τα μονοθέσια/ολιγοθέσια σχολεία;
Κάθε εκπαιδευτικός μονοθέσιου-ολιγοθέσιου σχολείου καλείται να σχεδιάσει και να υλοποιήσει μια Δράση σε συνεργασία με συναδέλφους (του ίδιου σχολείου ή άλλου σχολείου, εφόσον είναι εφικτό) ή μόνος/-η καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με βάση τις δυνατότητές της/του, ενώ μπορεί να λάβει υπόψη τις απόψεις/προτάσεις του Σχολικού Συμβουλίου. Προτείνεται, ωστόσο, ως καλύτερη πρακτική, να αναζητήσουν συναδέλφους από άλλα σχολεία, ώστε να αναπτύξουν από κοινού Σχέδια Δράσης, τα οποία θα υλοποιήσουν στα σχολεία/τάξεις τους. Είναι αυτονόητο ότι ένα μονοθέσιο σχολείο δεν έχει τον όγκο τεκμηρίωσης ούτε τον αριθμό δράσεων που έχει ένα πολυδύναμο σχολείο.

Μπορούν τα συστεγαζόμενα σχολεία να συνεργαστούν στο πλαίσιο των διαδικασιών της αξιολόγησης;
Κάθε σχολική μονάδα θα πρέπει να συντάξει την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης και τον Συλλογικό Προγραμματισμό αυτόνομα, δεδομένου ότι έχει ξεχωριστό κωδικό. Ωστόσο, τα συστεγαζόμενα σχολεία μπορούν να συνεργαστούν στο πλαίσιο της υλοποίησης των Σχεδίων Δράσης συμβάλλοντας στη δημιουργία δικτύου συνεργασιών μεταξύ σχολείων.

Συμμετέχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης και το Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.;

Στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων συμμετέχει όποιος ανήκει στον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στο Ε.Ε.Π. και στο Ε.Β.Π. δεδομένου ότι, σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο, συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς, αξιολογούν μαθητές και μαθήτριες, ενημερώνουν γονείς, συμμετέχουν στον Σύλλογο Διδασκόντων κ.λπ., συμμετέχουν κανονικά και στις διαδικασίες αξιολόγησης των λειτουργιών της σχολικής μονάδας.

 

Υλικό δημοσιότητας έργων ΕΣΠΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΧΡΗΣΙΜΑ
 «Οι Τέχνες στη Γλωσσική εκπαίδευση» Διημερίδα  26-27 Ιουνίου 2019 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Νέα βιβλία - σημειώσεις του ΙΕΠ για το ΕΠΑΛ Γενικής Παιδείας Eισαγωγή στις αρχές της Eπιστήμης των H/Y
@Goethe-Institut Athen/Colourbox Στο πλαίσιο του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του ΙΕΠ και του Ινστιτούτου
   Εναλλακτικά παρακολουθήστε την ημερίδα απο εδώ. Επιμόρφωση για την Εισαγωγή της Περιγραφικής

Επικοινωνία

Παραλαβή και Παρακολούθηση Αναφορών στο ΙΕΠ βάσει του ν. 4990/2022 (Α΄ 210)

Social Media

Χάρτης ΙΕΠ

Top